Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä "normaali" taito sinulta puuttuu ?

Vierailija
14.08.2014 |

Uiminen, pyöräily.....

Kommentit (180)

Vierailija
41/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 18:25"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:51"]Mun täytyy joka kerta miettiä, kumpi on oikea ja kumpi vasen. Se ei kertakaikkiaan muistu mieleen yllättävässä tilanteessa, esim. kun ajan autoa ja "kartanlukija" ohjeistaa, että käänny vasemmalle. Tuo vaiva liittyy kaiketi jotenkin hahmottamiseen, mutta ihmettelen sitä, että suuntavaistoni kuitenkin on todella hyvä. Tiedän vieraassa kaupungissa kulkiessani koko ajan, mistä suunnasta olen tulossa ja minne pitäisi suunnata.

[/quote]

Oletko molempikätinen? Itse olen ja mulla on sama ongelma kun sulla. Luulen sen liittyvän ainakin itselläni molempikätisyyteen.

[/quote]

Olen oikeakätinen. Tutkiskelin joskus tätä asiaa ja luin jostain, että tuo oikea-vasen-systeemi ei ole merkinnyt mitään tietyille alkuasukasheimoille, vaan heillä suunnat perustuivat pelkästään ilmansuuntiin. Minusta se käy enemmän järkeen. 

Vierailija
42/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa uida. Tai osaan jonkin verran, mutta en uskalla mennä uimahalliin uimaan. Olen yrittänyt muutaman kerran, mutta ahdistun aivan kauheasti ajatuksestakin, että minun pitäisi uida syvään päähän allasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkapallon puhallus, viheltäminen, sormien napsuttelu, hulahulavanteen pyöritys, perunan kuoriminen! En vaan osaa:D

Vierailija
44/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole minkäänlaista suuntavaistoa.

Vierailija
45/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:51"]Mun täytyy joka kerta miettiä, kumpi on oikea ja kumpi vasen. Se ei kertakaikkiaan muistu mieleen yllättävässä tilanteessa, esim. kun ajan autoa ja "kartanlukija" ohjeistaa, että käänny vasemmalle. Tuo vaiva liittyy kaiketi jotenkin hahmottamiseen, mutta ihmettelen sitä, että suuntavaistoni kuitenkin on todella hyvä. Tiedän vieraassa kaupungissa kulkiessani koko ajan, mistä suunnasta olen tulossa ja minne pitäisi suunnata.

[/quote] ihan kuin itse olisin kirjoittanut. Lisäyksenä vielä, että tunnistaakseni oikean ja vasemman joudun tekemään kädellä kirjoitusliikkeen.

Vierailija
46/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 18:55"]

Olen tuo alkuperänen, en siis osaa röyhtäistä ollenkaan. Juon hiilihapollisia juomia aika paljon, en vaan osaa röyhtäistä :D en edes tiedä miltä se olo tuntuu kun pitää röyhtäistä

[/quote]

No sitten olet kova piereskelemään tai se ilma tulee suusta ilman röyhtäyksen ääntä. Muuten olisit turvoksissa kun "ilmapallo" ja vatsa kipeä jatkuvasti.

[/quote]

Minäkään en röyhtäile IKINÄ. Siksi mulla onkin aina vatsa turvoksissa ja kipeä. Olen lapsesta asti yrittänyt harjoitella mutta se ei vain tule. Juuri jotain limpparia juodessa tulee välillä tosi paha olo ja pitäisi varmaan röyhtäistä, mutta ei tule. Ainoastaan oksentaessa tulee röyhtäisyjä.

Mutta joo, en ymmärrä mistä johtuu ja ei ole kyllä kivaa. Vatsa on jatkuvasti kipeä.

Vierailija
47/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan surkea miesten tuntija. Tutustun vain minulle sopimattomiin miehiin. 

Vierailija
48/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa napsautta sormia, hypätä pää edellä veteen enkä opi millään vieraita kieliä

Vierailija
49/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa napsuttaa sormilla.

Vierailija
50/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista ketään esim vanhoja tuttuja tai sukulaisia.

Vierailija
51/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kirjoittaa sujuvasti näppäimistöllä, eli kymmensormijärjestelmää, käsiini katsomatta. Se on melko hidasta ja sisältää paljon virheitä, jos pidän katseeni ruudussa. Ärsyttää.

Vierailija
52/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa siivota enkä tutustua ihmisiin

Vierailija
53/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa oppia liikennesääntöjä kunnolla vaikka ajokortti on ollut vuosia. Jos ei ole kolmiota, niin en muista sitä logiikkaa että kuka nyt väistää ja ketä. En osaa ommella, en osaa matematiikkaa kovin hyvin, en opi kieliä hyvin.

Vierailija
54/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa pelata mitään pallopeliä. En osu palloon mailalla, jaloilla, enkä käsillä. En osaa lyödä, potkaista tai heittää. Se on ihan uskomatonta. Yritystä kyllä löytyy, enkä yleensä anna periksi ennenn kuin kenelläkään ei ole enää hauskaa.

En osaa kirjoittaa numeroita ylhäältä alas, vaan aloitan esimerkiksi nollan piirtämisen alhaalta ja lopetan alas, jos tosta selityksestä tajuaa mitään. Oon tehnyt niin aina ja koulussa luultiin että mussa oli joku vikana ja laitettiin tekemään jotain testejäkin sen takia.

Vierailija
55/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa valehdella enään.

Vierailija
56/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kuullu et oon ainut kunnon idiootti.

-en ikinä muista kumpi on oikea ja kumpi vasen! Aina pitää ensin miettiä kummalla kädellä kirjoitan...

-minäkään en osaa aakkosten vikojen kirjaimien järjestystä.

-haarukka ja veitsi eri käsissä kuin muilla ihmisillä.

-kertotauluja en osaa.matikka muutenkin hepreaa. Ekan ja Tokan luokan laskut varmaan osaan. Kiva kun vanhin lapsi aloitti juuri 7.luokan,on äidistä paljon apua matikan läksyissä

Vierailija
57/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 jatkaa...

-en osaa hypätä pää edellä veteen. Eikä kai toi uiminen muutenkaan oo ihan mun juttu kun oikeasti meinannut 3 kertaa hukkua elämäni aikana.

Vierailija
58/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 16:06"]

Ärrän sanominen :/ En vaan osaa. Vinkkejä?

[/quote]

Pyydäpä joskus hammaslääkäriä arvioimaan suulakesi ja kielesi koko r-äänteen muodostamista silmälläpitäen. Luulin itsekin, etten ole oppinut sanomaan ärrää, kunnes hammaslääkäri kerran totesi, että yläleukani on sen verran pieni ja suulaki sellainen, että kieli on mahdoton saada tärisemään siellä kunnolla. Tulee liian eteen, ihan hampaiden taakse. Sain siis aikanaan koulussa vuosia puheopetusta turhaan.

[/quote]

Tähän on ihan pakko kommentoida, että r ei äänny suulaessa, vaan hampaiden takana hammasvallilla. Kieli ei kuitenkaan kosketa hampaita vaan asettuu heti siihen taakse. Hammaskaaren muoto ja etenkin ylä- ja alaleuan mahdollinen epäsuhta vaikuttavat enemmän. Tosin olen näissäkin kohdalleni osuneissa tapauksissa saanut hyviä tuloksia. Hammaslääkärisi tiedot suomen kielen äänteiden tarkoista ääntymäpaikoista vaikuttavat puutteellisilta.

Terv. puheterapeutti

Vierailija
59/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 20:48"]Miten et osaa keittää kahvia keittimellä, ei se ole ylivoimaista, voiko tuo olla totta. Vettä säiliöön, kahvia suodatinpussiin ja pussi sille varattuun paikkaan, keitin päälle, naps kohta tulee kahvia. 8 kupillista, 8 mittaa. Ei kai teitä oikeasti ole.

[/quote]

Totta kai osaisin jos opettelisin, mutta minulla ei ole kahvinkeitintä enkä pidä suodatinkahvista. Silloin harvoin kun tuo taito tulisi tarpeeseen niin ei ole hajuakaan mittasuhteista yms. Jos järjellä ajattelen niin pystyn varmaan päättelemään, miten kone toimiija mihin mitäkin tulee.

Vierailija
60/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan