Aloitin kotihoidossa ja olen todella uupunut kiireeseen!
Tykkäisin työstä muuten, muuta kun aina on niin kiire! Joka hiton päivä joku asiakas/omainen valittaa, kuinka tulen myöhässä aamukäynnille. Itseänikin harmittaa, kun aamukäynnit venyvät niin, että viimeiset on klo 10-11 aikoihin, mutta ei vaan mahda mitään. Yritän olla joutuisa, mutta näin alussa asiakkaat ja asiakkaiden kodit on minulle ennestään tuntemattomia, joten ottaa aikansa, että osaan toimia niissä nopeasti. Väsyttää niin kamalasti jo tässä vaiheessa koko työ, vaikka olen vasta puolitoista viikkoa ollut. :(
Kommentit (69)
Lopeta heti, tahti ei muutu. Ainakaan, jos olet pk-seudulla. Paitsi tietenkin joillekin se sopii, minulle ei. Siksi lopetankin työt ensi viikon lopussa ja lähden opiskelemaan lisää.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:06"]
Ja sulle joka ihmettelit miksi mummo saa aamulääkkeet vasta klo 11. Siksi kun meillä on 15 muutakin asiakasta per hoitaja. Ja voidaan olla yhdessä paikassa kerrallaan.
[/quote]
Ja sekö on syy jättää LÄÄKKEEN anto noin myöhäiseksi? Joskus olen joutunut odottelemaan mummun luona, että milloin kotihoito suvaitsee tulla antamaan sen lääkkeen että pääsisin mummun kanssa ulos. todella raivostuttavaa!
[/quote] oletko tosissasi?? Miten helvetissä luulet että hoitaja pystyy olemaan klo 8 aamulla antamassa aamulääkkeitä 15 eri asiakkaalle SAMAAN AIKAAN! Mummosi ei ole yhtään sen tärkeämpi kuin toiset asiakkaat. Mietis nyt vähän. Ja en ole ap vaan entinen kotihoidon hoitaja, nykyisin palvelukeskuksessa ja ottaa niin aivoon omaiset jotka luuler heidän mummonsa olevan muita tärkeämpi.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:07"]
Hassua että Hgissä on myös toinen kotihoito joka tekee ja on kiireettömästi.
Eikö tätä vois tasapainottaa?
[/quote]
Mistä puhut?
Yritä jaksaa, teet tärkeää työtä! Helpottaa kyllä ainakin hieman, kunhan työtavat ja asiakkaat tulevat tutuiksi.
Mun piti myös aloittaa työt kotihoidossa, mut aloin miettimään asiaa ja peruin koko jutun. Onneksi en kerennyt työsopimusta tehdä. Tällaiset jutut vahvistaa, että tein oikean ratkaisun.
Etkö sä voi vielä koeajalla irtisanoutua?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:06"]
Ja sulle joka ihmettelit miksi mummo saa aamulääkkeet vasta klo 11. Siksi kun meillä on 15 muutakin asiakasta per hoitaja. Ja voidaan olla yhdessä paikassa kerrallaan.
[/quote]
Ja sekö on syy jättää LÄÄKKEEN anto noin myöhäiseksi? Joskus olen joutunut odottelemaan mummun luona, että milloin kotihoito suvaitsee tulla antamaan sen lääkkeen että pääsisin mummun kanssa ulos. todella raivostuttavaa!
[/quote]
Miksi et itse voi antaa mummulle lääkettä?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:07"]
Hassua että Hgissä on myös toinen kotihoito joka tekee ja on kiireettömästi.
Eikö tätä vois tasapainottaa?
[/quote]
Mistä puhut?
[/quote]
Kotihoidon tukiryhmä toimii joillakin alueilla.
Meille painotettiin kiireettömyyttä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:06"]
[/quote]
[/quote]
Meille voi ainakin soittaa aamuisin ja pyytää käymään aikaisemmin, jos on jotain erikoista. Silloin voidaan tulla aikaisemmin, mutta omalla listalla ekana insuliinihoitoiset yms, mutta miksi et itse anna lääkkeitä mummollesi jos menee vain tablettimuotoisia lääkkeitä? Ja voittehan te mummon kanssa olla ulkona ja hoitaja hakee lääkkeet sisältä ja antaa ne teille? Eri asia tietty mitä lääkkeitä menee.
Ja tuohon, että miksi aamukäynnit vasta klo 11, niin itsellä välillä 11 aamukäyntiä välillä 7-12 ja otetaan maantieteellisyys huomioon niin joku siinä aina kärsii, valitettavasti.
Toinen mitä olen huomannut, niin kannattaa joskus selvittää aika mitä omaisten luona ollaan oltu, saatetaan maksaa 4h/viikko esim 4x lääkkeenjako kuukaudessa, mutta toteutuma voi ollakin jotain muuta. Ärsyttää tämä, koska se on väärin. Monet kyllä merkkaavat aikoja väärinkin ja laittavat liian pitkiä aikoja toteutumiin, mikä taas on väärin.
Pyhässä yksinkertaisuudessaan kotihoidossa on niin paljon parannettavaa, että pahaa tekee niin meidän työntekijöiden kuin asiakkaidenkin kannalta.
Niin, ei se oikein ole aamukäynti klo.10-11, mutta ei se sinun vikasi ole. Listat liian tiukat ja täytyy huomioida matkat. Koita jaksaa, itse en jaksanut ;(
Ei se nyt vain toimi niin että jos illalla on 8 mummua, jotka haluaisivat iltakäynnin klo 19, niin voidaan palkata 8 hoitajaa tekemään käynnit ja loppuajan vuorosta he istuvat toimistolla. Jonnekin on pakko mennä "väärään aikaan". Itsekon sain haukut kun lähdin hommiin klo 16, ja jokaiselle (11 vanhusta) olisi pitänyt antaa iltalääkkeet. Valitettavasti en pysty tekemään kaikkia tunnissa, vaan työt on jaettava koko iltavuoron ajalle.
Lopeta työt. Hullun hommaa tommonen. Epäreilua asiakkaitakin kohtaan. Kenellä on vastuu kun näitä säästöleikkauksia tehdään.
kun tarpeeksi moni irtisanoutuuniin ehkä sitten aletaan ymmärtää että ei se yhteiskunta pyöri näin.
Menkää yksityiselle, pääsette helpommalla.
Kotihoito olisi oikeasti erittäinkin kivaa hommaa varsinkin jos ja kun asukkaat ovat sydämmellistä sakkia. Mutta se kiire, itse olin vain keikkailemassa kesätyönä ja kyllä sai paahtaa että kaikkialle kerkeäisi :( harmitti kun monen mummon tai papan jutun joutui katkaisemaan tyystin ja huomasi miten surulliseksi he aina siitä tulivat. Kotihoitaja voi olla ainoa "piristys' yksinäisen arkeen :(
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kotihoidolle maksetaan siitä että antavat sen lääkkeen! ja onpa kiva huomata, että meidän mummu on näköjään vähemmän tärkeä kuin muut koska sinne tullaan vasta yhdeltätoista.
Olen maatalousyrittäjä. Päivät alkavat aamu kuuden jälkeen, siis JOKA aamu. PL. lomapäiviä. Työpäivät helposti venyvät iltamyöhä 12 asti. Työ sitovaa, käytännössä olet 24h valmiudessa jos jotain tapahtuu. Joten itse hieman oudoksun tapaa valittaa jaksamisesta jos pääset joka ilta kotiin, vapaat viikonloput jne.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:00"]
Olen maatalousyrittäjä. Päivät alkavat aamu kuuden jälkeen, siis JOKA aamu. PL. lomapäiviä. Työpäivät helposti venyvät iltamyöhä 12 asti. Työ sitovaa, käytännössä olet 24h valmiudessa jos jotain tapahtuu. Joten itse hieman oudoksun tapaa valittaa jaksamisesta jos pääset joka ilta kotiin, vapaat viikonloput jne.
[/quote]
Juoksetko jatkuvasti paikasta toiseen? Ehditkö syödä, käydä vessassa? Ei ole mikään kilpailu, mutta kyllä meillä ainakin soitetaan jatkuvasti vapaaltakin töihin, viikonloppuisin pitää välillä "päivystää", vaikka ei siitä kunnolla makseta edes palkkaa. Ja toki välillä joutuu jäämään aamusta iltaan töihin, jos iltavuorolainen sairastuukin eikä saada ketään muuta paikkaamaan.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kotihoidolle maksetaan siitä että antavat sen lääkkeen! ja onpa kiva huomata, että meidän mummu on näköjään vähemmän tärkeä kuin muut koska sinne tullaan vasta yhdeltätoista.
[/quote]
Tyhmä. Juurihan sulle asia selitettiin.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:57"]Miksi kohellatte pää kolmantena? Pomojen pitää nähdä että henkilökuntaa tarvitaan lisää. Itse mahdollistatte pomojen asenteen kun revitte selkänahastanne ja kuka siitä hyötyy, asiakkaatko?
[/quote]
Jos ei "kohelleta" niin ylitöitä tulee. Itse en ainankann voi jäädä ylitöihin, lapsi pitää hakea vuoropäiväkodista siihen aikaan kun on sovittu.
Iltavuoro odottaa avaimia, puhelimia, autoja. Jos ei tulla ajoissa ei iltavuoro pääse ajoissa töihin.
Kuinka pitkään pitäisi venyä ylitöihin? Viikko, kuukausi? Mulla on muutakin elämää. Nyt jo todella monelle tulee ylitöitä eikä mitään muutosta tapahdu.
Asioista on puhuttu, on otettu liittoon yhteyttä, on oltu ties minne ylemmälle taholle yhteydessä ja on ollut selvityksiä tilanteesta ja luvattu parannusta. Ei mitää muutosta!
Sijaisia on ihan mahdoton saada kun kukaan ei enää edes halua kotihoitoon. Kohta kaatuu koko kotihoito omaan mahdottomuuteensa.
[/quote]
Ei oo reiluu ylityöt!