Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin erittäin pahasti koira-allergisena ihmisenä

Vierailija
12.08.2014 |

toivoisin että koiranomistajat tietäisivät/ottaisivat selvää allergioista. Sairastan allergiaperäistä astmaa ja jos esim joudun olemaan koiran kanssa lähekkäin varttia kauemmin (myös ulkona) saan usein astmakohtauksen. En ole ainoa joten olen sitä mieltä ettei lemmikkejä tarvitse kiikuttaa ihan joka paikkaan. Se astmakohtaus kun ei tunnu kivalta, tuntuu että tukehtuu eikä aina heti lääkekään auta. Koirat ovat mukavia kavereita mutta valitettavasti minä en voi niiden lähellä olla, mielelläni ihailen kauempaa.

By the way se on aivan eri asia jos koiranhilsettä on jossain kuin se että se koira on itse paikalla. Kokemusta on!

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vie koiraani ostareihin emmekä liiku julkisilla. En ole myöskään nähnyt koiria ostareilla, onko tämä nyt oikeasti joku ongelma?

Itsellänikin oli astma, joka parani, kun erosin väkivaltaisesta exästä. Astma alkoi liiton aikana. Allergiat olivat ihan todellisia siis, sain prick-testeissä karmeat paukamat siitepölyistä yms, mutta kaikki lähti eron jälkeen ja nyt minulla on koira. Atma on kauhea sairaus, mutta sen takana voi olla muitakin asioita. Ei tietenkään aina, mutta minun tapauksessani oli. Kirjoitan tämän siksi, että ehkä joku muukin voi herätä siihen, että keho voi alkaa reagoida väärin, jos todellista kipua ei tunnusteta.

Vierailija
82/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on ELÄIN, heti kun koirat rakentaa kaupan niin sinne vaan koirailemaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:53"] Koira on ELÄIN, heti kun koirat rakentaa kaupan niin sinne vaan koirailemaan....

[/quote]

Olipa harvinaisen huono argumentti :D

Vierailija
84/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:47"]

En ikinä vie koiraani ostareihin emmekä liiku julkisilla. En ole myöskään nähnyt koiria ostareilla, onko tämä nyt oikeasti joku ongelma?

Itsellänikin oli astma, joka parani, kun erosin väkivaltaisesta exästä. Astma alkoi liiton aikana. Allergiat olivat ihan todellisia siis, sain prick-testeissä karmeat paukamat siitepölyistä yms, mutta kaikki lähti eron jälkeen ja nyt minulla on koira. Atma on kauhea sairaus, mutta sen takana voi olla muitakin asioita. Ei tietenkään aina, mutta minun tapauksessani oli. Kirjoitan tämän siksi, että ehkä joku muukin voi herätä siihen, että keho voi alkaa reagoida väärin, jos todellista kipua ei tunnusteta.

[/quote]

Samanlainen tarina lähipiirissä. Nyt ei mitään oireita koirista ja astma parantunut.

Vierailija
85/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:19"]Noin paha koira-allergia on paljon harvinaisempi kun paha kala-allergia, ja silti kenellekään ei ole tullut mieleen, että ehkä ei ole hyvä idea SAVUSTAA sita kalaa kaiken maailman toreilla ja keskusta-alueella.

Itse jouduin muuttamaan korpeen, koska se savu tunki ikkunoiden välistä sisään, enkä kesäaikana voi edes haaveilla että menisin tuonne kaupungin keskustaan vaikka apteekissa käymään, kun sielä on niitä perkeleen kalakojuja joka kulmalla. Mä kuolen alle vartissa jo pelkästä kalan hajusta.

Ja kala-allergia on melko yleinen, ja yleensä siiihen reagoidaan nimenomaan hengitysteillä, anafylaktisella shokilla. Koira-allergia on toki myös yleinen, mutta suurin osa koira-allergisista saa lähinnä vuotavan nenän tai kutinaa, ei mitään hengenvaarallista.

[/quote]

Tätä en ollut tullut aatelleeksikaan! Tunnen itsekin useamman kala-allergisen. Miksi ihmeessä kalansavustaminen suvaitaan julkisilla paikoilla?

Rakastan koiria, mutta knhoan koiraihmisiä. Tunnen hyviä tyyppejä, mutta sitten on myös näitä itsekkäitä paskiaisia, jotka inhimillistävät koiraansa, antavat niiden paskoa ympäriinsä korjaamatta jälkiä ja raahaavat niitä mukanaan paikkoihin, joissa esim, syödään. Ihana tässä oli nautiskella jäätelöä, kun vieressä olevan koira piereskeli. Huomautin asiasta ystävällisesti ja eikö tämä neiti vetänyt palkokasvit nenäänsä.

Vierailija
86/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaukoliikenteen linja-autoissa koiran paikka on aina bussin takaosassa. Mikäli autossa on jo valmiiksi allerginen matkustaja, voi hän kieltää koiraa nousemasta kyytiin. Mikäli taas koira on bussissa ennen allergikkoa, on koiralla oikeus olla bussissa ja allergisen odotettava tarvittaessa seuraavaa vuoroa. Joillain yhtiöillä koirat matkustavat ilmaiseksi, toiset taas saattavat periä koirasta maksun. Matkahuollon sivuilta löytyy tarkempia matkustusohjeita."

Eli ei se ole mikään jokamiehen oikeus tunkea sinne bussiin (tässä toki kyseessä kaukoliikenne, paikallisbusseilla voi olla kokonaan kiellettykin tuoda koiria tai samantapainen ohjeistus). Vastaavasti kuitenkin tilanteen niin vaatiessa allergikkokin joutuu odottamaan seuraavaa vuoroa.

Vierailija
87/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ja tuohon vielä jatkoksi löysin seuraavan lainauksen Matkahuollon sivuilta:

"Bussissa jo olevalla allergisella matkustajalla on ensisijaisesti oikeus valita paikka ja tarvittaessa jopa pyytää kuljettajaa estämään lemmikkiä nousemasta bussiin. Kanssamatkustajat eivät kuitenkaan voi estää opas- tai avustajakoiraa nousemasta autoon."

Että nyt rauha ihmiset.

Vierailija
88/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:53"]

Koira on ELÄIN, heti kun koirat rakentaa kaupan niin sinne vaan koirailemaan....

[/quote]

Montakos kauppaa sinä olet rakentanut?

Vierailija
89/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:09"]

Moni koiranomistaja tuntuu olevan todella yksinkertainen ajatuksiltaan. Jos koira on työpäivät yksinään se on omistajan oma asia. Jos koira ei pissatuksen jälkeen voi jäädä enää yksin kotiin niin sitten ei mennä sinne ostarille vaan hoidetaan asiat myöhemmin. SE KOIRAN HANKINTA ON JOKAISEN OMA VALINTA EIKÄ KOIRAT VAAN KUULU KAUPPOIHIN PYÖRIMÄÄN.

[/quote]

ja miksi ihmeessä en ottaisi koiraa mukaan? Kerropa yksikin hyvä syy. Meillä koira on yksin työpäivien ajan, sen jälkeen kulkee mukana. Sorry yksinkertaisuuteni :D

Vierailija
90/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan ap, sulla on lisäksi kaikki mahdolliset ruoka-aineallergiat + istut pyörätuolissa? Spesiaalikohtelu asiassa kuin asiassa :D Ja pyykinpesuaine on tietysti hajustamatonta?

Vierailija
91/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kala-allergia, voisi ihmiset vähän miettiä etteivät tilaisi ravintolassa kalaruokia, kun jo se haju saa mun röörit tukkoon.

Vierailija
92/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:34"]

Mulla on kala-allergia, voisi ihmiset vähän miettiä etteivät tilaisi ravintolassa kalaruokia, kun jo se haju saa mun röörit tukkoon.

[/quote]

Mulla on voikukka-astma. Voisivat naapurit vähän miettiä kanssaeläjiä ja kitkeä ne voikukkansa pihaltaan! 

Vierailija
93/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:34"]Mulla on kala-allergia, voisi ihmiset vähän miettiä etteivät tilaisi ravintolassa kalaruokia, kun jo se haju saa mun röörit tukkoon.

[/quote]Ja mä oon allerginen koivun siitepölylle. Voisi koko Suomi ja vaikka koko maailma miettiä, että pitääkö niiden puiden antaa kasvaa täällä!

Vierailija
94/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on faktaa että koiran-ja kissanomistajat ovat todella itsekeskeistä sakkia keskimäärin. Toki poikkeuksia löytyy...meidän pihaan tuli tässä kesällä iltamyöhään äijä pyörimään ja tutkimaan paikkoja. Näin ikkunasta että siellä on joku ja menin kysymään että mitä asiaa. Äijä ilmoitti että kissansa tykkää pyöriä meidän pihassa ja nyt katti kadoksissa. Tuli siis illalla omakotitalon pihaan salaa, lupia kysymättä penkomaan meidän terassia ja huutelemaan kissaansa. Tiedänpähän nyt että mistä ne kissanpaskat on meidän keinuun ilmestynyt.

Vierailija
95/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:16"]

vaan moni koiranomistaja vaatii että koirien pitäisi tulevaisuudessa päästä joka paikkaan minne ihminenkin.

ap

[/quote]

Ei ole todellista? Missäs näin on vaadittu? En tiedä yhtäkään koiranomistajaa, joka vaatisi koiransa pääsevän tyyliin joka  paikkaan.

Eikä täällä mielestäni ole kukaan puolustellut koirien esim ostoskeskuksessa olemista, kukaan ei edes ole vaatinut saada ottaa rekkua mukaan ruokakauppaan, joten joku nyt liioittelee ja pahasti.

[/quote]

Eletäänkö me eri todellisuuksissa kun täällä Mansessa on lehdet täynnä kirjoituksia siitä miten koirien pitäis päästä kahviloihin, kirjastoon ja jopa töihin.

Vierailija
96/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:40"]

Kyllä se on faktaa että koiran-ja kissanomistajat ovat todella itsekeskeistä sakkia keskimäärin. Toki poikkeuksia löytyy...meidän pihaan tuli tässä kesällä iltamyöhään äijä pyörimään ja tutkimaan paikkoja. Näin ikkunasta että siellä on joku ja menin kysymään että mitä asiaa. Äijä ilmoitti että kissansa tykkää pyöriä meidän pihassa ja nyt katti kadoksissa. Tuli siis illalla omakotitalon pihaan salaa, lupia kysymättä penkomaan meidän terassia ja huutelemaan kissaansa. Tiedänpähän nyt että mistä ne kissanpaskat on meidän keinuun ilmestynyt.

[/quote]

Rotanmyrkkyä nurkkiin. Tai viet kissan eläinvalvoajlle villikissana. On siinä isännällä hetkeksi etsimistä.

Vierailija
97/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri oli mulle puhumatta kaksi viikkoa kun en sallinnut hänen tuoda koiraa töihin...yhden päivän se oli siellä pyörimässä eikä ollut omistajansa edes työnantajalta lupaa kysynyt. Kyse avokonttorista ja siellä koira pyöri  näykkimässä laukkuja, pissaili lattioille ja räksytti asiakkaille.

Vierailija
98/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle joka väitti koira-allergian olevan lähinnä aivastelua ja silmien kutinaa:

Olen itse joutunut sairaalaan koira- ja eläinpölyallergian takia. Tuo on ääritapaus, mutta se tavallisin allergiakohtaus aiheuttaa minulle aivastelun ja kutinan lisäksi kuumetta, pahoinvointia, kurkun turpoamista, yskää, hallitsematonta liman valumista nenästä ja kovia hengitysvaikeuksia.

Terv. se ulkomailla asuva muusikko

Vierailija
99/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 16:09"]

Eikö olisi järkevämpää, että olisi (ehkä onkin?) "allergia/astmavaunu", jossa ei sallittaisi esim. voimakkaita hajusteita, tupakoivia henkilöitä, koiranomistajia? Lemmikkivaunussa matkustaa koiria ja kissoja, mutta voisin kuvitella, että astmaatikolle on vähintään yhtä paha istua normaalivaunussa ansioituneen tupakoitsijan tai intohimoisen kissanomistajan vieruskaverina.

.

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:09"]

99% koiranomistajista ei taida tietää että lähijunissa on lemmikkivaunu, ja kaikki vaunut eivät sellaisia ole. 

[/quote]

[/quote]

Allergiavaunut pikajunissa on sitä varten, mutta nämä normaalit ihmiset varaa ne itselleen. Myös laivoissa on sama juttu. Istun allergia vaunussa ja sinne tulee ihminen hajusteissa, appelsiini eväänä ja kissankarvat takissa. Maailmani on paljon suppeampi kuin muiden ja siihen suppeaankaan minulla ei tunnu olevan mitään oikeutta.

Vierailija
100/108 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:54"]Mä myös aina ihmettelen että mikä niistä koirista tekee niin ylivertaisia muihin lemmikkeihin nähden että niiden tulisi saada tulla rannoille, kahviloihin, kauppoihin jne mutta entä sitten kissat, kanit tai vaikka lemmikkikäärmeet?

[/quote]

No olisko mitenkään vaikka siksi, kun ne koirat tuppaa olemaan kaneja ja käärmeitä älykkäämpiä, ihmiselleen uskollisia ja heitä rakastavia eläimiä. Kuka vertaa oikeesti koiraa kaneihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme