Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin erittäin pahasti koira-allergisena ihmisenä

Vierailija
12.08.2014 |

toivoisin että koiranomistajat tietäisivät/ottaisivat selvää allergioista. Sairastan allergiaperäistä astmaa ja jos esim joudun olemaan koiran kanssa lähekkäin varttia kauemmin (myös ulkona) saan usein astmakohtauksen. En ole ainoa joten olen sitä mieltä ettei lemmikkejä tarvitse kiikuttaa ihan joka paikkaan. Se astmakohtaus kun ei tunnu kivalta, tuntuu että tukehtuu eikä aina heti lääkekään auta. Koirat ovat mukavia kavereita mutta valitettavasti minä en voi niiden lähellä olla, mielelläni ihailen kauempaa.

By the way se on aivan eri asia jos koiranhilsettä on jossain kuin se että se koira on itse paikalla. Kokemusta on!

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vitsejä astmasta. En onneksi ole kokenut, mutta olen nähnyt sen hirveän tukehtumistuskan. Se on traumatisoiva. Täällä tuntuu ihmiset vain olevan hyvillään jos saavat kohtauksen jollekin aikaiseksi. Mitään muuta ei voi olla kuin minun totuus, puolin ja toisin.

Vierailija
102/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:36"]

Mahtaisko se ponikin nauttia ostarilla pyörimisestä, pitäiskö kokeilla? Vai olisko kuitenkin niin että ponikin kuuluu sinne niitylle juoksemaan eikä ostarille? Sama pätee koiraan...taitaa omistaja itse tykätä ostareilla pyörimisestä ja haluaa koiransa raahata mukana? Niin tai näin niin koiran paikka ei ole ostoskeskuksessa pyörimässä!

[/quote]

Sinä et sitä päätä. Niin kauan kuin ostoskeskuksissa ei ole koira-kieltoa, sinne saa aivan vapaasti tulla koiran kanssa. Hassua, että kuvittelet sinun voivan "päättää" missä koirien paikka on - osoittaa aikamoista itsekeskeisyyttä sekin.

[/quote]

kaari- ostarille ei ainakaan saa viedä koiria. Näin sanoi kaaren vartija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitääkö kaikkien koiranomistajien koirineen vältellä sinua vai pitäisikö sinun vältellä niitä koiria, kumpiko kuulostaisi realistisemmalta? Koiranomistajana ei tule mieleenkään viedä koiraa kauppaan tai ostoskeskukseen. Bussiin ja junaan vien jos oon äärimmäinen pakko. Mutta lenkillä käydään kaupunkialueellakin ja jos vastaan tulee allergikko niin en minä sille mitään mahda. Myös minulla on koiran kanssa oikeus liikkua ulkona. En ala jokaista vastaantulijaa kiertämään kaukaa sen takia että vastaantulija on mahdollinen allergikko. Tällä hetkellä ei lähipiirissä ole allergikkoja joten en myöskään näe että pitäisi asiaan enempää perehtyäkään.

Vierailija
104/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö alkuperäinen mikä on kansallisen allergiaohjelman 2008-2018 viesti? Ei ole sitten tullut puhuttua sen lääkitystä säätäneen lääkärin kanssa asiasta? Google laulamaan ja lääkäri vaihtoon. Itselläni ei ole koiria, mutta koira-allergia ja astma löytyy. Minun puolestani koirat saavat silti kulkea liikennevälineissä ja julkisilla paikoilla vapaasti. Pieni siedätys ei ole koskaan pahitteeksi. Astmaattiset oireet voivat olla psykosomaattisia ja hyvästä hoitotasapainosta huolimatta kertovat lähinnä potilaan omasta maailmankuvasta jossa sen napana on potilas itse.

Enkä poistuisi koirani kanssa (jota en toistaiseksi omistakaan) bussista jos pyytäjällä ei olisi näyttää EpiPen-kynää todisteeksi vakavasta allergiastaan.

Vierailija
105/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä Ideaparkissa, Suomen suurimmassa kauppakeskuksessa siivoojana, enkä ole ikinä, milloinkaan nähnyt koiria muualla kuin menossa Faunattareen.

Vierailija
106/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tulee kauppaan mukaani vain jos kyseessä on eläinkauppa ja silloinkin vain jos käydään esim. eläinlääkärillä käynnin jälkeen tai aikaa odotellessa taikka kävelyn yhteydessä. Yhteen eläinkauppaan jossa käymme joutuu koira kävelemään jopa kaksi metriä muissa tiloissa, muuten niihin menään ihan ulko-ovesta. Julkisilla ei olla liikuttu, jos tarpeen tulee niin mennään mutta esim. muutaman tai jopa kymmenen kilometrin matkat tuppaamme kävellä jos aikaa on eikä tarvitse ottaa autoa.

Koiraa ulkoilutan mieluiten luonnossa mutta myös ihan taajamassa. Koira ei moikkaile eläimiä eikä ihmisiä ilman että kysyn lupaa tai minulta kysytään ja annan sitten sosiaalisen koirani mennä haistelemaan tai silitettäväksi.

Niin ja btw kerään koiran kakat aina kun koirani tekee ne sellaiselle alueelle josta ne pitää korjata. Jostain puskasta keskellä metsää en niitä poimi. Koirani saa olla pihalla päivisin kun se on aidattu ja siellä on koppi mutta naapurin eläkeläiset sanoo ettei hauku ollenkaan jne. 

Ja arvatkaa mitä, tuntemistani koiranomistajista (ja niitä koirapuisto- ja muuten vaan naapuruston koiraväki ihmisiä on monia) suurin osa toimii aikalailla samoin kanssani mitä koirien kauppoihin raahaamiseen ja ihmisten lähelle päästämiseen tulee. Ja koirankakkoihin. Ihmetyttää lukea ketjuja jossa kaikki koiranomistajat tuomitaan itsekkäiksi sioiksi vaikka täälläkin on monia fiksuja omistajia. Tottakai sekaan mahtuu itsekkäitä ääliöitä, mutta ota mikä tahansa ryhmä ihmisiä niin aina siihen mahtuu niitäkin. Koirat ovat omistajille rakkaita perheenjäseiniä jotka ovat mukana ja oikeasti oma-alotteisestikin tukena monessa surussa ja ilossa, se olisi inhoajien hyvä muistaa. Kuitenkin suurimmalle osalle meistä koira on koira ja se myös elää koiran elämää.

Allergiset, kannattaa ystävällisesti kertoa omistajalle tilanne jos koira on liian lähellä tms. kyllä yleensä asia ymmärretään. Jos heti tiuskii tai marmattaa todella ihmeellisistä asioista ilman selitystä niin voi se koiranomistajakin olla vähän nihkeämmällä päällä. Ihan niinkuin kaikissa elämän tilanteissa.

Vierailija
107/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:19"]Noin paha koira-allergia on paljon harvinaisempi kun paha kala-allergia, ja silti kenellekään ei ole tullut mieleen, että ehkä ei ole hyvä idea SAVUSTAA sita kalaa kaiken maailman toreilla ja keskusta-alueella.

Itse jouduin muuttamaan korpeen, koska se savu tunki ikkunoiden välistä sisään, enkä kesäaikana voi edes haaveilla että menisin tuonne kaupungin keskustaan vaikka apteekissa käymään, kun sielä on niitä perkeleen kalakojuja joka kulmalla. Mä kuolen alle vartissa jo pelkästä kalan hajusta.

Ja kala-allergia on melko yleinen, ja yleensä siiihen reagoidaan nimenomaan hengitysteillä, anafylaktisella shokilla. Koira-allergia on toki myös yleinen, mutta suurin osa koira-allergisista saa lähinnä vuotavan nenän tai kutinaa, ei mitään hengenvaarallista.

[/quote]

Tätä en ollut tullut aatelleeksikaan! Tunnen itsekin useamman kala-allergisen. Miksi ihmeessä kalansavustaminen suvaitaan julkisilla paikoilla?

Rakastan koiria, mutta knhoan koiraihmisiä. Tunnen hyviä tyyppejä, mutta sitten on myös näitä itsekkäitä paskiaisia, jotka inhimillistävät koiraansa, antavat niiden paskoa ympäriinsä korjaamatta jälkiä ja raahaavat niitä mukanaan paikkoihin, joissa esim, syödään. Ihana tässä oli nautiskella jäätelöä, kun vieressä olevan koira piereskeli. Huomautin asiasta ystävällisesti ja eikö tämä neiti vetänyt palkokasvit nenäänsä.

[/quote]

Sille koiran piereskelylle ei oikein voi tehdä mitään. Menisitkö huomauttamaan henkilölle jonka vauvalla on ilmavaivoja, että hus pois? Miksi et mennyt muualle, olit varmasti ainoa ihminen jota se häiritsi, jonkun tötterön luulisi voivan nautiskella jossain muuallakin.

Vierailija
108/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:38"]

Tietääkö alkuperäinen mikä on kansallisen allergiaohjelman 2008-2018 viesti? Ei ole sitten tullut puhuttua sen lääkitystä säätäneen lääkärin kanssa asiasta? Google laulamaan ja lääkäri vaihtoon. Itselläni ei ole koiria, mutta koira-allergia ja astma löytyy. Minun puolestani koirat saavat silti kulkea liikennevälineissä ja julkisilla paikoilla vapaasti. Pieni siedätys ei ole koskaan pahitteeksi. Astmaattiset oireet voivat olla psykosomaattisia ja hyvästä hoitotasapainosta huolimatta kertovat lähinnä potilaan omasta maailmankuvasta jossa sen napana on potilas itse.

Enkä poistuisi koirani kanssa (jota en toistaiseksi omistakaan) bussista jos pyytäjällä ei olisi näyttää EpiPen-kynää todisteeksi vakavasta allergiastaan.

[/quote]

Entäs jos EpiPen onkin vaihdettu tehokkaampaan Jextiin? Kysyy Huvittunut astmaatikko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän