Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikittömän elämä

Vierailija
14.08.2014 |

"Miten sä pystyt meneen sinne ilman meikkiä?" 
"Laitetaan ihan vähän ripsaria."
"Et sä haluis edes meikkivoidetta lainata?"

Toisinaan on hyvin huvittavaa, miksi en saisi kulkeä meikittä minne haluankaan. Aina on jossain joku, joka kummastelee ja ehdottaa, että voisi edes meikata minut, jos en itse sitä osaa tehdä. Kevään puolella olin laivalla ilman meikkiä ja baariinkaan en maskeeraa naamaani. Arkisin minulla ei edes käväise mielessä, että laittaisin meikkiä. Välillä tulee kuitenkin sellainen olo, että olen outolintu, kun kaikki muut meikkaavat ja tuntuvat katsovan hassusti, kun en itse halua saatika viitsi edes juhlatilaisuuksiin tälläytyä. 

Onko täällä muita naisia, jotka eivät käytä meikkiä? Toisinaan tuntuu, että omassa pikkukaupungissani olen ainoa, joka kulkee naama paljaana.

Kommentit (204)

Vierailija
141/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sulta pois jos toinen on iloinen kun on kaunistautunut? Vai ootko säkin näitä "sieullinen kauneus tärkein"-tyyppejä, joille kaikki meikilliset on itsetunnottomia. :)

Vierailija
142/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikittömät, jos teille tulee finni/useampia ja ne tulehtuvat, ettekö peitä niitäkään? Tiedän, kaikille ei tule finnejä ja kaikkia ei hävetä liikkua punaiset jäljet pärstässä, mutta jos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että k-raudasta löytyy köyttä ja puistoissa mielinmäärin puita, jos meikkitaiteilijat ei miellytä.

Feminismi my ass, tää enää mitää feminismiä ole.

Nyky feminismi on syyllistämässä kaikkia naisia, sen sijaan että tukee niitä.

Ideoita ei tyrkyttämällä lähetetä perille.

Vierailija
144/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 03:09"]

En voi sietää näitä tietyn tyyppisiä luomufemakkoja, jotka ovat kärkkäitä arvostelemaan mielestään "vääränlaisia" naisia ja feminismiin vedoten yrittävät pakottaa heidät luomaansa kapeaan muottiin - siis tekevät tasan sitä samaa mistä miehiä syyttävät. 

[/quote]Jos meikkaaminen on miesten miellyttämistä ja naista sortaviin normeihin alistumista, kuten heidän teesinsä kuuluu, niin onko yksilön itsensä kannalta sitten jotenkin parempi lopettaa se pelkästään näiden hihhulien vaatimuksesta ja muuttaa ulkonäkönsä heidän mieltymyksiään vastaavaksi? Minä en näe näissä tilanteissa mitään eroa. Kummassakin jokin ryhmä haluaa kontrolloida naisia - ensimmäinen lähinnä oletetusti, jälkimmäinen suoraan ja röyhkeästi.

Vierailija
145/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 03:33"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 03:09"]

En voi sietää näitä tietyn tyyppisiä luomufemakkoja, jotka ovat kärkkäitä arvostelemaan mielestään "vääränlaisia" naisia ja feminismiin vedoten yrittävät pakottaa heidät luomaansa kapeaan muottiin - siis tekevät tasan sitä samaa mistä miehiä syyttävät. 

[/quote]Jos meikkaaminen on miesten miellyttämistä ja naista sortaviin normeihin alistumista, kuten heidän teesinsä kuuluu, niin onko yksilön itsensä kannalta sitten jotenkin parempi lopettaa se pelkästään näiden hihhulien vaatimuksesta ja muuttaa ulkonäkönsä heidän mieltymyksiään vastaavaksi? Minä en näe näissä tilanteissa mitään eroa. Kummassakin jokin ryhmä haluaa kontrolloida naisia - ensimmäinen lähinnä oletetusti, jälkimmäinen suoraan ja röyhkeästi.

[/quote]

Hui! Olipas törkeä kommentti. Tsot, tsot...

Vierailija
146/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 03:31"]Sitä, että k-raudasta löytyy köyttä ja puistoissa mielinmäärin puita, jos meikkitaiteilijat ei miellytä.

Feminismi my ass, tää enää mitää feminismiä ole.

Nyky feminismi on syyllistämässä kaikkia naisia, sen sijaan että tukee niitä.

Ideoita ei tyrkyttämällä lähetetä perille.

[/quote]

Sori mutta just tuollaiset naiset on aidon tasa-arvon este.

Vierailija
147/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 03:31"]Meikittömät, jos teille tulee finni/useampia ja ne tulehtuvat, ettekö peitä niitäkään? Tiedän, kaikille ei tule finnejä ja kaikkia ei hävetä liikkua punaiset jäljet pärstässä, mutta jos :)

[/quote]

Tulee mulle finnejä, mutta meikki vain pahentaa asiaa. Sitä paitsi finnejä on aika mahdoton peittää. Yleensä lopputulos on karmeampi kuin ilman meikkiä.

Vierailija
148/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:45"]73, Onnea vaan tilanteestasi! Lisäksesi on meitä, jotka ilman kevyttä korjaamista näytämme siltä, että huumehuuruista valvomista on takana jo kolmatta viikkoa, kotona harjoitetaan väkivaltaa ja tällä hetkellä diagnooseina on ainakin angiina, kuppa ja hepatiitti. 

Voin vannoa, että joidenkin kohdalla se jauhon tuputtaminen poskiin antaa ihan valtavan paljon paremman kuvan. :)

[/quote]

Eikö kannattaisi parantaa elämäntapoja jos näyttää tuolta? Roskaruoka ja liikkumattomuus näkyy naamassa.

Vierailija
149/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa tasaisen kasvojen värin ilman meikkiä?? Mulla punottaa aina nenä ja leuka jos en laita meikkivoidetta. Rasittavaa että sen takia pitää löträtä meikkiä.

Vierailija
150/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 03:31"]Meikittömät, jos teille tulee finni/useampia ja ne tulehtuvat, ettekö peitä niitäkään? Tiedän, kaikille ei tule finnejä ja kaikkia ei hävetä liikkua punaiset jäljet pärstässä, mutta jos :)

[/quote]

Ei tule finnejä kovin helposti kun ei koskaan meikkaa

Vierailija
151/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan liian herkkä iho meikkaamiseen ja meikkien puhdistamiseen edes kaikkein luonnollisimmilla ja hellävaraisimmilla aineilla, joten en ikinä käytä meikkejä edes juhlissa tai töissä, eikä kukaan ole koskaan ehdottanut, että pitäisi meikata, vaikkeivat tietäisi iho-ongelmistani mitään. Omituiselta kuulostaa tuo ystäviesi fiksaatio meikittömyyteesi, oletko nostanut sitä jotenkin itsekin alunperin puheenaiheeksi?

Vierailija
152/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meikkausvaatimus ja -odotus alistaa naista enmmän kuin mitkään kirkot ikinä. Koska se ei tunnu loppuvan millään ja aina löytyy toisia naisia vaatimaan meikkaamista. Kirkossa ei ole pakko käydä, mutta joka paikassa on aina joku valopää nainen, joka ihmettelee mikset meikkaa ja vaatii laittamaan tosiaan edes ripsaria.

Vierailija
153/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:07"]

[/quote]

Ei tule finnejä kovin helposti kun ei koskaan meikkaa

[/quote]

No sitten oot onnekas. Toisilla iho vaan kukkii vaikkei meikkaisikaan.

Vierailija
154/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen esiintyvä taiteilija, lavalla viikottain. En ole vuosikausiin meikannut. Kukaan ei ole koskaan maininnut asiasta mitään. Viimeksi eilen sooloilin parinsadan ihmisen edessä. Joskus 10 vuotta sitten en olisi kuvitellut meneväni lavalle meikittä, mutta nyt suihkunraikkaus riittää. Kuitenkin se on se työ mikä puhuu puolestaan.

Vierailija
155/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:22"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:19"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:16"]

" Itse meikkaan aika paljon. Rakastan meikkaamista, niitä rauhallisia aamuhetkiä, kun istun hyvän musiikin soidessa meikkaamassa suuri kahvikuppi vierelläni. Meikkirituaalini on hyvin rauhallinen ja zen. Jos olen kiireessä, meikkaan mielummin hyvin vähän kuin väsään täyden maskin nopeasti hutiloiden.

Meikki, kuten kaunis pukeutuminen ja laitetut hiuksetkin, vaikuttavat suoraan olooni. Jos olen asussa, joka ei sillä hetkellä tunnu oikealta, olo on koko ajan vähän tympeä ja vaivaantunut. Meikittömyys ja laittamattomat hiukset saavat olon tuntumaan homssuiselta ja jotenkin vetämättömältä. Saan huolitellusta ulkonäöstä energiaa ja itsetuntoa. En pidä itseäni rumana meikkaamattomana, vähän valjun näköisenä vain. Huoliteltuna tulee jokin sellainen Look at me, I'm fabulous -energiaryöppy, jonka kauhean mielelläni otan vastaan kohdatakseni päivittäiset haasteet. Koska voin. "

AMEN!

[/quote]

Toisaalta ikävää, jos et saa energiaryöppyä ilman tälläytymistä.

[/quote]

en oo ton tekstin kirjottaja mut sähän voisit valaista meitä muita mistä sun energiaryöpyt jos ei itses ehostamisesta?

[/quote]

Miehillä on varmaan masentava elämä. Minä saan monesta asiasta, normaalisti minulla on hyvä fiilis esim. saavutetuista pienistäkin asioista, siivotusta kämpästä, työjutuista, liikunnasta ym. Aamu lähtee hyvin liikkeelle musiikkia kuuntelemalla ja syömällä jotain mistä pitää.

Vierailija
156/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi minulla on itsevarma ja tehokas ilman meikkiä. En tarvitse sitä siihen. t. 128

Vierailija
157/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en arkena meikkaa ollenkaan. Mulla on luonnostaan pitkät ripset ja hyvä iho. Baareihin yms. rientoihin tulee tottakai meikattua.

Sinkkuna olen miettinyt, että haluaakohan miehet, että meikkaisin joka päivä. Exä tykkäsi kyllä siitä, että olin luonnollinen ja en kuitenkaan ihan rumakaan ole. Toisaalta, jos mulla on mukavin ja paras olla ilman meikkiä, niin mun vaan tarttee löytää se mies, joka arvostaa mua just tällaisenä kuin olen :)

Vierailija
158/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:40"]Tämä meikkausvaatimus ja -odotus alistaa naista enmmän kuin mitkään kirkot ikinä. Koska se ei tunnu loppuvan millään ja aina löytyy toisia naisia vaatimaan meikkaamista. Kirkossa ei ole pakko käydä, mutta joka paikassa on aina joku valopää nainen, joka ihmettelee mikset meikkaa ja vaatii laittamaan tosiaan edes ripsaria.

[/quote]

Tässähän on sama ilmiö lievemmässä muodossa kuin naisten sukuelinten silpomisessa: maissa missä tuo tapa on voimassa, ne on nimenomaan toiset naiset jotka vaativat tavan säilyttämistä, koska niin vain kuuluu tehdä.

Vierailija
159/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos miehet lähtisivät häihin kauhealla parransängellä ja tukka pystyssä?

Meikkaaminen on niin edullista ja helppoa nykypäivänä, että sentään ne karseimmat silmäpussit voisi juhlia varten peittää. Minusta suunnilleen sama kuin hampaiden harjaus. Itsestään huolehtiminen osoittaa myös sitä, että kunnioittaa muita. Tai mikäs siinä tietysti, jos haluaa näyttää väsyneemmältä ja vanhemmalta kuin muut ikäisensä, ei kai se ole keneltäkään pois.

Vierailija
160/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on täällä niiden huudella, joilla on luonnostaan megaripset, kuulas iho eikä silmäpusseja!

Ihanaa, kun ihmiset saavat Suomessa vapaasti näyttää miltä haluavat, eikä meikkaaminen ole paheksuttavaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme