Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko jos 40+ ikäisenä saisit kuulla että sinua tituleerataan nuorempien naisten toimesta töissä "täti-ihmiseksi"?

Vierailija
01.08.2021 |

Niin

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret on vain kateellisia kun toiset ovat päässeet hyvään täti-ikään :)

Ei haittaisi. Teiniksi tai nuorisoksi sanominen olisi paljon pahempaa.

T. 40+

Hih hih

Vierailija
22/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Täti olen ollut jo vuosia. Minusta "täti"- sanaan liittyy tiettyä arvokkuutta ja elämänkokemusta. Olisin hyvilläni, jos nuoret kollegat pitävät minua täti-ihmisenä, se kertoo heidän arvostuksestaan ja kunnioituksestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa tätiytyy jo kaksvitosena ja enemmistö kolmekymppisinä. Nelikymppisinä enää harva on säilyttänyt elämänhehkua vaan on rupsahtanut sekä vajonnut elämänvaihelarpin syövereihin.

Deal with it.

Onko tämä päivä karvas pettymys jo ennen kello kymmentä?

Vierailija
24/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täti-ihminen rules

Täti auttaa toisia, osaa asioita, tietää mitä haluaa, pukeutuu järkeviin kenkiin esim ulkoillessa, käy erilaisissa näyttelyissä, teattereissa, omaa ystäviä, lukee kirjallisuutta

Täti tietää, että ulkonäkö ei ole tärkeintä. Täti hoitaa suvun vanhukset ja lapset. Täti tekee vapaaehtoistyötä järjestöissä.

Bussissa, kun nuorta teinityttöä ahdistellaan, niin kuka on se, joka tyttöä auttaa? No se on se keski-ikäinen täti, joka löytää itsestään tuossa tilanteessa kirosanojen kirjon ja mahtavat äänijänteet.

Mitä olisimme ilman tätejä?

Onpa säälittävää, jos et ollut tuollainen jo kaksikymppisenä. Kyllä minä ainakin ole. ”Pukeutuu järkeviin kenkiin” okei…nuoretko pukeutuvat sitten tyhmiin kenkiin? Varmaan tyhmät nuoret. En kestä, kun alaluokan ihmiset käyvät palstalla selittämässä, että aivot tulivat esille vasta vanhana. Itselläni ne ovat ainakin olleet käytössä koko elämän.

Ja siis en silti koskaan ajatellut, että olen tylsä tai vanha tai mitän. Järkevä pystyy olemaan seksikäs ja hauska ja hyvä tyyppi, ei tarvitse olla mikään köyhän kodin bimbo.

Mitä aloitukseen tulee, en loukkaantuisi, mutta ihmettelisin :D En koe itseäni tädiksi, mutta voihan se olla, että minut koetaan tädiksi! C’est la vie!

Vierailija
25/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ihan todella mielissäni jos työpaikalla olisi nuorempia naisia noin monikoksi asti, ihan sama vaikka kutsuisivat vanhaksi kantturaksi tai seniiliksi senioriksi. Meillä on firmassa 90% miehiä ja olen yhden nuoremman naisen ylipäätään tekemisissä ja hänen pyynnöstään myös mentorina. Ikää on 28 tai 29, itse 43-vuotias.

Vierailija
26/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti-ihminen rules

Täti auttaa toisia, osaa asioita, tietää mitä haluaa, pukeutuu järkeviin kenkiin esim ulkoillessa, käy erilaisissa näyttelyissä, teattereissa, omaa ystäviä, lukee kirjallisuutta

Täti tietää, että ulkonäkö ei ole tärkeintä. Täti hoitaa suvun vanhukset ja lapset. Täti tekee vapaaehtoistyötä järjestöissä.

Bussissa, kun nuorta teinityttöä ahdistellaan, niin kuka on se, joka tyttöä auttaa? No se on se keski-ikäinen täti, joka löytää itsestään tuossa tilanteessa kirosanojen kirjon ja mahtavat äänijänteet.

Onpa säälittävää, jos et ollut tuollainen jo kaksikymppisenä. Kyllä minä ainakin ole. ”Pukeutuu järkeviin kenkiin” okei…nuoretko pukeutuvat sitten tyhmiin kenkiin? Varmaan tyhmät nuoret. En kestä, kun alaluokan ihmiset käyvät palstalla selittämässä, että aivot tulivat esille vasta vanhana. Itselläni ne ovat ainakin olleet käytössä koko elämän.

Ja siis en silti koskaan ajatellut, että olen tylsä tai vanha tai mitän. Järkevä pystyy olemaan seksikäs ja hauska ja hyvä tyyppi, ei tarvitse olla mikään köyhän kodin bimbo.

Mitä aloitukseen tulee, en loukkaantuisi, mutta ihmettelisin :D En koe itseäni tädiksi, mutta voihan se olla, että minut koetaan tädiksi! C’est la vie!

Kyllä se ihan yleistä nuorilla on, että pukeutudutaan hankaliin vaatteisiin tai kenkiin, koska mennään ulkonäkö edellä. Vaikka nyt tämä paljasnilkkaisuus talvella. Ei siinä mun mielestä mitään tyhmää ole, se kuuluu nuoruuteen.

Ihmisen aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi, ja elämänkokemusta kertyy sen päälle koko ajan. Ei se tarkoita sitä, että aivot eivät olisi olleet nuorempana käytössä, mutta ihminen oppii koko elämänsä ajan. Toivottavasti sinäkin.

Vierailija
27/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymähtäisin säälivästi, nämä nykyiset nuoret ovat huomisen täti- ja setäihmisiä. Siis jos saavat elää, ellei korona heitä nappaa.

Vierailija
28/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täti-ihminen/ mummo. Luojan kiitos nimenomaan saa olla jo ihminen!

Vierailija
29/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti-ihminen rules

😂

Ei sitten mennyt lainkaan tunteisiin, eihän!?

Vierailija
30/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymähtäisin säälivästi, nämä nykyiset nuoret ovat huomisen täti- ja setäihmisiä. Siis jos saavat elää, ellei korona heitä nappaa.

Juuri näin!

Vierailija
31/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täti-ihminen rules

Hoidit 20-vuotiaana suvun vanhusten asioita 5-10 tuntia joka päivä useamman vuoden ajan? Tätä teki tätini ja äitini

Lisäksi kävivät töissä ja hoitivat välillä suvun lapsia.

Toki minäkin osallistuin asioiden hoitamiseen, mutta oli myös niitä nuoren ihmisen kiireitä: opiskelut, opiskelijavaihdot, kumppanin etsimisen, ulkomailla asumiset, uran luominen...

Mutta hyvä on jos olet 20- vuotiaana jaksanut kiertää päivittäin tarjoamassa lääkitykset tekemässä siivousta ja ruokaa jopa neljässä eri kodissa päivittäin.

Vierailija
32/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukannut ap kun sinua muita Miehiä kutsutaan setämiehiksi.

Vierailija
33/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuisin, en edes näytä täti ihmiseltä.

51v.

Vierailija
34/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti-ihmisellä siis korostetaan sitä, että joku on vanhentunut? Kyllä siinä mielessä loukkaantuisin, ja on kurjaa nimitellä ketään ylipäätään. Ihmisillä on henkilönimet, ja toivon, että minuakin puhutellaan etunimelläni. Joillekin voi olla arka paika, ettei oikeasti ole päässyt tädiksi. Joten siitä syystäkin, loukkaavaa.

Eri asia, jos keskenään ihmiset puhuu mitä puhuu. Mutta toisia pitäisi sen verran kunnioittaa, ettei tule tuollaisia laukomaan, ellei olla ystävyksiä ja voi vähän piruilla kesken.

Vierailija
35/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret on vain kateellisia kun toiset ovat päässeet hyvään täti-ikään :)

Ei haittaisi. Teiniksi tai nuorisoksi sanominen olisi paljon pahempaa.

T. 40+

Jokainen nelikymppinen tietää, ettei haluaisi olla enää kaksikymppinen. Nelikymppinen kykenee vertailemaan. Kaksikymppisellä ei ole aavistustakaan, millaista on olla nelikymppinen. Nelikymppisenä tajuaa, ettei sileä iho ja nuoruuden fyysinen kunto kuitenkaan ole lopulta niin tärkeää kuin moni muu asia.

Vierailija
36/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihan yleistä nuorilla on, että pukeutudutaan hankaliin vaatteisiin tai kenkiin, koska mennään ulkonäkö edellä. Vaikka nyt tämä paljasnilkkaisuus talvella. Ei siinä mun mielestä mitään tyhmää ole, se kuuluu nuoruuteen.

Nuoruuteen kuuluu kyllä, mutta onhan se tyhmää. Lisäksi nuorisomuoti näyttää kertakaikkisen typerältä. Kuten vaikka paljas nilkka talvipakkasella.

Vierailija
37/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoruuteen kuuluu kyllä, mutta onhan se tyhmää. Lisäksi nuorisomuoti näyttää kertakaikkisen typerältä. Kuten vaikka paljas nilkka talvipakkasella.

Mun taas on vaikeaa mieltää joku kehitysvaihe tyhmyydeksi.

Vierailija
38/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimesta?

Vierailija
39/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka ne paljaat nilkat pakkasella ovat erittäin suuri riskitekijä nivelrikolle muutaman vuoden kuluttua. Minusta paljaat nilkat pakkasella ovat nimenomaan tyhmyyttä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Vierailija
40/88 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka ne paljaat nilkat pakkasella ovat erittäin suuri riskitekijä nivelrikolle muutaman vuoden kuluttua. Minusta paljaat nilkat pakkasella ovat nimenomaan tyhmyyttä sanan varsinaisessa merkityksessä.

Niin, mutta kun se on ihan normaali osa ihmisen kehitystä, ettei mieti sitä, miten tällä hetkellä tehdyt valinnat vaikuttavat tulevaisuuteen. Nuoruuteen kuuluu sellainen kuolemattomuuden tunne.