Kaupassa koettua... myyjä otti asiakkailta pullokuitit mutta ei piipannut siihen kassaan vaan laski pöydälle
Laittoi siihen kassan viereen eteensä. Kun edellä oleva asiakas maksoi ihmetteli mihin se pullokuitti joutui. Silloin vasta myyjä otti kuitin ja löi kassaan. Omalla vuorolla katsoin niin siinä oli kasa palautuskuitteja eli pimitti ne itselleen. Onko tää yleistäkin että kokeillaan unohtaako asiakas?
Kommentit (16)
Itse otan juuri tuosta syystä useimmiten rahana.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti kuullut tämän aikaisemminkin, mutta: HUOLEHDI VAAN OMISTA ASIOISTASI, KYYLÄ!
Eli sun mielestä on ok että myyjä varastaa?
Eräässä kioskissa käteisellä maksaessani huomasin saavani aina 20 centtiä liian vähän takaisin ostoksistani. Kolme kertaa katsoin tätä peliään läpi sormieni, sitten sanoin päin naamaa. Sen jälkeen en ole kyseisellä kioskilla käynyt. Enkä mene
Ylä- savo
Täällä Lännessä ei oo enää mikää rehellistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti kuullut tämän aikaisemminkin, mutta: HUOLEHDI VAAN OMISTA ASIOISTASI, KYYLÄ!
Eli sun mielestä on ok että myyjä varastaa?
Ei, vaan mielestäni KYYLIEN pitäisi huolehtia vaan omista asioistaan.
Aina pitää pyytää kuitti, silloin ei tapahdu vilunkipeliä.
Saattanut unohtua, se kassa palvelee 50-100 asiakasta tunnissa ja usein asiakkaat vielä sekoilee niiden pullokuittien kanssa
Mun mielestä varkauksiin ja huijauksiin tarttee puuttua. Ootko ite varas/huijari?
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti kuullut tämän aikaisemminkin, mutta: HUOLEHDI VAAN OMISTA ASIOISTASI, KYYLÄ!
Kun itse olin kaupassa töissä 20 vuotta sitten meillä yksi myyjä huijasi pullokuiteilla itselleen rahaa, jäi kyllä kiinni varastamisesta, oli jopa kassakaapista vienyt rahoja.
Onneksi niitä kyyliä on jotka käräyttää, onhan tuota jopa kauppiaat harrastaneet.
Monella työpaikalla varastetaan, ihan oikein että jäävät kiinni.
Jos myyjä kokeilee että kuinka moni unohtaa maksaessa antaneensa pullokuitin, siitä voi tulla päivässä iso summa. Sama kuin menisin ite pöllimään kaupasta jotain.
Kuitistahan sen näkee. Ei se kovin tuottoisa huijaus ole, kyllä siitä jää aika nopeasti kiinni, jos pullokuitteja itselleen yrittää pimittää.
Virheitä kyllä voi sattua kenelle tahansa.
Jos joudun kyseenalaistamaan esim. kassan työtä, en enää asioi kaupassa. Jos joudun korjaamaan tehtyjä 'virheitä', palaamaan kauppaan, kun alennusta ei ole kanta-asiakaskortista (aktivoitu aivan oikein) huolimatta tullut.... en todellakaan mene enää siihen kauppaan. Kyseessä nuoret myyjät ja minä ilmeisesti heidän mielestään näytän höperöltä vanhukselta. :D
Jatkossa annan palautetta suoraan kaupan/ketjun johtoon.
Olet varmasti kuullut tämän aikaisemminkin, mutta: HUOLEHDI VAAN OMISTA ASIOISTASI, KYYLÄ!