Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköautot on iso vitsi ja kestämätön

Vierailija
30.07.2021 |

Tiesittekö että akuston uusiminen voi maksaa 20-30 tuhatta euroa.
Koska tähän touhuun otetaan järki mukaan.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensalla ja dieselillä ajetaan vielä ainakin 30-40 vuotta. Olen jo mullan alla sitten kun polttomoottorit oikeasti katoavat, jos edes katoavat.

Vierailija
22/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa Suomessa myytiin jo enemmän täyssähköautoja kuin dieselautoja. Vaikka AV-palstalla huudellaan mitä sattuu, niin muutos tapahtuu jo.

Suomalaiset tietävät mitä omalla rahalla nyt kannattaa ostaa autokaupasta.

Av-palstan neliraajajarrutus lähinnä naurattaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akut ja niiden valmistusmateriaalit tarkoittavat valtavaa ympäristötuhoa. Mutta kunhan ei päästöjä jippiaijei.

Niin. Öljyn nosto maaperästä ja sen jalostus ja sen jälkeen saattaminen jokaiselle huoltoasemalle mitä maailmasta löytyy, kaikki tämä siis kuljetuksine päivineen, tämä prosessihan ei tuota päästöjä lainkaan, eihän. Eihän? Lue. Tai jos et halua lukea, niin ajattele edes vähän omilla aivoillasi.

Vierailija
24/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensalla ja dieselillä ajetaan vielä ainakin 30-40 vuotta. Olen jo mullan alla sitten kun polttomoottorit oikeasti katoavat, jos edes katoavat.

heh heh. Ajatteleva ihminen ei aja bensalla nytkään. 10 vuoden päästä sivistyneet valtiot ovat saaneet sellaiset rajoitukset että persunkin pitää nöyrtyä ja ajaa vihervasemmiston suosimaa autoa.

Vierailija
26/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2035 lakkaa polttomoottoreiden valmistus. Ihan sama, mitä mieltä minä siitä olen. Sopeudun.

Vierailija
27/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

persut, alkakaa kasvattaa hevosia ´vankkureihinne, koska bensa-autot on menneisyyttä.

Yrittäisit edes. Jos kaikilla olisi hevonen, niin metaanipäästöt tuhoaisivat ilmaston hyvin nopeasti.

Vierailija
28/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota just miettinyt, että uskaltaako ostaa käytettyä sähköautoa. Esim. Tesloja saisi jo 30-40 keur tuntumassa. 

Mutta tuleeko sitten se 20keur lasku akkujen uusimisesta päälle. 

Mulla vähän tietoa mitä akut maksaa noihin uusimisen yhteydessä. Asentaja, joka on erittäin läheinen kertoi, että akku meni uudesta vielä takuun alla olevasta sähköautosta. Maksoi vähän reilu 100 tuhatta akun vaihto. Ei kyllä oikein kiinnostele maksaa autosta ensin vähintään 30 tonnia ja sitten satatuhatta, että pääset sillä ajamaan.

Kyllä ihan varmasti. Ja auto maksoi uutena mitä?

Jos se maksoi esim. 60 000 € niin millä matematiikalla kannattaa myydä tuolla hinnalla auto, joka sisältää 100 000 € akut? Siinähän tulee jo 40 000 € takkiin valmistajalle heti kättelyssä.

Vierailija
29/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sähköautossa on akulla 8 vuoden takuu. Jos teho laskee enemmän kuin 20 prosenttia siinä ajassa, takuuseen menee.

Vierailija
30/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

heh heh. Ajatteleva ihminen ei aja bensalla nytkään. 10 vuoden päästä sivistyneet valtiot ovat saaneet sellaiset rajoitukset että persunkin pitää nöyrtyä ja ajaa vihervasemmiston suosimaa autoa.

Heheh itteles köyhä hippi. Minä porskutan ja tankkaan v8 autoni bensalla niin kuin tähänkin asti, sulla käiveröllä ei ole rahaa edes polkuautoonm

Vierailija
31/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota just miettinyt, että uskaltaako ostaa käytettyä sähköautoa. Esim. Tesloja saisi jo 30-40 keur tuntumassa. 

Mulla vähän tietoa mitä akut maksaa noihin uusimisen yhteydessä. Asentaja, joka on erittäin läheinen kertoi, että akku meni uudesta vielä takuun alla olevasta sähköautosta. Maksoi vähän reilu 100 tuhatta akun vaihto. Ei kyllä oikein kiinnostele maksaa autosta ensin vähintään 30 tonnia ja sitten satatuhatta, että pääset sillä ajamaan.

Valehtelet.

Eri

Vierailija
32/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinsevaanon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

persut, alkakaa kasvattaa hevosia ´vankkureihinne, koska bensa-autot on menneisyyttä.

Yrittäisit edes. Jos kaikilla olisi hevonen, niin metaanipäästöt tuhoaisivat ilmaston hyvin nopeasti.

Kaikilla on siis tulevaisuudessa sähköauto. Puhuin persuista, jotka ei voi ottaa sähköautoa koska silloin vihervasemmisto voittaisi. Eli hevosia on suhteellisen vähän.

Vierailija
33/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sähköautossa on akulla 8 vuoden takuu. Jos teho laskee enemmän kuin 20 prosenttia siinä ajassa, takuuseen menee.

Luitko sen pienen printin missä puhutaan poikkeuksellisen raskaista ajo-olosuhteista?? Ne on nimittäin voimassa valtiossa nimeltä Suomi auton valmistajien mukaan. Tarkoittaa että takuusi ei päde.

Vierailija
34/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein tarkistaa kun meinasi lageri mennä väärään kurkkuun. Mutta totta: Kesäkuussa uusia autoja rekisteröitiin 9 941 uutta henkilöautoa. Noin 10 prosenttia autoista oli dieselkäyttöisiä  ja täyssähköautojen 1055 kpl/10,6 prosenttia.

Vierailija
35/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se maksoi esim. 60 000 € niin millä matematiikalla kannattaa myydä tuolla hinnalla auto, joka sisältää 100 000 € akut? Siinähän tulee jo 40 000 € takkiin valmistajalle heti kättelyssä.

Tuskin se avaimen ohjelmointikaan sille autonvalmistajalle sitä tonnia maksaa minkä siitä joutuu itse maksamaan jos tarvitsee uuden avaimen. 

Varaosilla ja huolloilla, remonteilla on tavattu tehdä tulosta. Harva niitä omakustannehintaan tarjoaa. 

Vierailija
36/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä myös kalliimpi auto, mutta asennus maksaa kuulemma maltaita. Sekä myös tietysti akku. Millä periaatteella se akun ja asennuksen hinta yhtään laskisi, vaikka sen auton arvo olisi muutaman vuoden päästä 40 tonnia ja akku menis? Edelleen se vaihtaminen maksais saman verran. En siis näe siinä yhtään mitään järkeä.

Vierailija
37/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktanjahtaaja kirjoitti:

Piti oikein tarkistaa kun meinasi lageri mennä väärään kurkkuun. Mutta totta: Kesäkuussa uusia autoja rekisteröitiin 9 941 uutta henkilöautoa. Noin 10 prosenttia autoista oli dieselkäyttöisiä  ja täyssähköautojen 1055 kpl/10,6 prosenttia.

Näin on.

Ja tuossa on pelkät täyssähköt.

Lisäksi ladattavia hybridejä meni lisäksi vielä enemmän kuin täyssähköjä.

Sähkössä on tulevaisuus, halusi sitä tai ei. Tulee yllättävän nopeasti. Polttomoottori menettää arvoa tulevina vuosina aika lailla pahasti.

T. Toinen faktamies

Vierailija
38/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktanjahtaaja kirjoitti:

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä kun mietit miten joku aivosusi laukoi taannoin, että dieselillä ajaminen kielletään ihan just. Siitähän tuli joku pienimuotoinen kohukin. Oliko se se sekundaministeri kun tuollaisia Suomessa päästeli. 

Ja onhan se menoveden hintaerokin tasoittunut kai aikalailla. 

Vierailija
39/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot tulevat syrjäyttämään polttomoottoriautot uusien myynnissä suomessa noin viiden vuoden päästä. Ei sitä tarvitse epäillä, mutta voihan sitä partaa paukuttaa siihen asti. Raskas liikenne kulkee dieselillä vielä pari vuosikymmentä.

Miksi ei bioetanoli tai biokaasu käy? Suomesta loppuu maanviljely ja lähiruoka jos sähköautoilu tulee nopeasti pakolliseseksi. Kaupunkiin se ei näy, mutta pitkät sähkökatkot jopa kesällä ovat ihan yleisiä vielä. Ja talvesta puhumattakaan.

Vierailija
40/58 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin pari viikkoa sitten dieselin. Enkä tasan luovu siitä ellei ole ihan pakko. Edelleenkään sähköauto tai mikään muukaan hilavitkutin ei toimi täällä korvessa missä työmatka on päivässä vajaa 200 kilsaa ja latauspisteitä tasan nolla matkalla. Toistaiseks dieseliä saa ihan vaikka muutaman kymmenen kilometrin välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan