Olen baarimikko sekä tarjoilija. Tahdotko kysyä jotain?
Kommentit (26)
Miten vanha olet? Kauanko olet ollut alalla? Mikä koulutustausta sinulla on?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:37"]
Miten vanha olet? Kauanko olet ollut alalla? Mikä koulutustausta sinulla on?
[/quote]
Olen kevään 2012 ylioppilas. Alalla olen ollu lukion aikana ilta- ja viikonlopputöissä, valmistuttuani kahden välivuoden verran täysiaikaisesti. Baarimikkona aloitin kirjaimellisesti heti kun täytin 18, aiemmin olin samassa ravintolassa muissa tehtävissä.
Mitä marianne juomaan tulee ?? Olen yrittänyt tehdä kotona mutta oli paljon pahempaa kuin baarissa
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:30"]
Mitä marianne juomaan tulee ?? Olen yrittänyt tehdä kotona mutta oli paljon pahempaa kuin baarissa
[/quote]
Marianneen (yhteen lasilliseen) laitan 2cl minttulikööriä, 2cl kaakaolikööriä sekä talon tuhdeinta maitoa. Yleensä saatavilla on kevytmaitoa, kotona tekisin punaiseen. Lisäksi jäitä asiakkaan halutessa, mutta vain muutama pala, etteivät ne sulaessaan vesitä juoman kermaisuutta. Joillakin työpaikoilla on tosin katteiden parantamiseksi ohjeena täyttää lasi AINA jäillä ennen muita ainesosia. Silloin teen niin, vaikka se säälittää, ja toivoisin että asiakas hoksaa pyytää juomansa ilman jäitä.
Yleisin ajatusvirhe Mariannea tehdessä on käyttää minttuliköörin sijasta monelle tutumpaa minttuviinaa. Sen on makeaksi tarkoitettuun juomaan liian väkevää sekä terävän piparminttuista. Toivottavasti tästä oli apua ensi kertaa varten :)
Kelkkaan tulee Absolut Curanttia, passoa likööriä ja appelsiini mehua :)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:33"]
Mitä eroa on kelkalla ja vodkalla appelsiinimehu,la? Tai siis eikö kelkka ole vodka appelsiinimehulla?
[/quote]
Tavallaan. Kelkkaan tulee vodkan lisäksi passionhedelmälikööriä (molempia 2cl), ja hyvän kelkan kikkana on käyttää vodkana mustaherukkavodkaa, esim absolut kurantia. :)