Kumpaan maahan muuttaisit jos olisi pakko, Espanjaan vai Ranskaan?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:02"]Ranskaan! Espanja Kataloniaa ja Baskimaata lukuunottamatta on WT
[/quote]
Sinä itse olet WT.
Muuttaisin enemmin vaikka laivaan keskelle Atlantia kuin kumpaankaan noista.
Espanjaan. Osaan kieltä paremmin kuin ranskaa.
M34
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:05"]Muuttaisin enemmin vaikka laivaan keskelle Atlantia kuin kumpaankaan noista.
[/quote]
Et uskalla kuitenkaan.
Pysy vain siellä Kyrvätperälläsi.
Espanjaan, koska ranskassa olen jo asunut.
Espanjaan. Sen kieli on suomalaiselle helpommin äännettävä ja ihmisetkin mukavampia.
Ranskaan Italian viereen, miksipä ei
Espanjaan. Siellä pärjää englannillakin paremmin ja ihmiset ovat vähemmän ylimielisiä.
Ranskaan. Olen siellä vuosia asunut ja työskentelyt. Hallitsen kielen ja kulttuurin. Espanjaa kohtaan tunnen jonkinasteista vastenmielisyyttä, en ole pitänyt tapaamistani espanjalaisista.
Ranskaan. Niitä voisi verrata niin Ranska=Ruotsi ja Espanja=Suomi
Espanja koska se on lempimaani ja osaan kieltä. Niin ja vihaan ranskalaista ruokaa ja espanjalainen ruoka on suurinta herkkuani.
Espanjaan. Sinne olen nyt talvella menossa muutenkin :)
Espanjaan. Ja ihan oikeasti haaveilen siitä. esteri
Espanjaan. Ne puhuu paremmin suomea.
Ranskaan, tarkemmin ottaen jollekin Ranskaan kuuluvista Karibian tai Tyynenmeren alueista.
Espanjaan. Ostimmekin jo asunnon sieltä, vinkkinä vaan että nyt on siellä asunnot halpoja ja täällä laina halpaa.
Aurinkoa, meri, rento kulttuuri, hyvä ruoka..
En ole käynyt kummassakaan, mutta te joilla kokemusta, vahvistakaa tai kumotkaa mielikuvani. Espanjassa on ärsyttävästi päälle dubatut tv-ohjelmat ja espanjalaiset tuijottavat jotain typeriä telenoveloja. Espanja on vanhanaikaisempi kulttuuri. Ranskasta on jotenkin modernimpi ja "sivistyneempi" kuva.
Ranskaan! Espanja Kataloniaa ja Baskimaata lukuunottamatta on WT