Meikittömän elämä
"Miten sä pystyt meneen sinne ilman meikkiä?"
"Laitetaan ihan vähän ripsaria."
"Et sä haluis edes meikkivoidetta lainata?"
Toisinaan on hyvin huvittavaa, miksi en saisi kulkeä meikittä minne haluankaan. Aina on jossain joku, joka kummastelee ja ehdottaa, että voisi edes meikata minut, jos en itse sitä osaa tehdä. Kevään puolella olin laivalla ilman meikkiä ja baariinkaan en maskeeraa naamaani. Arkisin minulla ei edes käväise mielessä, että laittaisin meikkiä. Välillä tulee kuitenkin sellainen olo, että olen outolintu, kun kaikki muut meikkaavat ja tuntuvat katsovan hassusti, kun en itse halua saatika viitsi edes juhlatilaisuuksiin tälläytyä.
Onko täällä muita naisia, jotka eivät käytä meikkiä? Toisinaan tuntuu, että omassa pikkukaupungissani olen ainoa, joka kulkee naama paljaana.
Kommentit (204)
No, eilen kävin solmimassa työsopimuksen erään suht merkittävän paikan kanssa, ja mulla oli meikkinä vain ripsaria.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:18"]
Helppohan se on täällä niiden huudella, joilla on luonnostaan megaripset, kuulas iho eikä silmäpusseja!
[/quote]
Niin on. Mä kyllä joka päivä tiedostan, että miten onnellinen mä saan olla että oon voittanut geenilotossa. Olisi ihan kamalaa olla ruma, tai edes tuntea itsensä rumaksi. Tiedän esimerkiksi monta naista, joiden ripset ei oo yhtä tuuheat ja pitkät ees ripsivärin kanssa kuin mulla normaalisti.
[/quote]
Elämässä on kyllä pahempiakin asioita kuin "tuntea itsensä rumaksi". Pinnallisuus on aika turhaa.
Harva nainen on kaunis ilman mitään meikkiä. Ylimeikkaaminen taas on turhaa. Meikitön nainen on yleensä epävarma itsestään ja sen näkee myös muussa pukeutumisessa (homssuiset vanhanaikaiset vaatteet). Mallit yms. on sitten ihan eri asia. Lestoiltahan on meikkaaminen kielletty, mutta itsehän ovat tiensä valinneet.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:39"]
Helppohan se on täällä niiden huudella, joilla on luonnostaan megaripset, kuulas iho eikä silmäpusseja!
[/quote]
Niin on. Mä kyllä joka päivä tiedostan, että miten onnellinen mä saan olla että oon voittanut geenilotossa. Olisi ihan kamalaa olla ruma, tai edes tuntea itsensä rumaksi. Tiedän esimerkiksi monta naista, joiden ripset ei oo yhtä tuuheat ja pitkät ees ripsivärin kanssa kuin mulla normaalisti.
[/quote]
Elämässä on kyllä pahempiakin asioita kuin "tuntea itsensä rumaksi". Pinnallisuus on aika turhaa.
[/quote]
Niin on, en missään vaiheessa ole toisin väittänytkään. Musta vaan itsevarmuus on ihmisessä kaiken pohja ja perusta, ja itsensä epäviehättäväksi tunteva ihminen ei voi olla itsevarma. Niin se vaan menee, että itsevarmat ihmiset saavat ne työpaikat ja pärjäävät elämässä sosiaalisesti paremmin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:33"]
No, eilen kävin solmimassa työsopimuksen erään suht merkittävän paikan kanssa, ja mulla oli meikkinä vain ripsaria.
[/quote]
133 tosin heitti hyvän kommentin, esim. mulla on luonnostaan mustat kulmakarvat, melko (ei kauhean) hyvä iho ja pitkät ripset. Varsinkin olen iloinen näistä tummista kulmistani kun olen jaksanut nyppiä ne.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin on, en missään vaiheessa ole toisin väittänytkään. Musta vaan itsevarmuus on ihmisessä kaiken pohja ja perusta, ja itsensä epäviehättäväksi tunteva ihminen ei voi olla itsevarma. Niin se vaan menee, että itsevarmat ihmiset saavat ne työpaikat ja pärjäävät elämässä sosiaalisesti paremmin.
[/quote]
Itsevarmuus kaiken pohja ja perusta? Nääh, kyllä se terveys sitä on. Monellakaan muulla asialla ei ole merkitystä.
En meikkaa. Juhliin laitan värivoidetta. Minulla on luonnostaan pitkät, mustat ripset ja tummat kulmakarvat. Minulle ei ole koskaan huomauteltu meikittömyydestä.
Se näky . Oikein kunnon silmäpussit , rehottavat kulmakarvat , kirjahtava/epätasaisen värinen iho . Tuosta on viehättävyys kaukana . Ja jos tuolta näyttää , on jopa jo toivottavaa hieman korjata asiaa :) varsinkin jos on tärkeä meno, juhlat tai vaikka naimisiin menossa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:39"]
Kuule, sinulle ehdotetaan meikkiä, koska näyttäisit paremmalta meikattuna.
[/quote]
Naisten alistajat... Miksi pitäisi näyttää paremmalta?
[/quote]
Mä oon myös aina ihmetellyt tätä. Miksi täytyy näyttää "paremmalta"? Siis joltakin muulta, miltä oikeasti näyttää? Aika harva mies meikkaa, useimmat ihan vaan omalla naamallaan tuolla menevät. Minusta jokainen saa meikata tai olla meikkaamatta. Ei kuulu kenellekään muulle.
[/quote]
Ei tosiaan kuulu, mutta NÄKYY!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 01:05"]
Luomuus ja aito naiseus kunniaan, siskot!
-Mies 29v-
[/quote]
Vitiligo näyttääkin todella luonnolliselta! Kaikilla meillä kun ei ole tasainen ihonväri.
Oikeasti, mua ei henk. koht. voisi vähempää kiinnostaa, onko jollain meikkiä vai ei.
Mutta se, että useat teistä meikittömistä vaikuttaa siltä että luulette olevanne meitä meikkaajia parempia ihmisinä. Hirveä todistelu omasta paremmuudestaan kun "mää en meikkaa niih antakaa nyt mulle mitali"
Joo, se vituttaa.
Jatkakaa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:16"]
Mitäs jos miehet lähtisivät häihin kauhealla parransängellä ja tukka pystyssä?
Meikkaaminen on niin edullista ja helppoa nykypäivänä, että sentään ne karseimmat silmäpussit voisi juhlia varten peittää. Minusta suunnilleen sama kuin hampaiden harjaus. Itsestään huolehtiminen osoittaa myös sitä, että kunnioittaa muita. Tai mikäs siinä tietysti, jos haluaa näyttää väsyneemmältä ja vanhemmalta kuin muut ikäisensä, ei kai se ole keneltäkään pois.
[/quote]
Siisteys on eri asia kuin pakkelin vetäminen naamaan. Nainen voi harjata ja laittaa hiukset, puhdistaa ihon ja karvat nyppiä, silti ei ole pakko meikata. Itse meikkaan hieman, mutta ymmärrän täysin myös näitä naisia, jotka kyseenalaistavat koko homman. Onhan se hassua että naisten pitäisi aina pyrkiä näyttämään paremmilta mitä ovat, pitäisi peittää ikääntymisen merkit jne. Kysyn vaan, m i k s i ? Miksi ei saa olla sellainen kuin on? Itse ihailen kauneutta, mutta toisaalta ihailen myös ihmistä, joka uskaltaa olla juuri sellainen kuin on. Olen välillä törmännyt pinnallisiin ihmisiin, jotka kunnioittavat tälläytymisellään lähinnä itseään, ja katsellaan muunlaisia hieman nenänvartta pitkin. Enkä yleistä, toki on myös tyylikkäitä ja empaattisia ihmisiä ja tyylittömiä törkimyksiä, mutta usein vaikuttaa kyllä siltä että ne pinnalliset arvot ovat pois henkisistä arvoista. Ei ihmisellä ole aikaa huomioida muita ihmisiä, kun pitää käyttää aika meikkiin, hiuksiin, kynsiin, ripsenpidennyksiin, kuntosaliin, vaatteisiin ja sama homma lasten suhteen, lasten ja puolisonkin pitää pysyä samalla tasolla!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:39"]
[/quote]
[/quote]
Kauneus on tärkeä arvo.
[/quote]
Kauneus on pinnallinen arvo. Ole hyvä, korjasin sun vahinkovirheen!
[/quote]
Kauneus on TÄRKEÄ asia. Minulle ainakin tuottaa suurta mielihyvää kaiken kauniin näkeminen, niin luonnossa, sisustuksessa kuin ihmisissä. Ei meikkaaminen mikään itsearvo ole, mutta miellyttävä ja huoliteltu ulkonäkö kyllä on. Itse siistin ulkonäköni päivittäin ja niin tekee lähipiirissäni ihan kaikki siitä huolimatta onko nainen, mies vai lapsi. moni tuttu (hetero)mies näkee ulkonäkönsä eteen paljon vaivaa ja olen aika varma että meikkaisivat myös jos se olisi miehillekin ns. Sallittua :) nykyisessä kotimaassani naiset meikkaavat itsestään luonnollisen kauniita ja tämän maan naisia usein kehutaan ympäri maailmaa.
Myös naisellisuus on arvo, mutta moni sen itsestään peittää, sillä vaatiihan se hyvääitseluottamusta saada huoniota.
Mutta kun sä valitat että sä et löydä miestä (tosin sun kriteeritkin on aikamoiset) niin jos vaivautuisit laittamaan meikkiä, tekemään niistä sun ohuista pitkistä hiuksista hieman pöyheämmät ettei ne näyttäis siltä että on liimattu menemään sun päätä myöten. Ja pukeutumaan niin että toisit sun kropan parhaat puolet näkyviin etkä kulkisi teltoissa niin varmasti ne miehetkin sut huomaisi. (ps. sun musiikkimaku vaatisi meikkaamaan voimakkaasti)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:16"]
Mitäs jos miehet lähtisivät häihin kauhealla parransängellä ja tukka pystyssä?
Meikkaaminen on niin edullista ja helppoa nykypäivänä, että sentään ne karseimmat silmäpussit voisi juhlia varten peittää. Minusta suunnilleen sama kuin hampaiden harjaus. Itsestään huolehtiminen osoittaa myös sitä, että kunnioittaa muita. Tai mikäs siinä tietysti, jos haluaa näyttää väsyneemmältä ja vanhemmalta kuin muut ikäisensä, ei kai se ole keneltäkään pois.
[/quote]
Ei mulla ole silmäpusseja, enkä kyllä näytä miltään väsyneeltä. Sen sijaan meikit naamassa näytän pandalta, mulla kun silmät ei kestä yhtään minkäänlaisia meikkejä. Mun on siis helppo valita meikittömyys. Ei se ole koskaan ollut kenenltäkään pois etten meikkaa, eikä minulta ole pois että muut meikkaavat :)
Harva nainen on kaunis ilman mitään meikkiä. Ylimeikkaaminen taas on turhaa. Meikitön nainen on yleensä epävarma itsestään ja sen näkee myös muussa pukeutumisessa (homssuiset vanhanaikaiset vaatteet). Mallit yms. on sitten ihan eri asia. Lestoiltahan on meikkaaminen kielletty, mutta itsehän ovat tiensä valinneet.
[/quote]
Ja pyh, mä en voi käyttää meikkiä, silmät ei kestä edes niitä herkkien silmien tuotteita. Enkä tunne itseäni millään tasolla epävarmaksi. Ja pukeudun kyllä ihan asiallisesti, en todellakaan homssuisesti.
Ihmettelen tuolla alkupäässä olleita kommentteja, että kauneus ei ole tärkeää vaan pinnallista. Minulle kauneus on itseisarvo, enkä ymmärrä miksi kukaan haluaisi elää visuaalisesti epämiellyttävässä ympäristössä.
Ehkä tuossa on käynyt niin, että peukuttajat ovat ymmärtäneet tässä kauneuden hyvin suppeana, tämänhetkisen trendin mukaisena ulkonäköihanteena (itse tosin ymmärrän kauneuden paljon laajempana kysymyksenä). Makuja on monia, mutta en voi uskoa että joku tarkoituksellisesti haluaisi olla omasta mielestään ruma.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:39"]
[/quote]
[/quote]
Mä oon myös aina ihmetellyt tätä. Miksi täytyy näyttää "paremmalta"? Siis joltakin muulta, miltä oikeasti näyttää? Aika harva mies meikkaa, useimmat ihan vaan omalla naamallaan tuolla menevät. Minusta jokainen saa meikata tai olla meikkaamatta. Ei kuulu kenellekään muulle.
[/quote]
Ei tosiaan kuulu, mutta NÄKYY!
[/quote]
Minä tuskin olisin paremman näköinen meikin kanssa, silmät vuotaen ja punoittaen. Jos jollekin ei luonnollisena kelpaa, niin on hyvä ja poistuu. Ei tarvitse katsellakaan.
Hauskaa, että meikittömät ja meikittömyyden puolestapuhujat kuvitellaan aina sellaisiksi, joilla on luonnostaan kuulas ja täydellinen iho, ei finnejä, ei silmäpusseja, ei väsymyksen merkkejä jne. Ei omalla kohdallani kyse ole ainakaan siitä, että olisin jotenkin "täydellinen" ilman meikkiä, en todellakaan ole. Minulla on välillä kuivia ihottumaläiskiä naamassa, yleensä aina muutama finni siellä täällä, kesällä otsa on ollut täynnä finnejä. Mulle tulee helposti silmäpussit ja tummat silmänaluet, iho on muutenkin aika kirjava jne. Minä vaan en halua meikata, olen tyytyväinen itseeni tällaisena kuin olen ja jos en ole, niin haluan opetella olemaan.
Kauneus on minullekin tärkeää ja tottakai arvostan ja tykkään katsoa kauniita asioita, mutta minun mielestäni kauneus nyt vaan on jotain ihan muuta kuin meikki, vaatteet ja värjätty tukka. Mun mielestä jokainen nainen on kauneimmillaan ilman meikkiä, just suihkusta tulleena. Arvostan luonnollisuutta ja sitä, että itsevarmuus (ns. sisäinen kauneus) näkyy ulospäin. Se on kaunista.
[/quote]