Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko jos 40+ ikäisenä saisit kuulla että sinua tituleerataan nuorempien naisten toimesta töissä "täti-ihmiseksi"?

Vierailija
01.08.2021 |

Niin

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuisin, en edes näytä täti ihmiseltä.

M51v.

Korjasin 😁

Voi viddu.. oon nainen. 🙄

Vierailija
62/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 22-vuotiaana töissä minua tituleerattiin mummoksi ulkonäön takia, se söi itsetuntoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkisin päivin öin.

Vierailija
64/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta tuntisin sääliä ja olisin pahoillani näiden nuorten naisten puolesta, kun eivät ole saaneet vanhemmiltaan edes alkeellisimpia käytöstapoja, eikä opettu hienotunteisuutta miten käyttäydytään. Ja voin kuvitella, miten nämä nuoret naiset käyttäytyisivät asiakaspalvelussa tai yritysjohdon kanssa.

En myötåhäpeä, nuorten naisten puolesta.

Aloittajan kysymyksen asettelu - siis työpaikalla on yks +40:inen ja muut on sitten nuorempia naisia. Millasestakohan työstä on kyse... kun yleensä työpaikoilla on aika homogeeninen ikärakenne... Yleensä siellä on porukka keski-ikäisiä ja sitten ehkä yks tai kaks nuorempaa.... Vai onks tää niinko sellainen tapaus, jossa porukka vaihtuu tasaseen tahtiin, sitten sinne on erehdytty ottamaan nuorten keskelle yks vanhempi nainen... Nykyäänhän on kyllä tosiaan niin, että vakituisia työpaikkoja ei enää ole, ja ihmiset joutuvat vaihtamaan työnantajalta toiselle, kun paikkoja lähtee alta..

Mut siis yks vanhempi ja sitte muut on parikymmentä vuotta nuorempia... mikä tää paikka on, McDonalds vai?

Ja toisaalta sitten nää kysymykset tällä palstalla, ikään liittyvät nimenomaan... Taitaa olla sama kirjoittaja kun yhdessä kysyy että mitä mieltä kun keski-ikäsellä on tennarit, mitä mieltä... hän ainakin nauraa... Mitä mieltä kun keski-ikänen tekee sitä ja tätä...

Joku näköaloiltaan erittäin rajoittunut henkilö? Tai jos ei näin, niin sitten teini, joka kokee oman ikäkautensa tekemisten ja maailman olevan niin ... mites sen nyt sanoisi, suojeltuja, salaisia, ettei niihin ole muilla asiaa, vanhemmissa ei saa olla pätkääkään heille kuuluvaa niin kuin nyt vaikka tennarit.... Tennarit kuuluu nuorisolle, tätit käyttäkööt läskipohjia, vanhalle naiselle ei sovi poikatukka, se on kuulkaa teinitytön ja mallin pää kun lyhyellä hiusmallilla keikailee....

Juu, ei ole hurraamista tämän vauva.fi yleiset aiheet palstan jutuissa.... Mitäs mieltä olette, kun tätitellään....

No, teinillä on vielä kasvamistyötä edessään rutkasti.... Terveisin täti täällä tennareissaan...

Ja tosiaan juu, asiatonta käyttäytymistä tuollainen on, tätittely ja tytöttely... 

Vierailija
65/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Hämmästyisin. Käsitykseni kollegoja nimittelevästä henkilöstä muuttuisi. Olen alalla jossa junioreiden menestystä ja kehitystä auttaa jopa ratkaisevasti jos hän onnistuu luomaan hyviä mentorointisuhteita vanhempiin kollegoihin. Epäkypsä käytös on iso miinus uralla ja toisten nimittely valtava moka.

Vierailija
66/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuisin, en edes näytä täti ihmiseltä.

M51v.

Korjasin 😁

Voi viddu.. oon "nainen". 🙄

Korjasin tämänkin 😂

Vierailija
67/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl ne loukkaantuu, uskomattoman herkästi loukkaantuukin.

Esimerkiksi on käytetty sanaa tyylitön kun joku käyttäytyy ja puhuu täysin uunoja... No, sitten kun se yrittää näpäyttää takaisin, niin sitten sitä purjehditaan (ylihoitaja siis purjehtii) työhuoneen ovesta sisään, nahkainen ja varmaan kallis käsilaukku kainalossa ja täydessä tällingissä jakkupuvussaan... että sinäkö täällä tyylittömyydestä puhut... Nooo, joo, mut se oli kyllä ihan muusta asiasta kuin pukeutumisesta. Ja itse asiassa, noin niin kuin ylihoitajahan sinä tietysti olet, mutta kyllä toi sun asus on jo vähän yliampuva noin niin kuin tämän talon työympäristöön, tyypillinen tyhmä esittäjä.... Toisaalla se sama tyyppi ryntäs samaan apteekkiin, tällä kertaa olikin sitten oikein liehulahjehousut ja varmaan viidentoista sentin korot piikkareissa.... otti varmaan liikavarpaisiin tai no, ehkä sitten kuitenkin närästi... Mut siis esittää tyylikästä vaan ihmisenä on sitten täysin typerys! Juu, kovaa palkkaa vetää ja on toki, olikos se tämäkin joku terveystieteiden tohtori vai oliks vielä vaan maisteri.... Nooo, vielä ehtii.... 

Yhtä tyylitön vaikka olis mitä tyylikästä olevinaan päällä... 

Vierailija
68/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa tätiytyy jo kaksvitosena ja enemmistö kolmekymppisinä. Nelikymppisinä enää harva on säilyttänyt elämänhehkua vaan on rupsahtanut sekä vajonnut elämänvaihelarpin syövereihin.

Deal with it.

Hyvin sanottu, ihme että nainen myöntää tämän. Alapeukuista päätellen monelle se on kova paikka. Sen sijaan mies alkaa vasta päästä vauhtiin neljänkympin jälkeen.

Vierailija
69/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti-ihminen rules

Täti auttaa toisia, osaa asioita, tietää mitä haluaa, pukeutuu järkeviin kenkiin esim ulkoillessa, käy erilaisissa näyttelyissä, teattereissa, omaa ystäviä, lukee kirjallisuutta

Täti tietää, että ulkonäkö ei ole tärkeintä. Täti hoitaa suvun vanhukset ja lapset. Täti tekee vapaaehtoistyötä järjestöissä.

Bussissa, kun nuorta teinityttöä ahdistellaan, niin kuka on se, joka tyttöä auttaa? No se on se keski-ikäinen täti, joka löytää itsestään tuossa tilanteessa kirosanojen kirjon ja mahtavat äänijänteet.

Mitä olisimme ilman tätejä?

Onpa säälittävää, jos et ollut tuollainen jo kaksikymppisenä. Kyllä minä ainakin ole. ”Pukeutuu järkeviin kenkiin” okei…nuoretko pukeutuvat sitten tyhmiin kenkiin? Varmaan tyhmät nuoret. En kestä, kun alaluokan ihmiset käyvät palstalla selittämässä, että aivot tulivat esille vasta vanhana. Itselläni ne ovat ainakin olleet käytössä koko elämän.

Ja siis en silti koskaan ajatellut, että olen tylsä tai vanha tai mitän. Järkevä pystyy olemaan seksikäs ja hauska ja hyvä tyyppi, ei tarvitse olla mikään köyhän kodin bimbo.

Mitä aloitukseen tulee, en loukkaantuisi, mutta ihmettelisin :D En koe itseäni tädiksi, mutta voihan se olla, että minut koetaan tädiksi! C’est la vie!

Et ollut seksikäs nuorenakaan ja täti-ihminenhän sinä nykyään olet.

Vierailija
70/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi on käytetty sanaa tyylitön kun joku käyttäytyy ja puhuu täysin uunoja... No, sitten kun se yrittää näpäyttää takaisin, niin sitten sitä purjehditaan (ylihoitaja siis purjehtii) työhuoneen ovesta sisään, nahkainen ja varmaan kallis käsilaukku kainalossa ja täydessä tällingissä jakkupuvussaan... että sinäkö täällä tyylittömyydestä puhut... Nooo, joo, mut se oli kyllä ihan muusta asiasta kuin pukeutumisesta. Ja itse asiassa, noin niin kuin ylihoitajahan sinä tietysti olet, mutta kyllä toi sun asus on jo vähän yliampuva noin niin kuin tämän talon työympäristöön, tyypillinen tyhmä esittäjä.... Toisaalla se sama tyyppi ryntäs samaan apteekkiin, tällä kertaa olikin sitten oikein liehulahjehousut ja varmaan viidentoista sentin korot piikkareissa.... otti varmaan liikavarpaisiin tai no, ehkä sitten kuitenkin närästi... Mut siis esittää tyylikästä vaan ihmisenä on sitten täysin typerys! Juu, kovaa palkkaa vetää ja on toki, olikos se tämäkin joku terveystieteiden tohtori vai oliks vielä vaan maisteri.... Nooo, vielä ehtii.... 

Huhhuijaa, tämäkin tyyppi sulostuttaa jotakin työyhteisöä 🙄

Vierailija
71/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Mieluummin täti kuin tantta. :-D

Virallisesti olen täti kahdelle sukulaismuksulle. Kenenkään äiti en ole. Aika surkea täti taidan olla. Minkähänlainen edes on sellainen vakiintunut täti-muotti? Olisi kiva tietää.

Aku Ankassakin Iines-täti on kyllä aika nuorekas täti. Ja mummoankka on nuorekas mummo. 

N46

Vierailija
72/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olen täti niin ne nuoret on sitten tyttöjä...En loukkaantuisi.

Vierailija
73/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa ilkeilyltä ja sellaisesta kyllä loukkaantuisin. Työpaikkakiusaaminen ei ole OK.

Vierailija
74/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, löysihän tänne kommentoimaan sekin, joka kokee parikymppiset miehet uhkana itselleen ja samanikäiset naiset ovat hänelle kuin risti pirulle.

Vierailija
75/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuijaa, tämäkin tyyppi sulostuttaa jotakin työyhteisöä 🙄

Ei se käy töissä ollenkaan.

Vierailija
76/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Samalla tavalla he varmaan loukkaantuisivat jos heitä kutsuisin työttöihmisisiksi.

Vierailija
77/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kommentoijat ovat parikymppisiä tai alle, niin en. Kun itse olin sen ikäinen, ihmettelin, että kuka haluaa edes elää yli kolmikymppisenä. Ilmeisesti olen löytänyt syitä elämiselle, vaikka olenkin "ikäloppu" 35-vuotias. :D

Vierailija
78/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikein tituleerataan? Eikö yleensä ihmisiä töissäkin puhutella ihan nimellä? Vai onko nuoret pimuja jos kerran varttuneempi väki on tätejä? Onko siellä mummo-kategoriakin?

Vierailija
79/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta kovasti ihmettelisin, "minäkö täti-ihminen?" Gsus f"&cking christ

Vierailija
80/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti-ihminenhän on juuri tuon ikäinen. Omassa arvomaailmassani ikä on arvostettava asia, täti on arvostetumpi kuin nuori.

T. N30