Täytän seuraavaksi 35 enkä osaa päättää pitäisikö yrittää tehdä lapsi vielä
En tiedä onko lapsen saamisen halu vaan sitä, että on haikea olo, kun ainokainen on kohta teini, itsenäistyy kovaa vauhtia ja muuttanee pois kotoa n. viiden vuoden kuluttua. Tuntuu, että elämä jää tyhjäksi kun aikuisuutta olisi paljon vielä jäljellä. Toisaalta 35 - tai 36 tai 37 riippuen kuinka pian onnistuu - on aika vanha vauvan vanhempi. Ne kaikki rankat vaiheet kasvatuksessa olisi elettävä läpi uudestaan, ihan kuin mukavatkin. Ja se kaikkein eniten hirvittää, että seuraavan teini-ikäinen kanssa olisin sitten jo +50v! Sen ikäinen on jo aika vanha, ja täysin eri maailmassa nuoren kanssa. Nuorena aikuisena lapsen kanssa on ollut kuitenkin sen verran vähän sukupolvien välistä kuilua, että se helpottaa ymmärtämistä monesti.
Ajattelenko ihan liian monimutkaisesti asiaa? Toisaalta vauvan saaminen olisi ihana seikkailu, ihan kuin viimeksikin,eikä minulla muutakaan unelmaa elämääni oikeastaan enää ole. Toisaalta pelkään, että se olisikin hirveän sitova virhe, varsinkin se huomioon ottaen, kun maailma on mennyt aika hurjalla tavalla päin p:tä tässä viime vuosikymmenen kuluessa.
Mitenhän tällaisen päättää? Tunteella kai useimmat vetää sen päätöksen lopunviimein. Itse pyrkisin ottamaan järjen myös vahvasti huomioon tässä.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkäähän te parhaimman lisääntymisajan jo ylittäneet miettimään tehdäkö vai eikö tehdä.
LAPSIA MUUTEN SAADAAN, EI TEHDÄ.
Koska lapsen saaminen ei ole itsestään selvyys.
25v on vain 25% mahdollisuus tulla raskaaksi.
35v on vain 12% mahdollisuus raskautua.
40v vain 6% mahdollisuus raskautta.
Että repikäähän siitä te 35-40v!
Nuo tilastot on ikivanhaan aineistoon perustuvia ja nykyään prosentit menee vähän eri lailla. Muistaakseni otanta oli noissa tilastoissa jostain 1930-luvulta.
T. 2 lasta yli nelikymppisenä saanutEli todella vanha!
"Yleinen ja väärä luulo on, että naisen mahdollisuudet saada lapsia vielä 35-40-vuotiaana ovat hyvät. Näin ei ole, vaikka nainen olisi hyvin terve, hyväkuntoinen ja ikäistään nuoremman oloinen. Hedelmällisyys ei ole kiinni näistä asioista."
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/201804102200851996
"Vaikka muuten pysyisi nuorekkaana ja vetreänä, munasarjojen vanhenemista ei voi estää. Tytöllä on syntyessään noin miljoona alkumunarakkulaa. Niiden määrä vähenee syntymästä lähtien ja hedelmällisyys alkaa laskea 30 ikävuoden jälkeen. Miehillä hedelmällisyys ei romahda, mutta heilläkin siittiöiden laatu alkaa heiketä 40-vuotiaana."
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/saisinko_vihdoinkin_vauvan
"Lääkäri: ”Yli 40-vuotiaiden julkkisten raskaudet ovat alkaneet useimmiten luovutetuilla munasoluilla, ei omilla munasoluilla”
https://www.iltalehti.fi/elamanvoima/a/ba5bbfd1-362c-4281-86f0-70e95ae5…
Mikä ihmeen todella vanha? Ihan normaalin ikäinen. Suvussani on saatu lapsi 52v iässäkin.
Ihan luomulapsia ovat. Otahan lääkkeesi, tämä asia ei ensinnä kuulu sulle eikä sen pitäisi sua kiinnostaa. Olet malliesimerkki mt-ongelmaisesta ihmisestä.Ettäkö mikä ihmeen vanha!!??
Hmmmm....
Olisikohan se jo hieman vanha jos 45v raskautuu enää 1 % ja 46v 0.5 %
Ja tämä johtuu luonnosta, se on luonnotonta toisin sanoen
Ei ole ollenkaan luonnotonta. Jos saa luomuna lapsen, se on oikein luonnollista. Viisikymppinenkin voi saada luomuna lapsen ja sekin on luonnollista.
Sen päättää LUONTO! Sitähän sinä koko ajan intät ja jankutat.
Kyse on siitä että HYVIN HARVA saa
Opiskele ja opi
Olisi paikallaan sinullekin
Olen 50 ja juuri aloitin lapsenteon! Aion näyttää närhen munat tuolle mies_i_n_c_e_l_i_l_l_e ja teen vielä kolme lasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkäähän te parhaimman lisääntymisajan jo ylittäneet miettimään tehdäkö vai eikö tehdä.
Nuo tilastot on ikivanhaan aineistoon perustuvia ja nykyään prosentit menee vähän eri lailla. Muistaakseni otanta oli noissa tilastoissa jostain 1930-luvulta.
"Yleinen ja väärä luulo on, että naisen mahdollisuudet saada lapsia vielä 35-40-vuotiaana ovat hyvät. Näin ei ole, vaikka nainen olisi hyvin terve, hyväkuntoinen ja ikäistään nuoremman oloinen. Hedelmällisyys ei ole kiinni näistä asioista."
"Vaikka muuten pysyisi nuorekkaana ja vetreänä, munasarjojen vanhenemista ei voi estää. Tytöllä on syntyessään noin miljoona alkumunarakkulaa. Niiden määrä vähenee syntymästä lähtien ja hedelmällisyys alkaa laskea 30 ikävuoden jälkeen. Miehillä hedelmällisyys ei romahda, mutta heilläkin siittiöiden laatu alkaa heiketä 40-vuotiaana."
"Lääkäri: ”Yli 40-vuotiaiden julkkisten raskaudet ovat alkaneet useimmiten luovutetuilla munasoluilla, ei omilla munasoluilla”
Mikä ihmeen todella vanha? Ihan normaalin ikäinen. Suvussani on saatu lapsi 52v iässäkin.
Ihan luomulapsia ovat. Otahan lääkkeesi, tämä asia ei ensinnä kuulu sulle eikä sen pitäisi sua kiinnostaa. Olet malliesimerkki mt-ongelmaisesta ihmisestä.Ettäkö mikä ihmeen vanha!!??
Hmmmm....
Ei ole ollenkaan luonnotonta. Jos saa luomuna lapsen, se on oikein luonnollista. Viisikymppinenkin voi saada luomuna lapsen ja sekin on luonnollista.
Sen päättää LUONTO! Sitähän sinä koko ajan intät ja jankutat.Kyse on siitä että HYVIN HARVA saa
Opiskele ja opi
Ei, vaan homma on et ERITTÄIN MONI SAA. 60% nelikymppisestä lapsen haluavasta saa lapsen.
Nyt on kyllä harvinaisen pahasti mt-ongelmainen riehuja ketjussa. Alan ilmoittaa sen viestit asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin samaa ja täytän seuraavaksi 45.
Hyvin saattaa keretä vielä. T. 46v, vauvan äiti, luomuna.
Hyi vttu
Nämä on kyllä ällöttäviä
T. 46v + täysi-ikäiset lapset
Oletkin alempaa sosiaaliluokkaa. Akateemisissa piireissä tehdään lapset nelikymppisenä.
A) en ole
B) ei tehdä
C) lapsia saadaa eikä tehdä
Yhä useampi valitsee tietoisen lapsettomuuden ja joka viides suomalainen nainen jää lapsettomaksi, vaikkakin moni vasten omaa tahtoaan. Suurimmassa vaarassa tilastollisesti ovat korkeasti koulutetut naiset. https://aamuset.fi/artikkeli/4745605/Ika+ei+tunne+armoa+yha+useampi+40v…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi vttu
Nämä on kyllä ällöttäviä
Oletkin alempaa sosiaaliluokkaa. Akateemisissa piireissä tehdään lapset nelikymppisenä.
Et edelleenkään tiedä mitään
sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava autistinjankkausketju tämäkin.
I n c e l autisti on oppinut ihan copypasten käytön. Siihen se sitten jääkin.
Olen eri, mutta jännä ajatusmaailma, että faktan sen esiintuominen, näiden jankkaajien ja uskomattoman tyhmien ihmisten keskellä, on autismia.
Erikoista.
Mutta se on erikoista, kun muuta sanottavaa ei ole, ja miten faktan voisikaan kumota!
Saat olla faktoistasi mitä mieltä vaan, mä näen viikottain nelikymppisiä odottajia ja se on yllättävän yleistä. T, neuvolan terkka
Eihän tuo ole tuon ihmisen faktaa vaan biologiaa.
Tässäkin ketjussa on linkitetty tilastoa (vuosilta 2018, 2019, 2020) minkä ikäisenä on synnytetty ja väittämäsi EI pidä paikkaansa.
Oletkohan sä edes koskaan nähnyt tussua oikeasti
Tällä jankuttajalla alkaa hermo pettää kun sen teesit osoitettiin vääräksi. Tämä kommentti paljastaa että se on mies.
Joo, tämä trolli aina aloittaa niin kuin olisi aidosti huolissaan toisten hedelmällisyydestä, ja lopputuloksena se huutaa 40-60-vuotiaille monen lapsen äideille, että olette yksinäisiä surkeita mahoja ettekä kelpaa kellekään! Ja lopulta tulee mgtow-sanastoa oikein ryöpyittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi vttu
Nämä on kyllä ällöttäviä
No mun mielestä sun kaltaset on ällöttäviä. Mun perusteet on ihan yhtä oikeat kuin sun.
Oletko minkä ikäinen, 6v?
Sun kommentti on menaa luokkaa: ite oot!
Onko tällä jankuttajalla kaikki ihan kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytän seuraavaksi 35 enkä osaa päättää pitäisikö yrittää tehdä lapsi VIELÄ
Vielä?
Heh
Eikö ne mahikset jo aika pitkälle mennyt jo.
35v on vain 12% mahdollisuus tulla raskaaksi!!
Täyttä puppua. Useampi kuin joka viides lapsi syntyy Suomessa vähintään 35-vuotiaalle äidille. Vuosittain yli 10 000 lasta.
Valitettavasti ei ole puppua.
https://aamuset.fi/artikkeli/4745605/Ika+ei+tunne+armoa+yha+useampi+40v…
Siinä puhutaan yhdestä kierrosta. Opettele lukemaan. Enemmistö 35-vuotiaista tulee raskaaksi vuoden sisällä yrityksen aloituksesta.
Älä sössötä!
Toinen vieläkin merkittävämpi hedelmällisyyteen vaikuttava asia on munasolujen laatu. Mitä enemmän ikää tulee, sitä useampi munasolu on poikkeava.
35 ikävuoteen asti poikkeavia munasoluja on noin yksi kolmesta. Sen jälkeen tilanne muuttuu. 38–40-vuotiaiden munasoluista poikkeavia on jo puolet.
– Poikkeavalla munasolulla ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään. Vaikka tällainen munasolu hedelmöittyisikin, ei se kehity raskaudeksi, Varila selittää.
Tämä selittää iän vaikutusta aikaan, mikä raskaaksi tulemiseen kuluu.
– Ovulaatio ei tapahdu iän myötä enää joka kuukausi, ja jos munasoluista vain joka toinen on käyttökelpoinen, tarvitaan raskaaksi tulemiseen melkoinen määrä sattumaa ja onnea. Voi mennä jopa kymmenen kuukautiskiertoa peräkkäin, ettei yksikään munasolu ole normaali. Siinä sitä aikaa kuluu, Varila täsmentää.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/26/moni-heraa-lapsitoiveeseen-lii…
Mitä oikein jankutat jääräpäisesti? Mulla on kaksi kolmevitosen tienoilla saamaani lasta ja kaksi yli nelikymppisenä saamiani. Omilla luomusoluilla kaikki neljä. Terveitä ovat eikä ollut vaikea raskautua. Raskausajatkin voin oikein hyvin.
Huoh
olen eri
Vierailija kirjoitti:
Onko tällä jankuttajalla kaikki ihan kunnossa?
Ei todellakaan ole. Mutta kävi ilmi että se on mies. Se selittää paljon (muttei kaikkea)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aina kannattaa haastatella yksityisen hedelmällisyysklinikan väkeä. Kova on kiire jo juu, ja äkkiä hoitoihin kaikki.
Kyllä noissa on ollut lääkärit ja erikoislääkärit haastattelusa.
Ihmeellistä vanhojen naisten defenssiä teillä!
Lainaan:
"Anna Rotkirchin havaintojen mukaan myös niillä, joilla on tietoa hedelmällisyyden alenemisesta 35 ikävuoden jälkeen, voi olla tarvetta selittää sitä pois itsensä suhteen.
Nainen toivoo olevansa juuri se poikkeus, jonka hedelmällisyys säilyy paremmin kuin muilla, koska hän on hyväkuntoinen, hänen tuttavapiirissäänkin on yli 40-vuotiaita ensisynnyttäjiä tai koska hän uskoo oman gynekologinsa poikkeuksellisiin taitoihin."
No ei tämä ole mitään defenssiä. Totta kai hedelmällisyys laskee iän myötä. Minä vaan olen silti saanut helposti lapsia yli nelikymppisenä joten sekin on hyvä tajuta että tilasto ei ole sama asia kuin yksilön kokema todellisuus. Ja tunnen valtavasti yli nelikymppisinä äidiksi tulleita joten ei se mikään MAHDOTTOMUUS ole kuten sinä väität.
Huoh
Ei kai tässä ole kukaan puhunut eittei kukaan saa vaan lähes kukaan ei enää saa
Harmi että olet vienyt noin tyhmät geenit eteenpäin
Lapsentekoon pitäisi olla joku ÄO-raja
Mulla se on 139. Mikä sulla? T. Se 2 lasta yli 40v saanut
Valitettavasti minulla on isompi ÄO.
Osoittaa vain alempaa älykkyyden tasoa kehua ja kertoa sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava autistinjankkausketju tämäkin.
I n c e l autisti on oppinut ihan copypasten käytön. Siihen se sitten jääkin.
Olen eri, mutta jännä ajatusmaailma, että faktan sen esiintuominen, näiden jankkaajien ja uskomattoman tyhmien ihmisten keskellä, on autismia.
Erikoista.
Mutta se on erikoista, kun muuta sanottavaa ei ole, ja miten faktan voisikaan kumota!
Saat olla faktoistasi mitä mieltä vaan, mä näen viikottain nelikymppisiä odottajia ja se on yllättävän yleistä. T, neuvolan terkka
Eihän tuo ole tuon ihmisen faktaa vaan biologiaa.
Tässäkin ketjussa on linkitetty tilastoa (vuosilta 2018, 2019, 2020) minkä ikäisenä on synnytetty ja väittämäsi EI pidä paikkaansa.
Oletkohan sä edes koskaan nähnyt tussua oikeasti
Tällä jankuttajalla alkaa hermo pettää kun sen teesit osoitettiin vääräksi. Tämä kommentti paljastaa että se on mies.
Joo, tämä trolli aina aloittaa niin kuin olisi aidosti huolissaan toisten hedelmällisyydestä, ja lopputuloksena se huutaa 40-60-vuotiaille monen lapsen äideille, että olette yksinäisiä surkeita mahoja ettekä kelpaa kellekään! Ja lopulta tulee mgtow-sanastoa oikein ryöpyittäin.
Kohta tulee siis mgtow-oksennuspurkaus? Odotan jo sitä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aina kannattaa haastatella yksityisen hedelmällisyysklinikan väkeä. Kova on kiire jo juu, ja äkkiä hoitoihin kaikki.
Lainaan:
"Anna Rotkirchin havaintojen mukaan myös niillä, joilla on tietoa hedelmällisyyden alenemisesta 35 ikävuoden jälkeen, voi olla tarvetta selittää sitä pois itsensä suhteen.
Nainen toivoo olevansa juuri se poikkeus, jonka hedelmällisyys säilyy paremmin kuin muilla, koska hän on hyväkuntoinen, hänen tuttavapiirissäänkin on yli 40-vuotiaita ensisynnyttäjiä tai koska hän uskoo oman gynekologinsa poikkeuksellisiin taitoihin."
No ei tämä ole mitään defenssiä. Totta kai hedelmällisyys laskee iän myötä. Minä vaan olen silti saanut helposti lapsia yli nelikymppisenä joten sekin on hyvä tajuta että tilasto ei ole sama asia kuin yksilön kokema todellisuus. Ja tunnen valtavasti yli nelikymppisinä äidiksi tulleita joten ei se mikään MAHDOTTOMUUS ole kuten sinä väität.
Huoh
Av on aina super älykkäitä ja super rikkaita ja ja ja .....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaan:
Huoh
Valitettavasti minulla on isompi ÄO.
Osoittaa vain alempaa älykkyyden tasoa kehua ja kertoa sitä!
Höpö höpö. Sulla voi olla joku nettitesti, mulla on virallismensatestattu. Olet mt-ongelma naisvihaaja ja älyä sulla ei ole missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytän seuraavaksi 35 enkä osaa päättää pitäisikö yrittää tehdä lapsi VIELÄ
Vielä?
Heh
Eikö ne mahikset jo aika pitkälle mennyt jo.
35v on vain 12% mahdollisuus tulla raskaaksi!!
Täyttä puppua. Useampi kuin joka viides lapsi syntyy Suomessa vähintään 35-vuotiaalle äidille. Vuosittain yli 10 000 lasta.
Valitettavasti ei ole puppua.
https://aamuset.fi/artikkeli/4745605/Ika+ei+tunne+armoa+yha+useampi+40v…
Siinä puhutaan yhdestä kierrosta. Opettele lukemaan. Enemmistö 35-vuotiaista tulee raskaaksi vuoden sisällä yrityksen aloituksesta.
Älä sössötä!
Toinen vieläkin merkittävämpi hedelmällisyyteen vaikuttava asia on munasolujen laatu. Mitä enemmän ikää tulee, sitä useampi munasolu on poikkeava.
35 ikävuoteen asti poikkeavia munasoluja on noin yksi kolmesta. Sen jälkeen tilanne muuttuu. 38–40-vuotiaiden munasoluista poikkeavia on jo puolet.
– Poikkeavalla munasolulla ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään. Vaikka tällainen munasolu hedelmöittyisikin, ei se kehity raskaudeksi, Varila selittää.
Tämä selittää iän vaikutusta aikaan, mikä raskaaksi tulemiseen kuluu.
– Ovulaatio ei tapahdu iän myötä enää joka kuukausi, ja jos munasoluista vain joka toinen on käyttökelpoinen, tarvitaan raskaaksi tulemiseen melkoinen määrä sattumaa ja onnea. Voi mennä jopa kymmenen kuukautiskiertoa peräkkäin, ettei yksikään munasolu ole normaali. Siinä sitä aikaa kuluu, Varila täsmentää.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/03/26/moni-heraa-lapsitoiveeseen-lii…
Mitä oikein jankutat jääräpäisesti? Mulla on kaksi kolmevitosen tienoilla saamaani lasta ja kaksi yli nelikymppisenä saamiani. Omilla luomusoluilla kaikki neljä. Terveitä ovat eikä ollut vaikea raskautua. Raskausajatkin voin oikein hyvin.
Jankuttajaa riepoo kun sen teesi ei pidä. Ketjussa useita yli 40v lapsen saaneita.
Mistä teidät onko jotain hikisenä isomahaisena kuolaavia pertti 65v
Tämä ketju katoaa aivan justiinsa. Kiitos vaan öykkäri kiusaaja miesasiamies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaan:
Huoh
Kuten tänne linkitetyissä teksteissä kerrotaan, 40-vuotiaista 50-70 prosenttia saa halutessaan lapsen. 45-vuotiaiden kohdalla sitten tilanne onkin jo toinen, ja 50-vuotiaista voidaankin jo käyttää tuota ”lähes kukaan”-ilmausta ainakin luomukeinojen kohdalla.
Eli ihan oikealla asialla olet, mutta vuosikymmenen aikaisessa.
Kaikki me varmaankin älykkyysosamäärästä riippumatta olemme sitä mieltä, että olisi hyvä antaa oikeaa tietoa näin tärkeästä asiasta.
-eri.
Tuo vimmainen inttäjä on koko ketjun väittänyt että 40v ei voi saada lasta ja se on luonnotonta. Ei mikään ihme että alkaa ihmisiä ärsyttämään. Tuon jankuttajan oma äo on jossain 50 paikkeilla. Ei ymmärrä lukemaansa.
Laita +100 lisää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmmm....
Sen päättää LUONTO! Sitähän sinä koko ajan intät ja jankutat.Kyse on siitä että HYVIN HARVA saa
Opiskele ja opi
Ei, vaan homma on et ERITTÄIN MONI SAA. 60% nelikymppisestä lapsen haluavasta saa lapsen.
Ehkä tässä puhuttiinkin nelikymppisistä naisia vihaavista miehistä... heidän kohdallaan prosenttiluku täsmää ihan hyvin.
Nyt tämä tietoisku tuli liian myöhään. Ehdittiin tehdä jo ne lapset, ja tietysti aivan luonnottomassa iässä.