Juttelin eilen 35v naisen kanssa, joka ei tiennyt
kuka on Robin (se laulaja). Nainen kysyi, olenko kuullut Robinin kuolemasta. Luulin siis tietenkin aluksi, että kyse oli laulaja-Robinista, koska näyttelijä-Robinista en ole nähnyt käytettävän pelkkää etunimeä.
Nainen ei myöskään tiennyt, kuka on Justin Bieber (johon jatkettiin, kun puhuttiin siitä laulaja-Robinista). Eikä tiennyt, kuka on Lady Gaga tai Miley Cyrus.
Olisitko sinä tiennyt keitä Robin, Justin Bieber, Lady Gaga tai Miley Cyrus ovat? Jos et, minkä ikäinen olet?
Kommentit (68)
Tiedän. N35. Nolottaa myöntää mut tiedän Bieberin tatskat ja käryt, Mileyn koirasotkut jne.
en tiedä kuka on Miley Cyrus, muut tiesin (olen 34 vuotta). Muut tiesin
Aioin kirjoittaa, että tiedän nuo kaikki, mutta sitten huomasin edeltävistä viesteistä, että on olemassa lapsitähti Robin ja naislaulaja Robin. Heitä en tunne, minulle Robin on tämä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Robin_(iskelm%C3%A4laulaja)
Sen tiedän, että Justin Bieber on teinilaulaja ja Lady Gaga poptähti. Miley Cyruksesta en ole sataprosenttisen varma, mutta poplaulajaksi vahvasti veikkaan häntäkin. Olen 59-vuotias.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:36"]
Aika tynnyrissä saa kasvaa, jos ei näihin nimiin ole törmännyt. Ei siis lue mitään lehtiä, ei katso mitään uutisia tai ajankohtaisohjelmia?
Olen 33v.
[/quote]
Eikä ole fb:ssa eikä edes av:lla
No olen tietysti, ikää 47 vuotta. Mutta mulla onkin ns. Kohderyhmään kuuluvia lapsia, joita sillä 35-vuotiaalla ei ehkä ollut. Ja 35-vuotias itse tuskin kuuntelee tuollaisia teinipoppareita.
Sen sijaan minua vähän ihmetyttää se, että ap ei heti yhdistänyt Robinia näyttelijä Williamsiin, sen verran esillä hänen itsemurhansa on ollut. Et taida kauheasti seurata uutisia, ap?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:24"]
kuka on Robin (se laulaja). Nainen kysyi, olenko kuullut Robinin kuolemasta. Luulin siis tietenkin aluksi, että kyse oli laulaja-Robinista, koska näyttelijä-Robinista en ole nähnyt käytettävän pelkkää etunimeä.
Nainen ei myöskään tiennyt, kuka on Justin Bieber (johon jatkettiin, kun puhuttiin siitä laulaja-Robinista). Eikä tiennyt, kuka on Lady Gaga tai Miley Cyrus.
Olisitko sinä tiennyt keitä Robin, Justin Bieber, Lady Gaga tai Miley Cyrus ovat? Jos et, minkä ikäinen olet?
[/quote]
Todellakin tiedän ja olen 37 v. Lapsetkin vielä niin pieniä, että heiltäkään en ole "oppinut".Kuuluu ihan yleissivistykseen olla kärryillä näissä asioissa!
Tiedän ja olen juuri täyttänyt 40
Ihan ok jos joku 35 -vuotias ei tiedä noita kyseisiä julkkiksia/laulajia. Moni mun tuttu ei lue seiskaa/Iltalehteä, katso MTV:tä tai kuuntele energyä.
Se olisi noloa jos ei 35 -vuotias tiedä esim. Pink Floydia, Neil Youngia, Black Sabbathia , Bob Dylania tai Jimi Hendrixiä.
Tämä lista on tuttu. Joku muu lista ei välttämättä. Siis en erityisemmin tunne näitä mutta kuitenkin kuullut kaikista. 35 N
Robin on tuntematon, muut tiedän. Ikää 27.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:38"]
No olen tietysti, ikää 47 vuotta. Mutta mulla onkin ns. Kohderyhmään kuuluvia lapsia, joita sillä 35-vuotiaalla ei ehkä ollut. Ja 35-vuotias itse tuskin kuuntelee tuollaisia teinipoppareita.
Sen sijaan minua vähän ihmetyttää se, että ap ei heti yhdistänyt Robinia näyttelijä Williamsiin, sen verran esillä hänen itsemurhansa on ollut. Et taida kauheasti seurata uutisia, ap?
[/quote]
komps. Ei keski-ikäiset jotain kakaralaulua kuuntele.
RobIn - suomalainen mies(?)laulaja,
RobYn - ruotsalainen naislaulaja
Miksi pitää tietää tällaista , vaan ei ilmaston lämpenemisen vaikutuksia luonnon toimintaan ja lastemme elämään tulevina vuosina.
37, hyvä kysymys. Tosin ei nuo sulje toisiaan pois. Pikemminkin ne liittyvät toisiinsa ja uutisten seuraamiseen.
27
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:33"]
Mua ihmetyttää, että joku oikeasti voi välttyä tietämästä mitään näistä henkilöistä. En itse osaisi välttämättä nimetä ainuttakaan kappaletta näiltä laulajilta, mutta tiedän heidät ulkonäöltä ja tiedän, että kaikki ovat laulajia. Mistäkö? Ihan jo siitä, että keskustelen ihmisten kanssa, lukaisen kaupan kassalla lööppejä, luen lehtiä, katson uutisia. Vaikken mitenkään ole kiinnostunut popmusiikista, tiedän nämä silti. En myöskään seuraa mitään Salattuja Elämiä tai BB-asioita, mutta kyllä niistäkin vain tulee verkkokalvoille väkisin sen verran tietoa, että ne jäävät aivoihin pyörimään.
En katsonut ensimmäistäkään jalkapallo-ottelua kesällä, mutta silti tiedän, että Saksa voitti MM-kilpailut. Jotka pidettiin Brasiliassa. Vaikkei siis jalkapallo kiinnosta minua pätkääkään.
[/quote]
Mustakin päivän uutisten, iltapäivälehtien lukeminen tai radion kuunteleminen on se, mistä noita nimiä voi jo tietää. Ei tarvi olla mikään erityisen fani tai edes tuntea tietynikäisiä ihmisiä.
Tosin itseltäni kyllä meni fudis täysin ohi enkä siis tiennyt, että Saksa voitti.:) Mutta tiedän kyllä kaikki aloituksessa mainitut. Tosin monet noista siksikin, että kuuntelen hittikanavia.
Ja olen 36-vuotias.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:27"]
Lady Gagan tiedän, mutta en muita ja olen 38- vuotias.
[/quote]
Mulla sama ja olen myös 38-vuotias. Olen kyllä kuullut noita nimiä ja tiedän, että ovat jotain lasten/teinien idoleita, muuta en sitten tiedäkään.
Tämä on ollut surullinen viikko: kaksi legendaa, Robin Williams ja Lauren Bacall kuolleet. Tuskin noiden aloittajan mainitsemien kuolemasta edes uutisoitaisiin, eivät varmaan ole tunnettuja kuin omissa fanipiireissään.
Aika tynnyrissä saa kasvaa, jos ei näihin nimiin ole törmännyt. Ei siis lue mitään lehtiä, ei katso mitään uutisia tai ajankohtaisohjelmia?
Olen 33v.