Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin erittäin pahasti koira-allergisena ihmisenä

Vierailija
12.08.2014 |

toivoisin että koiranomistajat tietäisivät/ottaisivat selvää allergioista. Sairastan allergiaperäistä astmaa ja jos esim joudun olemaan koiran kanssa lähekkäin varttia kauemmin (myös ulkona) saan usein astmakohtauksen. En ole ainoa joten olen sitä mieltä ettei lemmikkejä tarvitse kiikuttaa ihan joka paikkaan. Se astmakohtaus kun ei tunnu kivalta, tuntuu että tukehtuu eikä aina heti lääkekään auta. Koirat ovat mukavia kavereita mutta valitettavasti minä en voi niiden lähellä olla, mielelläni ihailen kauempaa.

By the way se on aivan eri asia jos koiranhilsettä on jossain kuin se että se koira on itse paikalla. Kokemusta on!

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien koiriani vain paikkoihin, joissa koirat saavat olla, on sitten sun mokasi, jos notkut koirieni vieressä yli vartin, mutta miksipä tekisitkään niin?

Vierailija
2/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:52"]

Mä vien koiriani vain paikkoihin, joissa koirat saavat olla, on sitten sun mokasi, jos notkut koirieni vieressä yli vartin, mutta miksipä tekisitkään niin?

[/quote]

Niin en todellakaan hakeudu paikkoihin joissa koirat saavat olla ja hakeudun heti pois koirien lähettyviltä jos sellaisia on...nyt tarkoitin vain sitä että olisi kiva kun esim koiraihmiset, joiden mielestä koirien kuuluisi saada tulla minne vaan, ottaisivat selvää...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa mitä on nämä paikat joihin koiria ei saisi mielestäsi ottaa? 

Esim. julkisilla liikennevälineillä kulkeminen on monille autottomille koiranomistajille välillä välttämätöntä koiran kanssa. Samoin on kohtuutonta vaatia ettei koira saisi tulla ostoskeskukseen, jos säännöt sallivat tulla tiloihin (muualle paitsi ruokaa myyviin liikkeisiin). 

Vierailija
4/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös aina ihmettelen että mikä niistä koirista tekee niin ylivertaisia muihin lemmikkeihin nähden että niiden tulisi saada tulla rannoille, kahviloihin, kauppoihin jne mutta entä sitten kissat, kanit tai vaikka lemmikkikäärmeet?

Vierailija
5/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:52"]

[/quote]

Mistähän muusta pitäisi ottaa selvää kuin allergiasta ja astmasta?

Vierailija
6/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:54"]Mä myös aina ihmettelen että mikä niistä koirista tekee niin ylivertaisia muihin lemmikkeihin nähden että niiden tulisi saada tulla rannoille, kahviloihin, kauppoihin jne mutta entä sitten kissat, kanit tai vaikka lemmikkikäärmeet?

[/quote]Nii no, kissathan änkeää ihan yksinäänkin joka paikkaan.

Vierailija
7/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:53"]

Esim. julkisilla liikennevälineillä kulkeminen on monille autottomille koiranomistajille välillä välttämätöntä koiran kanssa. Samoin on kohtuutonta vaatia ettei koira saisi tulla ostoskeskukseen, jos säännöt sallivat tulla tiloihin (muualle paitsi ruokaa myyviin liikkeisiin). 

[/quote]

Esim ostoskeskuksiin ei koirien tarvitse päästä. Kai sitä ihminen voi ostoksille mennä ilman koiraakin vai eikö voi? Jos kykenet menemään käymään kirjastossa tai vaikka verotoimistossa ilman koiraa voit varmasti mennä myös ostarille ilman koiraa. Ne kun on tarkoitettu ihmisiä varten eikä koiria. Koira on hyvä opettaa pennusta asti olemaan yksin kotona tarpeen vaatiessa sen verran minäkin tiedän.

ap

Vierailija
8/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

(koiran)paska heitetty tuulettimeen.

*hakee popparit* 

Vierailija
9/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista lääkityksesi! t. astmahoitaja

Vierailija
10/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:56"]

[/quote]

Esim ostoskeskuksiin ei koirien tarvitse päästä. Kai sitä ihminen voi ostoksille mennä ilman koiraakin vai eikö voi? Jos kykenet menemään käymään kirjastossa tai vaikka verotoimistossa ilman koiraa voit varmasti mennä myös ostarille ilman koiraa. Ne kun on tarkoitettu ihmisiä varten eikä koiria. Koira on hyvä opettaa pennusta asti olemaan yksin kotona tarpeen vaatiessa sen verran minäkin tiedän.

ap

[/quote]

Jos kauppakeskuksessa on eläintarvike liike, yleensä otetaan se koira mukaan, jos sille tarvitsee sovitella vaikka niitä hemmetin suojapukuja...

Vierailija
11/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myös ymmärrä miksi koiran pitäisi päästä ostoskeskukseen mukaan? ei kai kukaan järkevä ihminen sinne koiraansa raahaa, kauppoihin pyörimään? Toivottavasti ei, en ole kyllä koskaan koiria ostareilla nähnyt ja toivon etten tule näkemäänkään.

Vierailija
12/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Tämä on ihan järkeenkäypää. Mikähän siinä on niin vaikeaa koiranomistajille? 

Vierailija
13/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:57"]

Tarkista lääkityksesi! t. astmahoitaja

[/quote]

Tarkistettu on kuule ihan lääkärin kanssa :)

ap

Vierailija
14/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein näette niitä koiria ostoskekskuksissa??? Todella harvoin. Ja silloinkin varmaan ovat menossa tyyliin faunattareen tms, eivät ruokakauppaan.

Vierailija
15/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko aina yleistää, että jokainen koiranomistaja on samanlainen? Selvä, minä sanon sitten että jokainen koiraton on inhottava, ennakkoluuloinen ihmisraukka.

Vierailija
16/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut vuosien ajan koiranomistaja eikä vielä kertaakaan ole tullut pakottavaa tarvetta raahata koira mukaan ostoskeskukseen. Mitä sen kanssa siellä tekisin? Koira mukaan sovituskoppiinko tai vaikka kirjakauppaan? Kun aikoinaan koiran hankin tein tietoisen päätöksen siitä että extempore koiranulkoilutusreissulla en enää ostareille mene ja se on helppo päätös kun vaan asennoituu oikein. Koirien ei tarvitse tulla ostareille. Jos nyt jonkun muka on ihan pakko mennä koiran kanssa juuri ostarille ostamaan koiralle ulkoilupukua niin heti sen jälkeen voi painua ovesta ulos. Sen verran voi allergisia ottaa huomioon mun mielestäni.

Vierailija
17/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on koira eikä koskaan ole ollut hankalaa jättää koiraa kotiin kun menen ostoskeskukseen, kirjastoon, kahvilaan tms...koirien ei tarvitse sinne päästä tai sitten sinne saa raahata myös vaikka poninsa mun mielestä.

Vierailija
18/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Niin, se koira vaan joutuu esim. minulla olemaan 10 h jo päivässä yksin kun on työpäivä + matkat. Joten mielelläänhän sen ottaa asioillekin sitten mukaan jos pitää käydä, ja on paikka mihin koiran saa ottaa. Koira nauttii siitä kun pääsee mukaan ja uuteen paikkaan jossa joka päivä ei käydä. Lisäksi joskus siellä voi olla ihan suoraan koiraan liittyvillä asioilla, esim. eläinlääkäriasema jossa käymme on ostoskeskuksessa. Ja eläinkauppoja on niissä, ja siellä voi tarvita sovittaa esim. pantaa tai koiran suojavaatetta. 

Ja olen kyllä samaa mieltä tuon astmahoitajan kanssa, että lääkitys kannattaisi tarkistaa. Olen itsekin moniallergikko (en koiralle tosin) ja astmaatikko, mutta lääkkeiden kanssa pärjään niin ettei tuollaisia ongelmia onneksi ole. Onneksi, koska minun allergiani ovat asioille joita ei pysty välttelemään millään.

Vierailija
19/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en itsekään vie koiraa kauppakeskukseen kuin ainoastaan poikkeustilanteessa. Ja se on juuri se että olemme menossa mustiin ja mirriin ja tarvisemme esim. uudet valjaat. Niitä on sovitettava paikan päällä. Mutta muuten ei koirat kuulu kauppoihin, eihän se ole niidenkään mielestä parasta mahdollista ajanvietettä. :)

Vierailija
20/108 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsevaisuuden nimissä ostareille kaikki koirat, kissat, kanit, marsut, ponit, käärmeet sun muut lemmikit...kun ei ne rassukat osaa yksinkään kotona olla ja kun minä niin haluan mun kamun mukaan ostarille...mulla kuin ei muuta seuraa ole :(

Ok onneksi suurin osa koiranomistajista tajuaa miksi koiran ei tarvitse tulla ostareille pyörimään. Sitten on valitettavasti nää muutamat vatipäät jotka eivät vaan tajua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän