H&M ei myy enää lihavien vaatteita myymälöissään.
Iltalehdessä juttua, en osaa linkittää. No, mä aion kyllä olla loppuelämäni lihava. T. Ammattivalittaja
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.
Joo samaa mietin. Omat mitat 172/65 ja L-kokoon piti turvautua.
Miten niin turvautua?
Miksi joku numero on niin tärkeää, kun kerran se vaate löytyi?
Ostan aina vaatteeni h&m nettikaupasta, joten minua ei liikuta vähääkään mitä noissa kivijalka myymälöissä on.
Laihtuminen on helppoa ja halpaa.
Lopettaa vaan ruokakaupassa asioimisen..
Vierailija kirjoitti:
Lehtijutun kehoaktivisti valittaa kun lihavien mallistoa ei enää myydä H&M:n kivijalkakaupoissa ja samaan hengenvetoon toteaa, ettei ole ostanut vaatteita kivijalkakaupoista enää vuosiin.
Valittavat ihmiset sitäkin, jos paikkakunnan gourmet-ravintola lopettaa toimintansa. Samaan hengenvetoon kertovat etteivät he kyllä siellä käyneet, kun se oli niin kalliskin.
niin aina vaan mollataan läskejä, omia kavereitakin vähintään selän takana.
mutta auta armias jos kaveri onnistuu laihtumaan, siitä se vittuilu vasta alkaa!
koskaan ei ole hyvä näillä haukkujilla olla.
olisivat onnellisia, kun ovat itse terveitä ja normaalipainoisia! lihavat ovat jo teille kateellisia, ei teidän tarvi enempää haukkua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä HM! Mielestäni terveellinen kehityssuunta ja toivottavasti muut ketjut ja myymälät seuraavat perässä. Jos ilman vaatteita jääminen suitsisi lihavat pudottamaan painoaan, niin kansantalous, ilmasto ja hyvin monet muut tahot ja ulottuvuudet kiittävät.
Eli alastikko pitäisi olla?
Ompelijat tekevät ihan minkä kokoisen vaatteen tahansa. Heidän palveluidensa käyttämien on suuri ilmastoteko. Saa mieleisen, ei Kiinassa tehtyä ja kalliimpaa tuotetta arvostaa enemmän ja pitää siitä parempaa huolta.
Eli koskee vain läskejä. Muut voi ihan rauhassa ostaa rätti sä näistä halpaketjuista, se ei rasita ilmastoa👍
Vierailija kirjoitti:
Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.
No just tää. Olen 170cm/62-64kg ja ikäni olen harrastanut juoksua, hiihtoa, ratsastusta ja salitreeniä, aiemmin kilpailin suunnistuksessa ja hiihtosuunnistuksessa. Vaatekokoni on 38. H&M:llä joudun sovittamaan XL-kokoja, eikä sekään riitä. Mulla on lihaksikkaat raajat, ja tyypillisesti hihat kiristää jos on tiukkaa tai tyköistuvaa mallia. Samoin rintojen kohdalta voi olla huonosti istuva, vaikken ole erityisen suuririntainen.
No, covidin myötä jäi vaatteiden osto ja tajusin että ilman shoppailua tulee hyvin toimeen, enkä jaksa pikamuotiketjuja enää tukea ka kiertää.
Mutta sen sanon että H&M:n koot on vähänkään lihaksikkaammalle normipainoiselle huonot.
Tuossa tuo juttu. Sinänsä tosiaan vanhaa tietoa - mä huomasin plussaosaston kadonneen kivijalkamyymälöistä jo vuosia sitten, vuonna 2016. Ilmeisesti tosiaan meitä "plussapalloja" ei haluta trendipiiojen shoppailureissua rumentamaan tms.
Totesin jo silloin, että jos mun rahani eivät kelpaa kivijalkamyymälässä, niin tuskinpa niitä kaivataan menkkahaukan verkkokaupassakaan. Ostan vaatteeni joko toisesta kivijalasta tai sitten firmalta, jolla kaikki löytyy vain ja ainoastaan netistä, asiakkaan kokoon katsomatta.
"Ruotsalainen vaateketju H&M on poistanut kaikista myymälöistään H&M+ -malliston, eli pluskokoisten asiakkaiden malliston. Mallisto siirrettiin kokonaisuudessaan verkkokaupan puolelle.
H&M:ltä kerrotaan Iltalehdelle, että muutos tapahtui jo vuonna 2020.
Muutosta perustellaan sillä, että malliston kysyntä siirtyi enemmän verkkokauppaan, joten ketju päätti siirtää sen kokonaan sinne."
"Jaakkolalle ei tullut yllätyksenä, että nyt koko mallisto siirrettiin nettiin.
– Totta on, että nettikauppa yleistyy kaikkialla, eli plus-malliston siirtäminen kivijalkamyymälästä on looginen, muttei tasa-arvoinen kehityskulku."
"Ihmeellistä on myös Jaakkolan mukaan se, että jopa raskaana oleville tarjotaan eri myymälöissä enemmän vaihtoehtoja ja tilaa kuin lihaville.
– Lihavat ihmiset nähdään persoonattomina. Lihavuutta pidetään väliaikaisena tilana."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5842caea-6297-4dab-be02-afb3449e7ab2
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä läskivihaajia vaivaa? Mikä toisen ihmisen painossa riepoo? Läski ei millään lailla kurjista teidän elämäänne, joten miksi ilkutte ja haukutte?
Olen normaalipainoinen liikuntaa harrastava keski-ikäinen nainen. Entisen työpaikkani naisista 3 oli hyvin ylipainoista. Voi sitä piikittelyn ja kiusaamisen määrä aamukahveilla. Paras oli se, kun yksi sanoi minulle, että on todella naurettavaa, kun ”keski-ikäinen kulkee parikymppisen kropassa”. Minulla on kuitenkin vain yksi vartalo, että tässä on kuljettava.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttakaa lylleröt, niin ei ole tätäkään ongelmaa. Ai niin, mutta jos hoikistutte, niin mistäs sitten keksitte ainaista itkua ja parkua. No, toki te valittajat löydätte aina jonkin muun syyn.
Todella kypsää, fiksua ja aikuismaista kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tuo juttu. Sinänsä tosiaan vanhaa tietoa - mä huomasin plussaosaston kadonneen kivijalkamyymälöistä jo vuosia sitten, vuonna 2016. Ilmeisesti tosiaan meitä "plussapalloja" ei haluta trendipiiojen shoppailureissua rumentamaan tms.
Totesin jo silloin, että jos mun rahani eivät kelpaa kivijalkamyymälässä, niin tuskinpa niitä kaivataan menkkahaukan verkkokaupassakaan. Ostan vaatteeni joko toisesta kivijalasta tai sitten firmalta, jolla kaikki löytyy vain ja ainoastaan netistä, asiakkaan kokoon katsomatta.
"Ruotsalainen vaateketju H&M on poistanut kaikista myymälöistään H&M+ -malliston, eli pluskokoisten asiakkaiden malliston. Mallisto siirrettiin kokonaisuudessaan verkkokaupan puolelle.
Muutosta perustellaan sillä, että malliston kysyntä siirtyi enemmän verkkokauppaan, joten ketju päätti siirtää sen kokonaan sinne."
– Totta on, että nettikauppa yleistyy kaikkialla, eli plus-malliston siirtäminen kivijalkamyymälästä on looginen, muttei tasa-arvoinen kehityskulku."
"Ihmeellistä on myös Jaakkolan mukaan se, että jopa raskaana oleville tarjotaan eri myymälöissä enemmän vaihtoehtoja ja tilaa kuin lihaville.
– Lihavat ihmiset nähdään persoonattomina. Lihavuutta pidetään väliaikaisena tilana."
Ja tosiaan, tämä hiljainen plussakokoisten (tai no, nykyäänhän sitä ollaan oikeasti normaalikokoisia, muistelen että suominaisten keskikoko on 44 tai 46) työntäminen kivijalkamyymälöistä pihalle tapahtui jo viisi vuotta sitten. Revelist kirjoitti:
"With its expansion into home goods, beauty, and sportswear, H&M says it no longer has room for plus sizes in its 11 New York City stores.
Revelist went into several stores that used to carry plus sizes and was told by store clerks that they stopped selling plus sizes a few months ago.
We then called H&M's customer service line and were informed that throughout Manhattan, Queens, and Brooklyn, not a single store carries plus sizes."
https://www.revelist.com/style-news/hm-quietly-pulled-plus-sizes/4811
Mun puolestani koko menkkahaukka voi mennä nurin, jos kerran ovat niin typeriä että asiakkaat ja asiakkaiden rahat eivät kelpaa. :p
Vierailija kirjoitti:
"Muutosta perustellaan sillä, että malliston kysyntä siirtyi enemmän verkkokauppaan, joten ketju päätti siirtää sen kokonaan sinne."
Ei hele---
Totta hemmetissä "malliston kysyntä siirtyi enemmän verkkokauppaan", jos sieltä fyysisestä kaupasta ei enää saa niitä vaatteita!
Olen 180 cm, tissit kokoa H100.
Painan 78 kiloa, BMI n. 24 eli normaali.
Ja todellakin vaatteeni on plusosastolta. 😅
Teidän läskiagressiot on todella yliampuvia, kyseessä vaan toisten ihmisten ulkomuoto, rauhottukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä läskivihaajia vaivaa? Mikä toisen ihmisen painossa riepoo? Läski ei millään lailla kurjista teidän elämäänne, joten miksi ilkutte ja haukutte?
Olen normaalipainoinen liikuntaa harrastava keski-ikäinen nainen. Entisen työpaikkani naisista 3 oli hyvin ylipainoista. Voi sitä piikittelyn ja kiusaamisen määrä aamukahveilla. Paras oli se, kun yksi sanoi minulle, että on todella naurettavaa, kun ”keski-ikäinen kulkee parikymppisen kropassa”. Minulla on kuitenkin vain yksi vartalo, että tässä on kuljettava.
Jännä kun näihin ketjuihin aina sattuu näitä ihmisiä, joille läskit aina piikittelee painosta. Tiedätkö mitä, en usko tätä, koska entisenä läskinä tiedän, että läskit saa kokea niin paljon haukkumista ja halveksuntaa, että eivät varmasti hauku tai arvostele painoa.
Tämä on vain osa tätä fatsheimausta- sen lisäksi, että läskit on läskejä, ne on myös vttumaisia. Ou jee👍
Vierailija kirjoitti:
Läskit on rumia ja tyhmiä.
Itse olet vajaaälyinen, jos sun mielestä läskin määrä korreloi älykkyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä HM! Mielestäni terveellinen kehityssuunta ja toivottavasti muut ketjut ja myymälät seuraavat perässä. Jos ilman vaatteita jääminen suitsisi lihavat pudottamaan painoaan, niin kansantalous, ilmasto ja hyvin monet muut tahot ja ulottuvuudet kiittävät.
Eli alastikko pitäisi olla?
Ompelijat tekevät ihan minkä kokoisen vaatteen tahansa. Heidän palveluidensa käyttämien on suuri ilmastoteko. Saa mieleisen, ei Kiinassa tehtyä ja kalliimpaa tuotetta arvostaa enemmän ja pitää siitä parempaa huolta.
Eli koskee vain läskejä. Muut voi ihan rauhassa ostaa rätti sä näistä halpaketjuista, se ei rasita ilmastoa👍
Eikä koske. Lyhyenä ja muutenkin pienikokoisena on lähes mahdotonta löytää sopivan pituisia housuja, hameita tai mekkoja. Yleensä joudun lyhennyttämään tai teetättämään sopivilla mitoilla, mutta kyllä mä ymmärrän, että sitä myydään mikä menee ja mitä on kannattavaa tehdä.
Ihan huomiona, että h&m-verkkokaupassa on tuotesivulla usein (ei aina) kohdassa "yksityiskohdat" tarjolla mittoja, kuten esim. hihan pituus, hartialeveys jne. Normimallistossa koolle M ja hm+:lle koossa XL mistä voi kohtuunäppärästi arvioida mallin sopivuutta omaan kokoon käyttäen firman omaa kokotaulukkoa apuna.
Lisäksi aspaan voi halutessaan soittaa ja saada tuotteen (tuote/mallinumero) tarkemmat mitat. Olen tähän turvautunut joskus, tosin silloin oli kyse molemmilla kerroilla kengistä.
Itse olen opiskeluajoista lihonut vuosien saatossa aivan liian isoksi jo terveyttäkin ajatellen ja nyt liikkumisen ja ruokailumuutosten takia suunta takaisin kohti pienempiä vaatekokoja. Mutta olen pitänyt tärkeänä, että isompanakin olen pystynyt pukeutumaan haluamallani tavalla, so.trendejä kokooni ja omaan tyylini suhteuttaen. Kiitos siitä näiden verkkokauppojen. Kannattaa muuten tsekata myös esim. Zalandon pluskokojen mallistot jos (ja kun) markettilinja ei vaatteissa miellytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin viimeisilläni raskaani hm:n xs koon vaatetta, joten melko lihava täytyy olla, jos sieltä ei löydä vaatteita lihavana. Vyötärönympäryksen täytyy olla reilusti yli 100 cm.
Mulla 20 kg ylipainoa - tai ehkä 10 kg, koska "normaalipainao" ei ole sama asia kuin paino 20-vuotiaana - ja arvaa mitä, vyötärönympärys on reilusti yli 100 cm.
Luin iltalehden jutun ja aktivisti väittää kokotaulukkojen perustuvan painoon ja pituuteen. Tämä on virheellistä tietoa, olen ollut vaatekaupan alalla liki 15-vuotta töissä, enkä ole ikinä nähnyt painoon perustuvaa kokotaulukkoa myymälässä.
Kuka lihava siellä myymälöissä jaksaa edes pyöriä. Hiki vaan virtaa ja vielä pitäis sovittaa Juu ei. Kotia käsin helpompi tilata ja lukea arvostelut.