Salasuhteessa ja rakastunut naimisissa olevaan vl-mieheen
Tunne on molemminpuolista. Meillä on salasuhde. Miehellä jo kolme lasta, neljäs tulossa ja naimisissa on. Itse olen sinkku. Tiedän toimivani moraalisesti väärin, mutta olen aika palavasti rakastunut ja välillämme on suuri intohimon liekki. Hän vaan on niin hurmaava. Raitis, komea kun mikä, urheilullinen, hyväpalkkainen ammatti ja kaikinpuolin ihana :) Tiedättehän rakastumisen tunteen!:D
Mies kertoo menneensä naimisiin vain yhteisön painostuksesta ja perinteitä kunnioittaen, rakkaussuhteesta kuulemma ei ole kysymys. Vaimonsa täysin tietämätön miehensä toiminnasta. Mies kuulemma haluaisi olla kanssani kunnolla, mutta menettäisi siinä tapauksessa kaikki sukulaisensa ja välit katkeiasi. Eli aika patti tilanteessa on. :(
Hän on kuitenkin jo pidemmän aikaa harkinnut tehdä radikaalin siirron ja erota siitä paskayhteisöstä.
kysyttävää? Mielipiteitä, kokemuksia?
Kommentit (530)
Ateistina pakko sanoa, että tämä on kyllä hirveä uskonto. Eniten merkitsee se, mitä muut ajattelee ja antaako muut anteeksi ja siunaako muut. Ihmiset pyörivät onnettomina ympyröissään, mutta mitään ei voi tehdä, kun on niin tiukat säännöt, minkä mukaan elää.
Meillä oli hoitajana kerran lessumies ja ei voinut surkeampaa äijää olla. Nukkui päiväsalissa kylmän rauhallisesti päivisin sohvalla. Yövuorossa oli työt tekemättä, kun nukkui työvuoronsa. Varasteli ruokaa taskuihinsa jääkaapista ja mussutti nurkan takana. Todella ilkeä ja piikitteli varsinkin nuoria opiskelijoita. Siis niin patalaiska äijä ja salailkeä, ettei tosikaan. Mutta hänelle se nukkuminen kesken työpäivää kai oli sallittua, kun lapsia oli niin monta. Samoin ruoan varastaminen, kun ei ollut varaa tehdä eväitä töihin. Mutta sitä ilkeilyä ei kyllä pystynyt millään selittämään ja panemaan minkään uskonnon piikkiin. Harvoin olen nähnyt niin inhottavaa hoitajaa työkaverina.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:11"]
Osoita sinä selkärankaa ja anna miehen tehdä rauhassa päätöksensä, kun kerran koet suhteenne olevan väärin. Suhde katkolle vaan.
Olen itse vl ja vastannut pari kertaa ketjussa. Eikö sinulla hälytyskellot soi, kun naimisissa oleva tekee aloitteen ja syyttää kaikesta yhteisöään? Kuvittelisin että perheen arki on suhteellisen rankkaa eikä mies ole kypsä isänä eikä puolisona ja pakenee arkeaan. Entäs kun se arki tulee teidän perheeseen?
[/quote]
No mitä nyt ollaan puhuttu, niin ei ole tarkoitus pistää menemään ilman ehkäisyä vuosikaudet. 1-2 lasta meinattiin joskus.
[/quote]
Ja oletteko muuten puhuneet tulevaisuudestanne, toiveistanne ja tavoitteistanne? Niistä keskusteluista, jotka mieheltä taisi jäädä väliin vaimonsa kanssa seurustellessaan? Oletteko ihan tosissanne tehneet mielikuvaharjoituksia tulevaisuudestanne huomioiden molempien toiveet elämältä ja lisäksi tosiseikat miehen menneisyyden ja sen saneleman tulevaisuuden suhteen?
Itsekin vl ja erittäin läheltä tällaista tilannetta aikanaan seurannut ja suosittelen sinua jättämään miehen rauhaan. Surullista, että monesti ihminen haluaa oppia kantapään kautta ja on hyvin mahdollista, että ihastuksen tunteet vetävät miestä liian vahvasti mukanaan.
[/quote]
Olemme paljonkin puhuneet tulevaisuudestamme, toiveistanne ja tunteistamme. Tunnen miehen kyllä melkoiiiisen hyvin jo. Haluamme 1-2 lasta MONEN vuoden päästä, sitä ennen keskittyä toisiimme ja asua kimpassa vain.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:38"]
Ei kiitos Sinun siunauksillesi!
[/quote]
Miten sinun on nii vaikea opetella lainamaan oikein? Jokaisen lainauksen onnistut sössimään.
[/quote]
Ethän edes tiedä, mitä kaikkea olen lainaillut. Keskity sinä tuohon seikkaan, minä keskustelen pääaiheesta ilman puolen sivun lainoja.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:22"]
Säälin sinua :( tekee saman tempun sinulle jos päädytte yhteen. Ensin maksaa hirveät elatusmaksut neljästi ja siihen teidän rahat meneekin, sitten ne lapset saattaa olla teillä joka toinen viikko. Kun kyllästyy sinuun löytää seuraavan kenen kanssa alkuhuumaa ja selittää seuraavalle että aiemmissa suhteissa ollut niin nuori.. Tsemppiä!
[/quote]
En oikeen usko. Lapset tietysti kävisivätkin meillä :) elareista en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:11"]
Osoita sinä selkärankaa ja anna miehen tehdä rauhassa päätöksensä, kun kerran koet suhteenne olevan väärin. Suhde katkolle vaan.
Olen itse vl ja vastannut pari kertaa ketjussa. Eikö sinulla hälytyskellot soi, kun naimisissa oleva tekee aloitteen ja syyttää kaikesta yhteisöään? Kuvittelisin että perheen arki on suhteellisen rankkaa eikä mies ole kypsä isänä eikä puolisona ja pakenee arkeaan. Entäs kun se arki tulee teidän perheeseen?
[/quote]
No mitä nyt ollaan puhuttu, niin ei ole tarkoitus pistää menemään ilman ehkäisyä vuosikaudet. 1-2 lasta meinattiin joskus.
[/quote]
Ja oletteko muuten puhuneet tulevaisuudestanne, toiveistanne ja tavoitteistanne? Niistä keskusteluista, jotka mieheltä taisi jäädä väliin vaimonsa kanssa seurustellessaan? Oletteko ihan tosissanne tehneet mielikuvaharjoituksia tulevaisuudestanne huomioiden molempien toiveet elämältä ja lisäksi tosiseikat miehen menneisyyden ja sen saneleman tulevaisuuden suhteen?
Itsekin vl ja erittäin läheltä tällaista tilannetta aikanaan seurannut ja suosittelen sinua jättämään miehen rauhaan. Surullista, että monesti ihminen haluaa oppia kantapään kautta ja on hyvin mahdollista, että ihastuksen tunteet vetävät miestä liian vahvasti mukanaan.
[/quote]
Olemme paljonkin puhuneet tulevaisuudestamme, toiveistanne ja tunteistamme. Tunnen miehen kyllä melkoiiiisen hyvin jo. Haluamme 1-2 lasta MONEN vuoden päästä, sitä ennen keskittyä toisiimme ja asua kimpassa vain.
[/quote]
Siinähän sitä on tavoitetta elämälle - keskittyä toisiinne kimpassa vain.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:21"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:17"]
No, lähipiirissä näitä tapauksia on useitakin, joten tiedän mistä puhun. Kaikesta huolimatta valitsisin yksinelon, jos mies päättää lähteä (tai eipä siinä vaihtoehtojakaan ole). Jännä juttu muuten, että näissä lähipiirini tapauksissa jätetty ja petetty nainen on muutama vuosi eron jälkeen se onnellisempi ja tasapainoisempi yksilö. Yksikin mies on ehtinyt pariutua ja erota niistä uusistakin suhteista monen monta kertaa, muutama tenava lisääkin on pitänyt niiden uusien naisten kanssa saada.
[/quote]
Eli jos miehesi aidosti tekee parannuksen, laittaisit silti menemään?
[/quote]
Aito katumus ja halu korjata asiat on asia erikseen. Kirjoitin siitä, mitä tekisin, jos mies olisi päättänyt lähteä. Jos olisi mahdollista pelastaa liitto, totta kai se on ensisijainen ratkaisu. Se vaatisi kyllä petetyltä ja varsinkin pettäjältä todella kovaa työtä, asiat pitäisi selvittää ihan pohjia myöten ennen kuin hatarakaan luottamus voisi palautua suhteeseen. Monesta pettäjästä ei tähän asioiden korjaamiseen kyllä tunnu olevan, kun helpompi on etsiä pettämisen syitä itsensä ulkopuolelta. Mutta siis tarkoitan, että pettäjän pitää olla valmis kantamaan täysi vastuu tekojensa seurauksista, jos mielii parisuhdetta jatkaa.
[/quote]
Itse olen idealistina koko ajan olettanut, että jäämisen edellytys on parannuksenteko. Ihan samahan se muuten on, mitä se ukko puuhaa ja ärsytys olisi aikamoinen katsoa moista saman katon alla. Sen sijaan siinä olen eri mieltä, että vastuu pitää joka tapauksessa laittaa vain ja ainoastaan pettäjän niskaan. Ehkä siinä on molemmille aviopuolisoille avioliiton päivittämisen paikka, kohta jossa pitää niellä aika paljon ja tsempata aika paljon ja mahdollista sen jälkeen saavuttaa myös aika paljon, saada avioliitto ihan uusille urille ja aidosti toimivammaksi. Kannattaa myös muistaa sanonta tieto lisää tuskaa ja jos voi uskoa toisen aitoon parannuksentekoon, keskittää voimat oman liiton paikkamiseen eikä tehtyjen asioiden penkomiseen.
Tietysti sitten on ne pelimiespettäjät erikseen, jotka pettävät vaan pettämisen ilosta. Niihin on turha panostaa.
[/quote]
Enpä kyllä missään kohtaa sanonut, että vastuu on vain ja ainoastaan pettäjällä. Vastuu pettämisestä on pettäjällä, vastuu parisuhteesta molemmilla. En tiedä sinusta, mutta omassa suhteessani ongelmien tullessa niistä voidaan yhdessä keskustella ja pyrkiä hoitamaan asiat kuntoon. Monessa pettämistapauksessa näin ei ole tehty ja ongelmat ovat lopulta kulminoituneet pettämiseen. Siitä voi olla montaa mieltä, onko pettäminen oikeutettua vai ei. Jälkipyykki on toki molempien puolisoiden vastuulla, mutta kyllä, pidän pettäjää enemmän syyllisenä, jos hän on ensi töikseen pettänyt ilman että on edes puolisoa informoinut siitä, että voi suhteessa huonosti.
No, tilanteita ja ihmisiä on monenlaisia, joten absoluuttista totuutta tästäkään asiasta tuskin löytynee.
Älkää nyt menkö halpaan, kysymyksessä on teinihauskuttaja. Huonoa kieltä ja paljon kliseitä kasattu teksiin.
[/quote]
No olen kuule niin tosissani aloitukseni kanssa kun olla ja voi :D Niinkun mitä kliseitä?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:09"]
Sinuna jättäisin perheellisen miehen rauhaan, ei tuo tule alkuhuuman jälkeen toimimaan.
[/quote]
Syystä että..? minä uskon ainakin kohtaloon, että jokaiselle on se yksi sielunkumppani. Tietysti naista käy sääliksi ja lapsien takia tuntuu pahalta, mutta se ei muuta sitä faktaa että mies ei ole hänen kanssaan onnellinen. eiköhän se ero tulisi jossain vaiheessa kuitenkin
[/quote] kysypä miehen lapsilta, haluaako ne elää rikkinäisessä perheessä ? Ilman rakkautta ei lapset synnyt, varsinkaan 4 lasta. Pillua se vain haluaa , kun toinen on raskaana , perhe voittaa aina
"Elareista en tiedä", no kuule sittenpä tietäisit. Ja mies erityisesti. Eikö kannattais hankkia joku, jonka ei tarvi sun takias hylätä pieniä lapsiaan?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:28"]Miten keskitytte toisiimme, kun miehellä on neljä lasta?
[/quote]unohda se keskittyminen, kohta keskityt hänen 4 lapseensa!
"Eniten merkitsee se, mitä muut ajattelee ja antaako muut anteeksi ja siunaako muut."
Ateistina et tietenkään voi tajuta, ettei pohjimmiltaan kyse ole vain ihmisten anteeksiannosta ja siunauksesta. Hengellinen ulottuvuus tekee vl:n aviorikoksesta monimutkaisemman kuin ateistin syrjähyppy. Uskovainen on vastuussa teoistaan Jumalalle.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:43"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 09:38"]
Ei kiitos Sinun siunauksillesi!
[/quote]
Miten sinun on nii vaikea opetella lainamaan oikein? Jokaisen lainauksen onnistut sössimään.
[/quote]
Ethän edes tiedä, mitä kaikkea olen lainaillut. Keskity sinä tuohon seikkaan, minä keskustelen pääaiheesta ilman puolen sivun lainoja.
[/quote] Sori, mutta kyllä sen näkee mitä sinä yrität täällä lainata. Jokaisen lainauksen mokaat :D
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:09"]
Sinuna jättäisin perheellisen miehen rauhaan, ei tuo tule alkuhuuman jälkeen toimimaan.
[/quote]
Syystä että..? minä uskon ainakin kohtaloon, että jokaiselle on se yksi sielunkumppani. Tietysti naista käy sääliksi ja lapsien takia tuntuu pahalta, mutta se ei muuta sitä faktaa että mies ei ole hänen kanssaan onnellinen. eiköhän se ero tulisi jossain vaiheessa kuitenkin
[/quote] kysypä miehen lapsilta, haluaako ne elää rikkinäisessä perheessä ? Ilman rakkautta ei lapset synnyt, varsinkaan 4 lasta. Pillua se vain haluaa , kun toinen on raskaana , perhe voittaa aina
[/quote]
Jonkun kohdalla tämä voikin pitää paikkansa. Mies on kertonut että ei vain ole onnellinen. Lapset voivat olla onnellisia vaikka vanhemmat ovatkin eronneet.
Toivottavasti tekee samoin sulle kun olet raskaana ja varmasti tekee :)
Heh, täällä löysät vl-mammat ovat kiukkuisia ja paniikissa. Käyn hakemassa popcornit.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:28"]
[/quote]
[/quote]
Jonkun kohdalla tämä voikin pitää paikkansa. Mies on kertonut että ei vain ole onnellinen. Lapset voivat olla onnellisia vaikka vanhemmat ovatkin eronneet.
[/quote] ei todellakaan voi, tee sit yhteinen lapsi sen kaa ja eroa siitä niin katotaan kuinka onnellinen lapsesi on. Ota nyt jos pääsi perseestäsi!
Säälin sinua :( tekee saman tempun sinulle jos päädytte yhteen. Ensin maksaa hirveät elatusmaksut neljästi ja siihen teidän rahat meneekin, sitten ne lapset saattaa olla teillä joka toinen viikko. Kun kyllästyy sinuun löytää seuraavan kenen kanssa alkuhuumaa ja selittää seuraavalle että aiemmissa suhteissa ollut niin nuori.. Tsemppiä!