Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissanpennuista toinen syö ihan hervottomat määrät ruokaa?

Vierailija
05.08.2014 |

Samasta pentueesta. ovat luovutuskäisiä. Toiselle olen laittanut annospussista aina vähän kerrallaan, koska ei syö koskaan kaikkea kuitenkaan. Syö n. 3/4 sellaisesta normaalin kokoisesta annospussista päivässä. Lisäksi vähän raksuja (ei paljon, ei oikein välitä niistä). Tämä on tyttöpentu.

Toinen pentu on sitten uros- Vetelee naamaansa sen kokonaisen annospussin, siskon jämät ja lisäksi varmaan desin raksuja päivässä. Joisi lisäksi laktoositonta täysmaitoa ihan kamalat määrät jos en rajoittaisi.

Molemmat kissat on madotettu ja ovat sisäkissoja, onko silti mahdollista että urospennulla olisi matoja?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet. Kirjoitan puhelimella.

ap

Vierailija
2/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä me tiedetään? Kuinkahan moni palstalainen edes pitää kotonaan jotain elukoita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kissaekspertti mutta vastaan silti. Tarkista seuraavalla kerralla kissan ulosteet jos madot huolettaa. Onko siitä jotain haittaa jos kissa syö paljon, kunhan ei päästä lihomaan? Tai vastavuoroisesti, kyllä se kissa selviää vaikka olisikin nälkä. Jotkut koiratkin on sellaisia ettei niille voi jättää ruokaa tarjolle yhtään, ne syö kaiken. Toiset taas ei syö millään.

Vierailija
4/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta :D minunkin uroskissa söi kun sika päivittäin, mutta vähän kasvettuaan se lopetti päättömän ahmimisen. Ei hätää

Vierailija
5/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos madotukset on hoidettua asiallisesti niin tuskin on madoista kyse. Tai mnistään ongelmasta muutenkaan. Kasvatan itse koiria ja usein pentueissa on suuria eroja siinä miten paljon pennut syö. Usein vilkkaammat syö eniten, mutta toisinaan toisaalta joku pienenä rääpäleenä syntynyt voi sitten ottaa vähän takaisin syömällä vahvistuttuaan oikein kunnolla.

Minusta ainakaan pentujen syömistä ei tule rajoittaa, ne tuossa iässä äärimmäisen harvoin lihovatkaan vaikka söisi paljon. Uskon, että niillä toimii kyllä vaistot jotka sanoo milloin syödä ja milloin ei, ja miten paljon.

Vierailija
6/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuuden vuoksi madottaisin molemmat vielä toistamiseen. Ei ole iso homma.

Mun poikakissa veteli alkuun ruokaa kuin ei ikinä olisi syönyt. (Ehkä ei usein ollutkaan kun oli jonkun idiootti-ihmisen hylkäämä "kesäkissa".) Kun kissa oppi että ruoka EI lopu, se rauhoittui. Nykyään ei ahmi, on jo 13-vuotias ja oppinut ettei safka syömällä lopu. (Ei ole myöskään ylipainoinen eikä edes pulska.)

Vierailija
7/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan nro 7: ja siis varmuudeksi madota molemmat kissat

Vierailija
8/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neloselle sen verran kissojen ja koirien eroista, että koirat saattaa paastota luonnostaan päivän tai parikin, eikä se ole vaarallista, mutta mun ymmärryksen mukaan kissoja ei saisi paastottaa.

Lihooko pentu kun se syö? Mä olen koiraihminen enkä paljoa tiedä kissoista, mutta mulla oli koiranpentu, joka söi ihan järkyttävät määrät ruokaa ja tuntui olevan aina nälkäinen. Ei kuitenkaan lihonut, päinvastoin. Selvisi, että sillä oli lisämunuaisessa vajaatoiminta, ns Cushingin syndrooma. Se voi olla ihmisilläkin, joten miksi ei kissoillakin. Haiman vajaatoiminta on myös mahdollisuus.

Toivottavasti se on vaan ahne pieni kissapoika, ja onhan se kasvuiässä :)

Vierailija
9/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on naaras sekä uros kisuli, naaras syö hyvin vähän, on aina syönyt vain vähän. Uros taas on pienestä asti syönyt kuin hevonen! Se onkin nyt vähän pullukka :D nyt ovat siis alle 5v molemmat, mutta pienestä asti olleet meillä. 

Vierailija
10/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoja ei saa paastottaa eikä missään nimessä jättää vaille vettä. Pieni eläin = nestehukka on vaarallinen.

AP:n kissapojasta olen samaa mieltä kuin enemmistö tässä = madota varmuuden vuoksi, pennuissa madot voi olla emon jäljiltä tiukassa, ja madota molemmat. Ei kyllä kuulosta kisulin syöminen vaaralliselta mutta miksi riskeerata kun voi varmistaa ;-)

Vierailija
11/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 10:37"]Minulla on naaras sekä uros kisuli, naaras syö hyvin vähän, on aina syönyt vain vähän. Uros taas on pienestä asti syönyt kuin hevonen! Se onkin nyt vähän pullukka :D nyt ovat siis alle 5v molemmat, mutta pienestä asti olleet meillä. 

[/quote]

Tyttökisuli pitää huolen linjoistaan, mutta poikakisulille riittää tarpeeksi paksu lompakko ; )

Vierailija
12/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:03"]

Kissoja ei saa paastottaa eikä missään nimessä jättää vaille vettä. Pieni eläin = nestehukka on vaarallinen.

AP:n kissapojasta olen samaa mieltä kuin enemmistö tässä = madota varmuuden vuoksi, pennuissa madot voi olla emon jäljiltä tiukassa, ja madota molemmat. Ei kyllä kuulosta kisulin syöminen vaaralliselta mutta miksi riskeerata kun voi varmistaa ;-)

[/quote]

Joo, en muuten olekaan rajoittanut, mutta maitoa en viitsisi hirveästi juottaa ettei mene masu sekaisin. Sitä tarkoitin. Raksuja on aika kupissa ja märkäruokaa tarjoan pitkin päivää sopivin väliajoin.

ap

Vierailija
13/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutan: raikasta vettä lemmikeille, näillä helteillä ja aina muutenkin!

Vierailija
14/14 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan juoma on vesi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi