Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M ei myy enää lihavien vaatteita myymälöissään.

Vierailija
30.07.2021 |

Iltalehdessä juttua, en osaa linkittää. No, mä aion kyllä olla loppuelämäni lihava. T. Ammattivalittaja

Kommentit (316)

Vierailija
61/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin oma valinta jos haluaa olla lihava.

Vierailija
62/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"– Minulla opiskelijana ei ole varaa laittaa useaa sataa euroa kiinni tilaukseen. Laskulle maksamisen kannustaminen on minusta kyseenalaista."

Mulla ei olisi ollut varaa syödä itseäni lihavaksi opiskeluaikana. Porkkanalla ja polkupyörällä ei vaan voinut lihota.

Onhan se ihan totta että ylipaino ei ole terveellistä, mutta tänä päivänä halvinta ruokaa on epäterveellinen, epämääräinen höttö ja einekset.

Ostan itse pääsääntöisesti ihan oikeaa ruokaa ja valikoin hedelmät ja vihannekset hinnan ja sesongin mukaan, mutta silti oma kauppalasku on paljon isompi kuin niillä jotka ostaa tyyliin jotain makkaraa, pullamössöleipää ja karkkia.

Eli sinä käyt aina kauppareissuilla tsekkaamassa ihmisten kauppalaskut, varsinkin niiden, joilla on makkaraa, pullaa ja karkkia kärryissä?

No en käy, vaan monesti on kassalla heidän ostokset ennen omia tai niiden jälkeen. Kyllä sen loppusumman siinä kuulee ilman sen kummempia tutkimuksia.

Että korona- aikana seisot ihan perseessä kiinni kassalla, jotta pääset kuulemaan mitä läskit maksaa ruuastaan? Sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.

Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.

Höpö höpö. Tossa painossa olet pullukka ja36 vaate menee päälle vain unelmissa . Itse saman pituisena painan 52 kg ja koko 36 on liian tiukka plus lyhyet lahkeet ja hihat.

No et sä voi sanoa ketään pullukaksi pelkkien mittojen perusteella. Ihan normaalipainoinen taitaa olla kyseessä. Itse 175/70 ja paidat on 36-38 kokoa, riippuen merkistä. Ei kaikilla jakaudu paino samalla tavalla, ja kehonkoostumuksella on suuri merkitys.

Vierailija
64/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskeistä on tullut lainsuojattomia. T. Kotiinsa linnoittautunut läski

Vierailija
65/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.

Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.

En usko yhtään. Painan 51 kg ja HM:llä kokoni on suurin piirtein aina ollut 36, joissain menee 34. Ainoastaan silloin kun painoin hetkellisesti 59-61 kg, niin kokoni oli 38 ja joissain 40. Eli valehtelet kyllä itsellesi tai sitten sulla on makkarankuorivaatteita päällä.

Vierailija
66/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltuani töissä useita vuosia H&M:llä ymmärrän kyllä miksi. Kysyntä oli todella pientä ja kun osaston asiakkaalle näytti käytös oli ala-arvoista :

”Jaa on meidät läskit oikein erikseen eritelty tänne myymälään!!”

” Miksi nämä kaikki on tällaisia suuria telttoja!!” (no koko 48+ tai XXXL on aika suuri koko joten vaate ei voi olla samankokoinen kuin S-koko)

”Mitä sinäkin S-kokoinen voit näistä vaatteista mitään ymmärtää!”

Ja niin edelleen. Että mallistoa kaipailevat voivat katsoa peiliin ja miettiä miksi poistettiin, silloin kun se oli myymälöissä sitä ei haluttu ja nyt kun ei ole niin kauhea vääryys on tapahtunut.

Vierailija
67/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl siel tänää oli tukevil vaatteit ku kävin kattoos

Vierailija
68/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sitten kalsarini siwasta! T. Pläski

Vierailija
69/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindexillä myyvät vielä hehtaarikokoisille.

Vierailija
70/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on autoja ihan ylettömät määrät liikenteessä. Tällä on varmasti jotain tekemistä tuon läskiysepidemian kanssa: "Mitä? Sinne on 3 kilometriä, eihän niin pitkää matkaa jaksa kävellä kukaan!".

Repesin... siitä miten urpå joku, kuten sinä voit olla.

Silti täälläkin on tästä keskusteltu, taisi olla ketjukin aiheesta lihoin kun ostin auton. Onhan se ihan maalaisjärkeä: vähemmän liikkumista=paino nousee. Ei kroppa tiedä mikä on hyötyliikuntaa ja mikä salitreeniä.

Itse kyllä epäilen myös psyykenlääkkeitä olevan osuutta asiaan, koska myös ne lihottaa ja nykyään määräillään nuorillekin nappia naamaan tuosta noin vaan. Ja kyllä ne vaan lihottaa, pöhöttää ja sotkee aineenvaihdunnan monella. Pitäisi olla aina todella vakavat perusteet määrätä näitä ja kunnon hoito sekä seuranta. Nykymeno edesvastuutonta.

Vierailija
71/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne saa itse valita mitä kokoja ne myy?

Valitatteko ettei huonekalukaupoissa myydä työtuoleja isoille mammoille?

Vierailija
72/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl siel tänää oli tukevil vaatteit ku kävin kattoos

Milläntavalla tämä kuuluu ketjuun, jossa puhutaan siitä, että h&m ei myy enää läskien vaatteita? Ei millään tavalla. Perusta oma ketju, jossa voit puhua tästä asiasta.

Vttu kun vtuttaa nämä asian vierestä puhujat. Varsinkin nämä, joilla on näitä "lempikommentteja" lempiaiheestasn.

Vierailija
73/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin oma valinta jos haluaa olla lihava.

👍” Olet mitä syöt”

Vierailija
74/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko yhtään. Painan 51 kg ja HM:llä kokoni on suurin piirtein aina ollut 36, joissain menee 34. Ainoastaan silloin kun painoin hetkellisesti 59-61 kg, niin kokoni oli 38 ja joissain 40. Eli valehtelet kyllä itsellesi tai sitten sulla on makkarankuorivaatteita päällä.

Erikoista, kuinka pitkä olet? Ja puhut nyt oikeasti HM:n vaatteista, et muiden liikkeiden? Vaikea uskoa, koska HM:n vaatteet ovat oikeasti paljon isompia kuin monessa muussa kaupassa. 40-koko menee ihan varmasti kenelle tahansa normaalipainoiselle.

Minulla vaihtuu vaatekoko 34:ksi jos paino menee alle 60 kiloa. Olen vain sen mallinen. Ja olen kyllä tarkka istuvuudesta, en halua mitään tursotuksia.

Vierailija
75/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"– Minulla opiskelijana ei ole varaa laittaa useaa sataa euroa kiinni tilaukseen. Laskulle maksamisen kannustaminen on minusta kyseenalaista."

Mulla ei olisi ollut varaa syödä itseäni lihavaksi opiskeluaikana. Porkkanalla ja polkupyörällä ei vaan voinut lihota.

Miten tällä sitten oli laittaa sama raha myymälään???

-Toisekseen varmaan poistui, kun EI OSTETTU TARPEEKSI, markkinataloudessa toimitaan näin, ei vaatetankoja voi pitää täynnä myymätöntäm kamaa vain sen takia, että joku läski ei loukkaantuisi.

PS Osta vaatteesi muualta, äläkä valita.

-Ei täällä normaalipainoisellekaan aina löydy kokoja yms.

Vierailija
76/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki ?

Vierailija
77/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtijutun kehoaktivisti valittaa kun lihavien mallistoa ei enää myydä H&M:n kivijalkakaupoissa ja samaan hengenvetoon toteaa, ettei ole ostanut vaatteita kivijalkakaupoista enää vuosiin. 

Vierailija
78/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä muuten ole Gina Tricotillakaan myymälöissä pluskokoa, eikä New Yorkerilla, ei Vilalla tai Carlingsilla... Mutta H&M jostain syystä kelpaa tikunnokkaan. No, toivottavasti ihmiset ymmärtäisivät yleisesti boikotoida jokaista pikamuotiliikettä, ihan samanlaisia saastuttajia jokainen. 

Mistä tarkalleen ottaen lähtee pluskoko? Nuo liikkeet myyvät vaatteita kokoon XL tai jopa XXL asti. Omissa silmissäni ihminen joka käyttää kokoa XL, on jo suht tukeva. Riippuu toki kaupasta, joskus L-koko saattaa vastata samaa kuin toisen kaupan M tai jopa S.

Vierailija
79/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltuani töissä useita vuosia H&M:llä ymmärrän kyllä miksi. Kysyntä oli todella pientä ja kun osaston asiakkaalle näytti käytös oli ala-arvoista :

”Jaa on meidät läskit oikein erikseen eritelty tänne myymälään!!”

” Miksi nämä kaikki on tällaisia suuria telttoja!!” (no koko 48+ tai XXXL on aika suuri koko joten vaate ei voi olla samankokoinen kuin S-koko)

”Mitä sinäkin S-kokoinen voit näistä vaatteista mitään ymmärtää!”

Ja niin edelleen. Että mallistoa kaipailevat voivat katsoa peiliin ja miettiä miksi poistettiin, silloin kun se oli myymälöissä sitä ei haluttu ja nyt kun ei ole niin kauhea vääryys on tapahtunut.

Se on ihan ymmärrettävää. Läski on stigma, emme halua ostaa vaatteita normaalien kaupasta. Häpeä on suuri mennä kassalle. Mieluummin tilaan netistä. Ainoa poikkeus on kaupat, joissa on vain läskien vaatteita. Esim Zizzi. Siellä on kiva palvelu, ja ei tarvitse tuntea häpeää, kun menee sinne.

Vierailija
80/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laittakaa ne mittanne, niin nähdään minkä kokoiset vaatteet ovat ne oikean kokoiset vaatteet teille.

Mikä siinä on niin vaikeaa ne kertoa mitat, vaikka kiloilla ei ole mitään merkitystä vaatteita ostaessa? Vain ja ainoastaan mitoilla on merkitystä. Katsokaas, kun se on se mihin se kaavojen piirtäminen perustuu, sentteihin. Ei kiloihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan