Valkoisten paitojen kainalot tosi nopeasti keltaiset :(
Tykkäisin käyttää valkoisia kauluspaitoja, mutta pilaan ne todella nopeasti. Paitapuseroiden alla en haluaisi käyttää ohutta hihatonta aluspaitaa enempää. Valkoisten trikooalustoppien kainalotkin kellastuvat ihan parissa kuukaudessa. Hikoilen paljon, siis ihan niin, että kainalot kastuvat. Tämä kastuminen on kausittaista eikä siihen auta mikään dödö.
Ostan halpoja toppeja esim. Vero Modasta, mutta silti ärsyttää. Voiko tälle kellastumiselle mitään?
Kommentit (24)
Apteekin Absolut Torr on ollut ainakin minun totaalinen pelastus, jolla ennen oli aina paitapuseroissa muuten kamalat dallasit ja valkoiset teepparit olivat pinttyneet keltaisiksi kainaloista. Blokkaa ihan täysin kainaloiden hikoilun, suosittelen kokeilemaan!!
Minua myös auttoi tuo Absolut torr - se paitojen kainaloiden säästyminen tuli mukavana yllätyksenä, kun yleensä pukeudun vain tummiin vaatteisiin ja olkn iloinen jo siitäkin, että paita ei enää kastu. :)
Ap siis oli jo kokeillut Torria eikä tepsinyt..? Itse voisin harkita noita hikilappuja, tuota Torriakaan ei ehkä ihan aina tee mieli käyttää kun kuivattaa ihon.
Luulin että oon tyyliin ainoa joka kärsii tästä!
Hien ja dödön sekoitus on tosiaan vaikea poistaa vaatteesta. Esikäsittely nestemäisellä pesuaineella, tahranpoistoaine ja valkaisuainetta sisältävä pyykinpesuaine ovat yleensä tarpeeksi.
Ja ennenkaikkea, dödön pitää kuivua ennen pukemista. Pesun jälkeen laita dödö, sitten tee muuta (harjaa hampaat, laita tukkaa, meikkaa jne) ainakin 10min ennenkuin laitat mitään vaatetta päälle.
Kannattaa myös kokeilla erimerkkisiä ja -tyylisiä dödöjä, joillekin aerosolit toimivat paremmin, joillekin rollonit jne. Osta 10 dödöä ja kokeile viikko kutakin, jos se juuri sinulle sopiva löytyy, maksaa kokeilu itsensä pian takaisin.
Paitapuseron pitäisi olla hiukan väljä, ja ohut vaikka viskoosinen lyhythihainen aluspaita.
Valkoinen on hankala väri tässä mielessä, popliini tuntuu ainakin kestävältä, jos pesu on kovaa.