Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorohoitsut laittakaa esimerkkejä työvuoroistanne

Vierailija
01.08.2021 |

Ja etenkin vapaista vuorojen välillä. Mun ystävä työskentelee päivystyksessä niin ihmetyttää hänen jatkuvat pitkät vapaat . Onko esim tavallista et kolmen yövuoron jälkeen on neljä vapaapäivää? Ja sit sen jälkeen saattaa olla psri päivää töitä ja sit taas 3-4 vapaata.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti itse 3 viikon työvuorolistalle 1 vapaa viikonloppu. Loput 4 vapaata seuraavalle 2 viikolle niin ettei mikään vapaa osu viikonloppuihin ja ettei tule järjettömän pitkiä putkia. Tällöin kahden päivän vapaat miltei mahdottomuus

Vierailija
62/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka sanotte että se kolmen viikon sykli ei toimisi, perustelkaa. Ihan siis kerrotte tarkasti miten epämääräinen sillisalaatti on helpompi järjestää kuin tuo yllä mainittu?

Ihmisillä on liikaa epämääräisiä vapaatoiveita tai erikoisvuorotoiveita siellä täällä. Tuo kolmen viikon sykli -juttu ei vaan toimi, jos ihmiset ei suostu sitoutumaan siihen.

Tuollahan nimenomaan päästään eroon näistä erikoisvapaatoiveista kun tietää tasan tarkkaan koska on vapaata tai on menossa iltaan jne. Homma on loogista niin ei kenenkään tarvitse alkaa kikkailla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka sanotte että se kolmen viikon sykli ei toimisi, perustelkaa. Ihan siis kerrotte tarkasti miten epämääräinen sillisalaatti on helpompi järjestää kuin tuo yllä mainittu?

Ihmisillä on liikaa epämääräisiä vapaatoiveita tai erikoisvuorotoiveita siellä täällä. Tuo kolmen viikon sykli -juttu ei vaan toimi, jos ihmiset ei suostu sitoutumaan siihen.

Tuollahan nimenomaan päästään eroon näistä erikoisvapaatoiveista kun tietää tasan tarkkaan koska on vapaata tai on menossa iltaan jne. Homma on loogista niin ei kenenkään tarvitse alkaa kikkailla

Itse olen ainakin joutunut vaihtelemaan jo ihan suunniteltujakin vuoroja polikäyntien takia. Ei niitä niin vain siirrellä koska aika voi siirtyä kuukausien päähän. Itse pidän enemmän siitä, että saan toivoa vapaita siihen kohtaan kun sitä oikeasti tarvitsen tai haluan. Ei niin, että me on valmiiksi määrätty jo vuoden päähän.

Vierailija
64/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustyössä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin joutunut vaihtelemaan jo ihan suunniteltujakin vuoroja polikäyntien takia. Ei niitä niin vain siirrellä koska aika voi siirtyä kuukausien päähän. Itse pidän enemmän siitä, että saan toivoa vapaita siihen kohtaan kun sitä oikeasti tarvitsen tai haluan. Ei niin, että me on valmiiksi määrätty jo vuoden päähän.

Eli jos jollain työntekijällä on joskus polikäyntejä joihin on jonot kuukausien päähänkin, pitää kaikkien tehdä sekavuoroja uupuen ja elää ilman rytmiä tai säännöllisyyttä työvuoroissa? Ja on myös melko harvoin tilanne että oikeasti saa vapaaksi sen mitä toivoo.

Vierailija
65/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on parempi tämä, että listat on vähän "sillisalaattia", eli vaihtelee miten on vapaat ja montako yötä yms. En vaihtaisi siihen, että vuorot menisi jatkuvasti jollain samalla kaavalla, vaikka voisikin laskea vuoden päähän, milloin on vapaa. Harvemmin teen sillä tiedolla mitään. Voin nytkin toivoa vapaan vuoden päähän, jos tarvitsen. Suunnittelemme itse listamme, joskus esimies joutuu niitä vähän muokkaamaan, mutta aika hyvin toteutuu omat suunnitelmat. Mielestäni ihan hyvä systeemi.

Hieman eri kun saatte suunnitella itse listanne. Meille annetaan mahdollisuus toivoa kolmeen viikkoon 2 vuoroa ja ne ehkä saattaa toteutua. Itse ottaisin tuon säännöllisyyden milloin tahansa tämän sijaan.

No tuo on kyllä hanurista jos on vaan 2 toivetta 3 viikon listalle. Liekö tästä tessissä mitään, onko laillista? Meillä 3+1 toivetta, yksi siis toissijainen. Ja toteutuvat lähes aina.

Listan tekijälläkin on aina esimies, joten viestiä hänelle jos toiveet eivät toteudu. Ja vaatikaa autonomiset listat, niin mekin tehtiin, ja saimme. Toki jättää vastuuta itselle enemmän työvuorosuunnittelusta, ja vaatii vähän aikaa ja mielellään pientä keskustelutaitoa työyhteisön sisällä.

Vierailija
66/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri oli kolmen yön jälkeen nukkunapäivän lisäksi 3 päivää vapaalla, sits torstai 14h töitä, pe-la yö vielä lisäksi ja nyt menee seuraavan kerran töihin torstaina. Aika rennolta kuulostaa

Mäkin haluan tuollaiseen paikkaan töihin. Voiko tuo olla oikein?

Voin kertoo, että yövalvomiset ei oo rentoa nähnykkään. Kroppa ja pää ihan sekasi. Suoli ei toimi. Ja ne vapaat menee siihen rytmin korjaamiseen. Kunnes taas valvot yöllä.. Kannattaa kokeilla vaikka kotona. Olisko itsestä sellaseen työhön. Valvot 21-7.00. Käyt nukkuu siinä 7.45 (koska pitää sielt kottin tulla ) 

Nukut sinne noin klo 15 päivällä ja siitä sitte valvot seuraavaan aamuun, teet näin kolme yötä.

Ja tuut sit sanoo, miten ihanan rentoa se onkaa...

Vierailija
67/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee esim kolme yötä putkeen jatkuvasti niin kyllä vapaatkin on pidemmät siinä välissä

Meillä tehdään paljon 12 tunnin vuoroja. Kolmen viikon periodissa on nyt: 1.vko yhteensä 48 tuntia, vapaat. 2.vko yhteensä 24 tuntia, vapaat. Viimeinen viikko: 52 tuntia, vapaat. Suunniteltu hieman yli. Kyllä tietää töissä olleensa ja vapaapäivät menee toipuessa.

Vierailija
68/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajia on liian vähän, eikä niitä voida lisääkään ottaa, koska palkat noussut niin paljon. Tulevaisuudessa menee vain rankemmaksi. Parasta olisi jos ilmainen terveydenhuolto lopetettaisiin aikuisilta.

Vierailija
69/69 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajia on liian vähän, eikä niitä voida lisääkään ottaa, koska palkat noussut niin paljon. Tulevaisuudessa menee vain rankemmaksi. Parasta olisi jos ilmainen terveydenhuolto lopetettaisiin aikuisilta.

Niin, että köyhät kuolkoot pois kun ei ole rahaa terveydenhuoltoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi