Vuorotyö estää kuntosalin jäsenyyden
Miten kukaan voi ehtiä kuntosalille jos on vuorotyö. Mietiskelin tuossa, ehtisin sinne iltavuoropäivinä, kun lapset ovat aamulla tarhassa. Enpä muuten. Aamuvuoron jälkeen on kauppa, ruuanlaitto, syöminen ja kello on jo 18. Siinä ehtii sen tunnin olla lasten kanssa ennen kuin he alkavat iltatoimiin. Kun lapset nukahtavat. Kello on vähintään 21. Siinä ei enää pysty tekemään mitään. Kerran viikossa salilla käyminen tuskin on järkevää, jos se maksaa kuitenkin n.800€/vuosi.
Lapsenvahteja meillä ei ole suvussa tai tutuissa, mies löytyy, mutta hänellä on todella rankka työ enkä kehtaisi todeta hänelle, et moro mä lähen nyt (aamuvuoron jälkeen) kun kuitenkin hänellä on lapsenvahti-iltoja minun iltavuorojeni aikaan.
Kommentit (45)
Kunpa osaisit edes otsikoida, vuotyöhän ei estä mitään jäsenyyttä! Salilla käyntiä, niin kuin kaikkea muutakin harrastamista se vaikeuttaa osaltaan, aina ei pääse silloin kuin haluaisi, mutta ei se sitä käyntiäkään estä. Olet vain laiska paska.
25 vuoden kokemuksella seisahtumattomasta 3-vuorotyöstä
800 eurolla ostaa hyvän kuntopyörän ja muutamat eri painoiset käsipainot, jumppapallon sekä jumppakuminauhan kotiinkin ja ylikin jää. Kotona voi jumpata vaikka yhdessä lasten kanssa. Olisikin hyväksi opettaa lapsille liikunnan ilo jo pienestä pitäen. Eikä kuntosali ole ainoa liikuntamuoto.
No eihän se taida olla vuorotyö, joka sen estää, jos nimenomaan iltavuoroina ehtisit salille? Tolla logiikalla kukaan, joka tekee 8-16 työtä ei voisi ottaa kuntosalijäsenyyttä. Taitaa olla enemmän siitä kiinni ettet viitsi "vaivata" miestäsi lähtemällä salille. Miksi mies on "lapsenvahti", eikö lapset ole myös hänen?
Kallis sali. Mä ehdin hyvin, vaikka teen kolmivuorotyötä. Yö- ja iltavuorojen jälkeen on salilla mukavan hiljaista. Omille lapsilleen ei voi olla lapsenvahtina.
Olen tehnyt yli 20 v vuorotyötä. lapset ovat jo isoja, joten nykyään pääsen jumppaan koska haluan. Kun olivat päiväkoti-ikäisiä, kävin aina ennen iltavuoroa kuntosalilla ja lenkillä. Arkivapaita on kuukaudessa 6 jos on vaan 1 viikonloppuvapaa. Arkivapaina meillä lapset olivat äidin kanssa kotona ja silloin käytiin yhdessä uimassa ja ulkoilemassa.
Olen samaa mieltä kuin moni muukin ketjussa, asenteesi estää liikunnan harrastamisen , ei vuorotyö eikä perhe.