Aikuinen ihminen kieltäytyy junamatkustamista koska...
Kommentit (29)
Vr:n ovet ei aina muutenkaan avaudu eli toimi. Siinä voi mennä oma asema ohi.
En ole matkustanut junalla juuri, joten en varmaan hevillä lähtisi enää edes.
EIhän tuo mikään aiheeton pelko ole, kerran olin samassa vaunussa kahden nuoren aikuisen kanssa jotka yrittivät jäädä pois väliasemalla. Ovi ei avautunut eivätkä saaneet sitä auki. Juoksivat vaunun toiseen päähän eivätkä sielläkään saaneet auki. Juna lähti liikeelle ja kuulin kuin konduktöörille valittivat että heidän pysäkki meni nyt ohi. Joutuivat Seinäjoelle Parkanon sijaan eli aika kauas. Onhan noissa turhan hankalat avausmekanismit jos ei kaksi nuorta aikuista saa auki. Tapahtui 3-4v sitten.
Hyvä vaan että osaa varoa. Asemillahan näkee näitä Junia, joista janoon nääntyneet matkustaja ja henkilökunta eivät ole päässeet pois. Siellä löykäävät raadot näin kesällä, ennenkuin joku murtautuu sisään ja korjaa kuolleet. On siitä ollut usein lehdissäkin.
Vierailija kirjoitti:
No mikäs siinä jos ei osaa nappia painaa 🤷♀️
Ei ole kaikissa nappeja.
Osaan kyllä avata ovet. En enää matkusta junalla, koska:
1. Matkalippujen ostaminen on kehitetty tieteeksi
2. Hyttivaunut.
Outoa.
Aittaisiko, jos hän pyytäisi etukäteen konnaria tulemaan avaamaan oven oikealla asemalla?
Junamatkustaminen on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettavan totta. Eikä ole mitään konduktööria tms. apuna, kun ovet ei aukea niin ulos et pääse ja matka jatkuu. Voi soittaa VR:n palvelupuhelimeen, vastaus on, että junat on kaikki tutkittu ja huollettu, tuollaista ei tapahtu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on valitettavan totta. Eikä ole mitään konduktööria tms. apuna, kun ovet ei aukea niin ulos et pääse ja matka jatkuu. Voi soittaa VR:n palvelupuhelimeen, vastaus on, että junat on kaikki tutkittu ja huollettu, tuollaista ei tapahtu.
Mä vetäisisin hätäjarrusta jos en saisi ovea auki omalla pysäkillä ja juna yrittäis jatkaa matkaa. Prkl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vetäisisin hätäjarrusta jos en saisi ovea auki omalla pysäkillä ja juna yrittäis jatkaa matkaa. Prkl.
Siitä saa isot sakot.
Viime viikolla Lahdessa oli taas se tilanne, että IC:n ovista aukeni vain osa, porukka joutui "roikkumaan portailla", jotta juna ei lähtenyt matkaan ennen kuin kaikki saatiin siitä yhdestä ainoasta toimivasta ovesta ulos ja sisälle.
Minä menen ulos aina samasta ovesta, josta olen tullut junan kyytiin. Näin on melko todennäköistä, että ovi toimii myös omalla pysäkilläni. Mutta eihän sitä ikinä voi olla 100% varma.
Kyllä mä tuon tavallaan ymmärrän. Junissahan on erilaisia ovia. Aikoinaan oli jopa hyvinkin hankalasti aukeavia, en tiedä onko enää jossain päin Suomea, mutta ei ainakaan lähiliikenteessä tai etelässä muutenkaan. Jos kyse on terveestä ihmisestä voisiko hän käydä katsomassa etukäteen miten kyseisen junan ovi avataan?
Vierailija kirjoitti:
2. Hyttivaunut.
Eli nyt kun matkalippuja voi ostaa puhelimesta, tietokoneelta, automaatista ja jokaiselta R-kioskilta, se on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikäs siinä jos ei osaa nappia painaa 🤷♀️
Ei ole kaikissa nappeja.
Sitten on kahva, jos ei ole nappia. Nuorena sitä on rohkea ja uskaltaa lähteä vaikka interrailille Eurooppaan. Tai ainakin minä uskalsin, vaikka olin silloin jo 30 v.
Uskaltaako hän lentää vai pelkääkö, että ei osaa mennä turvatarkastuksiin ja koneeseen yksin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Hyttivaunut.
Eli nyt kun matkalippuja voi ostaa puhelimesta, tietokoneelta, automaatista ja jokaiselta R-kioskilta, se on vaikeaa?
Lippujen ostaminen on enemmän kuin tiedettä. Tuntuu, että avaruuteenkin voi ostaa helpommin matkalipun kuin junaan, jos käsillä ei ole toimivaa tietokonetta, nettiyhteyttä eikä älypuhelinta. R-kioski ja Matkahuolto ovat auki vain rajallisen ajan. Automaattia olen käyttänyt, mutta ... meitä oli monta, jotka olivat sählänneet siinä ja junan lähtöaika lähestyi. Sovimme yhdessä, että sanotaan konnarille, että ei se automaatti toiminut, niin ei tarvitse maksaa junassa sitä ylimääräistä vitosta, joka silloin piti muuten maksaa.
Toisinaan en tiennyt, mihin aikaan pääsen lähtemään junalla enkä ehtinyt ostaa lippua etukäteen. Miten olisin selvinnyt, jos junassa ei olisi ollut lipunmyyntiä?
Eikö nykyään kaukojunissakaan myydä lippuja?
Outoa, rajoittunutta. Kyllä on elämä toisille vaikeaa.