Loukkaantuisitko jos 40+ ikäisenä saisit kuulla että sinua tituleerataan nuorempien naisten toimesta töissä "täti-ihmiseksi"?
Kommentit (88)
En, miksi ihmeessä loukkaantuisin?
En, olen kyllä jo huomannut et ikä on tehnyt tehtävänsä ja ollaan eri maailmoista heidän silmissään! Muistan hyvin myös omat ajatukset vanhemmista ihmisistä tuossa iässä. Ei se silti vähennä sitä mitä olen itselleni.
En loukkaannu, minähän olen täti-ihminen, eikä siinä ole mitään väärää.
Mä olen 44, ja olen ollut täti jo yli 20 vuotta. Voisin itsekin kuvitella itseäni sanomassa tyyliin ”tällaisena täti-ihmisenä haluaisin että aloitetaan illanvietto jo kuudelta....”
Mutta sitten jos ilmaisua käytetään ilkeilytarkoituksessa, se tietenkin suututtaisi. Suututtaisi mikä tahansa sana, vaikka ”kaunotar”, jos tarkoituksena olisi ivata.
Loukkaantuisi syvästi, jos joku työtovereistani käyttäisi ilmausta "tehdä jonkun toimesta".
Ikääntyminen loukkaantumisen aihe? No sitähän saisi olla puolet elämästään loukkaantunut sitten.
Mikä tää juttu palstalla on, että joku koko ajan luulee, että ikääntyminen on jotenkin kamalaa?
En loukkaantuisi. Ovathan parikymppisetkin tätejä lasten mielestä.
En. Täti ei ole mikään haukkumasana, ei myöskään mummo.
Sama voi käydä sille nuoremmalle nelikymppisenä, että jostain kulmasta näyttää tädille tai sedälle. :s
En. Kutsun itseäni välillä tädiksi. En minä ole enää nuori enkä jaksa siitä itselleni valehdella.
Täti-ihminen rules
Täti auttaa toisia, osaa asioita, tietää mitä haluaa, pukeutuu järkeviin kenkiin esim ulkoillessa, käy erilaisissa näyttelyissä, teattereissa, omaa ystäviä, lukee kirjallisuutta
Täti tietää, että ulkonäkö ei ole tärkeintä. Täti hoitaa suvun vanhukset ja lapset. Täti tekee vapaaehtoistyötä järjestöissä.
Bussissa, kun nuorta teinityttöä ahdistellaan, niin kuka on se, joka tyttöä auttaa? No se on se keski-ikäinen täti, joka löytää itsestään tuossa tilanteessa kirosanojen kirjon ja mahtavat äänijänteet.
Mitä olisimme ilman tätejä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää juttu palstalla on, että joku koko ajan luulee, että ikääntyminen on jotenkin kamalaa?
Nuoren (trollinpoikasen) ajatusmaailmaa, että ikääntymisellä voisi jotenkin loukata.
Osa tätiytyy jo kaksvitosena ja enemmistö kolmekymppisinä. Nelikymppisinä enää harva on säilyttänyt elämänhehkua vaan on rupsahtanut sekä vajonnut elämänvaihelarpin syövereihin.
Deal with it.
Nuoret on vain kateellisia kun toiset ovat päässeet hyvään täti-ikään :)
Ei haittaisi. Teiniksi tai nuorisoksi sanominen olisi paljon pahempaa.
T. 40+
Minäkin ollen ollut joskus parikymppinen ja pitänyt nelikymppisiä ikäloppuina. Nyt tiedän enenmän ja olen tyytyväinen, että olen tällainen täti ihminen.
Täti? Minä kutsun itseäni jo mummoksi ja nauran hersyvästi päälle.😀
Ei kiinnostaisi. Mitä väliä mitä muut puhuvat ja ajattelevat? Älä määritä itseäsi sen takia ja anna mennä ihon alle.