Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä maassa olette syöneet kummallista ruokaa?

Vierailija
31.07.2021 |

Kun koronatilanne vihdoin helpottaa, voimme alkaa taas matkustamaan. Muistellaan tässä odotellessa menneitä matkoja ruokakulttuurien kautta. Eli missä maassa olette syöneet jotain suomalaisittain omituista ja mitä se oli?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thairuoka ei vakuuttanut mua. Kaikki lilluu jossain epämääräisessä, tulisessa liemessä ja haisee märille villasukille. Koristeltuna taidokkailla, veistetyillä meloneilla joista ei tiedä voiko niitä syödä. Friteeratut lihat, kanat maistuu samalle kuin muuallakin. Paistettu kala samoin. Olin lähinnä pettynyt kun kovasti hehkutettiin. Ja en pyörinyt turistikohteissa muuten kuin Bangkokissa.

Vierailija
42/53 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koreassa yliopistokanttiinin ruoka oli ihan kamalan kummallista. Ei siis todellakaan Euroopassa olevien aasialaisten ravintoiden ruoan kaltaista. Ruoissa oli aina omituinen sivumaku ja usein olivat päinvastaisen makuisia kuin mitä ulkonäöltä olisi voinut odottaa - tyyliin ruskeanmusta vihanneskastike eli odotat 1) suolaista, 2) ruokaisaa ja 3) umamia, ja se on sitten makeaa, kitkerää, kirpeää ja savottajätteen makuista. Käännösappikaan ei saanut ruokien nimestä selvää. Oudoimmat ruoat olivat noita mysteerikastikkeita ja -keittoja. Oudosti marinoituja puunlehden näköisiä kasvislisäkkeitä, mustekalamuhennosta aamupalaksi, jne. Kimchi oli useimmilla aterioilla parhaimmaiman makuinen ja vähiten outo komponentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitossa

Vierailija
44/53 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa söin jotain possun osaa. Ruokalistat oli vain ranskaksi, jota en osaa, ja en oikein ymmärtänyt mitä tilasin. Kysyin sitten tarjoilijalta, että mitähän tämä on, ja tarjoilijan heikohkon englanninkielisen selostuksen ja ruuan ulkonäön perusteella olin ihan varma, että lautasellani oli sian aivot. Lopulta tajusimme, että se oli ilmeisesti kateenkorvaa (huom. tämä ennen älypuhelimia ja jatkuvaa mahdollisuutta googlailuun ja sanakirjaan).

Vierailija
45/53 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa maistoin supikoiraa ja pahaa oli.

Vierailija
46/53 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albaniassa. 

Vierailija
47/53 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään kovin erikoista syönyt missään, enkä haluakaan. Saan hyvin herkästi pahan olon, eikä varsinkaan reissussa ole mukava sairastaa.

Vierailija
48/53 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä tykkää syödä mitään kummaa.

Olen syönyt merisiiltä (elävää) (ei erikoisempaa), paistettua rauskua (hyvää), pässin kiveksiä tarjottiin (en voinut syödä kun nauratti liikaa), vesipuhvelin maitoon tehtyä vanukasta (herkkua), kiinalaisia kuukakkuja (ei erityisen maukkaita), kyyhkysiä (hyvää), maakuopassa mädätettyä kalaa (kala okei, mutta se haju oli kuin bioase) ja sen semmoista tavallista ruokaa muualla maailmassa.

Vierailija
49/53 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä syö mitään erikoista. Afrikassa kun mulla oli mukana omia ruokia tai söin ravintolassa tai kaupasta ostettuja säilykekasviksia.

Vierailija
50/53 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilude, thaimaassa. Ei edes ollut paha. Olen syönyt monesti ekan kerran jälkeenkin.

Vierailija
51/53 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesilude, thaimaassa. Ei edes ollut paha. Olen syönyt monesti ekan kerran jälkeenkin.

Ai niin ja Laosissa puhvelin nahkaa, jossa oli vielä karvoja kiinni.

Vierailija
52/53 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botswanassa paikallinen herkku oli iso, vihreä toukka, josta valmistettiin kuivattua "herkkua". Kyseinen noin 10-12cm pitkä toukka on siellä niin tärkeä, että se on kuvattuna paikallisessa kolikossa.

Että sinnepäin menevät: et ehkä haluakaan syödä niitä lentokoneessa tarjottu ja kuivattuja "hedelmiä".

Vierailija
53/53 |
07.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapua Brasiliassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan