Jutan diettiohjeet tän päivän Ilta-Sanomissa; mitä ihmettä?
http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/art-1288725051901.html?pos=ok-nln
Ensin liikuntaosuus:
Aloittelijalle riittää 30-45 minuutin tasasykkeinen kävelylenkki kolme kertaa viikossa. Jos elämäntaparemonttia haluaa jatkaa, kunnon parantuessa lenkin kestoa pidennetään 45-60 minuuttiin.
Hengästyttävää liikuntaa kuntosalin lisäksi olisi hyvä olla 3-5 kertaa viikossa 45-60 minuuttia.
Siis kolme kertaa kävelyä viikossa riittää vai sen lisäksi kuntosalia JA hikiliikuntaa 3-5*1h? Mihin ihmeeseen sitä kävelyä tarvitaan kuntosalin ja hikiliikunnan lisäksi? Kenellä on aikaa käydä salilla x tuntia viikossa + hikiliikkua 5h/vko + kävellä 45min viisikertaa viikossa?
Sitten ne ruokaohjeet; eikö dietissä tosiaankaan saa syödä lounasta?
Kommentit (100)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:13"]Mistäs saisi proteiinia tarpeeksi kun ruokavalio on maidoton..
[/quote]
Ööö, miten olis liha/kana/kala/kananmuna/soija
[/quote]
Käyn salilla aikaisin aamulla tai myöhään illalla. En kuitenkaan haluaisi syödä sitä kanaa sekä aamupalaksi että lounaaksi että päivälliseksi.. Eli jotain nopeaa korviketta rahkan tilalle.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:13"]
Mistäs saisi proteiinia tarpeeksi kun ruokavalio on maidoton..
[/quote]
Sama ongelma täällä. Tai lähinnä maitotuotteiden saatavuus on heikko (rahkaa ei ole tarjolla, raejuustoa heikohkosti) Maustamatonta jugurttia pystyy tekemään itse, mutta ilmeisesti se ei käy tuossa dietissä.
Mulla kaatuu nää fit-ruokavaliot aina siihen, että raejuustoa ja rahkaa pitäis vetää tajuttomasti ja niitä ei täällä oikein saa.
[/quote]
Missä "täällä" ei ole rahkaa? Venäjällä vai?
Kyllä tuo toimii. Alkuvuodesta vedin tuon kuurin ja painoa putosi 6 vkossa 9 kg. Suosittelen.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:55"]Mä ainakin testaan heti maanantaista lähtien. Pitäisi saada miinus 5 kiloa vyötäröllä veke ja olen odottanut motivaatiota. Nyt lähtee. Alkumitat 166cm ja 58kg.
[/quote]
Olen täysin samoissa mitoissa ja tavoitteena saada pelastusrengas pois vyötäröltä sekä paino takaisin 54 kiloon.
Vettä suositellaan juomaan varmaan lähinnä sen takia, että joskus ihmiset sekoittaa janon nälkään ja muutenkin vesi täyttää vatsaa.
Mielestäni 4 puhui ihan asiaa. Mitä järkeä korvata ateria välipalapatukalla, jos on mahdollisuus syödä terveellistä ruokaa, joka vie nälän? Vai väittääkö joku ihan oikeasti, että ko. patukat tuo samanlaisen kylläisyyden tunteen kuin esim. rahka tai voileipä? Vettä juon kun janottaa ja lisäravinteita en syö, mutta hengissä tässä ollaan kuitenkin. Että niin...
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:19"]
[/quote]
Sama ongelma täällä. Tai lähinnä maitotuotteiden saatavuus on heikko (rahkaa ei ole tarjolla, raejuustoa heikohkosti) Maustamatonta jugurttia pystyy tekemään itse, mutta ilmeisesti se ei käy tuossa dietissä.
Mulla kaatuu nää fit-ruokavaliot aina siihen, että raejuustoa ja rahkaa pitäis vetää tajuttomasti ja niitä ei täällä oikein saa.
[/quote]
Missä "täällä" ei ole rahkaa? Venäjällä vai?
[/quote]
Täältä Kiinasta en ole rahkaa löytänyt. Tai olen löytänyt quarkia, joka on hyvin rasvaista, koostumukseltaan lähempänä kermaviiliä tai smetanaa. Ja tämä siis länsimaisista kaupoista. Lisäksi saatavilla olevat maitotuotteet ovat kovin kalliita, erityisesti juusto kaikissa muodoissa.
Maitotuotteita olisi kiva sisällyttää ruokavalioon siksi, että kalaa,kanaa ja lihaa tulee tuossa dietissä syötyä muutenkin niin paljon, että jos alkaa niitä vielä aamu- ja iltapalaksi vetää, niin aika yksipuoliseksi käy.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:32"]
Mielestäni 4 puhui ihan asiaa. Mitä järkeä korvata ateria välipalapatukalla, jos on mahdollisuus syödä terveellistä ruokaa, joka vie nälän? Vai väittääkö joku ihan oikeasti, että ko. patukat tuo samanlaisen kylläisyyden tunteen kuin esim. rahka tai voileipä? Vettä juon kun janottaa ja lisäravinteita en syö, mutta hengissä tässä ollaan kuitenkin. Että niin...
[/quote]
Eihän sitä patukkaa tarvitsekaan syödä, jos on mahdollisuus ruokailuun! Itse olen syönyt sellaisia lähinnä autossa kiireisenä päivänä välipalana. On muuten hyviä!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:44"]
Ehkä teillä olisi tosiaan asiaa sinne salille...
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:55"]Mä ainakin testaan heti maanantaista lähtien. Pitäisi saada miinus 5 kiloa vyötäröllä veke ja olen odottanut motivaatiota. Nyt lähtee. Alkumitat 166cm ja 58kg.
[/quote]
Olen täysin samoissa mitoissa ja tavoitteena saada pelastusrengas pois vyötäröltä sekä paino takaisin 54 kiloon.
[/quote]
[/quote]
Mietin ihan samaa, koska noilla mitoilla ei pitäisi olla mitään pelastusrengasta. Itse olen 165/58 ja hoikaksi sanotaan eikä tarvetta pudottaa grammaakaan.
[/quote]
Miksi noin paljon alapeukutuksia.
En ole viestin kirjoittaja, mutta olen itse 169cm, ja 58 kg on ihan ok minulle ei lihava, mutta löysä, olen aiemmin painanut 55kg kun reenasin paljon, silloin minulla oli parempi lihaskunto, ja vähemmän rasvaa. Nyt on huonompi lihaskunto, enemmän rasvaa. Kehon koostumus vaikuttaa paljon.
[/quote]Mä ymmärrän nää patukat niin, että sillä voi kiireessä tarvittaessa korvata aterian sen sijaan, että vaikka jättäisi syömättä mitään. Patukka on helppo pitää mukana.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:53"]
[/quote]Mä ymmärrän nää patukat niin, että sillä voi kiireessä tarvittaessa korvata aterian sen sijaan, että vaikka jättäisi syömättä mitään. Patukka on helppo pitää mukana.
[/quote]Ja lisään vielä, että muistaakseni noilla patukoilla on mahdollista korvata välipala, ei oikeaa ruokaa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:32"]Mielestäni 4 puhui ihan asiaa. Mitä järkeä korvata ateria välipalapatukalla, jos on mahdollisuus syödä terveellistä ruokaa, joka vie nälän? Vai väittääkö joku ihan oikeasti, että ko. patukat tuo samanlaisen kylläisyyden tunteen kuin esim. rahka tai voileipä? Vettä juon kun janottaa ja lisäravinteita en syö, mutta hengissä tässä ollaan kuitenkin. Että niin...
[/quote]
Minulla ainakin käy siten, että kun syön leivän, tekee mieli ottaa toinen jne. Jos syön tuollaisen proteiinipatukan ei tee mieli mitään lisää ja on kiva "herkku" välipalana. Eihän sitä tarvii joka päivä patukkaa vedellä..
Jaha, Jutta on aloittanut käännytystyön ja saarnaa AV-mammoille taas rahkan ilosanomaa hiilihydraattidemonia vastaan. Saako koko Sanoman porukka bonuksena oman dieettivalmennuksen kiitokseksi, kun tarjoavat foorumin Jutan käyttöön?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:55"]
[/quote]Ja lisään vielä, että muistaakseni noilla patukoilla on mahdollista korvata välipala, ei oikeaa ruokaa.
[/quote]
Jep siellähän luki näin: "Aterioita ei saa jättää väliin, mutta jos näin käy, korvaa ateria proteiinijuomalla tai -patukalla (vähähiilihydraattinen)."
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:15"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:13"]Mistäs saisi proteiinia tarpeeksi kun ruokavalio on maidoton..
[/quote]
Ööö, miten olis liha/kana/kala/kananmuna/soija
[/quote]
Käyn salilla aikaisin aamulla tai myöhään illalla. En kuitenkaan haluaisi syödä sitä kanaa sekä aamupalaksi että lounaaksi että päivälliseksi.. Eli jotain nopeaa korviketta rahkan tilalle.
[/quote]
jostain pitää joskus tinkiä, tiesitkö sitä? kanastakin saa monenlaista ruokaa, ei aina tarvi sitä yhtä ja samaa syödä. joillain ei ole varaa edes kanaan. jotkut syö vain makaronia joka päivä. mietis sitä pikkuporvari!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:55"]
[/quote]
Ja ihan oikeesti aikuinen ihminen ei tarvitse mitään välipaloja. Kyllä oikea ruoka muutaman kerran päivässä pitää riittää.
Lihavilta ja työttömiltä tulee aina parhaat selitykset =)
Mitä kauheaa tapahtuu, jos syödessä ei tule kylläisyyden tunnetta? Tai jos tekee mieli toista leipää, mutta ei otakaan sitä! Nää on ne asiat mitkä on johtaneet monella lihavuuteen. Ei mitään dieetti toimi, jos noista ei pääse yli.
[/quote]