Pisin sairaslomasi!
Kommentit (68)
Viikko. Kerran iski todella paha flunssa. Toisen kerran isovarvas oli murtunut. Nyt etätyöaikana, olisi murtuneen varpaan kanssa voinut ihan hyvin tehdä töitäkin. Mutta vielä 10 vuotta sitten se ei ollut toimistollamme mahdollista.
Minulla on tulehduksellinen suolistosairaus, olen sairastanut sitä 20 vuotta eli koko aikuisikäni.
Tämä sairaus on aiheuttanut minulle kolme pidempää sairauslomaa. Ensimmäisen raskauteni aikana sairastuin kolmisen viikkoa ennen äitiysloman alkua todella ärhäkkään vatsatautiin, ja perussairauteni aktivoitui siitä todella hankalana. Tuolloin jouduin jäämään sairauslomalle äitiysloman alkuun saakka.
Toinen pidempi sairausloma liittyi välillisesti sairauteeni, tarkemmin ottaen lääkitykseeni. Immunosupressiivinen lääkitys ajoi puolustuskykyni niin alas, että sairastuin kuumeiseen keuhkoinfektioon josta en meinannut millään parantua. Menin tosi huonoon kuntoon ja olin lopulta kuukauden pois töistä - tästä joitakin päiviä sairaalahoidossa.
Tämän lisäksi kerran sairauteni on aktivoitunut niin, että olen joutunut olemaan viikon pois töistä jotta tehostettu lääkitys on alkanut helpottaa vointiani.
Koen olevani todella onnekas, että en ole koskaan joutunut leikkauksiin tms toimenpiteisiin, enkä yleensä sairastu mihinkään flunssapöpöihinkään. Olen äärettömän harvoin pois töistä sairauden takia.
Noin 4kk, erilaisia oireita raskaana ollessa.
Toinen oli jäätynyt olkapää. En muista tarkkaan, mutta muutaman kuukauden. Toipuminen tosin kesti 2 vuotta!
2 viikkoa ennenaikaisten supistusten ja kohdunkaulan ongelmien takia.
Selkäleikkaus välilevyn tyrä ja halvausoireita jalassa. 1 kk saikkua
Pari vuotta, jatkuu työkyvyttömyyseläkkeenä. Masennus.