Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuorotyö estää kuntosalin jäsenyyden

Vierailija
14.08.2014 |

Miten kukaan voi ehtiä kuntosalille jos on vuorotyö. Mietiskelin tuossa, ehtisin sinne iltavuoropäivinä, kun lapset ovat aamulla tarhassa. Enpä muuten. Aamuvuoron jälkeen on kauppa, ruuanlaitto, syöminen ja kello on jo 18. Siinä ehtii sen tunnin olla lasten kanssa ennen kuin he alkavat iltatoimiin. Kun lapset nukahtavat. Kello on vähintään 21. Siinä ei enää pysty tekemään mitään. Kerran viikossa salilla käyminen tuskin on järkevää, jos se maksaa kuitenkin n.800€/vuosi.

Lapsenvahteja meillä ei ole suvussa tai tutuissa, mies löytyy, mutta hänellä on todella rankka työ enkä kehtaisi todeta hänelle, et moro mä lähen nyt (aamuvuoron jälkeen) kun kuitenkin hänellä on lapsenvahti-iltoja minun iltavuorojeni aikaan.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on tuurillakin yksi vapaa viikonloppu kuukaudessa niin silloinhan sulla on arkena vapaapäiviä? Mitä silloin teet?

Vierailija
22/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei syödä töissä, ei ole edes kahvituntia. Ehdin päivän aikana juomaan kupillilsen kahvia. Jos söisin aamupalan aamulla, pitäisi  herätä jo puoli 6 ja olisin entistä väsyneempi. Kuten sanoin, mies torkahtelee ruoan jälkeen, tai nukahtaa pariksi tunniksi. En halua lapsia enempää hoitoon kuin jo ovat= 35 tuntia viikossa

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:24"]

Meillä ei syödä töissä, ei ole edes kahvituntia. Ehdin päivän aikana juomaan kupillilsen kahvia. Jos söisin aamupalan aamulla, pitäisi  herätä jo puoli 6 ja olisin entistä väsyneempi. Kuten sanoin, mies torkahtelee ruoan jälkeen, tai nukahtaa pariksi tunniksi. En halua lapsia enempää hoitoon kuin jo ovat= 35 tuntia viikossa

ap

[/quote]

Voi herranjulama, miten olette tehneet lapsia tuollaiseen elämään, jossa toinen laukkaa töissä koko ajan ja toinen ei ota vastuuta mistään vaan nukkuu kotona ollessaan?

Vierailija
24/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työtä joka arki 8-16. Sen jälkeen meen kauppaan (tyhmää mutta melkeen joka päivä) ja rupean väsäämään ruokaa. Kello on 17.30 kun ruoka valmis, syön ruuanlaiton yhteydessä tukevan välipalan, katson että perhe syö, lepään hetken sohvalla ja klo 19-20 maissa menen salille. Siellä menee noin tunti puolitoista jonka jälkeen otan palautusjuoman ja puolen tunnin päästä syön kunnon aterian.

Itselläni on 14-vuotias lapsi joten hän ei tarvitse vahtijaa mutta ruuan jälkeen mies saisi sitä vahtia jos tarvitsisi.

Onhan päivät pitkiä ja raskaita, ei paljoa muuta kun työtä, ruuanlaittoa ja salia. Mutta se sopii mulle.

Kotiinkin voi ostaa parit kahvakuulat tai käsipainot, niilläkin voi tehdä paljon ihan kotona. Kun muistaa ostaa isommat kun 4 kg.

Toisekseen, on myös muitakin saleja kuin nuo kalliit jäsenmaksulliset. Itse maksan kaupunginsalista 140 euroa vuodessa.

Vierailija
25/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivänä käydään uimahallissa, retkillä ja museoissa kun on paljon vapaa aikaa eikä tarvitse kelloa tuijottaa. Hyvin mahdollista että nämä ovat tekosyitä. Oikeat syyt ovat nämä: en halua olla erossa lapsistani yhtään ylimääräistä. En halua olla erossa miehestäni yhtään ylimääräistä. Tiedän monta pariskuntaa jotka kertoilivat miten harrastavat ja alle 2 vuotta, niin tuli ero, koska "enhän mä nää sitä ku parai kertaa viikossa ja öisin jos katson viereeni" WTF?!  Ja oikeasti olen todella väsynyt. Lääkärillä selvitetään juurikin yhden sairauden vaikutusta asiaan. En vain jaksa nousta ennne kuin on pakko. Kun olen yksin kotona, nukun. Voin nukkun 7 tunnin yöunien jälkeen helposti 4 tunnin päiväunet klo 8-12.

ap

Vierailija
26/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet elämäntilanteet estää kuntosalilla käymisen. Itselläni ei ole vuorotyötä, mutta olen 2 lapsen ja 2 koiran totaaliyksinhuoltaja, joka käyn kokopäivätöissä, joten en todellakaan pysty lähtemään työpäivän jälkeen minnekään harrastuksiin.

Mutta onneksi sitä pärjää ilmankin. Kuntoiluksi teen kotona Pilatesta ostamani kirjan mukaan 3 kertaa viikossa. Olisihan se tietysti kivampi käydä jossain ihmisten ilmoilla, mutta ei asiat valittamalla parane joten en jaksa sitä murehtia.

Vierailija
27/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:31"]

Vapaapäivänä käydään uimahallissa, retkillä ja museoissa kun on paljon vapaa aikaa eikä tarvitse kelloa tuijottaa. Hyvin mahdollista että nämä ovat tekosyitä. Oikeat syyt ovat nämä: en halua olla erossa lapsistani yhtään ylimääräistä. En halua olla erossa miehestäni yhtään ylimääräistä. Tiedän monta pariskuntaa jotka kertoilivat miten harrastavat ja alle 2 vuotta, niin tuli ero, koska "enhän mä nää sitä ku parai kertaa viikossa ja öisin jos katson viereeni" WTF?!  Ja oikeasti olen todella väsynyt. Lääkärillä selvitetään juurikin yhden sairauden vaikutusta asiaan. En vain jaksa nousta ennne kuin on pakko. Kun olen yksin kotona, nukun. Voin nukkun 7 tunnin yöunien jälkeen helposti 4 tunnin päiväunet klo 8-12.

ap

[/quote]

No sairashan sinä olet jos pitää vetää 4h päikkäreitä. Museoissa ette varmaan ole aamusta iltaan kuitenkaan? Mitä sä sen miehes kanssa teet kotona,jos se vaan nukkuu siellä? Jos sinä oikeasti haluaisit liikkua niin löytäisit siihen aikaa.Tuntikausia ei tarvitse liikuntaankaan tärvätä. Ollaan treenattu miehen kanssa 15v eikä olla oltu eroamassa treenien tai minkään muunkaan vuoksi...

Vierailija
28/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:24"]

ap

[/quote]

Meitä vedätetään nyt kyllä isosti.

Vierailija
29/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, sitten et mene salille jos olet väsynyt etkä halua olla lapsista ja miehestä erossa. ELI, VALINTOJA! 

Vierailija
30/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoppas kun tilanteet muuttuu. Pari vuotta sitten oli erilainen tilanne miehellä, eri työtehtävä. Maailma muuttuu eskoseni. Tässä taloustilateessa on tehtävä sitä työtä mitä on saatavilla.

ap

Vierailija
31/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nukun noin 9h yössä, kun käyn salilla ja unohdan syödä monipuolisesti/vitskut niin 10h yössä tai kellon ympäri viikonloppuna ei ole mikään ihme. En silti syytä lapsia tai miestä, jos ei nappaa salilla aina ravata. Olen sen jo huomannut että minunkin arjessa (pitkät päivät, 2h matkat, joka päivä ruuanlaitto, kotona tehtävät hommat) 4x viikossa salilla käyminen on ihan itsestä kiinni. 

Eipä tarvitse olla lapsista tai miehestä erossa, kun on crosstrainer olkkarin nurkassa ja lattialla matto jolla on mukava jumpata. Videot saa pyörimään telkkariin, läppäriin, tietokoneeseen tai vaikka kännykkään, niin ei voi selitellä edes sillä, etteikö tietokoneen kanssa samaan huoneeseen mahtuisi.

Vierailija
32/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ruokaa isompi satsi vaikka pakkaseen. Tekee kotihommia enemmän yhtenä päivänä ja ostaa isommat ostokset, seuraavana päivänä kuntoilemaan tai napakka lenkki.

Vierailija
33/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla kannattaa käydä töissäkäynnin yhteydessä, eli heti ennen tai jälkeen työpäivän. 24/7 auki oleva sali työpaikan tai kodin vierestä auttaa. Priorisoit vain sen salin ekaksi (tai toiseksi duunin jälkeen) ja miehen aikataulut, kaupassakäynnit, nukkumaanmenoajat jne joustaa sitten tarvittaessa. Jos ei meinaa jaksaa, luontaistuotekaupoista löytyy semi-laillisia mömmöjä. Liikunta ja hyvä ruoka auttaa myös jaksamaan.

Vierailija
34/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 35h/viikko hoidossa? Vaikka sulla on arkivapaita ainakin kolmena viikkona kuukaudessa? Ja käyt lasten kanssa uimassa ja museossa vapaapäivinä? Mun laskutaidoillan jokin mättää. 

Istupas alas ja lase itse miten aikaasi käytät Tarvitset viikossa n. kolme tuntia treenaamiseen. Mihin välieihin laittaisit ne kolme tuntia?

Vierailija
35/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi: ruuhkavuodet ja siihen liittyvä äidin riittämättömyyden tunne. Hoito: kuntosalia kaksi kertaa viikossa ja kahdesti viikossa puolen tunnin hölkkälenkki ILMAN lapsia ja miestä!

Vierailija
36/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä sinun lapsesi on jos ne tarvitsevat sinua kokoajan. Ruuan voi tehdä lähes valmiiksi edellisenä päivänä. Kyllä vuorotöissä käyvä äiti kerkiää ihan hyvin 2-3 kertaa käydä salilla noin 1,5h kerrallaan. Kotityöt voi järjestää suunnitelmallisesti. Eikä ruokakaupassakaan tarvitse joka ikinen päivä  käydä. Riittää kun käy 1-2 kertaa viikossa.

Mutta jos ei tule lähdettyä salille niin ei toki kannata maksaa turhasta.

Vierailija
37/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan väsyttää, jos ei liiku ka syö huonosti...

Vierailija
38/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:18"]

[/quote]

Tää on niin totta, vaikka ei moni uskokaan! Olen itse nyt reilun puoli vuotta syönyt saamieni ohjeiden mukaan ja treenannut ja olen kuin eri ihminen! Toki kilojakin on lähtenyt mutta parasta on tämä olo, kun virtaa riittää, olen iloinen ja hyväntuulinen nykyään, ongelmat eivät enää tunnu ylitsepääsemättömiltä jne. Olen kuin pikku nousuhumalassa koko ajan, liikunnasta tulee tosi hyvä mieli! :)

Vierailija
39/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kuntosalilla käyntiä ei estä vuorotyö vaan oma asenteesi. Jos et halua olla lapsista erossa, et mene kuntosalille. Miksi edes keksit tekosyitä? Onko huono omatunto kun et liiku? Meitä muita tuskin kiinnostaa sinun kuntosi tai sen puute.

Vierailija
40/45 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:18"]

[/quote]

Mä ajattelin ihan samaa kun luin noita ap:n juttuja! Jos hän ei siis töissäkään syö mitään koko päivän aikana niin ei ihme ettei kehossa riitä energiaa!