Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H&M ei myy enää lihavien vaatteita myymälöissään.

Vierailija
30.07.2021 |

Iltalehdessä juttua, en osaa linkittää. No, mä aion kyllä olla loppuelämäni lihava. T. Ammattivalittaja

Kommentit (316)

Vierailija
21/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&m:ssä on tavallisiakin kokoja usein xl-kokoon asti, ja nyt on paljon näitä over size ja loose fit - vaatteita niin luulisi jotain löytyvän isommillekin. Jos ei ole kysyntää paljon noille kaikkein isoimmille vaatteille niin turha niitä on siellä liikkeessä pitää pölyyntymässä.

Lihavana täytyy hyväksyä se, että vaatteita on rajallisesti saatavilla, kun tosi isot vaatekoot eivät kuitenkaan ole niin yleisiä. Epäreilua minusta verrata raskausvaatteisiin, että niitäkin on enemmän kuin lihavien vaatteita. Raskausajan vaatteille ehkä sitten on enemmän kysyntää? Ei tarvitse ottaa kaikkea henkilökohtaisesti...

Vierailija
22/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.

Itse pidin viimeisilläni raskaani hm:n xs koon vaatetta, joten melko lihava täytyy olla, jos sieltä ei löydä vaatteita lihavana. Vyötärönympäryksen täytyy olla reilusti yli 100 cm.

Alaosat ovat niukkoja. Monilla aikuisilla naisilla kun on reittä ja persettä.

Yläosat usein tosiaan tuollakin aikamoisia telttoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sieltä tahdo edes normaalikokoisena naisena löytää vaatteita. Koot on kuin lastenkokoja riippumatta, mitä lapussa lukee.

Höpö höpö. Ihan siellä normaalikokoisten osastolta minäkin vaatteeni löydän vaikka ylipainoa ja vatsaröllykkää onkin. Hyvin löytyy valinnanvaraa, ei tosin farkuissa ja alusvaatteissa mutta muuten kyllä. Ovat laajentaneet kokoja.

Vierailija
24/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoa 38 normaalisti ja HM ”bisnesvaatemallisto” on sitä luokkaa mitoitukseltaan että pitää ottaa 42 tai 44. Niin kapeita lantiosta ja jakut ei mene kiinni jos vähänkin on rintoja.

Muut vaatteet on väljempiä mutta tuo bisnesmallisto (modern classic) aivan vauvakokoa.

Juuri on päällä kotelomekko koko 44….

Vierailija
25/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihaville ei myytäisi enää missään vaatteita, saisin varmasti laihdutettua itseni. Olisi vähän pakko, koska en  tosiaan lakana päälläni haluaisi kulkea. 

Vierailija
26/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.

Vierailija
27/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokoa 38 normaalisti ja HM ”bisnesvaatemallisto” on sitä luokkaa mitoitukseltaan että pitää ottaa 42 tai 44. Niin kapeita lantiosta ja jakut ei mene kiinni jos vähänkin on rintoja.

Muut vaatteet on väljempiä mutta tuo bisnesmallisto (modern classic) aivan vauvakokoa.

Hmm mä olen kokoa 36 ja käytän niistä business-malliston vaatteistakin joko 36 tai 38-kokoa (kolmekutosessa meinaa pituus loppua kesken joissain vaatteissa, on mitoitettu lyhyemmälle kun 175 senttiä..). Niissä on ehkä erilainen leikkaus kun muissa henkkamaukan vaatteissa, mutta ei koko mielestäni varsinaisesti poikkea muista?

Vierailija
28/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltiksen kommenteissa joku heitti osuvasti, että kehoaktivisti on muka huolissaan ilmastosta ja kuitenkin syö neljän edestä. Auts :D 

Hän ei itse käy koskaan myymälässä ostoksilla eikä ilmeisesti kovin monet muutkaan isompikokoiset, kun mallisto on siirretty verkkokaupan puolelle. Ei kai myyntineliöitä tuhlata rytkyille, joilla on pieni tai olematon menekki. Sitä myydään mille on kysyntää. 

Vierailija
29/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kauppa ei käy odotetun lailla niin tietty kannattaa vapauttaa tilaa myyvemmille artikkeleille.

Vierailija
30/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä kokoinen olet siis vyötäröltä ja lantiosta leveimmästä kohdasta?

Jokaisen koon välissä kuin on yleensä 4 cm. Joten jos koko 38 on 72cm vyötärön ympärys, niin koko 44 on 84cm. Paitsi, että heidän kokotaukkonsa antaa jopa 85cm.

Lantio on heillä koossa 38, 96cm ja 44, 105cm

Rinnanympärys 38, 88cm ja 44, 100cm. Mikä sinäänsä on kyllä aika pieni, jos lantio on 105cm.

Sinun kannattaa katsoa tuo heidän kokotaulukko ja etsiä se oikea kokosi.

Vierailija
31/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on vielä ellos, cellbes ja klingel. Ap

Missä näillä on kivojalkakauppa? Ai niin, ei missään. Miksi olisi helpompaa tilata noista kuin H&M:n nettikaupasta?

Cellbesin vaatteita on tarjolla myös joissain kivijalka myymälöissä esim. Varalla.

Vierailija
32/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkkamaukalta katoaa sitten yksi asiakasryhmä ja sen myötä muitakin asiakkaita.

Niin nettiin. Mutta mitä muita asiakkaita sieltä katoaa ja minne???

No mitä net L halvat äidit ostaa samalla kertaa vaatteita itselleen ja nuorisolle. Kun näin ei voi tehdä, ei h&mlle kannata mennä ollenkaan ja ne lastenkin vaatteet ostetaan muualta.

Missä siis on se kauppa jossa myydään niitä plusmallistoja ja samalla nuorisolle sopivia/kelpaavia vaatteita?

Vierailija
33/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? HM:llä? Olen 167/65 eli normaalikokoinen nainen ja ostan tuosta kaupasta kokoa 36. Näin ollen varmasti menee joku 40-koko normaalipainon ylärajalle asti.

Höpö höpö. Tossa painossa olet pullukka ja36 vaate menee päälle vain unelmissa . Itse saman pituisena painan 52 kg ja koko 36 on liian tiukka plus lyhyet lahkeet ja hihat.

Vierailija
34/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidin viimeisilläni raskaani hm:n xs koon vaatetta, joten melko lihava täytyy olla, jos sieltä ei löydä vaatteita lihavana. Vyötärönympäryksen täytyy olla reilusti yli 100 cm.

Ninkö. Näin 180cm pitkänä ja normaalipainoisena , mutta isorintaisena ei noi xs vaatteet käy .

Vierailija
35/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkkamaukalta katoaa sitten yksi asiakasryhmä ja sen myötä muitakin asiakkaita.

No mitä net L halvat äidit ostaa samalla kertaa vaatteita itselleen ja nuorisolle. Kun näin ei voi tehdä, ei h&mlle kannata mennä ollenkaan ja ne lastenkin vaatteet ostetaan muualta.

Missä siis on se kauppa jossa myydään niitä plusmallistoja ja samalla nuorisolle sopivia/kelpaavia vaatteita?

Lindex, Halonen, Prisma, Citymarket.

Vierailija
36/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lindex, Halonen, Prisma, Citymarket.

Kappahl

Vierailija
37/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju ei koske sinua, tässä puhutaan miksi plus- koon vaatteita ei saa h&m;stä.

Vierailija
38/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on muistaakseni noin 180 cm pitkä. Jos painoa on sata kiloa niin kyllähän sun päälle menee koot 46-50? ja tuon kokoisia vaatteita saa useimmista kaupoista. Sä olet vaan junttaantunut niihin cellbeseihin lihavampien aikojen perusteella.

Vierailija
39/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä HM! Mielestäni terveellinen kehityssuunta ja toivottavasti muut ketjut ja myymälät seuraavat perässä. Jos ilman vaatteita jääminen suitsisi lihavat pudottamaan painoaan, niin kansantalous, ilmasto ja hyvin monet muut tahot ja ulottuvuudet kiittävät.

Vierailija
40/316 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiys lisääntyy Suomessa epidemian lailla eli tulevaisuudessa ei H&M:nkaan kivijalkakaupoista kohta muuta saakaan kuin läskien vaatteita. Saattavat tehdä sen tietysti siirtymänä, niin, että normaalikokoisten mallistojen vaatteita muutetaan vuosi vuodelta väljemmiksi ja sitten kun läski on uusi normaali, niin sitten voi läskiasuakin kutsua normaalikokoiseksi XD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan