Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M ei myy enää lihavien vaatteita myymälöissään.

Vierailija
30.07.2021 |

Iltalehdessä juttua, en osaa linkittää. No, mä aion kyllä olla loppuelämäni lihava. T. Ammattivalittaja

Kommentit (316)

Vierailija
101/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Covidin aikana on mahdollisesti otettu huomioon ylipainoisten kuuluminen covidin riskiryhmään.

Ylipainoisten tilatessa netistä ehkäistään riskiryhmien liikkumista vaatekaupoissa.

86% covid-tehohoito potilaista on ollut ylipainoisia.

29.7.2021 , HUS:

"Yhden rokotteen läpi sairastuneita on ollut 12,5 prosenttia ja kahden rokotteen läpi myös 12,5 prosenttia."

"Viimeisen kolmen viikon aikana Husin alueella on ollut 45 aikuispotilasta koronan vuoksi. Näihin lukuihin ei sisälly teho-osastoilla olleita potilaita. Tällä hetkellä teho-osastolla ei Husissa ole yhtään potilasta koronan takia.

45 potilaasta perusterveitä on ollut 56 prosenttia.

”Osalla heistä on kuitenkin merkittävä ylipaino, joka on tunnistettu riskitekijä vakavalle koronainfektiolle”, Ruotsalainen kertoo."

Läskejä ei pitäisi hoitaa, jos saavat koronan. Oma valinta. Pitäisi säästää koronahpito vain nuorille ja nornmaslipainoisille ihmisille.

Olen samaa mieltä.

Miksi?

Vierailija
102/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.

Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.

En usko yhtään. Painan 51 kg ja HM:llä kokoni on suurin piirtein aina ollut 36, joissain menee 34. Ainoastaan silloin kun painoin hetkellisesti 59-61 kg, niin kokoni oli 38 ja joissain 40. Eli valehtelet kyllä itsellesi tai sitten sulla on makkarankuorivaatteita päällä.

Erikoista, kuinka pitkä olet? Ja puhut nyt oikeasti HM:n vaatteista, et muiden liikkeiden? Vaikea uskoa, koska HM:n vaatteet ovat oikeasti paljon isompia kuin monessa muussa kaupassa. 40-koko menee ihan varmasti kenelle tahansa normaalipainoiselle.

Minulla vaihtuu vaatekoko 34:ksi jos paino menee alle 60 kiloa. Olen vain sen mallinen. Ja olen kyllä tarkka istuvuudesta, en halua mitään tursotuksia.

ei muuten mene koko 40.

olen normaalipainoinen mutta on isot tissit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.

Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.

En usko yhtään. Painan 51 kg ja HM:llä kokoni on suurin piirtein aina ollut 36, joissain menee 34. Ainoastaan silloin kun painoin hetkellisesti 59-61 kg, niin kokoni oli 38 ja joissain 40. Eli valehtelet kyllä itsellesi tai sitten sulla on makkarankuorivaatteita päällä.

Erikoista, kuinka pitkä olet? Ja puhut nyt oikeasti HM:n vaatteista, et muiden liikkeiden? Vaikea uskoa, koska HM:n vaatteet ovat oikeasti paljon isompia kuin monessa muussa kaupassa. 40-koko menee ihan varmasti kenelle tahansa normaalipainoiselle.

Minulla vaihtuu vaatekoko 34:ksi jos paino menee alle 60 kiloa. Olen vain sen mallinen. Ja olen kyllä tarkka istuvuudesta, en halua mitään tursotuksia.

ei muuten mene koko 40.

isojen rintojen kanssa on vielä sekin ongelma että..

jos vartalon rinnanympärys olisi vaikka metrin, niin ei riitä paita, jonka rinnanympärys on metri..

koska paidoissa on hihat!

Vierailija
104/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"– Minulla opiskelijana ei ole varaa laittaa useaa sataa euroa kiinni tilaukseen. Laskulle maksamisen kannustaminen on minusta kyseenalaista."

Mulla ei olisi ollut varaa syödä itseäni lihavaksi opiskeluaikana. Porkkanalla ja polkupyörällä ei vaan voinut lihota.

Joo, mutta halvalla valmisruualla kyllä lihoaa. Varsinkin jos on hidas aineenvaihdunta. Terveellinen ruoka on tosi kallista.

Vierailija
105/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Covidin aikana on mahdollisesti otettu huomioon ylipainoisten kuuluminen covidin riskiryhmään.

Ylipainoisten tilatessa netistä ehkäistään riskiryhmien liikkumista vaatekaupoissa.

29.7.2021 , HUS:

"Yhden rokotteen läpi sairastuneita on ollut 12,5 prosenttia ja kahden rokotteen läpi myös 12,5 prosenttia."

"Viimeisen kolmen viikon aikana Husin alueella on ollut 45 aikuispotilasta koronan vuoksi. Näihin lukuihin ei sisälly teho-osastoilla olleita potilaita. Tällä hetkellä teho-osastolla ei Husissa ole yhtään potilasta koronan takia.

”Osalla heistä on kuitenkin merkittävä ylipaino, joka on tunnistettu riskitekijä vakavalle koronainfektiolle”, Ruotsalainen kertoo."

Kun lääketieteessä tunnetaan ylipainon haitat, niin miksi merkittävästi ylipainoinen ilmeisesti lasketaan perusterveeksi?

Rehellisesti merkittävän ylipainon sairaudeksi laskeminen auttaisi ihmisiä tiedostamaan vakavasti kohonneen infektio-riskinsä. Ehkä hoitamaankin sairauttaan.

Ja hoitoa tulisi silloin myös antaa sairauteen.

Vierailija
106/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Tossa painossa olet pullukka ja36 vaate menee päälle vain unelmissa . Itse saman pituisena painan 52 kg ja koko 36 on liian tiukka plus lyhyet lahkeet ja hihat.

Sinulla on ongelmana pituus, jos hihat ja lahkeetkin ovat liian lyhyet. HM:n koot ovat suuria ja XL kokoinen mekko menee vyötärönympärykselle 120 cm, joten aloitus on täysin turhaa.

Vierailija
107/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HM:n vaatteet eivät kestä isojen sovitusta, saumat ratkeaa, trikoista saunalangat poikki ja saumat purkautuvat. Tuote tulee ehjänä myymälään, mutta rikkoutuu sovittaessa. Ymmärrän, että isompien myynti keskitetään nettiin, ei tulla huvikseen myymälään sovittelee. Onhan HM tavan xl-kokokin jo niin iso, jos siihen ei mahdu, niin sitten kannattaa laihduttaa, vaikka sitten vaan ilmastoteknologian vuoksi.

no sitten se lihava tilaa vaatteen kotiinsa ja sovittaa ja lähettää vääränkokoiset takaisin!

Vierailija
108/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää olikin kiusaamisketju!

Ihan oikein. Laihduta, s i ka. Olet vastenmielinen ihminen.

sinä olet vastenmielinen ihminen

Vierailija
109/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ihan ymmärrä tätä mielensä pahoittamista tästä aiheesta. Eivät vaatekaupat ole mitään valtion palveluja, jossa pitäisi olla kaikille jotakin. Myymälätila on kallista ja siellä kannattaa pitää sitä, mikä myy. Jos isot koot menisivät hyvin kaupaksi niin totta ihmeessä niitä olisi myymälöissä.

Ja kuten tässä ketjussa on hyvin tuotu ilmi, voi muillakin kuin ylipainoisilla olla vaikeuksia löytää tarvitsemiaan vaatteita kaupoista esim. pitkät ihmiset, isorintaiset, lyhyet.

Vierailija
110/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä muuten ole Gina Tricotillakaan myymälöissä pluskokoa, eikä New Yorkerilla, ei Vilalla tai Carlingsilla... Mutta H&M jostain syystä kelpaa tikunnokkaan. No, toivottavasti ihmiset ymmärtäisivät yleisesti boikotoida jokaista pikamuotiliikettä, ihan samanlaisia saastuttajia jokainen. 

Mistä tarkalleen ottaen lähtee pluskoko? Nuo liikkeet myyvät vaatteita kokoon XL tai jopa XXL asti. Omissa silmissäni ihminen joka käyttää kokoa XL, on jo suht tukeva. Riippuu toki kaupasta, joskus L-koko saattaa vastata samaa kuin toisen kaupan M tai jopa S.

Heidän, siis HM, 2XL on ry 122cm, vy 108cm ja lantio 123cm.

Onhan tuo suurikokoinen ihminen, kun laihat missit, jotka lasketaan normaalipainoisiksi ovat ihannemitoiltaan 90-60-90.

Kun tiedät kerran nuo mitat, niin kerrotko, mitkä on viimeiset ”normaalikokoisen” vaatteen mitat HM:llä. Edelleen pidän erikoisena väitettä siitä, ettei normaalikokoinen saisi HM:ltä ostettua mitään. Eri.

Väitehän on silkkaa potaskaa. Ihmiset eivät osaa vain pukea itseään kokoonsa sopivalla tavalla, itse olen S yläosasta ja m alaosasta enkä lähde mitään makkarankuoria kiusallanikaan sovittamaan, tai maailman kapeimpia pillifarkkuja.

Suomessa elää yhä vallalla käsitys että jos vaate ei nuole ihon pintaa on se teltta joka saa käyttäjänsä näyttämään ”valtavalta” vaikka tosiasiassa väljempi siluetti ja mukavat vaatteet saavat ihmisen näyttämään nuoremmalta ja hoikemmalta (plus ne vaatteet mahtuvat päälle paremmin!).

Muissa Pohjoismaissa tästä ajatuksesta on jo päästy, mutta Suomessa naiset usein koosta riippumatta yrittävät pukeutua mahdollisimman pieniin ja pienennäköisiin vaatteisiin ja itkevät ”kun mikään ei mahdu päälle missään” 🙄.

Vierailija
111/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM:n normaalimallistossa on nykyään todella paljon ylisuuria vaatteita, joista menee lihavalle S-koko tai jopa XS.

Vierailija
112/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä läskivihaajia vaivaa? Mikä toisen ihmisen painossa riepoo? Läski ei millään lailla kurjista teidän elämäänne, joten miksi ilkutte ja haukutte?

Vierailija
113/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HM:n normaalimallistossa on nykyään todella paljon ylisuuria vaatteita, joista menee lihavalle S-koko tai jopa XS.

Tämä on totta, normallimallistosta xs on mulle sopiva. Olen se jolla koko 38 ja joka hm bisneslinjasta joutuu ottamaan koon 42 tai 44.

Hm:llä eri linjat on ihan eri lailla kaavoitettu.

Vierailija
114/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei muuten mene koko 40.

isojen rintojen kanssa on vielä sekin ongelma että..

jos vartalon rinnanympärys olisi vaikka metrin, niin ei riitä paita, jonka rinnanympärys on metri..

koska paidoissa on hihat!

Mutta onko henkilö, jolla on äärimmäisen suuret rinnat, enää normaalikokoinen? Tässähän ei puhuta nyt painosta vaan koosta. Tavallisen kokoisista suomalaisista naisista, joille väitetysti HM:n vaatekoot eivät riitä. Todellako, oikeasti?

Vierailija
115/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa tippaakaan että vaateliikkeissä myydään erikseen xl/isompien naisien mallistoa erillään muista. Löytää helpommin vaatteita. En edes ole varsinaisesti XL, olen ihan normaalipainoinen. Käytän monesti yläosissa xl - mallistojen pienikokoisimpia vaatteita koska ne sopii isorintaiselle paremmin eikä ne omaksi yllätyksekseni olleet edes hirveitä telttoja. Joitakin olen kaventanut vyötäröltä. Normi vaatteet kiristää rinnasta. Esim Onlyn Carmakoma-mallisto on aika jees. Plussaa jos myydään kurvikkaille erikseen mallistoa.

Olisi vielä isorintaisillekin suunnattu mallisto joka vyötäröltä normaali

Vierailija
116/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"– Minulla opiskelijana ei ole varaa laittaa useaa sataa euroa kiinni tilaukseen. Laskulle maksamisen kannustaminen on minusta kyseenalaista."

Mulla ei olisi ollut varaa syödä itseäni lihavaksi opiskeluaikana. Porkkanalla ja polkupyörällä ei vaan voinut lihota.

Joo, mutta halvalla valmisruualla kyllä lihoaa. Varsinkin jos on hidas aineenvaihdunta. Terveellinen ruoka on tosi kallista.

Terveellinen ruoka ei suinkaan ole kallista, kyse on omista valinnoista ja asioiden selvittämisestä ja pienestä vaivannäöstä. Pikaruoka ja valmisruuat ovat huomattavasti kalliimpia.

Vierailija
117/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, normallimallistosta xs on mulle sopiva. Olen se jolla koko 38 ja joka hm bisneslinjasta joutuu ottamaan koon 42 tai 44.

Hm:llä eri linjat on ihan eri lailla kaavoitettu.

Kerro nyt ihan oikeasti mitkä ne sinun mittasi ovat? Koska en vaan usko, että bisneslinjan koko 44 on vy 72cm ja lantio 96cm.

Vierailija
118/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät ole isompia. Olen 164/60, rintava, hoikahko vyötärö, hoikat jalat. H&M:llä menee yläosista 40-42, alaosista 38-40 tai tyköistuvista, täysin joustamattomista hameista jopa 42.

Olen verrannut monien liikeiden vaatteita keskenään, ja esim. Seppälän 38 hame oli saman kokoinen kuin H&M 40 ja Promodin 42-44 (ranskalaisethan eivät normalipainon ylärajaakaan hyväksy).

H&M:n 34-38 voisi mahtua minulle vain jos on kyse erittäin oversize-vaatteesta.

Vierailija
119/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

29.7.2021 , HUS:

Haluan huomauttaa, ettei ylipainoisia ole syytä haukkua sen enempää kuin muitakaan riskiryhmiä tai sairaita.

Hoitoa ei ole syytä evätä keneltäkään!

Ei rokottamattomilta eikä ylipainoisilta.

Rokote suojaa riskiryhmiä, johon lihavat kuuluvat. Ylipainoisen itsensä olisi hyvä muistaa, että tiedon ja tilastojen mukaan esimerkiksi rokottamattoman hoikan nuoren aikuisen riskit sairastua vakavasti ovat erittäin pienet, mutta lihavalla riskit ovat kohtalaiset.

Tästä syystä rokottamattomille hoikille nuorille ja nuorille aikuisille rokote ei useimmiten anna mitään lisähyötyä, vaan vielä tutkimusvaiheessa olevan rokotteen riskit voivat muodostua rokottamattomuutta suuremmiksi. Riskiryhmillä tilanne on toisin.

Tosiasiat on hyvä tiedostaa. Suomessa pitäisi enemmän puhua ylipainon aiheuttamista riskeistä covidin suhteen.

Nyt rokotuksista puheen ollessa "pelotellaan" nuorilla vakavasti sairastuneilla ja on erittäin tyhmä päätös jättää mainitsematta, että vakavien oireiden syy ei suinkaan löydy covidista vaan merkittävästä ylipainosta,

– jonka haitat tulevat vakavina näkyville viimeistään minkä tahansa infektion aikana.

Olisi asianmukaista kertoa, että nuoren ja aikuisen ylipainoisen riskit ovat covid-infektiossa korkeammat, kuin hoikan nuoren tai aikuisen, jolla riskejä covid-infektiossa ei ole juuri lainkaan.

Syy on ylipainon vaikutukset elimistössä.

Vierailija
120/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29.7.2021 , HUS:

Läskejä ei pitäisi hoitaa, jos saavat koronan. Oma valinta. Pitäisi säästää koronahpito vain nuorille ja nornmaslipainoisille ihmisille.

Olen samaa mieltä.

Sinä sairastut long covid -virukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi