Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin erittäin pahasti koira-allergisena ihmisenä

Vierailija
12.08.2014 |

toivoisin että koiranomistajat tietäisivät/ottaisivat selvää allergioista. Sairastan allergiaperäistä astmaa ja jos esim joudun olemaan koiran kanssa lähekkäin varttia kauemmin (myös ulkona) saan usein astmakohtauksen. En ole ainoa joten olen sitä mieltä ettei lemmikkejä tarvitse kiikuttaa ihan joka paikkaan. Se astmakohtaus kun ei tunnu kivalta, tuntuu että tukehtuu eikä aina heti lääkekään auta. Koirat ovat mukavia kavereita mutta valitettavasti minä en voi niiden lähellä olla, mielelläni ihailen kauempaa.

By the way se on aivan eri asia jos koiranhilsettä on jossain kuin se että se koira on itse paikalla. Kokemusta on!

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:53"]

Voisitko kertoa mitä on nämä paikat joihin koiria ei saisi mielestäsi ottaa? 

Esim. julkisilla liikennevälineillä kulkeminen on monille autottomille koiranomistajille välillä välttämätöntä koiran kanssa. Samoin on kohtuutonta vaatia ettei koira saisi tulla ostoskeskukseen, jos säännöt sallivat tulla tiloihin (muualle paitsi ruokaa myyviin liikkeisiin). 

[/quote]

Esim ostoskeskuksiin ei koirien tarvitse päästä. Kai sitä ihminen voi ostoksille mennä ilman koiraakin vai eikö voi? Jos kykenet menemään käymään kirjastossa tai vaikka verotoimistossa ilman koiraa voit varmasti mennä myös ostarille ilman koiraa. Ne kun on tarkoitettu ihmisiä varten eikä koiria. Koira on hyvä opettaa pennusta asti olemaan yksin kotona tarpeen vaatiessa sen verran minäkin tiedän.

ap

[/quote]

Niin, se koira vaan joutuu esim. minulla olemaan 10 h jo päivässä yksin kun on työpäivä + matkat. Joten mielelläänhän sen ottaa asioillekin sitten mukaan jos pitää käydä, ja on paikka mihin koiran saa ottaa. Koira nauttii siitä kun pääsee mukaan ja uuteen paikkaan jossa joka päivä ei käydä. Lisäksi joskus siellä voi olla ihan suoraan koiraan liittyvillä asioilla, esim. eläinlääkäriasema jossa käymme on ostoskeskuksessa. Ja eläinkauppoja on niissä, ja siellä voi tarvita sovittaa esim. pantaa tai koiran suojavaatetta. 

Ja olen kyllä samaa mieltä tuon astmahoitajan kanssa, että lääkitys kannattaisi tarkistaa. Olen itsekin moniallergikko (en koiralle tosin) ja astmaatikko, mutta lääkkeiden kanssa pärjään niin ettei tuollaisia ongelmia onneksi ole. Onneksi, koska minun allergiani ovat asioille joita ei pysty välttelemään millään.

[/quote]

Kun olet koiran hankkinut olet tehnyt tietoisen valinnan eli jos sun koira joutuu olemaan 10h yksin niin sitten menet ostarille vapaapäivänäsi ja jätät koiran kotiin....helppoa ja yksinkertaista kun aivoillaan ajattelee asiaa.

Vierailija
22/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tulis mieleenikään viedä koiraani ostoskeskukseen, onko se sitten yleistäkin jossakin? Eläintarvikeliikkeitä sijaitsee muuallakin kuin ostoskeskuksissa. Tosin jos joku joskus menee ostarin faunattareen koiransa kanssa sovittamaan kaulapantoja, niin tuskin ap jäät hengaan lähistölle niin kauaksi aikaa että sen astmakohtauksen saat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% koiranomistajista ei taida tietää että lähijunissa on lemmikkivaunu, ja kaikki vaunut eivät sellaisia ole. 

Vierailija
24/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni koiranomistaja tuntuu olevan todella yksinkertainen ajatuksiltaan. Jos koira on työpäivät yksinään se on omistajan oma asia. Jos koira ei pissatuksen jälkeen voi jäädä enää yksin kotiin niin sitten ei mennä sinne ostarille vaan hoidetaan asiat myöhemmin. SE KOIRAN HANKINTA ON JOKAISEN OMA VALINTA EIKÄ KOIRAT VAAN KUULU KAUPPOIHIN PYÖRIMÄÄN.

Vierailija
25/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma on enenen kaikkea psyykkinensairaus, jos lääkitys on kohdillaan. Koira lähellä auttamatta kohtaus, lääke kotona auttamatta kohtaus, yleinenvitutus auttamatta kohtaus. 

Vierailija
26/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama juttu mutta hevosten kanssa. Pääsen helpommalla. Hevonen ei tule yllätyksenä paikalle. Noita koiria olen nähnyt yllättävän paljon (lue muutamia) penkeillä busseissa ja puistoissa. Koirat istuu siis nykyään penkeillä eikä maassa.

Vierailija
27/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 03:22"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 01:38"]

Tietääkö alkuperäinen mikä on kansallisen allergiaohjelman 2008-2018 viesti? Ei ole sitten tullut puhuttua sen lääkitystä säätäneen lääkärin kanssa asiasta? Google laulamaan ja lääkäri vaihtoon. Itselläni ei ole koiria, mutta koira-allergia ja astma löytyy. Minun puolestani koirat saavat silti kulkea liikennevälineissä ja julkisilla paikoilla vapaasti. Pieni siedätys ei ole koskaan pahitteeksi. Astmaattiset oireet voivat olla psykosomaattisia ja hyvästä hoitotasapainosta huolimatta kertovat lähinnä potilaan omasta maailmankuvasta jossa sen napana on potilas itse.

Enkä poistuisi koirani kanssa (jota en toistaiseksi omistakaan) bussista jos pyytäjällä ei olisi näyttää EpiPen-kynää todisteeksi vakavasta allergiastaan.

[/quote]

Entäs jos EpiPen onkin vaihdettu tehokkaampaan Jextiin? Kysyy Huvittunut astmaatikko

[/quote]

EpiPen ja Jext 300 mikrogrammaa ovat täysin yhtä tehokkaita. Vastaa huvittunut ei-koiranomistaja.

Vierailija
28/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:53"]

Esim. julkisilla liikennevälineillä kulkeminen on monille autottomille koiranomistajille välillä välttämätöntä koiran kanssa. Samoin on kohtuutonta vaatia ettei koira saisi tulla ostoskeskukseen, jos säännöt sallivat tulla tiloihin (muualle paitsi ruokaa myyviin liikkeisiin). 

[/quote]

Esim ostoskeskuksiin ei koirien tarvitse päästä. Kai sitä ihminen voi ostoksille mennä ilman koiraakin vai eikö voi? Jos kykenet menemään käymään kirjastossa tai vaikka verotoimistossa ilman koiraa voit varmasti mennä myös ostarille ilman koiraa. Ne kun on tarkoitettu ihmisiä varten eikä koiria. Koira on hyvä opettaa pennusta asti olemaan yksin kotona tarpeen vaatiessa sen verran minäkin tiedän.

ap

[/quote]

Minä vedän tähän nyt tämän...OPASKOIRA! Sokeatko ei saa käydä missään sinun allergiasi takia?

Vierailija
29/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ne vaateliikkeissä tuumaisi jos sinne joku älykääpiö raahaisi koiransa mukaan levittämään hilsettä ja kuolaamaan sovituskopeille?

Vierailija
30/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ulkoilmassakin saat astmakohtauksen koirasta, niin epäilemättä saat sellaisen jokaisen koiranomistajan läheisyydessä pelkästään vaatteiden mukana tulevasta altistuksesta? Jolloin siis jokaisen koiranomistajan pitää pysyä kaukana sinusta / sinulle ja muille yhtä allergisille täytyisi olla täysin erillinen yhteiskunta. 

Vierailija
31/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä panikoi. Päässä sinulla viiraa.

Vierailija
32/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:53"]

Opaskoirat asia erikseen ja ne ovatkin harvinainen poikkeus! Pointti on se ettei todellakaan tarvitse sallia kaikkien koirien vapaata pääsyä joka paikkaan kuten moni koiranomistaja tuntuu vaativan!!!!

ap

[/quote]

ap

[/quote]

Minä vedän tähän nyt tämän...OPASKOIRA! Sokeatko ei saa käydä missään sinun allergiasi takia?

[/quote]

Vierailija
33/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaas nyt, kuinka usein näette koiria hengailemassa ostoskeksuksissa???

Ikinä ole nähnyt yhtään hengailevaa koiraa omistajansa kanssa.

Vierailija
34/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:09"]

Moni koiranomistaja tuntuu olevan todella yksinkertainen ajatuksiltaan. Jos koira on työpäivät yksinään se on omistajan oma asia. Jos koira ei pissatuksen jälkeen voi jäädä enää yksin kotiin niin sitten ei mennä sinne ostarille vaan hoidetaan asiat myöhemmin. SE KOIRAN HANKINTA ON JOKAISEN OMA VALINTA EIKÄ KOIRAT VAAN KUULU KAUPPOIHIN PYÖRIMÄÄN.

[/quote]

Hei eikköhän se olisi sitten niiden kauppakeskusten pitäjien asia KIELTÄÄ koirien tuonti jos noin on. Ihan hullua moittia koiranomistajía, jotka niihin tuovat koiria, jos kerran koirat on SALLITTU. 

Paasatkaa siis niille kauppakeskuskiinteistöjen omistajalle ja vaatikaa koirakieltoja, älkää meille koiranomistajille. 

Vierailija
35/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:11"]

Jos kerran ulkoilmassakin saat astmakohtauksen koirasta, niin epäilemättä saat sellaisen jokaisen koiranomistajan läheisyydessä pelkästään vaatteiden mukana tulevasta altistuksesta? Jolloin siis jokaisen koiranomistajan pitää pysyä kaukana sinusta / sinulle ja muille yhtä allergisille täytyisi olla täysin erillinen yhteiskunta. 

[/quote]

Kuten avauksessa juuri mainitsin niin on aivan eri asia istua koiran vieressä kuin paikassa missä koira joskus ollut....

ap

Vierailija
36/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin, se koira vaan joutuu esim. minulla olemaan 10 h jo päivässä yksin kun on työpäivä + matkat. Joten mielelläänhän sen ottaa asioillekin sitten mukaan jos pitää käydä, ja on paikka mihin koiran saa ottaa. Koira nauttii siitä kun pääsee mukaan ja uuteen paikkaan jossa joka päivä ei käydä. Lisäksi joskus siellä voi olla ihan suoraan koiraan liittyvillä asioilla, esim. eläinlääkäriasema jossa käymme on ostoskeskuksessa. Ja eläinkauppoja on niissä, ja siellä voi tarvita sovittaa esim. pantaa tai koiran suojavaatetta. 

Ja olen kyllä samaa mieltä tuon astmahoitajan kanssa, että lääkitys kannattaisi tarkistaa. Olen itsekin moniallergikko (en koiralle tosin) ja astmaatikko, mutta lääkkeiden kanssa pärjään niin ettei tuollaisia ongelmia onneksi ole. Onneksi, koska minun allergiani ovat asioille joita ei pysty välttelemään millään.

[/quote]

Oikeastikko koira mielestäsi nauttii kun pääse ostoskeskukseen?? Et vaikka metsälenkille veisi sitä, siitä uudesta paikasta se voisi nauttiakin. Sen toki ymmärrän että koira viedään ostarin yhteydessä olevaan eläinlääkäriin tai eläintarvikeliikkeeseen, mutta että koira nauttii päästessään ostoskeskukseen......

Vierailija
37/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:12"]

[/quote]

Esim. Itäkeskuksessa näkee lähiinnä pieniä koiria ihan säännöllisesti. 

Älkääkä vaan koirainhoajat matkustako esim. Keski- tai Etelä-Eurooppaan, siellä niitä koiria saa olla jopa melko hienoissakin ravintoloissa ja ihan missä vaan...

Vierailija
38/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastataan nyt vielä niin että jokainen yksinkertaisinkin koiranomistaja tajuaa...en ole missään väittänyt että koiria näkyisin ostareilla pilvin pimein vaan moni koiranomistaja vaatii että koirien pitäisi tulevaisuudessa päästä joka paikkaan minne ihminenkin. Minä saan paljon herkemmin koirasta astmakohtauksen kuin esim penkistä missä koira joskus ollut. Koirien ei tarvitse yleisesti päästä joka paikkaan, opaskoira asia erikseen eikä onneksi opaskoiria nyt niin paljon tarvita että olisivat kovin yleinen näky ostareilla.

Joskus tuntuu että koiranomistajat ovat niin hullaantuneita eläimiinsä että heiltä hämärtyy täysin tilanne-ja todellisuudentaju.

ap

Vierailija
39/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:12"]

[/quote]

Esim. Itäkeskuksessa näkee lähiinnä pieniä koiria ihan säännöllisesti. 

Älkääkä vaan koirainhoajat matkustako esim. Keski- tai Etelä-Eurooppaan, siellä niitä koiria saa olla jopa melko hienoissakin ravintoloissa ja ihan missä vaan...

[/quote]

Tässä puhuttiin kyllä allergiasta eikä koirainhosta, senkin vajokki..

Vierailija
40/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen idiootti on koiranomistaja joka oikeasti ei voi koiraansa jättää edes ostosreissun ajaksi kotiin? Kirjastossa voi käydä ilman koiraa, samoin kaupoissa, verovirastossa, kelassa, töissä jne...vai täytyykö jatkossa se hurta raahata myös töihin mukaan kun ei Rekku voi olla ilman hoitajaa kotona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä