Miksi korkeakoulutetut eivät harrasta bloggaamista?
Lähes poikkeuksetta nuoret blogaajat ovat :
a. kotiäitejä
b. koulunsa / opintonsa keskeyttäneitä tai ainoastaan peruskoulututkinto pelkästään
c. amiskassa opiskelevia
d. muuten vain työttömiä kotona sluibaajia, jotka elävät isänsä tai poikaystävänsä tuloilla ja täten rahoittaa shoppailumaniansa.
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 16:06"]Opiselen korkeakoulussa ja kirjoitan blogia :)
[/quote]
Opisseletko?
Olen korkeakoulutettu ja bloggaan, ja tiedän monia muitakin. Oma blogini tosin on sellainen ettei siitä varmasti mitenkään havaitse että kirjoittaja on korkeakoulutettu, ihan tavallinen painonhallintablogi kun on kyseessä, eikä mitään erityisen hienoja ja kulturelleja aiheita käsittelevä ;-)
Tuo vialiivia on hyvä :). Samoin Pretty Gingham ja Ainon kotona. Tosin noista ei kyllä aihepiirin puolesta näe, millainen koulutus bloggaajilla on.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:17"]
Laittakaa sitten linkkejä akateemisten blogeihin, kiitos. Mieluiten sellaisiin, jossa aihepiireinä ei ole ulkonäkö, muoti tai sisustus.
[/quote]
Rillan koti. Tosin on kotia ja pukeutumista.
Hämmästyttävää, ettei kukaan ole vielä nostanut esiin Jussi Halla-ahon blogia. Hesari muistaakseni valits professorii Jukka Kemppisen blogin Suomen parhaaksi blogiksi. -Taisivat säikähtää, että edellä mainittu Halla-aho, tai toinen akateeminen perusuomalainen, kuten vaikka Timo soinin plogi (Soini tosiaan kirjoittaa plogia ei blogia) ottaisi ykköspaikan, jos lukijat olisivat saaneet päättää. Yhtä kaikki kaikille, joilla on aikaa roikkua netissä ja haluaa lukea nimenomaisesti blogeja, niin suosittelen oheisen linkin http://www.hs.fi/kuukausiliite/a1365212418100 takana löytyvää listaa, jos vaikka löytäisitte, jonkun uuden kiinnostavan. - Kaikki eivät toki ole korkeakoulussa opiskelleiden blogeja, jos se nyt sitten oli tämän keskutelen päähuomiona, mutta minusta sillä ei ole väliä, pääasia on että on kiinnostava. Arvostan, jos blogin pitäjä näkee bloginsa eteen aikaa ja vaivaaa ja osaa -toisn kuin minä itse vielä kirjoittaa ja mahdollisesti kuvittaakin blogiaan. Toisinaan, sitä kaippa ihan hömppää, mutta on mielenkiintoista lukea, vaikka jostain ajankohtaisesta aiheesta, tai uudesta kirjasta.
Naurettava aloitus. Tosi moni bloggaaja on akateeminen, "vaikka" pitäisikin blogia esim. lifestyle/muoti/kauneus-teemalla. Liian monta blogia lueteltavaksi. Ei se, että opiskelen yliopistossa, tee kaikesta tekemisestäni akateemista. Jos menen lenkille, menen lenkille, en akateemiselle lenkille. Samalla lailla kirjoitan ihan tavallista blogia, en akateemista sellaista, vaikka opiskelenkin yliopistossa arvostetulla alalla. :'D
Kyllä akateemisetkin bloggaavat, mutta asiasta eikä jostain huuhaa-ihmissuhdehuttu-muotihöpöstä. Noin pääsääntöisesti. Itse olen akateeminen, enkä jaksa lukea kuin tiedotusvälineiden tilaamia blogeja, jotka oikeastaan ovatkin enemmän kolumneja kuin blogeja.
OPISKELIJAT bloggaa niin, muttei ne jotka joskus sieltä kouluista valmistuu :DDD
Minun akateemiset, työssään menestyvät ja itse rahansa tienaavat (eivät pummi miehiltään mitään), ja lisäksi vanhan rahan suvun kaverini eivät todellakaan bloggaisi. Kokevat että sellaisessa menee viimeinenkin uskottavuus esim. työelämässä tai suvun keskuudessa. Ihan vaan tiedoksi teille jotka ihmettelette :)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:36"]
Lähes poikkeuksetta nuoret blogaajat ovat :
a. kotiäitejä
b. koulunsa / opintonsa keskeyttäneitä tai ainoastaan peruskoulututkinto pelkästään
c. amiskassa opiskelevia
d. muuten vain työttömiä kotona sluibaajia, jotka elävät isänsä tai poikaystävänsä tuloilla ja täten rahoittaa shoppailumaniansa.
[/quote]
Miehet maksaa matkat ja merkkituotteet, ja heidän tehtävänä on vain kuvata niitä jotta kaikki muut "akat" näkisi ja tulisivat kateellisiksi että mitä ovat saaneet. Ihan kuin aiemmin nuorempana ei olisi ollut mitään eikä saatu juuri mitään, ja nyt pitää ottaa kaikki ajassa kiinni, jopa siinä määrin että mopo karkaa käsistä :D
Oikeasti rikkaat ja älykkäät eivät esittelisi ostoksiaan ja matkojaan muille netin välityksellä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:25"]
Minun akateemiset, työssään menestyvät ja itse rahansa tienaavat (eivät pummi miehiltään mitään), ja lisäksi vanhan rahan suvun kaverini eivät todellakaan bloggaisi. Kokevat että sellaisessa menee viimeinenkin uskottavuus esim. työelämässä tai suvun keskuudessa. Ihan vaan tiedoksi teille jotka ihmettelette :)
[/quote]
Tämä taitaa tulla sinulle ja aloittajalle nyt yllätyksenä, mutta blogata voi noin miljoonasta muustakin aiheesta kuin siitä, mitä on tullut ostaneeksi tai mitä vaatteita laittoi aamulla päälleen. Joillain aloilla uskottavuus työelämässä suorastaan vaatii blogia. Itse tunnen siis lukuisia akateemisia bloggaajia.
Esim. kirjallisuusblogit ovat monesti aika koulutettujen ihmisten pitämiä...
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:23"]
OPISKELIJAT bloggaa niin, muttei ne jotka joskus sieltä kouluista valmistuu :DDD
[/quote]
Tässä ketjussa on listattu sulle esimerkkejä valmistuneista ja työelämässä olevista akateemisista bloggaajista, mikä siinä on niin vaikeaa hyväksyä?
On niitä paljon, käsittelevät esim. politiikkaa, filosofisia kysymyksiä jne. Kuitenkin nuorten naisten blogeissa mietityttävät seuraavat asiat... Eli kuinka kaikki voivat olla TOIMITTAJIA? Toimittaja on mielestäni koulutettu ammattilainen, esim. valtsikan käynyt tai tiedotusoppia opiskellut. Mistä löytyy näin paljon tyyliassareita ym? Meikkaajia? Mistä ne saa elantonsa? Entä "valokuvaajat"? Eikö kuka vain ole nykyään valokuvaaja jos ei koulutusta pideyä minään. On myös mainosalan ammattilaisia, friikkuja ja vapaita kirjottajia. Suurinta osaa kiinnostavat oma napa, vaatteet, tyylittömät halpisvaatteet tai melkein omalla rahalla ostetut korsit ja muut tyylittömät statuslaukut. Missä ovat kaikki kirurgeiksi opiskelevat naiset? Psykiatrit? Professorit? Tehon hoitsut? Onko niillä tärkeämpää tekemistä, kuin lakata kynsiä ja ottaa siitä kuvia? Ja kaikki on myös malleja/fitnesstypyjä, miksei kukaan halua ihan oikeasti olla vaikka fyssari tai ortopedi? Koska pitää opiskella?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:25"]
[/quote]
Tämä taitaa tulla sinulle ja aloittajalle nyt yllätyksenä, mutta blogata voi noin miljoonasta muustakin aiheesta kuin siitä, mitä on tullut ostaneeksi tai mitä vaatteita laittoi aamulla päälleen. Joillain aloilla uskottavuus työelämässä suorastaan vaatii blogia. Itse tunnen siis lukuisia akateemisia bloggaajia.
[/quote]
Vähän vaikea ajatella, että Kemppisen, Filosofianpuutarhan tai sannascupoftean tyyppisten bloggaajien tarvitsisi olla huolissaan uskottavuudestaan työelämässä.
Opiselen korkeakoulussa ja kirjoitan blogia :)