Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alapäässä vihloo!

27.08.2006 |

Voi olla, että tästä on vasta täällä keskusteltu, mutta kysyisin kuitenkin vielä. Raskausviikkoja 27+4 ja nyt parin päivän ajan on tuntunut alapäässä sellaisia piikkimäisiä/viiltäviä vihlaisuja. Voisin kuvitella niiden sijoittuvan kohdunsuun tienoille (?), ne ovat hetkellisiä ja vähän ilkeitä. Supistuksia ne eivät ole, eikä näinollen masukaan mene kovaksi tuolloin. Vihlaisut tulleet iltaisin/öisin ihan levossa.

Onko asiaankuuluvaa näillä viikoilla? Pehmittääkö ne paikkoja?

Olin vasta lääkärintarkastuksessa ja silloin kohdunsuun tilanne oli ok, joten en ole kamalan huolissani. Mutta onko muilla kokemusta asiasta ja mistähän johtuuvat?

Mukavaa odotusta kanssaodottajille!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että tämä toinen raskauteni. Ekasta en kuitenkaan muista tälläistä, tosin siitä on jo 6 vuotta aikaa...

Vierailija
2/8 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli häpyliitokset siellä varmaan venyvät ja aiheuttavat tuota kipuilua ja jomotusta - näin veikkaan minä.

Se ei ole vakavaa, itselläni sitä on tässä raskausvaiheessa miltei koko ajan (rv 35.). Kipu voi tuntua häpuluussa, sisäreisissa, häpyhuulilla, pakaroissa, takareisissa ja justiin sellaisena sisäisenä kipupiikkeinä. Näin siis ainakin minulla!

Lantio siellä vaan tekee työtä että vauva mahtuu tulemaan ulos kun se aika koittaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitoskipuja minulla on runsaastikin nivusissa, mutta nuo tuikkailut tuonne emättimen suuntaan on kyllä mielestäni vähän erityyppisiä. Tietysti eri paikassa voi liitoskipukin tuntua kenties erilaiselle, mutta nivusissa oleva liitoskipu on siis ainakin ihan erityyppistä...

Jos kellä vielä on tietoa tai kokemusta, kuulisin mieluusti.

Vierailija
4/8 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja vasta 16.vko menossa. Noin viikon verran on vihlonut tuolta jostain alhaalta kans, enkä tarkkaan osaa sanoa mistä - emättimestä? kohdunsuulta?? Kauhean vaikea kuvailla millaista se on, mut vähän samalla tavalla vihloilee kuin hampaitakin...tai jotain sinne päin!

Helmikuisten pinossa oli muillakin samantyyppistä kipuilua, joten yritän ajatella että kuuluu asiaan...mutta jos jollakin on tästä ihan oikeaa tietoa, niin mieluusti otetaan täälläkin vastaan!

SS

Vierailija
5/8 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin puukolla pistettäisiin alapäätä kahtia...Nyt viikkoja 33 ja risat mutta ainakin pari kuukautta on jo ollut näitä tuntemuksia enemmän tai vähemmän. Itse olen veikannut vauvan pään siellä pyörivän ja tekevän itselleen tilaa, mutta tiedä häntä sitten. Pari päivää sitten lääkäsi totesi kohdunsuun pehmenneen, mutta se lienee ihan normaalia näillä viikoilla. Kiinni se on edelleen ja kaulaa jäljellä 2,5-3cm.

Mulla esikoinen oli tässä vaiheessa jo perätilassa ja silloin en kokenut mitään tämän kaltaista. Siitäkin syystä ole arvellut kivun aiheuttajaksi vauvan päätä. Tai sitten ihan noita Nazun mainitsemia liitoskipuja, vauvahan tarvitsee paljon tilaa syntyessään. Mulla näitä vihlaisuja tulee eniten kävellessä, kiva tuolla pitkin katuja hyppiä ja pomppia naama vinossa, kun tuntuu niin pirun ikävältä:/

Vierailija
6/8 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakin vielä kokemuksia.. Kiinnostaa!

Vierailija
7/8 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi n. kaksi viikkoa sitten kipuilla alapää. Itsekään en oikein pystynyt kivun aiheuttajaa paikallistamaan. Mutta makoillessa, kun vaihtoi kylkeä vihlasi ja kun nousee sohvalta ylös. Ja jomottaahan se muutenkin. Nyt ei enään niin vihlo makuulla, mutta välillä kun istuu kauan sohvalla ja nousee ylös, niin ei meinaa pystyä kivulta kävellä, mutta menee sitten ohi, kun paikat vähän vetreytyy.

Neuvolassa asiasta kyselin ja liitoskipujahan ne siellä veikkaili. Nyt tuohon kipuun alkaa jo tottua, sillä se on ihan joka päiväistä. Jos koko päivän olen jaloillani ja liikkeessä, niin kyllä huutaa alapää hoosiannaa illalla.

Ensi viikolla lääkäri, niin pääsen ainakin omalta osaltani varmuuteen ettei ne ole mitään muita kuin niitä liitoskipuja ja ettei paikat kypsy ennenaikaisesti.

Nyt rv 25+6.

Vierailija
8/8 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi myös samoilla viikoilla nuo vihlaisut. Tuntuvat minunkin mielestä kohdunsuulla. Viikkoja ollessa koossa 35+ kohdun kaulakanava olikin hävinnyt kokonaan ja kohdunsuu auki kahdelle sormelle. Menossa on kolmas raskauteni.

Vielä ollaan yhtenä kappaleena, viikkoja 37+1