Meikittömän elämä
"Miten sä pystyt meneen sinne ilman meikkiä?"
"Laitetaan ihan vähän ripsaria."
"Et sä haluis edes meikkivoidetta lainata?"
Toisinaan on hyvin huvittavaa, miksi en saisi kulkeä meikittä minne haluankaan. Aina on jossain joku, joka kummastelee ja ehdottaa, että voisi edes meikata minut, jos en itse sitä osaa tehdä. Kevään puolella olin laivalla ilman meikkiä ja baariinkaan en maskeeraa naamaani. Arkisin minulla ei edes käväise mielessä, että laittaisin meikkiä. Välillä tulee kuitenkin sellainen olo, että olen outolintu, kun kaikki muut meikkaavat ja tuntuvat katsovan hassusti, kun en itse halua saatika viitsi edes juhlatilaisuuksiin tälläytyä.
Onko täällä muita naisia, jotka eivät käytä meikkiä? Toisinaan tuntuu, että omassa pikkukaupungissani olen ainoa, joka kulkee naama paljaana.
Kommentit (204)
En ole meikannut enää vuosiin, eikä kukaan ole koskaan kysynyt siitä mitään. Aika oudoissa porukoissa täytyy elää jos joku kyselee sun meikeistä, kuulostaa joltain yläkoululaisilta tai just 18 täyttäneiltä bilehile-pissiksiltä. Ei aikuisia ihmisiä kiinnosta toisen meikit, jos ei ole ihan törkeää ylilyöntiä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:46"]Pieni sipaus meikkiä , esim ripsiväriä /meikkivoidetta antais huolitellumman kuvan itsestään juhliin vaikkapa. En tarkota etteikö juhliin kelpais ilman meikkiä tai miks muita varten tarvis laittautua , kun se pitää lähteä itsestään jos haluaa huolitellun ulkonäön ja kuvan antaa itsestään.
[/quote]
Olen huollitellun ja siistin näköinen ilman meikkiäkin. Miten se että vetää mustaa silmien ympärille ja tuputtaa jauhoa poskiin antaisi muka paremman kuvan ihmisestä? :)
[/quote]
Nii ehkä parempi ollaki ehostamatta jos sun käsitys ehostamisesta on tuo:D kato ku jotkut kyllä osaa meikata ihan nätistikin
73, Onnea vaan tilanteestasi! Lisäksesi on meitä, jotka ilman kevyttä korjaamista näytämme siltä, että huumehuuruista valvomista on takana jo kolmatta viikkoa, kotona harjoitetaan väkivaltaa ja tällä hetkellä diagnooseina on ainakin angiina, kuppa ja hepatiitti.
Voin vannoa, että joidenkin kohdalla se jauhon tuputtaminen poskiin antaa ihan valtavan paljon paremman kuvan. :)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:45"]73, Onnea vaan tilanteestasi! Lisäksesi on meitä, jotka ilman kevyttä korjaamista näytämme siltä, että huumehuuruista valvomista on takana jo kolmatta viikkoa, kotona harjoitetaan väkivaltaa ja tällä hetkellä diagnooseina on ainakin angiina, kuppa ja hepatiitti.
Voin vannoa, että joidenkin kohdalla se jauhon tuputtaminen poskiin antaa ihan valtavan paljon paremman kuvan. :)
[/quote]
Ja sitten on meitä jotka meikattuina näytetään pandalta. Allergia siis :) Meitä on moneksi siis, ja kaiketi saadaan kaikki olla sellasia kun halutaan.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:42"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:46"]Pieni sipaus meikkiä , esim ripsiväriä /meikkivoidetta antais huolitellumman kuvan itsestään juhliin vaikkapa. En tarkota etteikö juhliin kelpais ilman meikkiä tai miks muita varten tarvis laittautua , kun se pitää lähteä itsestään jos haluaa huolitellun ulkonäön ja kuvan antaa itsestään.
[/quote]
Olen huollitellun ja siistin näköinen ilman meikkiäkin. Miten se että vetää mustaa silmien ympärille ja tuputtaa jauhoa poskiin antaisi muka paremman kuvan ihmisestä? :)
[/quote]
Nii ehkä parempi ollaki ehostamatta jos sun käsitys ehostamisesta on tuo:D kato ku jotkut kyllä osaa meikata ihan nätistikin
[/quote]
Ja jotkut hyväksyy itsensä ja ovat nättejä ilmankin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:14"]
No meikkaa myös kulmat kauniiksi, vähän ripsaria ja ehkä myös jotain kivaa huulipunaa niin jää se "karsea naama" ja huono iho näiden muiden varjoon! :)
[/quote]
Ei onnistu. Ei ole kulmakarvoja ja huuletkin on vaan viivat. :/
Kuulostaa aika oudolta, että kaverisi tuputtavat meikkaamista. Ehkä he ovat hieman pinnallisia, eivätkä voi ymmärtää miksi et haluaisi näyttää heidän mielestään mahdollisimman hyvältä.
Meikki tekee toki olemuksesta huolitellumman ja vähemmän arkisen vaikka juhlissa tai jossain tyylikkäämmässä baarissa, mutta jos pukeutuminen ei ole siinä rajalla että onko liian arkista, niin ei sitä meikkiä tarvitse.
Itse meikkaan joka päivä, mutta sen verran vähän, että joku varmaan voisi luulla meikittömäksi. Meikkaisin vahvemmin jos jaksaisin ja osaisin.
Mitä teille oman elämänne meikkitaiteilijoille, tulee mieleen sanasta feminismi?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kiva kuulla että oot hyväksyny ittes. Ja niin on minäki. Niin meikit naamas ku ilman. En oo ruma kumminkaan
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:36"]69, word up. Hämmentää aggressio tässä keskustelussa - ihan kuin se olisi joltakulta pois, että joku nauttii ehostamisesta ja saa siitä jotain irti. Tai että jos ehostaa, koko elämä pyörii pelkästään sen ympärillä, eikä lisäksi voi nauttia vaikkapa liikunnasta tai perheestä.
[/quote]
Niinpä, turhauttava keskustelu, jonka ovat selvästikin vallanneet meikkivastaiset mammat. Raivostuttaa tuo ainainen itsetuntoasioihin vetoaminen. Ja just tää edellämainittu energiaryöppyhomma.
Mä en edes jaksa enää alkaa perustelemaan tähän miksi meikkaan. Fiksun keskustelun taidot kyllä näyttävät puuttuvan meikkaamattomilta ja meikkausvastaisilta :) Itse pistän tämän typerän kommenttini täysin ärsytyksen piikkiin.
Nyt laitan puhelimen tai ainakin tämän keskustelun pois!
T. Meikkaava
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:53"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:48"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kiva kuulla että oot hyväksyny ittes. Ja niin on minäki. Niin meikit naamas ku ilman. En oo ruma kumminkaan
[/quote]
Mutta miksi sillä on väliä, oletko kaunis vai ruma? Jos olisit mies, sillä ei olisi lainkaan merkitystä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:36"]69, word up. Hämmentää aggressio tässä keskustelussa - ihan kuin se olisi joltakulta pois, että joku nauttii ehostamisesta ja saa siitä jotain irti. Tai että jos ehostaa, koko elämä pyörii pelkästään sen ympärillä, eikä lisäksi voi nauttia vaikkapa liikunnasta tai perheestä.
[/quote]
Niinpä, turhauttava keskustelu, jonka ovat selvästikin vallanneet meikkivastaiset mammat. Raivostuttaa tuo ainainen itsetuntoasioihin vetoaminen. Ja just tää edellämainittu energiaryöppyhomma.
Mä en edes jaksa enää alkaa perustelemaan tähän miksi meikkaan. Fiksun keskustelun taidot kyllä näyttävät puuttuvan meikkaamattomilta ja meikkausvastaisilta :) Itse pistän tämän typerän kommenttini täysin ärsytyksen piikkiin.
Nyt laitan puhelimen tai ainakin tämän keskustelun pois!
T. Meikkaava
[/quote]
Mulle kenenkään ei tarvitse perustella mitään tekemisiään. Ne meikkaa jotka tahtoo. Mutta minkä takia sinulle pitää perustella meikkaamattomuutta, kun kovasti tunnut olevan sitä mieltä että PITÄÄ meikata, koska ne on semmoset normit olemassa? Tasapuolisuutta kehiin!
Jotkut kuitenki meikkaavat koska eivät tykkää naamastaan ilman meikkiä , tätä lähinnä tarkotin. Mulle meikkaaminen on normi. Ja mulle itselleni tulee hyvä ja naiselline olo kun meikkaan. Enkä näe siinä mitään ongelmaa tai kielteistä. Jos oisin mies niin tuskinpa haluisin meikata koska meikit ovat enemmän kuitenki naisten juttu.
# 51. Hih hih <3 mä niin toivoisin, että mun mies käyttäisi kauniita kukkamekkoja! Joku miehekäs armeijakuosi kävis myös.
Pointti kumminki se että kumpikaan, meikkaamattomuus tai meikkaaminen ei ole yhtään sen huonompi juttu. Jokainen on mitä on. Molempiin löytyis yhtä paljon hyvää jos näin ajatellaan. Ja tästäki sais ikuisuus aiheen ku mielipiteitä on paljon.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:04"]# 51. Hih hih <3 mä niin toivoisin, että mun mies käyttäisi kauniita kukkamekkoja! Joku miehekäs armeijakuosi kävis myös.
[/quote]
juu tai joku ihana leopardikuosinen mekko pukis hyvin mun mieheni ruskeita silmiä ♥
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:01"]Jotkut kuitenki meikkaavat koska eivät tykkää naamastaan ilman meikkiä , tätä lähinnä tarkotin. Mulle meikkaaminen on normi. Ja mulle itselleni tulee hyvä ja naiselline olo kun meikkaan. Enkä näe siinä mitään ongelmaa tai kielteistä. Jos oisin mies niin tuskinpa haluisin meikata koska meikit ovat enemmän kuitenki naisten juttu.
[/quote]
Niin no se voi olla sinulle normi ja se sinulle sallitaan. Mä koen olevani ihan naisellinen ilmankin. Tässä asiassa ei ole oikeaa ja väärää tapaa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:07"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:01"]Jotkut kuitenki meikkaavat koska eivät tykkää naamastaan ilman meikkiä , tätä lähinnä tarkotin. Mulle meikkaaminen on normi. Ja mulle itselleni tulee hyvä ja naiselline olo kun meikkaan. Enkä näe siinä mitään ongelmaa tai kielteistä. Jos oisin mies niin tuskinpa haluisin meikata koska meikit ovat enemmän kuitenki naisten juttu.
[/quote]
Niin no se voi olla sinulle normi ja se sinulle sallitaan. Mä koen olevani ihan naisellinen ilmankin. Tässä asiassa ei ole oikeaa ja väärää tapaa.
[/quote]
niinpä.
Vierailija 15.8. klo 2:0589/89
Pointti kumminki se että kumpikaan, meikkaamattomuus tai meikkaaminen ei ole yhtään sen huonompi juttu.
Se on sun mielipide mutta todellisuus on valitettavasti toinen.
Musta tuntuu että nää luomuliisat on niit pahimpii huomauttelijoita asioista