Meikittömän elämä
"Miten sä pystyt meneen sinne ilman meikkiä?"
"Laitetaan ihan vähän ripsaria."
"Et sä haluis edes meikkivoidetta lainata?"
Toisinaan on hyvin huvittavaa, miksi en saisi kulkeä meikittä minne haluankaan. Aina on jossain joku, joka kummastelee ja ehdottaa, että voisi edes meikata minut, jos en itse sitä osaa tehdä. Kevään puolella olin laivalla ilman meikkiä ja baariinkaan en maskeeraa naamaani. Arkisin minulla ei edes käväise mielessä, että laittaisin meikkiä. Välillä tulee kuitenkin sellainen olo, että olen outolintu, kun kaikki muut meikkaavat ja tuntuvat katsovan hassusti, kun en itse halua saatika viitsi edes juhlatilaisuuksiin tälläytyä.
Onko täällä muita naisia, jotka eivät käytä meikkiä? Toisinaan tuntuu, että omassa pikkukaupungissani olen ainoa, joka kulkee naama paljaana.
Kommentit (204)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:36"]69, word up. Hämmentää aggressio tässä keskustelussa - ihan kuin se olisi joltakulta pois, että joku nauttii ehostamisesta ja saa siitä jotain irti. Tai että jos ehostaa, koko elämä pyörii pelkästään sen ympärillä, eikä lisäksi voi nauttia vaikkapa liikunnasta tai perheestä.
[/quote]
Niinpä, turhauttava keskustelu, jonka ovat selvästikin vallanneet meikkivastaiset mammat. Raivostuttaa tuo ainainen itsetuntoasioihin vetoaminen. Ja just tää edellämainittu energiaryöppyhomma.
Mä en edes jaksa enää alkaa perustelemaan tähän miksi meikkaan. Fiksun keskustelun taidot kyllä näyttävät puuttuvan meikkaamattomilta ja meikkausvastaisilta :) Itse pistän tämän typerän kommenttini täysin ärsytyksen piikkiin.
Nyt laitan puhelimen tai ainakin tämän keskustelun pois!
T. Meikkaava
[/quote]
Mulle kenenkään ei tarvitse perustella mitään tekemisiään. Ne meikkaa jotka tahtoo. Mutta minkä takia sinulle pitää perustella meikkaamattomuutta, kun kovasti tunnut olevan sitä mieltä että PITÄÄ meikata, koska ne on semmoset normit olemassa? Tasapuolisuutta kehiin!
[/quote]
No just, söin sitten sanani ja tulin vielä takaisin.
Missä kohtaa kommentistani luit, että sinun pitäisi perustella meikkaamattomuuttasi MINULLE? Mistä sinulle kävi ilmi, että MINUN mielestäni kaikkien pitäisi meikata? Nyt en ymmärrä.
Kirjoitin ainoastaan, etten jaksa enää alkaa tässä aggressiivisessa, vihamielisessä, meikkivastaisessa keskustelussa perustelemaan MINUN meikkaamistani, vaikka alunperin oli tarkoitukseni. Täällä kun useat ovat jakaneet perustelujaan puolin ja toisin. Vihamielisyyttä tuntuu olevan kylläkin vain toiselta puolelta... Tasapuolisuuttako?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:08"] Vierailija 15.8. klo 2:0589/89
Pointti kumminki se että kumpikaan, meikkaamattomuus tai meikkaaminen ei ole yhtään sen huonompi juttu.
Se on sun mielipide mutta todellisuus on valitettavasti toinen.
[/quote]
Ja se todellisuus on?
[/quote]
Se, että me eletään maailmassa, jossa naiset arvotetaan lähes poikkeuksetta ulkonäön ja miehet ihan muiden ominaisuuksien perusteella.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:12"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:09"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:08"] Vierailija 15.8. klo 2:0589/89
Pointti kumminki se että kumpikaan, meikkaamattomuus tai meikkaaminen ei ole yhtään sen huonompi juttu.
[/quote]
Ja se todellisuus on?
[/quote]
Se, että me eletään maailmassa, jossa naiset arvotetaan lähes poikkeuksetta ulkonäön ja miehet ihan muiden ominaisuuksien perusteella.
[/quote]
Ja ilman meikkiä ei voi näyttää hyvältä?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:55"]
Mutta miksi sillä on väliä, oletko kaunis vai ruma? Jos olisit mies, sillä ei olisi lainkaan merkitystä.
[/quote]
Lienet poikkeus, jos sinua ei yhtää häiritse, että just miehet arvostelevat ulkonäköäsi negatiiviseen sävyyn päivittäin. Ai niin, sähän et koe sellaista, joten kuvittelet, ettei sitä satu muillekaan. Ihan tavalliseen ihmiseen kyllä vaikuttaa ilkeät kommentit.
ohis
Tämä on todella outo keskustelu.
Minusta on kyllä kiinnostavaa kuulla ihmisien motiiveja meikata tai olla meikkaamatta. En usko, että mikään peruste tehdä/olla tekemättä voi tässä tapauksessa kuitenkaan olla ihan kauhean väärä. Tuntuu vähän samalta, kuin väittelisi siitä, onko oikein vai väärin käyttää harmaita sukkia. Ei luulisi olevan kenenkään asia, paitsi oma.
Joku tässä nyt kuitenkin ilmeisesti nostattaa tunteita ihan kauheasti. Osaako joku perustella tätä?
Mun on vaikea ulottaa aikuisten reaalimaailmaan mitään median luomia ulkonäköpaineita, en ole ollut ikinä esimerkiksi yhdessäkään työyhteisössä, jossa ulkonäkö olisi ollut millään tavalla merkitsevässä asemassa. En tiedä, onko ystäväpiirini poikkeuksellinen, mutta meikkaavien ja meikkaamattomien suhde on ehkä noin 50-50. En usko, että nämä meikkaamattomat kokevat meikkaamiseen mitään yhteiskunnan painetta, se olisi varmasti tullut keskusteluissa esiin joskus.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:11"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:36"]69, word up. Hämmentää aggressio tässä keskustelussa - ihan kuin se olisi joltakulta pois, että joku nauttii ehostamisesta ja saa siitä jotain irti. Tai että jos ehostaa, koko elämä pyörii pelkästään sen ympärillä, eikä lisäksi voi nauttia vaikkapa liikunnasta tai perheestä.
[/quote]
Niinpä, turhauttava keskustelu, jonka ovat selvästikin vallanneet meikkivastaiset mammat. Raivostuttaa tuo ainainen itsetuntoasioihin vetoaminen. Ja just tää edellämainittu energiaryöppyhomma.
Mä en edes jaksa enää alkaa perustelemaan tähän miksi meikkaan. Fiksun keskustelun taidot kyllä näyttävät puuttuvan meikkaamattomilta ja meikkausvastaisilta :) Itse pistän tämän typerän kommenttini täysin ärsytyksen piikkiin.
T. Meikkaava
[/quote]
Mulle kenenkään ei tarvitse perustella mitään tekemisiään. Ne meikkaa jotka tahtoo. Mutta minkä takia sinulle pitää perustella meikkaamattomuutta, kun kovasti tunnut olevan sitä mieltä että PITÄÄ meikata, koska ne on semmoset normit olemassa? Tasapuolisuutta kehiin!
[/quote]
Missä kohtaa kommentistani luit, että sinun pitäisi perustella meikkaamattomuuttasi MINULLE? Mistä sinulle kävi ilmi, että MINUN mielestäni kaikkien pitäisi meikata? Nyt en ymmärrä.
Kirjoitin ainoastaan, etten jaksa enää alkaa tässä aggressiivisessa, vihamielisessä, meikkivastaisessa keskustelussa perustelemaan MINUN meikkaamistani, vaikka alunperin oli tarkoitukseni. Täällä kun useat ovat jakaneet perustelujaan puolin ja toisin. Vihamielisyyttä tuntuu olevan kylläkin vain toiselta puolelta... Tasapuolisuuttako?
[/quote]
Oletin että olet sama nimimerkki meikkaava joka tuolla jauhoi normeista ja siitä kuinka joka paikassa naiset on meikattuja ja näin kuuluu yhteiskunnan normien mukaan olla.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:16"]
Mun on vaikea ulottaa aikuisten reaalimaailmaan mitään median luomia ulkonäköpaineita, en ole ollut ikinä esimerkiksi yhdessäkään työyhteisössä, jossa ulkonäkö olisi ollut millään tavalla merkitsevässä asemassa. En tiedä, onko ystäväpiirini poikkeuksellinen, mutta meikkaavien ja meikkaamattomien suhde on ehkä noin 50-50. En usko, että nämä meikkaamattomat kokevat meikkaamiseen mitään yhteiskunnan painetta, se olisi varmasti tullut keskusteluissa esiin joskus.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:16"]Tämä on todella outo keskustelu.
Minusta on kyllä kiinnostavaa kuulla ihmisien motiiveja meikata tai olla meikkaamatta. En usko, että mikään peruste tehdä/olla tekemättä voi tässä tapauksessa kuitenkaan olla ihan kauhean väärä. Tuntuu vähän samalta, kuin väittelisi siitä, onko oikein vai väärin käyttää harmaita sukkia. Ei luulisi olevan kenenkään asia, paitsi oma.
Joku tässä nyt kuitenkin ilmeisesti nostattaa tunteita ihan kauheasti. Osaako joku perustella tätä?
[/quote]
Samaa oon tässä ihmetelly, että voiks tämmösestä asiasta saada väittelyn aikaiseksi. Itse tuolla aiemmin kerroin että allergian vuoksi näyttäisin lähinnä pandalta jos meikkaisin, en siis käytä mitään meikkiä, eikä siitä ole mulle kaverit huomautellut. Ja sama tilanne, että varmaan puolet kavereista/tuttavista on meikkaamatta. Eikä kukaan tee numeroa siitä kuka meikkaa ja kuka ei.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:18"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:11"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:36"]69, word up. Hämmentää aggressio tässä keskustelussa - ihan kuin se olisi joltakulta pois, että joku nauttii ehostamisesta ja saa siitä jotain irti. Tai että jos ehostaa, koko elämä pyörii pelkästään sen ympärillä, eikä lisäksi voi nauttia vaikkapa liikunnasta tai perheestä.
[/quote]
T. Meikkaava
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oletin että olet sama nimimerkki meikkaava joka tuolla jauhoi normeista ja siitä kuinka joka paikassa naiset on meikattuja ja näin kuuluu yhteiskunnan normien mukaan olla.
[/quote]
En sitten tainnut tarpeeksi tarkasti lukea tätä keskustelua, kun ei tuo nimimerkki sattunut silmään. Ei, en ole sama.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:21"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:18"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:11"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:59"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:54"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:36"]69, word up. Hämmentää aggressio tässä keskustelussa - ihan kuin se olisi joltakulta pois, että joku nauttii ehostamisesta ja saa siitä jotain irti. Tai että jos ehostaa, koko elämä pyörii pelkästään sen ympärillä, eikä lisäksi voi nauttia vaikkapa liikunnasta tai perheestä.
[/quote]
T. Meikkaava
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En sitten tainnut tarpeeksi tarkasti lukea tätä keskustelua, kun ei tuo nimimerkki sattunut silmään. Ei, en ole sama.
[/quote]
No se selittääkin..
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mä taidan olla se, jolle kuvittelit vastaavasi. Yritin tuolla jankata normeista juuri sen takia, että itse en meikkaa ja yritin keksiä näille meikkaajille syitä niiden haluun muokata omaa ulkonäköään.
:D
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 02:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mä taidan olla se, jolle kuvittelit vastaavasi. Yritin tuolla jankata normeista juuri sen takia, että itse en meikkaa ja yritin keksiä näille meikkaajille syitä niiden haluun muokata omaa ulkonäköään.
:D
[/quote]
No miten musta tuntuu että mä oon väitelly sun kanssa? :D Ja mä en meikkaa, ja ärsytti ku joku selitti vaan jotain normeista joiden mukaan pitäs meikata :D
Itse kuljen arkena useinkin naama naturellinä. Meikkaaminen on minun mielestäni hauskaa ja jos vaatteisiin panostan, samalla ehostan kasvonikin. Halusi tai ei meikittämät/meikatut kasvot muuttavat vieraiden suhtautumista minuun. Meikittä minuun ei kiinnitetä huomiota, tutut kyselee usein olenko kipeäksi tulossa :D Pienellä ehostuksella usein saa helpommin ystävällistä asiakaspalvelua ja herkemmin tullaan kysymään neuvoa. Raskaampi meikki on yleensä juhlaan, silloin saakin erottua enemmän edukseen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:05"]
Luomuus ja aito naiseus kunniaan, siskot!
-Mies 29v-
[/quote]
Tämä mies29 on muuten nainen! Katsokaa vaikka hänen kirjoituksiaan, ei kukaan mies kirjoittele aina tuommoisia juttuja kuin tämä "ei ikinä vanheneva mies29". Miehet tykkäävät kyllä luonnollisen näköisistä mutta myös seksikkäistä naisista. Nainen esim. korkokengissä näyttää tuplasti seksikkäämältä kun nainen lättäpohjakengissä. Ja niin se vaan on ja tulee olemaan, vaikka lättäpohjakengät onkin paremman tuntuiset jalassa.
Netistä löytyy monta hyvää esimerkkikuvaa meikkaukseen liittyen ja meikitön naama vs. meikillinen naama kuvista voi vertailla kumpi sopii vai sopiiko kumpikin. Ja onko ero kovin suuri meikattuna vai ei
mielestäni tämän kuvan nainen on kauniimpi meikattuna ja ilman meikkiä näyttää ihan pojalta. Ja vaikka näin ei saisi sanoa niin jotkut naiset ovat kauniita vaan meikattuna. Tai ehkäpä meikittömän kuvan ilme ja hiustyyli hämää, voihan hän olla nätimpikin ilman meikkiä:
http://collegecandy.files.wordpress.com/2014/03/contouring-makeover1.jpg?w=640
Sen sijaan näiden kuvien nainen näyttää suht samalta meikittä ja meikattuna, hän on siis luonnonkaunis eikä tarvitse meikkiä, mutta voi meikata jos haluaa
http://static1.beautifulshoes.org/wp-content/uploads/2014/01/contour.png
Minä en meikkaa.Teininä meikkaus tuntui suorastaan pakolliselta,nyt aikuisiällä pikkuhiljaa jättänyt tuotteita käytöstä.Nyt omistan vain huulikiillon ja hätätapauksia varten olevan peitepuikon,kynsilakkaa tykkään käyttää,siinäpä minun kosmetiikkani sitten onkin. En tosin asu pikkukaupungissa,mutta en ole juurikaan kuullut kommentteja meikkaamattomuudestani,se on osa muutenkin hipahtavaa luonnollista tyyliäni.Vain yksi laittaumisesta innostunut ystävä välillä ehdottelee,että voisi laittaa hiukseni ja meikkini.Juu ei kiitos,en halua olla mikään elävä nukke :D
En voi sietää näitä tietyn tyyppisiä luomufemakkoja, jotka ovat kärkkäitä arvostelemaan mielestään "vääränlaisia" naisia ja feminismiin vedoten yrittävät pakottaa heidät luomaansa kapeaan muottiin - siis tekevät tasan sitä samaa mistä miehiä syyttävät.
Meikkaan 2-3 minuutissa. Suuri hyöty, pieni vaiva.
"...hän on siis luonnonkaunis eikä tarvitse meikkiä, mutta voi meikata jos haluaa."
Onko rumien sitten pakko meikata? Ja kuka saa päättää mihin sijoitun ruma / kaunis -asteikolla?
[/quote]
Ja se todellisuus on?