Kosteusvoide, joka ei tuki ihohuokosia mutta kosteuttaa?
Olen pulassa: en löydä mistään kosteusvoidetta, joka kosteuttaisi, mutta ei tukkisi ihohuokosia. Minulla on aika kuiva iho, mutta epäpuhtauksia (mustapäitä ym.) T-alueella. Tällä hetkellä en käytä mitään kosteusvoidetta kun iho selvästi menee huonompaan suuntaan käytettyäni. Onko vinkkejä mikä voisi toimia? Tässä lista niistä tuotteista mitä olen käyttänyt ja kaikista tullut naama täyteen näppyjä... :/
Lumene bright now, arctic aqua ja sensitive touch (Lumenen tuotteista ihoni on mennyt todella huonoon kuntoon!)
ACO FACE day cream (olen käyttänyt myös ACO:n aurinkorasvaa ja siitä iho mennyt huonoon kuntoon)
Desert Essence Gentle nourishing day cream
L300 kuivan ihon yövoide
ORION Humektan ja Aqualan Plus
Laveran joku kosteusvoide (en muista tarkemmin minkä niminen)
Olen kiitollinen jos joku osaisi auttaa!
Kommentit (89)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:04"]
Ootko kokeillut Humektania? Siis sitä perusvoidetta? Se on ainakin mulla toiminut parhaiten, mikään kasvovoide ei ole ollu niin hyvä. Se on todella kosteuspitoinen, mutta rasvapitoisuus tosi alhainen, niin ei tuki huokosia. Imeytyy nopeaa, mutta kosteuttaa silti hyvin.
[/quote]
Ai se olikin tuossa listassa jo, sori!
Rasvoista en tiijä. Mut yks mitä on hyvää niin vichyn semmone naamaan puhdistusaine . Puhistaa ihoa siitä ylimääräsestä talista ja liasta tosi hyvin. Mulle ei oo enää kunnon finnejä tuon aineen jälkee tullut. Sitä saa siis apteekist semmoses pumppupullos väriltää vihreä.
Oletko kokeillut olla ilman mitään!? Itsellä atooppinen erittäin kuiva iho ja aina useampi finni, kaiken kokeilleeneena voin sanoa että karitevoi on paras, mutta sitten kokeilin olla ilman rasvaa kokonaan, toimii, näppyjä on vähemmän ja mikä omituista iho ei ole kuivunut, aluksi kasvon pesun jälkeen iho kiristi ihan hulluna, mutta 15min. Ja kasvot tuntuu hyvältä ja iho näyttää tosi hyvältä!
Miks kaikki muuten yleensä käyttää jotain voidetta? niissä ei oo mitään järkee, eikä ne estä vanhenemista...
En tiedä onko ketjussa jo mainittu, mutta Dr Hauschkan kosteusvoide (pienessä pumppupullossa) on aivan mahtavaa. Ainoa, joka minun sekaiholleni sopii. Laitan alle Pain ruusunmarjaöljyä ja päälle tuota.
Suosittelen kokeilemaan luonnonkosmetiikkaa. Itselläni samat ongelmat kuin aloittajalla, luonnonkosmetiikka helpottanut tilannetta paljon. Esimerkiksi Madara -sarja tai Dr. Hauschka ovat hyviä sarjoja. Tutustu noihin netin kautta ja ala kokeilla.
Käytytäthän meikkipohjana myös jotakin ihoa tukkimatonta? Esimerkiksi Bare Minerals -mineraalimeikki on erittäin hyvä sarja.
Tämä!
http://www.apteekkituotteet.fi/La-Roche-Posay-Hydraphase-Intense-Legere-kosteusvoide-50-ml
Kesäisin tuo ja talvella paksumpi riche-versio. Ei halvimmasta päästä, mutta olen todennut joka pennin arvoiseksi. Mulla todellinen kiukkuiho, joka suuttuu pienimmästäkin.
Minulla on vaativa/valikoiva 40-vuotiaan sekaiho (rasvainen kesällä, kuiva talvella), ja Nuxe on toiminut parhaiten. Niillä tuotteilla saa terveen ja kuulaan näköisen ihon. Minulla menee ihohuokoset helposti tukkoon ja ihosta tulee elottoman "laikukas" jos voiteissa on huonoja mineraaliöljyjä tai silikoneja. Nuxen voiteiden päällä meikki pysyy hyvin koko päivän. Monissa maissa Nuxea myydään apteekeissa suht edullisesti, täällä sitä myy ainakin Stocka ja Stockan Beauty. Harmittaa kun mennyt pieni omaisuus huonoihin ja kalliisiin voiteisiin vuosien varrella; Chanel, La Mer, Dior, Estee Lauder, Darphin, Decleor, Guerlain...
Nuxelta on pystynty ostamaan sellaisen travel setin jossa paljon minikokoisia tuotteita kokeiltavaksi :)
Cliniquen dramatically different lotion on kyllä hyvä, mutta valitettavasti kallis.
Kiitos vinkeistä! Noita Biothermin tuotteita olen jo aiemmin vähän katsellut. Ärsyttää vaan jos ostaa jonkin kalliin tuotteen ja sitten huomaa ettei se sovikaan :/ Ehkä jostain Sokokselta voisi kysellä tuotenäytteitä...
Sekä Biothermistä ja cliniquesta on matkapakkauksia.
Kokeile epäpuhtaalle iholle tarkoitettua avene cleanance sarjaa, itselläni on tosi hyvin toiminnut epäpuhtaalla ihollani
Paras apu vastaavaan ongelmaan oli minulle V 10 Plus sarjan LX ihovoide, Se tuntuu paksulta, mutta ei ole sitä käytössä. Ihan mieletön tehotuote!!http://goo.gl/GQKqwg
Myös Keramidi puhdistusgeeli on loistava!! Saat sillä ihanan puhtaan ihon tuoksutta. http://goo.gl/Kxy9uM
Mulla toimi pintakuivaan epäpuhtaaseen ihoon dr hauchkan öljy.
Mulla iho vaihdellut kuivasta helposti rasvoittuvaksi. Tällä hetkellä kuiva kausi menossa, epäpuhtauksia tulee oli kumpi kausi tahansa. Nyt olen käyttänyt Avenen Tolerance emulsiota, tarkoitettu kuivalle iholle.
Avenella on olemassa rasvaisempikin voide. Nyt kosteutus riittää juuri ja juuri, mutta epäpuhtauksia ei pahemmin ole. Sen vuoksi en uskalla kokeilla tuota rasvaisempaa. Tämä on paras mitä tähän asti olen kokeillut ja niitä kokeiluja on paljon.
Saman sarjan silmänympärysvoide myös (soothing eye contour cream), saisi olla vieläkin kosteuttavampaa, vaan liekö sellaista olemassakaan!?
Apteekin kosmetologina voin kompata aiempaa eli V10Plus tuotesarjalla on useita loistavia tuotteita eri iho-ongelmiin! LX ihovoide on todella kosteuttava ja ei kuitenkaan liian paksu.
Avenen tuotteet tosi hyviä:
http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shop…
Oltiin reissussa ja tajusin että mullahan on voide jäänyt kotiin, ostin jostain S marketista ensimmäisen purkin joka ei ollut erioilia. Sattui olemaan jotain Himalaja- nimistä, sellainen vihreäkorkkinen valkoinen rasia. Havaitsin että täähän on about parasta ikinä ja nyt jo varmaan 3. tai 4. purkki menossa.
Siirryin sokkotesteissä ihan Euroopan laajuisesti pärjänneisiin Lidlin Cien päivä- ja yövoiteisiin, ja ne ovat oikeasti hyviä :D. Kokeilkaa, jos ette usko. Ovat niin edullisiakin, ettei siinä mitään menetä. Myös silmänympärysvoide löytyy.
PS: Meikit taas ovat kuraa, ripsiväri murenee ja valuu hetkessä.
Nivea aqua sensation refreshing moisturizer.