H&M ei myy enää lihavien vaatteita myymälöissään.
Iltalehdessä juttua, en osaa linkittää. No, mä aion kyllä olla loppuelämäni lihava. T. Ammattivalittaja
Kommentit (316)
Vierailija kirjoitti:
"– Minulla opiskelijana ei ole varaa laittaa useaa sataa euroa kiinni tilaukseen. Laskulle maksamisen kannustaminen on minusta kyseenalaista."
Mulla ei olisi ollut varaa syödä itseäni lihavaksi opiskeluaikana. Porkkanalla ja polkupyörällä ei vaan voinut lihota.
Onhan se ihan totta että ylipaino ei ole terveellistä, mutta tänä päivänä halvinta ruokaa on epäterveellinen, epämääräinen höttö ja einekset.
Ostan itse pääsääntöisesti ihan oikeaa ruokaa ja valikoin hedelmät ja vihannekset hinnan ja sesongin mukaan, mutta silti oma kauppalasku on paljon isompi kuin niillä jotka ostaa tyyliin jotain makkaraa, pullamössöleipää ja karkkia.
Nykyään on autoja ihan ylettömät määrät liikenteessä. Tällä on varmasti jotain tekemistä tuon läskiysepidemian kanssa: "Mitä? Sinne on 3 kilometriä, eihän niin pitkää matkaa jaksa kävellä kukaan!".
Xxxxxlll vaatteisiin menee niiiiin paljon Kangasta HM on varmaan laskenut ettei voi olla kovin taloudellista tehdä niin isoja vaatteita😃😀
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on autoja ihan ylettömät määrät liikenteessä. Tällä on varmasti jotain tekemistä tuon läskiysepidemian kanssa: "Mitä? Sinne on 3 kilometriä, eihän niin pitkää matkaa jaksa kävellä kukaan!".
Repesin... siitä miten urpå joku, kuten sinä voit olla.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannilta löytyy, Pola suurentaa kokojaan jatkuvasti, pienempi ihminen saa oikeasti tehdä töitä että Tokmannilta löytyisi jotain sopivaa eikä joudu lastenosastolta ostamaan.
Niin löytyy todella hyvin pukevia ja istuvia vaatteita meille pullukoille ja laatu ihan samaa tasoa jollei parempaakin kuin halppis ketjuissa, joissa en enää käy. Halppis myös erittäin hyvä vaate kauppa. Käykää jos ette usko.
Vierailija kirjoitti:
Jep ja parkkipaikka pitää mieluiten saada aina tietyn putiikin oven vierestä. Sieltä parkkialueen toiselta puoleltahan ei jaksa kävellä saati viedä ostoksia sinne asti. Säälittävääääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Xxxxxlll vaatteisiin menee niiiiin paljon Kangasta HM on varmaan laskenut ettei voi olla kovin taloudellista tehdä niin isoja vaatteita😃😀
Niinpä. Läskivaatteista voisi ottaa enemmän hintaa ja taas XS-S kokoiset saisivat vaatteet edullisemmin. Tässäkin yksi kannuste painonpudotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä HM! Mielestäni terveellinen kehityssuunta ja toivottavasti muut ketjut ja myymälät seuraavat perässä. Jos ilman vaatteita jääminen suitsisi lihavat pudottamaan painoaan, niin kansantalous, ilmasto ja hyvin monet muut tahot ja ulottuvuudet kiittävät.
No jos ei meille lihaville enää vaatteta tehdä, kuljen sitten alasti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"– Minulla opiskelijana ei ole varaa laittaa useaa sataa euroa kiinni tilaukseen. Laskulle maksamisen kannustaminen on minusta kyseenalaista."
Mulla ei olisi ollut varaa syödä itseäni lihavaksi opiskeluaikana. Porkkanalla ja polkupyörällä ei vaan voinut lihota.
Onhan se ihan totta että ylipaino ei ole terveellistä, mutta tänä päivänä halvinta ruokaa on epäterveellinen, epämääräinen höttö ja einekset.
Ostan itse pääsääntöisesti ihan oikeaa ruokaa ja valikoin hedelmät ja vihannekset hinnan ja sesongin mukaan, mutta silti oma kauppalasku on paljon isompi kuin niillä jotka ostaa tyyliin jotain makkaraa, pullamössöleipää ja karkkia.
Eli sinä käyt aina kauppareissuilla tsekkaamassa ihmisten kauppalaskut, varsinkin niiden, joilla on makkaraa, pullaa ja karkkia kärryissä?
Onpa hyvä tietää niin ei turhaan vaivaudu myymälään. Verkkokaupasta en vaatteita yleensä osta koska koot on kuitenkin väärin. T: 10 kg laihtunut, vieläkin ylipainoinen. Enkä aio sitten normaalipainoisenakaan käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei myöskään näy kasviksia ja hedelmiä -30% tai -50% aleissa, vaikka niistäkin aivan varmasti syntyy hävikkiä. Monet vähävaraiset ja opiskelijat hakee ruokaa kauppojen ilta-alesta.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun mulla ei ole autoa. Kävelen tai käytän bussia/junaa. Joihinkin paikkoihin ei pääse kävellen. En ala kävelee ajotiellä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä HM! Mielestäni terveellinen kehityssuunta ja toivottavasti muut ketjut ja myymälät seuraavat perässä. Jos ilman vaatteita jääminen suitsisi lihavat pudottamaan painoaan, niin kansantalous, ilmasto ja hyvin monet muut tahot ja ulottuvuudet kiittävät.
En ole koskaan tajunnut miksi muita riepoo lihavan lihavuus. Miten lihava ärsyttää sua? Miten se huonontaa sun elämää? Itse olen hoikka joten ei nyt auta läskiksi haukkuminen.
Tunnen useita lihavia ja he ovat tosi ihania ihmisiä ja mua ei niiden paino rassaa yhtään. Miksi sinua rassaa?
Vierailija kirjoitti:
Iltiksen kommenteissa joku heitti osuvasti, että kehoaktivisti on muka huolissaan ilmastosta ja kuitenkin syö neljän edestä. Auts :D
Hän ei itse käy koskaan myymälässä ostoksilla eikä ilmeisesti kovin monet muutkaan isompikokoiset, kun mallisto on siirretty verkkokaupan puolelle. Ei kai myyntineliöitä tuhlata rytkyille, joilla on pieni tai olematon menekki. Sitä myydään mille on kysyntää.
Juu, 100kg vegaani on huolissaan ilmastosta, aika osuvaa, syödään tosiaan 4 edestä ja massaa on kahden hengen edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan itse pääsääntöisesti ihan oikeaa ruokaa ja valikoin hedelmät ja vihannekset hinnan ja sesongin mukaan, mutta silti oma kauppalasku on paljon isompi kuin niillä jotka ostaa tyyliin jotain makkaraa, pullamössöleipää ja karkkia.Eli sinä käyt aina kauppareissuilla tsekkaamassa ihmisten kauppalaskut, varsinkin niiden, joilla on makkaraa, pullaa ja karkkia kärryissä?
No en käy, vaan monesti on kassalla heidän ostokset ennen omia tai niiden jälkeen. Kyllä sen loppusumman siinä kuulee ilman sen kummempia tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
En halua sovittaa jonkin ihrakasan tursouttavia vaatteita!
Missä tämmöistä harrastetaan, että asiakkaiden päältä revitään vaatteet sovitettavaksi?
Aiemmin lähti myymälöistä miesten 36 pituiset farkut. Pitkät pojat joutuvat nyt hankkimaan farkkunsa verkosta. Siinä meni jälleen yksi asiakaskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.
Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.
Höpö höpö. Tossa painossa olet pullukka ja36 vaate menee päälle vain unelmissa . Itse saman pituisena painan 52 kg ja koko 36 on liian tiukka plus lyhyet lahkeet ja hihat.
Sillä ei ole mitään merkitystä paljonko ihminen painaa, vaan sillä mitkä on ympäryysmitat. Uskokaa nyt, että kun kaavoittaja tekee kaavat ei-joustavalla kankaalle hän tekee ne senttien perusteella ja sitten sille annetaan se numero.
Joten jos heidän kokotaulukko sanoo, että koko 36 on tehty ihmisille jonka mitat ovat ry 84cm, vy 68cm ja lantio 92cm.
Niin sillä ei ole väliä, jos joskus tämä ihminen saa laitettua venyvästä kankaasta päälleen vaikka lasten 122cm vaatteet tai painat 70 kiloa.
En ole pullukka, olen vain erimallinen kuin sinä. HM:llä kokoni on 36, mutta esimerkiksi Monkilla se sitten taas on 38. Sillä just ihmettelen, että varmana kyllä löytyy HM:ltä vaate normaalikokoisen ihmisen päälle, vaikka olisi minkä mallinen tahansa.