Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttelin eilen 35v naisen kanssa, joka ei tiennyt

Vierailija
14.08.2014 |

kuka on Robin (se laulaja). Nainen kysyi, olenko kuullut Robinin kuolemasta. Luulin siis tietenkin aluksi, että kyse oli laulaja-Robinista, koska näyttelijä-Robinista en ole nähnyt käytettävän pelkkää etunimeä. 

Nainen ei myöskään tiennyt, kuka on Justin Bieber (johon jatkettiin, kun puhuttiin siitä laulaja-Robinista). Eikä tiennyt, kuka on Lady Gaga tai Miley Cyrus. 

Olisitko sinä tiennyt keitä Robin, Justin Bieber, Lady Gaga tai Miley Cyrus ovat? Jos et, minkä ikäinen olet?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:38"]

No olen tietysti, ikää 47 vuotta. Mutta mulla onkin ns. Kohderyhmään kuuluvia lapsia, joita sillä 35-vuotiaalla ei ehkä ollut. Ja 35-vuotias itse tuskin kuuntelee tuollaisia teinipoppareita.

Sen sijaan minua vähän ihmetyttää se, että ap ei heti yhdistänyt Robinia näyttelijä Williamsiin, sen verran esillä hänen itsemurhansa on ollut. Et taida kauheasti seurata uutisia, ap?

[/quote]

Robin Williams kuoli maanantaina, eli Suomen aikaa tieto tuli varhain tiistaiaamuna. Kuulin kuolemasta aamulla mieheltäni, joka oli jo kuullut siitä aamutelevisiossa. Juttelin tämän 35-vuotiaan naisen kanssa eilen illalla, jolloin olin tiennyt Robin Williamsin kuolemasta jo kaksi päivää. En ole koskaan kutsunut tätä näyttelijä-Robinia etunimellä, toisin kuin tätä suomalaista laulaja-Robinia, jota kaikki kutsuvat etunimellä. En osannut siis yhdistää tätä "vanhaa" uutista Robin Williamsiin, koska hän puhui pelkästä Robinista.

ap

Vierailija
42/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

38v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä näistä mitään enkä yhdenkään musiikkia ole ikinä kuullut tai kuunnellut, jos nyt siis on musiikista kyse. Kuuntelen vain omia levyjäni ja vanhoja suosikkejani Spotifyssa. Nykyaika ei minua kiinnosta lainkaan.

Vierailija
44/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään julkkiksia. Tai kyl mä muutaman tiedän.

Vierailija
45/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:34"]En tiedä ketään julkkiksia. Tai kyl mä muutaman tiedän.

[/quote]Ja ikää on36.v t.45

Vierailija
46/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka Robin? Hood?

TV:tä en katso ja viihdeuutiset on jaskaa.

Vierailija
47/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:33"]

Mistäkö? Ihan jo siitä, että keskustelen ihmisten kanssa, lukaisen kaupan kassalla lööppejä, luen lehtiä, katson uutisia. Vaikken mitenkään ole kiinnostunut popmusiikista, tiedän nämä silti. En myöskään seuraa mitään Salattuja Elämiä tai BB-asioita, mutta kyllä niistäkin vain tulee verkkokalvoille väkisin sen verran tietoa, että ne jäävät aivoihin pyörimään.[/quote]

* En keskustele kenenkään kanssa popmusiikista.

* Käyn kaupassa kerran viikossa, enkä muista milloin viimeksi olisin edes vilkaissut lööppejä.

* Luen kyllä lehtiä, mutta en sellaisia joissa olisi juttua popmuusikoista. Kaikki lehdet on ns. ammatti- tai harrastelehtiä.

* En katso uutisia, ei ole edes televisiota. Luen uutiset netistä, mutta en koskaan lue viihdeuutis-osioita. Ja katson elokuvia ja joitakin sarjoja, mutta ei minua niiden tekijät kiinnosta pätkääkään.

Olin pitkään (~10 vuotta) myös ilman radiota, sillä kuuntelen musiikkini netistä. Silloin tuli monesti vastaan vastaavanlaisia "julkkiksia" joista en ollut koskaan kuullut. Esim. hämmästyin muutama vuosi sitten kun selvisi että tuo Robin on suomalainen - en minä tiennyt siitä kuin nimen ja yhden biisin, ja koska se laulettiin englanniksi, ei tullut mieleenkään että tyyppi on suomalainen. BB ja salatutelämät -asioista en tiedä yhtään mitään.

Kun ei vaan viihde kiinnosta niin ei kiinnosta. Muista (minun mielestäni tärkeämmistä) asioista minulla on sen sijaan laaja yleissivistys.

T. 35v nainen

Vierailija
48/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:32"]Yritän miettiä millainen 35v ei tiedä noita ja mieleen tulee vain joku täysin pimennossa ollut ylitiukkis vl. Niitäkin nykypäivänä on vähemmän ja vähemmän, mutta ei kai tuo muilta onnistu.

[/quote]

*Aplodit* , tulihan se sieltä, kuuluisa vl- kortti..:D miks se vedetään aina joka keskusteluun? Ketä kiinostaa? Ps. Mun tätikään ei tiedä kuka on bieber tai robin joten.. :)

T. Ei vl

Vierailija
49/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini 50v. ei varmaan tietäisi kaikkia nimeltä, mutta ulkonäöltä luultavasti kuitenkin.

Vierailija
50/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Olen 48-vuotias.

Vierailija
51/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:35"]

Tarkoitatko siis sitä naislaulaja Robinia vai ROBBIE Williams nimistä brittilaulajaa?

[/quote]

Robin, se suomalainen Justin Bieber.

ap

[/quote] Minulle uusi nimi. Muut tiedän kyllä. 

t. ulkosuomalainen

Vierailija
52/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:44"]

Kun ei vaan viihde kiinnosta niin ei kiinnosta. Muista (minun mielestäni tärkeämmistä) asioista minulla on sen sijaan laaja yleissivistys.

T. 35v nainen

[/quote]

Mua ärsyttää taas tämä vastakkainasettelu: aivan kuin päivän uutisten /hömpän seuraaminen tai radion kuuntelu veisi aivokapasiteettia olennaisesti pois "tärkeämmiltä" asioilta. Yhtä lailla siellä päivän uutisissa on kaikenlaisia asioita. Omasta mielestäni fiksut ihmiset voivat olla kiinnostuneita kaikenlaisista asioista. Nämä vastakkainasettelut vihjaavat aina, että jos joku tietää, kuka on Robin, hän ei voi mitenkään olla tietämättä sitä ilman, että on todella kiinnostunut koko Robinista tai ilman, ettei teinipop täytä hänen koko elämäänsä.:)

Vierailija
53/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v ja olisin onnellinen jos en tietäis.

Vierailija
54/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:09"]

T. 35v nainen

[/quote]

Mua ärsyttää taas tämä vastakkainasettelu: aivan kuin päivän uutisten /hömpän seuraaminen tai radion kuuntelu veisi aivokapasiteettia olennaisesti pois "tärkeämmiltä" asioilta. Yhtä lailla siellä päivän uutisissa on kaikenlaisia asioita. Omasta mielestäni fiksut ihmiset voivat olla kiinnostuneita kaikenlaisista asioista. Nämä vastakkainasettelut vihjaavat aina, että jos joku tietää, kuka on Robin, hän ei voi mitenkään olla tietämättä sitä ilman, että on todella kiinnostunut koko Robinista tai ilman, ettei teinipop täytä hänen koko elämäänsä.:)

[/quote]Ei, en ole vihjannut niin. Tarkoitin vaan, että välinpitämättömyys yhdestä asiasta ei tarkoita välinpitämättömyyttä kaikesta. Että vaikka viihde ei kiinnosta, niin monet muut asiat kiinnostaa.

On outo miksi viihde-kategorian "uutiset" luokitellaan usein ns. pakolliseksi yleissivistykseksi, mutta ei sitten fysiikan, tähtitieteen, biologian tai vaikka afrikan kielten tutkimuksen uusimpia uutisia. Miksi juuri viihde olisi se ainoa "pakollinen" genre jota pitää seurata, tai on sisäänpäinkääntynyt juntti. Sitä en ymmärrä. Minusta sellainen on vasta sitten kun _mikään_ ei kiinnosta.

Tiedon määrä nykymaailmassa on kuitenkin niin valtava ettei kukaan voi seurata kaikkea, joten minusta luonnollisinta on karsia ihan ekana pois ne asiat, jotka itseä ei kiinnosta pätkääkään. Ja minulla yksi niistä on viihde. Mulla ainakin elämä muuttui paljon kivemmaksi, kun luovuin teeveestä, kielsin mainokset ja lakkasin lukemasta viihdelehtiä. Silloin vasta huomasi miten totaalisen turhia ne on, ja vie vaan aikaa ja ajatuksia ihan hukkaan. Tietysti jollakin saattaa olla aikaa rajattomasti, mutta kyllä itselläni esim. se naisten lehden lukeminen vie sitten aikaa pois jonkun muun, minulle mielenkiintoisemman, lehden lukemiselta. Joten miksi lukisin sitä, kun ei edes kiinnosta?

Vierailija
55/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on kaikki jostain netin Iltalehdestä tuttuja. Miley Cyrus vähän surullinen tapaus.

Vierailija
56/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanot laulaja Robin, ajattelen ensimmäisenä häntä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Robyn

[/quote]

Ja minä taas häntä:

Yksi lapsuuteni lempibiiseistä, vaikka olikin synkät sanat. Ja jokunen noista ennusteista on jo toteutunutkin!

N48

Vierailija
57/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tiedä kauheasti kyseisistä henkilöistä, mutta olenkin ex-lestadiolainen, jolta kiellettiin lapsena ja nuorema musiikki, elokuvat jne. Niinpä ne eivät jaksa kiinnostaa nyt lahkon jätettyänikään. Sen sijaan luen paljon, kudon, harrastan liikuntaa jne.

Ikää 30.

Vierailija
58/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän nuo, mutta juuri mitään en osaisi kertoa varsinkaan Justin Bieberistä. Keneltäkään en osaisi nimetä yhtään biisiä, paitsi tuon Frontside Ollien. Olen 36v, vanhin lapseni on 6v (poika), eli ehkä olen jossain väliaikaisessa pimennossa. Mulla on kyllä parikymppisiä kavereita harrastuksen puolelta, mutta tosiaan välillä en tajua yhtään mistä he puhuvat :D

Vierailija
59/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bieberin nimen tiedän kun se on jatkuvasti jonkin roskalehden lööpeissä, en muista minkä. Tulee selattua kahvilassa jos kaikki uutsilehdet on varattuna. Hämärästi tuttuja jotkin muut mutta ei osaa yhdistää mihinkään. Ilmeisesti näitä paperitähtiä joista Juicekin lauloi. Niitä mahtuu ihmiselämään niin valtavasti, että jossain vaiheessa turtuu ja alkaa tiedostamatta suodattaa ne informaatiovirrasta. Kuten niin monenmonta muutakin juttua.

Vierailija
60/68 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:09"]

T. 35v nainen

[/quote]

[/quote]Ei, en ole vihjannut niin. Tarkoitin vaan, että välinpitämättömyys yhdestä asiasta ei tarkoita välinpitämättömyyttä kaikesta. Että vaikka viihde ei kiinnosta, niin monet muut asiat kiinnostaa.

On outo miksi viihde-kategorian "uutiset" luokitellaan usein ns. pakolliseksi yleissivistykseksi, mutta ei sitten fysiikan, tähtitieteen, biologian tai vaikka afrikan kielten tutkimuksen uusimpia uutisia. Miksi juuri viihde olisi se ainoa "pakollinen" genre jota pitää seurata, tai on sisäänpäinkääntynyt juntti. Sitä en ymmärrä. Minusta sellainen on vasta sitten kun _mikään_ ei kiinnosta.

Tiedon määrä nykymaailmassa on kuitenkin niin valtava ettei kukaan voi seurata kaikkea, joten minusta luonnollisinta on karsia ihan ekana pois ne asiat, jotka itseä ei kiinnosta pätkääkään. Ja minulla yksi niistä on viihde. Mulla ainakin elämä muuttui paljon kivemmaksi, kun luovuin teeveestä, kielsin mainokset ja lakkasin lukemasta viihdelehtiä. Silloin vasta huomasi miten totaalisen turhia ne on, ja vie vaan aikaa ja ajatuksia ihan hukkaan. Tietysti jollakin saattaa olla aikaa rajattomasti, mutta kyllä itselläni esim. se naisten lehden lukeminen vie sitten aikaa pois jonkun muun, minulle mielenkiintoisemman, lehden lukemiselta. Joten miksi lukisin sitä, kun ei edes kiinnosta?

[/quote]

En katso telkkaria ollenkaan. Tilaan kotiini ainoastaan Helsingin Sanomat, mainoksia ei tule. Minua ei kiinnosta urheilu millään tavalla. En ole millään tavalla kiinnostunut kenenkään julkkiksen elämästä. Kuuntelen vain jazzia ja gospelia. Silti tiedän, kuka on Johanna Tukiainen, laulaja-Robin ja mitä on twerkkaaminen. Tiedän, missä edelliset talviolympialaiset pidettiin (Sotshi) ja missä oli jalkapallon MM-kisat ja kuka ne voitti. 

Aika umpimielinen pitää olla, ettei ympärillä olevasta maailmasta tartu mitään päähän, jos se ei kiinnosta.

Terveisin yksinäisyydestä pitävä 33-vuotias nainen, joka näkee muita ihmisiä ehkä kerran kuukaudessa. Jos silloinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi