Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä voi olla kun kusee verta, mutta ei virtsatieinfektiota?

Vierailija
13.08.2014 |

Olen nyt reilu viikon kussut verta, alussa ihan niin että pyyhkiessä tuli virtsaputkesta pari tippaa, nyt pari päivää tullut aika reilusti housuihinkin ja pissa ihan punaista. Kävin tk:saa viime viikolla, ottivat viljelyt, ei löytynyt mitään, eivätkä keksineet selitystä. Mua alkaa vaan pikkuhiljaa pelottaa että on jotain vakavaa, kun verta tulee koko ajan vaan enemmän, eikä Se kai muutenkaan normaalia ole verta kusta... :( Kellään kokemusta tai tietoa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirkasta verta tulee alemmista virtsaelimistä, , ylemmistä tulee semmosta kokiksen väristä (munuaiset). Kyllä tommonen pitää selvittää

Vierailija
2/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tulehdus suoraan munuaisiin, kyllä nuo oireet samalta vaikuttaa. Välttämättä ei ole mitään kipuja. Uudelleen lekuriin vaan ja antibioottia äkkiä peliin, ei ole normaalia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kerran rv6+3 veristä oissaa. Keskenmeno tuli siitä parinpäivän päästä..

Vierailija
4/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testattiinko siis klamydiakin?

Vierailija
5/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko virtsan verisyys vahvistettu virtsanäytteellä? Vai onko virtsa vain punaista?

Vierailija
6/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli myös verta virtsassa kerran, viljely nega. En ymmärrä miten oli mahdollista, tiesin kuitenkin omista oireistani että tulehdus oli 100 prosenttisen varmasti. Onko sinulla muita oireita jotka viittaavat tulehdukseen?

Vierailija
7/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsatiekivi, kuukautiset, veriuloste sittenkin, syöpä jossain

Vierailija
8/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vasta munuaisten koepalan ottamisen jälkeen todettiin iga-nefropatia.

Vierailija
9/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisellani verinen virtsa paljasti sappitiehyiden syövän :/

Vierailija
10/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, kiitos vastauksista.

Veri on siis ihan kirkasta, jos painan paperilla muutaman sekunnin virtsaputken suuta, jää paperiin n. Peukalon pään kokoinen veriläiskä, virtsan mukana näyttää tietysti tulevan enemmänkin.

Mulla oli muitakin oireita, pissaaminen tuntui oudolta, ja alavatsa oli kipeä. Soitin tk:hon aikaa, ja kävin viime viikolla sh.n vastaanotolla, otti virtsanäytteen ja soitti seuraavana päivänä, että ei ollut VTI, ei löytynyt bakteereja, joten ei ole lääkärin tai antibiootin tarvetta, menee kyllä ohi kun ei kerta ole mitään syytä.

Vierailija
11/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis noita muita oireita ei ole enää, ne hävisivät loppu viikosta, nyt enää veri on ongelma. Sen vuoksi Se sh sanoi että asia ok, kun kerta oireetkkn hävinneet.

sp

Vierailija
12/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis noita muita oireita ei ole enää, ne hävisivät loppu viikosta, nyt enää veri on ongelma. Sen vuoksi Se sh sanoi että asia ok, kun kerta oireetkkn hävinneet.

ap

Vierailija
13/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä sama vika abt. viikon. Kyseessä huono nesteytys urheilusuorituksessa (juoksua harjoittelin kuumissa olosuhteissa). Tyhjän virtsarakon seinämät hankaatuivat keskenään, selitti lääkäri. Meni siis juomalla riittävästi ohi. Kandee kuitenniin keskustella lääkärille. Mäkin huolestuin lääkärin käynnin verran.

Vierailija
14/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ultrattu? Kipin kapin takaisin.

Mulla tuli verat jonkun kalkkikiven vuoksi.

Vierailija
15/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00341

Verivirtsaisuus on aina tutkittava. Lääkäriin mars!

Vierailija
16/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantien lääkäriin ja tutkimaan asia tarkemmin.

Vierailija
17/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin heti huomenna. Vaadi hoitoa! Voi olla esim munuaissyöpää....

Vierailija
18/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin tutkimuksiin

Silmin virtsassa havaittava veri edellyttää aina syyn selvittelyä. Mikäli virtsassa on runsaasti ilmeistä verta ja hyytymiä, on hoitoon hakeuduttava välittömästi. Selvästi punainen virtsa, mikäli tähän ei ole tiedossa ilmeisiä ravinnosta johtuvia syitä (punajuuret, mustaviinimarjat) tai naisella kuukautiset, on aina syy hakeutua lääkäriin jatkotutkimuksiin muutaman päivän sisällä

lainattu terveyskirjastosta

Vierailija
19/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

verta virtsassa ilman virtsaamis kipuja viittaa lähes aina virtsa rakon syöpään

Vierailija
20/23 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisen vajaatoiminta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä