Olympialaiset 1988
Miten näiden kanssa toimittiin Suomessa kun molemmat tulivat niin hankalaan aikaan?
Kommentit (9)
En enää muista miten aikaeron suhteen toimittiin. Olin silloin 10. Katselin Soulin Olympialaisia siskoni ja isämme kanssa.
Lukiessani niistä Wikipedia-artikkelia muutama viikko sitten olin ihmeissäni, että ne järjestettiin syyskuussa. Minulla on muistikuvia, että olisi ollut lämpimät kesän myöhäisillat, kun niitä katsoimme. Nuo muistikuvat ovat ehkä jo Los Angelesin Olympialaisista vuodelta 1984; ne alkoivat heinäkuun lopulla.
Muistan kuitenkin seuranneeni innoissani Soulin Olympialaisiakin. Tykkäsin niiden teemalaulusta "Hand in Hand Again".
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Ekat Olympialaiset jotka katoin.Senjälkeen olen seurannut kaikki.Ben Johnssonin muistan noista kisoista.
Katsottiin työpaikoilla jos tuli jotain siihen aikaan ym. Moni heräsi keskellä yötäkin katsomaan.
Oli kyllä legendaariset kisat niin Calgaryssä kuin Soulissakin
Koko maa seurasi. Oli itsestäänselvää että maa pysähtyy kun suomalainen on vuorossa.
Lapsuuden sankarit jäällä jä äänessä!
Illalla ja yöllähän ne Calgaryn kisat tuli. Aikaero oli niin päin.
1972 olympialaiset on ensimmäiset mitkä muistan. Ja millaiset ne olivatkaan! Katsoimme niitä sukulaisten mökillä, ja miehet juoksivat järveen kun Viren voitti kultaa. Mahtavaa!