Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko jos 40+ ikäisenä saisit kuulla että sinua tituleerataan nuorempien naisten toimesta töissä "täti-ihmiseksi"?

Vierailija
01.08.2021 |

Niin

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuisin, en edes näytä täti ihmiseltä.

M51v.

Korjasin 😁

Vierailija
42/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihan yleistä nuorilla on, että pukeutudutaan hankaliin vaatteisiin tai kenkiin, koska mennään ulkonäkö edellä. Vaikka nyt tämä paljasnilkkaisuus talvella. Ei siinä mun mielestä mitään tyhmää ole, se kuuluu nuoruuteen.

Nuoruuteen kuuluu kyllä, mutta onhan se tyhmää. Lisäksi nuorisomuoti näyttää kertakaikkisen typerältä. Kuten vaikka paljas nilkka talvipakkasella.

Mun taas on vaikeaa mieltää joku kehitysvaihe tyhmyydeksi.

No vaikka ne paljaat nilkat pakkasella ovat erittäin suuri riskitekijä nivelrikolle muutaman vuoden kuluttua. Minusta paljaat nilkat pakkasella ovat nimenomaan tyhmyyttä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Niin, mutta kun se on ihan normaali osa ihmisen kehitystä, ettei mieti sitä, miten tällä hetkellä tehdyt valinnat vaikuttavat tulevaisuuteen. Nuoruuteen kuuluu sellainen kuolemattomuuden tunne. 

Niin. On ihan totta, että lapset ja nuoret ihan kehitystasonsa puolesta ovat kykenemättömiä rationaaliseen ja vastuulliseen ajatteluun. Ei se sairautta ole. Mutta se ei muuta sitä asiaa miksikään, että valtavan monet lasten ja nuorten tempaukset ovat tyhmiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihan yleistä nuorilla on, että pukeutudutaan hankaliin vaatteisiin tai kenkiin, koska mennään ulkonäkö edellä. Vaikka nyt tämä paljasnilkkaisuus talvella. Ei siinä mun mielestä mitään tyhmää ole, se kuuluu nuoruuteen.

Nuoruuteen kuuluu kyllä, mutta onhan se tyhmää. Lisäksi nuorisomuoti näyttää kertakaikkisen typerältä. Kuten vaikka paljas nilkka talvipakkasella.

Mun taas on vaikeaa mieltää joku kehitysvaihe tyhmyydeksi.

No vaikka ne paljaat nilkat pakkasella ovat erittäin suuri riskitekijä nivelrikolle muutaman vuoden kuluttua. Minusta paljaat nilkat pakkasella ovat nimenomaan tyhmyyttä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Niin, mutta kun se on ihan normaali osa ihmisen kehitystä, ettei mieti sitä, miten tällä hetkellä tehdyt valinnat vaikuttavat tulevaisuuteen. Nuoruuteen kuuluu sellainen kuolemattomuuden tunne. 

Niin. On ihan totta, että lapset ja nuoret ihan kehitystasonsa puolesta ovat kykenemättömiä rationaaliseen ja vastuulliseen ajatteluun. Ei se sairautta ole. Mutta se ei muuta sitä asiaa miksikään, että valtavan monet lasten ja nuorten tempaukset ovat tyhmiä. 

Mä taas näen tyhmyyden haluttomuutena pohtia asioita. Nähdään vain yksi puoli ja vouhkataan sitten siitä.

Vierailija
44/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs iällä väliä, tyyppi ratkaisee.

Vierailija
45/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja lapsettomat ovat tosi tyhmiä, ei niille viitsi edes vastata.

Vierailija
46/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lapseton on täysin uusavuton, käy joka päivä maksullisella lounaalla, meidän töissä osa sinkkumiehistä ei osaa edes tehdä ruokaa, ovat kyllä itse myöntäneet sen.

Vierailija
47/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää juttu palstalla on, että joku koko ajan luulee, että ikääntyminen on jotenkin kamalaa?

Nuoren (trollinpoikasen) ajatusmaailmaa, että

ikääntymisellä voisi jotenkin loukata.

Poikanen on 50 täyttänyt.

Vierailija
48/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo sen ikäinen, että mummotellaan. Aikansa kutakin. Kaksikymppisenä pidin kolmekymppisiä aika vanhoina. Muistan kun olin itse kolmekymppinen, niin viisi vuotta nuorempi työtoveri katseli, ai olet tainnut laihtua. Toinen sanoi, että oota vaan kun ollaan saman ikäisiä, niin ollaan varmaan vielä ränsistyneemmän näköisiä. Että sellaista.

Silloin ehkä vähän loukkaannuin. Nykyisin on ihan sama sanoi kukin mitä tahansa.

Vierailija
49/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jo on lapsellista, niin kuin on lapsellinen aloituskin.

Asiatonta käyttäytymistä työpaikalla, lapsellista. Ongelmaa taitaa olla muutakin jos tuolla tavalla käyttäydytään, ja käyttäytyjässä itsessään, just se lapsellisuus. Vähän niin kuin että "tiiätkö kuinka moni tällä vihaa sinua" - no, jos vihaat ilman järkevää syytä, niin mitäs jos rupeisit meneen lääkäriin... kato ongelma on yksinomaan sinun. 

Lapsellisuuksia, niitä täällä joku kyselee koko ajan. 

Joku teinikö näitä tehtailee? Tai no jaa, kun livessä näitä kuitenkin on näitä "tiiätkö kuinka moni sinua täällä vihaa" (niin juu, lähinnä se kysyjän oma porukka, joka on aika vinksahtanutta noin kaikin puolin) ja kaiken maailman älyttömyyksiä turvastanta suoltavia itsensä viihdyttäjiä, niin tota juu, aika lapsen asteelle jäänyttä sakkia ympärillä joutuu kohtamaan... Täytyskö ruveta vastaileen samalla mitalla, viittiskö alentua, pistetään hösseliks, häiriötilanne käyntiin... Hösselin pösselin, pössytelijät rulaa! 

Vierailija
50/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta miksi tädittely on ok ja tytöttely jotain kauheaa? Kaikki tietävät, että yhteiskunnassa arvostetaan nuoruutta, ei korkeaa ikää.

Vierailija
51/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta tuntisin sääliä ja olisin pahoillani näiden nuorten naisten puolesta, kun eivät ole saaneet vanhemmiltaan edes alkeellisimpia käytöstapoja, eikä opettu hienotunteisuutta miten käyttäydytään. Ja voin kuvitella, miten nämä nuoret naiset käyttäytyisivät asiakaspalvelussa tai yritysjohdon kanssa.

En myötåhäpeä, nuorten naisten puolesta.

Vierailija
52/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää juttu palstalla on, että joku koko ajan luulee, että ikääntyminen on jotenkin kamalaa?

Nuoren (trollinpoikasen) ajatusmaailmaa, että

ikääntymisellä voisi jotenkin loukata.

Poikanen on 50 täyttänyt.

Hm, hassua, luulisi jotain kypsymistä tapahtuneen...tai edes parempaa trollausta, kokemuksen tuomalla varmuudella. Mutta ei.

Vierailija
53/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikkein parasta työyhteisötiimiä kun kaikki puhuttelevat toisiaan etunimellä :)

Vierailija
54/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Just tytöteltiin, ymmärrettävää kun toinen osapuoli päälle 90. Mutta vähän kyllä loukkaannuin kun siiderit jäi kassalle muutama päivä sitten kun ei ollut papereita mukana. Tänään 45 ikää, ja juu, en ole mielestäni nitenkään nuoren näköinen.

Vierailija
55/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siinä iässä olla jo täti-iässä? Minäkin olen ja oikea tätikin olen, joten en loukkaantuisi.

Vierailija
56/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täteys on ehkä enemmän henkinen tila, kuin kronologinen ikä. En koe itseäni tädiksi, vieläkään. Ja olen kosolti yli 40.

Haluaisin olla mieluummin iätön tai sitten kunnolla vanha, joku harmaalettinen  hullu shamaanimummo.

Täteys edustaa itselleni jämähtäneisyyttä. Rajojaan pitää aina vähän rikkoa. 

Vierailija
57/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en loukkaantuisi 😃

Tässä iässä osaa jo ohittaa hassut hapatukset sekä suhtautua ikääntymiseen normaalina osana elämää.

Mun nuoret duunikaverit on ihan huippuja eikä ikään perustuvaa vastakkainasettelua ole.

Ei ole olemassa ihmistä, joka ei ikääntyisi, mutta on olemassa ihmisiä jotka eivät hyväksy ikääntymistään.

Se on vähän surullista, tämä kun kuuluu elämään.

Vierailija
58/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntymisessä on se hyvä puoli, että mitä vanhempi on, sitä vähemmän kiinnostaa muiden mielipiteet.

Huomasin ilokseni kolmekymppisenä, miten vapauttavaa se onkaan. Näin nelikymppisenä oon onnellisimmillani, ehkä vanhetessa tulee vielä onnellisemmaksi.

Ketään ei tarvitse miellyttää. Töissäkin teen tarvittavat työt ja muuten oon kuin ellun kana. Turha hönkiä liikaa tai miettiä, mitä parikymppinen miettii.

Vierailija
59/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei sedäksi nimitä. Itsetuntoni kestää kyllä tädittelyn muttei silkkaa kiusantekoa.

Vierailija
60/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En loukkaantuisi. Just tytöteltiin, ymmärrettävää kun toinen osapuoli päälle 90. Mutta vähän kyllä loukkaannuin kun siiderit jäi kassalle muutama päivä sitten kun ei ollut papereita mukana. Tänään 45 ikää, ja juu, en ole mielestäni nitenkään nuoren näköinen.

45v nainen joka menisi kaksivitosesta :) onko farmariasu käytössä