20-vuotiaat lapsisotilaat.
Jos Suomeen tulee sota, myös tuon ikäiset joutuvat sinne. Niin surullista.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:00"]
RAUHOITTUKAA ihmiset herrajestas sentään!!
[/quote]
Joo, tai edes välillä painokoitaisiin ebolasta tai kauheasta talouslamasta. Ja yksi jengi tietenkin odottaa Jeesusta takaisin. Ajatelkaapa, jos tulisivat kaikki samaan aikaan!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:00"]
RAUHOITTUKAA ihmiset herrajestas sentään!!
[/quote]
Joo, tai edes välillä painokoitaisiin ebolasta tai kauheasta talouslamasta. Ja yksi jengi tietenkin odottaa Jeesusta takaisin. Ajatelkaapa, jos tulisivat kaikki samaan aikaan!
[/quote]
Piti olla "panikoitaisiin", anteeksi.
Jos tulisi sota, niin kyllä sinne joutuisi nuorenpiakin kuin tuon ikäisiä AIKUISIA miehiä.
Puhutaan niistä lapsisotilaista sitten, kun jollekin yhdeksänvuotiaille joutuu iskemään aseen käteen.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:05"]
Jos tulisi sota, niin kyllä sinne joutuisi nuorenpiakin kuin tuon ikäisiä AIKUISIA miehiä.
Puhutaan niistä lapsisotilaista sitten, kun jollekin yhdeksänvuotiaille joutuu iskemään aseen käteen.
[/quote]
Kun aikoinaan Iran ja Iraq kävivät sotaa, Suomen mediassa puhuttiin paljonkin lapsisotilaista. Oli käännetty "infantry brigade" lapsisotilasprikaatiksi.
20v on hyvä ikä sotaan, hyvä kunto, hyvä into ja ei iän tuomaa hempeyttä. Tosin kokemuksen puute ja liiallinen into sodassa johtaa nopeaan kuolemaan.
Lapsisotilaat on ikävä ja ihan eria asia... http://en.kindernothilfe.org/multimedia/kmdb/%5B052%5D/52849_800x583_1280x933_0x0-width-800-height-583.jpg
Olin juuri ja juuri 18 kun pääsin pois palveluksesta, kertausharjoituksissa 19V, kersantti
RAUHOITTUKAA ihmiset herrajestas sentään!!