Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä "normaali" taito sinulta puuttuu ?

Vierailija
14.08.2014 |

Uiminen, pyöräily.....

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan huojentava viestiketju. Niin monia muitkain, jotka eivät osaa jotain. En olekaan ainoa!

Omista puutteistani mainittakoon vaikka autolla ajaminen. Kortti on, mutta taitoa ei.

Vierailija
2/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luistelu ja auton ajo.En ole oppinut, ja se purkkapallojen puhaltelu ja kärrynpyörä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viheltäminen, ompelukoneen käyttö, kutominen

Vierailija
4/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän edelleen sitä, etten osaa viisarikelloa kunnolla. Pitää joka kerta tuijottaa hetkisen että tajuan mitä se on.

Vierailija
5/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ala- tai yläpeukuttaa :-(

Vierailija
6/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en osaa keittää kahvia tai puuroa tai säätää rannekellosta aikaa (joo tiiän että siitä nupista, mutta miten?!)

haarukalla ja veitsellä syöminen on myös jäätävän vaikeaa samoin kuin juomatölkkien (ja säilyketölkkien joissa on samanlainen avausmekanismi) ja lasipullojen korkkien avaaminen.

sitten en osaa myöskään röyhtäistä tarkoituksella, vislata enkä vaihtaa vauvan vaippaa.

Vierailija
7/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa viheltää oikein, enkä aukaista sytkärillä/turvavyöllä kaljapulloa.

Vierailija
8/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:51"]Mun täytyy joka kerta miettiä, kumpi on oikea ja kumpi vasen. Se ei kertakaikkiaan muistu mieleen yllättävässä tilanteessa, esim. kun ajan autoa ja "kartanlukija" ohjeistaa, että käänny vasemmalle. Tuo vaiva liittyy kaiketi jotenkin hahmottamiseen, mutta ihmettelen sitä, että suuntavaistoni kuitenkin on todella hyvä. Tiedän vieraassa kaupungissa kulkiessani koko ajan, mistä suunnasta olen tulossa ja minne pitäisi suunnata.

[/quote]

Oletko molempikätinen? Itse olen ja mulla on sama ongelma kun sulla. Luulen sen liittyvän ainakin itselläni molempikätisyyteen.

Vierailija
9/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa uida eikä minulla ole ajokorttia.

Vierailija
10/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa avata hampailla kalja/limsapulloa.

Vierailija
11/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmitaju, eikä ole edes alkeellista lauluääntä. Epämusikaalisuuden lisäksi en voi edes opettelemalla oppia laulamaan, sillä äänijänteissäni on joku harvinainen perinnöllinen rakennevika, minkä on ihan lääkäri todennut kun nuorena oli jatkuvasti kurkkukipuja. Asia ratkennut, kun en tee puhetyötä. En osaa ollenkaan leikata suoraan tai ommella suoraan; ainakin omassa luokassani oli käsitöissä surkein. 

Vierailija
12/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:03"]

En osaa (pysty) nostamaan jalkojani kattoa kohden jos makaan selälläni. Nähtävästi lähes kaikki pystyvät tuohon, minä en, ei myöskään äitini tai poikani. Samoin emme pysy kovin hyvin selkä suorana istunnassa lattialla niin että jalat ovat harallaan tai eteen päin (eli ns. pallonvieritysasento). Eli istumme mieluummin vaikka jalat polvista taakse päin taivutettuina.

Olemme todella notkeita (myös selästä), mutta tuohon asentoon se selkä ei vaan kykene.

[/quote]

Sama juttu, mutta selän sijaan syyksi paljastuivat liian lyhyet lihakset reisien takaosissa.

[/quote]

Täällä yksi samanlainen lisää. 

Vierailija
13/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa panna tai ainakin olen todella huono, vehkeissä ei ole vikaa, mutta olen niin niin usein kuullut sanat, tulikse jo? Olet liian innokas.

Vierailija
14/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, mutta ihan oikeesti, miten te ette osaa kertotaulua??? Laskimellako laskette? Kertotauluahan tarvii joka päivä. Miten tyhmä pitää ihmisen olla???

Vierailija
15/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa heittää. Minua aina hirvitti kun koulun liikuntatunneilla pelattiin pesistä, sillä en oikeasti saanut palloa heitettyä kuin muutaman metrin. Minulle on opetettu heittämisen tekniikkaa, mutta vaikka kuinka viskaisin voimalla, en vain saa palloa tai muuta heitettävää esinettä kunnolla kauas. Muistan kun olin juuri tavannut mieheni ja hän vei minut pelaamaan frisbeegolfia, niin siitä ei tullut yhtään mitään... Minulla olisi oikeasti mennyt viikko käydä sitä rataa läpi kun se frisbee eteni aina jotain viisi metriä kerrallaan. Mieheni ainakin sai hyvät naurut!

Vierailija
16/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa pitää kynää kädessäni normaalisti. Kynäotteeni on samanlainen kuin vasenkätisellä, vaikka olen oikeakätinen. Monet ovatkin kommentoineet vasenkätisyyttäni ja sitten joudun selittämään olevani oikeakätinen, mutta vähän outolintu. Inhoan käsin kirjoittamista, koska kirjoitukseni on kamalaa harakanvarvastekstiä ja kirjoitusasento rasittaa tosi paljon rannetta ja jopa olkaniveltä. Yleensähän käsi on kirjoittaessa kohtisuoraan, mutta mulla käsivarsi on koukistuneena sivulle ja ranne on mutkalla. Onneksi nykyään kirjoitetaan enemmän koneella kuin käsin.

Vierailija
17/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:03"]

En osaa (pysty) nostamaan jalkojani kattoa kohden jos makaan selälläni. Nähtävästi lähes kaikki pystyvät tuohon, minä en, ei myöskään äitini tai poikani. Samoin emme pysy kovin hyvin selkä suorana istunnassa lattialla niin että jalat ovat harallaan tai eteen päin (eli ns. pallonvieritysasento). Eli istumme mieluummin vaikka jalat polvista taakse päin taivutettuina.

Olemme todella notkeita (myös selästä), mutta tuohon asentoon se selkä ei vaan kykene.

[/quote]

Sama juttu, mutta selän sijaan syyksi paljastuivat liian lyhyet lihakset reisien takaosissa.

[/quote]

Mistähän tuollaiset lyhyet lihakset johtuvat? Jalkani ovat tosi notkeat, eli esim. spagaatissa eivät lihakset kiristä.

t. 75

[/quote]

Mulla on jääneet kai vajaamittaisiksi kun olen lapsena istunut aina lattialla ollessa väärässä asennossa. Mutta onhan niiden pitäny olla lyhyet jo valmiiks. Olisin varmaan istunu oikein jos ei olis kiristäny lihaksia. Mutta tuo istumatyyli on sitten aiheuttanut jonkin virheasennon lantioon jne.

ÄLKÄÄ antako lastenne istua lattialla ns. hajonneessa polvi-istunnassa, miten sanoisi: polvi taittuu niin, että sääri ja jalkaterä tulee reisien alta lattialle niin et jalkaterät ei ole pepun alla, vaan vieressä. Ohjatkaa lasta lattialla ollessa istumaan jalat suorina, intiaani-istunnassa tai kunnon polvi-istunnassa (ei paras mahdollinen polvien puolesta sekään). Kyllähän nuo lyhyeksi jääneet reisilihakset vielä lapsuusiällä kasvaa normipituuteen jos ne huomataan ajoissa, mutta venyttelyä täytyy harrastaa ahkerasti ja se sattuu perhanasti.

Vierailija
18/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toden totta huojentavaa huomata, että on muitakin uima-, laulu- ja tanssitaidottomia. Lisäksi eksyn metsään tosi nopeasti, eli suuntavaisto puuttuu totaalisesti. Ja siivoamista yrittäessä yritys kilpistyy siihen, etten tiedä mistä aloittaa ja miten edetä.

Vierailija
19/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää osaa autolla. Muutama vuosi sitten aioin lähteä huvikseni ajelulle vanhempieni autolla. Istuin autossa hetken ja sitten palasin sisälle kysymään, että mikä niistä polkimista nyt taas olikaan jarru. Vanhempani totesivat, että ehkä on parempi jos et lähde. Mut hei, ei voi oppia jos ei opettele.

Vierailija
20/180 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa napsauttaa sormia mutta harjoittelen ahkerasti. Enkä osaa viheltää sormilla vaikka muuten osaan vihellellä erinomaisesti. Enkä osaa juosta lenkkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi