Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kosteusvoide, joka ei tuki ihohuokosia mutta kosteuttaa?

Vierailija
15.08.2014 |

Olen pulassa: en löydä mistään kosteusvoidetta, joka kosteuttaisi, mutta ei tukkisi ihohuokosia. Minulla on aika kuiva iho, mutta epäpuhtauksia (mustapäitä ym.) T-alueella. Tällä hetkellä en käytä mitään kosteusvoidetta kun iho selvästi menee huonompaan suuntaan käytettyäni. Onko vinkkejä mikä voisi toimia? Tässä lista niistä tuotteista mitä olen käyttänyt ja kaikista tullut naama täyteen näppyjä... :/

Lumene bright now, arctic aqua ja sensitive touch (Lumenen tuotteista ihoni on mennyt todella huonoon kuntoon!)

ACO FACE day cream (olen käyttänyt myös ACO:n aurinkorasvaa ja siitä iho mennyt huonoon kuntoon)

Desert Essence Gentle nourishing day cream

L300 kuivan ihon yövoide

ORION Humektan ja Aqualan Plus

Laveran joku kosteusvoide (en muista tarkemmin minkä niminen)

Olen kiitollinen jos joku osaisi auttaa!

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clinique Moisture Surge Extended Relief. Oon kokeillut noin tuhatta eri voidetta :D. Tää ainoo joka mulla toimii. Iho akneen taipuvainen sekaiho. Tämä ei tuki eikä aiheuta finnejä.

Vierailija
22/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermalogican tuotteet. Aika kalliita mutta niihin aina palaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bellavita apteekista

Vierailija
24/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut säännöllinen kuorinta, seerumi ja geelimäinen voide-yhdistelmä. Ilman kuorintaa seerumi ja voide eivät aiheuta epäpuhtauksia, mutta eivät tunnu kosteuttavankaan tarpeeksi hyvin. Olen käyttänyt muutamaa apteekin geelivoidetta, tällä hetkellä Biotherm käytössä. Seerumeista olen mennyt eri merkkien lahjapakkauksista tulleilla näytteillä, kunhan on kevyt/nestemäinen tuote, niin ei tuota mitään ongelmia.

Vierailija
25/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dermalogica active moist. Oon käyttäny 20 vuotta. Välillä kokeillu apteekin sarjoja, cliniquet, clarinsit, christian diorit, lancomet, lushit, dr hausckat jne. Mutta dermalogica on paras!

Vierailija
26/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomut, kuten:

Estelle&Thild ja Madara

Arvokkaita, mutta eron huomaa muutamassa päivässä.

Vierailija
27/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:03"]

Luomut, kuten:

Estelle&Thild ja Madara

Arvokkaita, mutta eron huomaa muutamassa päivässä.

[/quote]

...ja meikkipohjaksi mineraalimeikki, sillä useimmat nestemäiset ovat täynnä tukkivia ainesosia. Itselleni Bare Minerals aiheutti allergisen reaktion sisältämänsä Bismutin vuoksi, mutta Everyday minerals on sopinut. 

Sitä tunnetta, mikä tulee yllä mainitsemistani kosteusvoiteista iholle, ei voi edes verrata synteettisen kosmetiikan vastaavaan - ja believe me, olen kokeillut kymmeniä ja taas kymmeniä. Paras synteettisen puolen voide on ollut aiemmin ketjussa mainittu Erisan.

Vierailija
28/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:25"]Olen pulassa: en löydä mistään kosteusvoidetta, joka kosteuttaisi, mutta ei tukkisi ihohuokosia. Minulla on aika kuiva iho, mutta epäpuhtauksia (mustapäitä ym.) T-alueella. Tällä hetkellä en käytä mitään kosteusvoidetta kun iho selvästi menee huonompaan suuntaan käytettyäni. Onko vinkkejä mikä voisi toimia? Tässä lista niistä tuotteista mitä olen käyttänyt ja kaikista tullut naama täyteen näppyjä... :/

Lumene bright now, arctic aqua ja sensitive touch (Lumenen tuotteista ihoni on mennyt todella huonoon kuntoon!)

ACO FACE day cream (olen käyttänyt myös ACO:n aurinkorasvaa ja siitä iho mennyt huonoon kuntoon)

Desert Essence Gentle nourishing day cream

L300 kuivan ihon yövoide

ORION Humektan ja Aqualan Plus

Laveran joku kosteusvoide (en muista tarkemmin minkä niminen)

Olen kiitollinen jos joku osaisi auttaa!
[/quote]

Minulla parasta madaran pihlaja, en vaihda

Vierailija
29/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:28"]Mä jankkaan kaikille, että ihoöljyä! Oma iho muuttui paljon paremmaksi öljyllä kuin millään kosteusvoiteella. Rasvaisella T-alueella ihon öljyisyys tasoittui ja kuivat kohdat saivat taas hehkua ja pehmeyttä.
[/quote]

Juu weledan tyrni, mikä tahansa manteli, abocado jne herkkua kasvoille

Vierailija
30/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:46"]Body shopissa on hyviä ihonhoitotuotteita. Itse olen käyttänyt body shopin aloevera sarjan puhdistusmaitoa, yö- ja päivävoidetta sekä silmänympärysvoidetta ja naamiota. Sopi todella hyvin. Minulla on nimenomaan herkkä kuiva iho, johon silloin tällöin tulee näppylöitä.
[/quote]

Heillä on muuten myös muistaakseni bdih-sarja, täytyykin mennä kattomaan

Vierailija
31/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:25"]Olen pulassa: en löydä mistään kosteusvoidetta, joka kosteuttaisi, mutta ei tukkisi ihohuokosia. Minulla on aika kuiva iho, mutta epäpuhtauksia (mustapäitä ym.) T-alueella. Tällä hetkellä en käytä mitään kosteusvoidetta kun iho selvästi menee huonompaan suuntaan käytettyäni. Onko vinkkejä mikä voisi toimia? Tässä lista niistä tuotteista mitä olen käyttänyt ja kaikista tullut naama täyteen näppyjä... :/ Lumene bright now, arctic aqua ja sensitive touch (Lumenen tuotteista ihoni on mennyt todella huonoon kuntoon!) ACO FACE day cream (olen käyttänyt myös ACO:n aurinkorasvaa ja siitä iho mennyt huonoon kuntoon) Desert Essence Gentle nourishing day cream L300 kuivan ihon yövoide ORION Humektan ja Aqualan Plus Laveran joku kosteusvoide (en muista tarkemmin minkä niminen) Olen kiitollinen jos joku osaisi auttaa! [/quote] Minulla parasta madaran pihlaja, en vaihda

[/quote]

Minä hehkutin yllä Estelle&Thild lisäksi Mararaa, mutta en suosittelisi pihjalaa kosteutusta kaipaavalle. Ennemmin joku ohuempi pumppupulloissa oleva. Pihlaja on erityisen kuivan ihon voide, jota käytän sekaihon omaavana lähinnä kyynärpäihin ja käsiin.

Vierailija
32/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 20:42"]En tiedä onko ketjussa jo mainittu, mutta Dr Hauschkan kosteusvoide (pienessä pumppupullossa) on aivan mahtavaa. Ainoa, joka minun sekaiholleni sopii. Laitan alle Pain ruusunmarjaöljyä ja päälle tuota.
[/quote]

Mulla on nyt muuten se haucjan ruusu light, ja se ON HYVÄ. Monet hauskatnon hurjan raskaita, mutta toi on tosi miellyttävä

Vierailija
33/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:25"]Olen pulassa: en löydä mistään kosteusvoidetta, joka kosteuttaisi, mutta ei tukkisi ihohuokosia. Minulla on aika kuiva iho, mutta epäpuhtauksia (mustapäitä ym.) T-alueella. Tällä hetkellä en käytä mitään kosteusvoidetta kun iho selvästi menee huonompaan suuntaan käytettyäni. Onko vinkkejä mikä voisi toimia? Tässä lista niistä tuotteista mitä olen käyttänyt ja kaikista tullut naama täyteen näppyjä... :/ Lumene bright now, arctic aqua ja sensitive touch (Lumenen tuotteista ihoni on mennyt todella huonoon kuntoon!) ACO FACE day cream (olen käyttänyt myös ACO:n aurinkorasvaa ja siitä iho mennyt huonoon kuntoon) Desert Essence Gentle nourishing day cream L300 kuivan ihon yövoide ORION Humektan ja Aqualan Plus Laveran joku kosteusvoide (en muista tarkemmin minkä niminen) Olen kiitollinen jos joku osaisi auttaa! [/quote] Minulla parasta madaran pihlaja, en vaihda

[/quote]

Minä hehkutin yllä Estelle&Thild lisäksi Mararaa, mutta en suosittelisi pihjalaa kosteutusta kaipaavalle. Ennemmin joku ohuempi pumppupulloissa oleva. Pihlaja on erityisen kuivan ihon voide, jota käytän sekaihon omaavana lähinnä kyynärpäihin ja käsiin.
[/quote]

No mulla se just vasta riittää kosteuttmaan tän korpun, ja se kosteus jää

Vierailija
34/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saatava vichy aqualia thermal toiminut minulla

pyydä näyte tai osta ensin kokeeksi minipurkki.

Vierailija
35/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:35"]Oletko kokeillut etanavoidetta

https://www.hyvinvoinnin.fi/baba-de-caracol-etanavoide
[/quote]

Haisee kuvottavalle eikä tosiaan täytä mitään mainostamiaan lupauksia.

Vierailija
36/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:20"]Apteekista saatava vichy aqualia thermal toiminut minulla

pyydä näyte tai osta ensin kokeeksi minipurkki.
[/quote]

En käyttäs ongelmaiholle mitään noita apteekin sarjoja, kun ovat synteettistä ja huh mitä ainesosia niissä on.

Vierailija
37/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 22:11"] [quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:25"]Olen pulassa: en löydä mistään kosteusvoidetta, joka kosteuttaisi, mutta ei tukkisi ihohuokosia. Minulla on aika kuiva iho, mutta epäpuhtauksia (mustapäitä ym.) T-alueella. Tällä hetkellä en käytä mitään kosteusvoidetta kun iho selvästi menee huonompaan suuntaan käytettyäni. Onko vinkkejä mikä voisi toimia? Tässä lista niistä tuotteista mitä olen käyttänyt ja kaikista tullut naama täyteen näppyjä... :/ Lumene bright now, arctic aqua ja sensitive touch (Lumenen tuotteista ihoni on mennyt todella huonoon kuntoon!) ACO FACE day cream (olen käyttänyt myös ACO:n aurinkorasvaa ja siitä iho mennyt huonoon kuntoon) Desert Essence Gentle nourishing day cream L300 kuivan ihon yövoide ORION Humektan ja Aqualan Plus Laveran joku kosteusvoide (en muista tarkemmin minkä niminen) Olen kiitollinen jos joku osaisi auttaa! [/quote] Minulla parasta madaran pihlaja, en vaihda [/quote] Minä hehkutin yllä Estelle&Thild lisäksi Mararaa, mutta en suosittelisi pihjalaa kosteutusta kaipaavalle. Ennemmin joku ohuempi pumppupulloissa oleva. Pihlaja on erityisen kuivan ihon voide, jota käytän sekaihon omaavana lähinnä kyynärpäihin ja käsiin. [/quote] No mulla se just vasta riittää kosteuttmaan tän korpun, ja se kosteus jää

[/quote]

Oot varmaan oikeassa, että tulkitaan vähän eri tavalla "kosteutus". Mä jaan voiteet mielessäni jotenkin kosteuttaviin ja rasvaisiin/suojaaviin. Pumppupulloissa olevat luen kosteuttaviin. Mä kaipaan runsasta kosteutusta, mutta en sitä rasvaista tunnetta/kiiltävää kerrosta, joka pihlajasta jää. Siksi ajattelin suositella ap:lle jotain helpommin lähestyttävää, runsaasti kosteuttavaa voidetta, jotta mahdollinen luomuvoiteiden kokeilu ei tyssää "jankki"-tunteeseen :)

Vierailija
38/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humektan.

Vierailija
39/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pintakuiva akneen taipuvainen (oon 30+) iho ja olen nyt viime aikoina käyttänyt kuorimiseen ja kasvovetenä Neutrogenan tuotteita. Mulla oli kosteusvoiteenä tässäkin ketjussa mainittu Neutrogenan oil free, mutta huomasin että se on oikeestaan ihan samanlainen mun iholle kun Humektan, mitä olen käyttänyt aiemminkin ja palasin siihen. Eli kysyisin paremmin tietäviltä, pitäisikö vaihtaa kosteusvoidetta, koska näppyjä mulle tulee edelleenkin ja minusta Humektankaan ei kosteuta tarpeeksi. Läträän sitä ihan hirveesti ja silti iho tuntuu kuivalta, pelkään vaan että raskaammat voiteet aiheuttaa vielä enemmän näppyjä.

Onko muuten suosituksia silmänympärysvoiteesta. Semmoista mikä laskee aamulla silmäpusseja. :)

Vierailija
40/89 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsyt kookosöljy. Toimii mulla.