Missä maassa olette syöneet kummallista ruokaa?
Kun koronatilanne vihdoin helpottaa, voimme alkaa taas matkustamaan. Muistellaan tässä odotellessa menneitä matkoja ruokakulttuurien kautta. Eli missä maassa olette syöneet jotain suomalaisittain omituista ja mitä se oli?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Koreassa toukkia, Kiinassa koiraa
Miten pystyit syömään koiraa? Eikö ne hakata kuoliaaksi?
Itsellä ainakin oli selvää ettei koiraa sitten syödä.
Iranissa. Ei ollut yhteistä kieltä, joten osoitin naapuripöydän muhennosta.
Kuvottavaa. En tiedä, mitä elintä oli.
Grillattua kanansuolta bbq-kastikkeella tikussa. Filippiinit.
Briteissä, paahtoleipä jonka päällä on kalapuikkoja ja ketsuppia on ilmeisesti normaali välipala. Kuulin myös paahtoleivästä jonka päällä on ranskalaisia. Outoa
Vau, onpa täällä uskaliasta porukkaa! Itse olen kasvissyöjä, joten olen välttynyt monilta omituisuuksia, mitä on eri paikoissa tarjottu.
Vierailija kirjoitti:
Briteissä, paahtoleipä jonka päällä on kalapuikkoja ja ketsuppia on ilmeisesti normaali välipala. Kuulin myös paahtoleivästä jonka päällä on ranskalaisia. Outoa
Jenkit syö leipää, jonka päällä on sipsejä, sitä joskus ihmettelin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä leivän päälle voidaan laittaa myös sipsejä.
Suomessa. Paksu viipale veripalttua valkokastikkeella ja kumiperunalla. Kouluruoka 🤮
Olen syönyt vaikka mitä outoa: käärmettä, heinäsirkkoja, rottaa, lintuhämähäkkiä, krokotiiliä. Voin maistaa mitä vain, olen utelias.
Malesiassa soin grillimakkaran kokoista paistettua toukkaa, toukan naama tallella ja mahanalus täynnä pieniä jalkoja, syötiin kuin makkaraa ja luulin ostaneeni makkaran. 🤢
Liettua tai latvia, lautasella myky, hirveän pahaa.
Suomessa. Kesäkeittoa. Vettä, maitoa ja muutama vihannes 🤮
Kaikista syömistäni ruuista en edes ole tiennyt mitä söin.
Arkiruuista poikkeavia - joskin usein herkullisia - ruokia on olleet mm sammakonreidet ja mustekalan musteeseen tehty risotto Kroatiassa, suoraan vuonosta nostetut osterit Skotlannissa, thaimaalaisessa viidakossa syöty ateria missä mahdollisesti oli koiraa tms (30v sitten), hapansilakkaa (pahaa) Ruotsissa, taramosalataa (mätisalaatti) Turkissa, kuivattua kalan mätiä Ranskassa, kondomin näköisiä (ja sama konsistenssi😂) mustekaloja Italiassa (pahaa tämäkin)
Ei mitään hirveän eksoottista kuitenkaan
Vierailija kirjoitti:
Malesiassa soin grillimakkaran kokoista paistettua toukkaa, toukan naama tallella ja mahanalus täynnä pieniä jalkoja, syötiin kuin makkaraa ja luulin ostaneeni makkaran. 🤢
Tää oli aika hyvä 🤮
Kaikkee ihmepaskaa sitä jengi kitusiinsa vetääkin 😂 No, makunsa kullakin 🤮
Suomessa. Sain jotain outoa lihapataa jossa oli laakerinlehtiä ja kokonaisia mustapippureita. Pahaa oli, lihakin jotain ruhon halvinta osaa.
Tää ainakin on yksi ruokiin keskittyvä matkailuohjelma: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bizarre_Foods_with_Andrew_Zimmern
Kävi Suomessakin, mutta en oo nähny sitä jaksoa.