Luonnollinen ehkäisy on käytännössä todella vaikeaa.
Vaikka olisi kuinka säännöllinen kierto, ei voi oikeasti päätellä paljoakaan mitään kivuista, limoista ja himoista. Itsellä vihloo munasarjoja pitkin kiertoa, ovulaation aikaan ei todellakaan halua seksiä ja limatkin tulee milloin sattuu. Vasta kuukautisten alkaessa voi suurinpiirtein arvella koska ovulaatio on ollut.
Kommentit (13)
Yksi kätevä keino on harrastaa vain anaaliseksiä
Luonnoton seksuaalisuus sen sijaan helppoa. Parittele vain kun haluat tiineeksi. Muna pois pimpistä muulloin.
Ei täällä ole kuin asiatonta kommentointia tähän aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Luonnoton seksuaalisuus sen sijaan helppoa. Parittele vain kun haluat tiineeksi. Muna pois pimpistä muulloin.
Siis luonnollinen. Seksimeemi, että koko ajan pitäisi paritella, on länsimaalainen perversio ja luonnottomuus.
Uusista spermanluovuttajista on kova pula.
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010689552.html
Tavallisimmin luovutus- ja pakastuskertoja on 8-10.
– Jos pohdit luovuttamista, kannattaa vaan rohkeasti ottaa meihin yhteyttä, silloin et vielä ole sitoutunut mihinkään, Klami kehottaa.
Luovuttajalle maksetaan Kelan päivärahan suuruinen korvaus ja kilometrikorvaukset jokaisesta käyntikerrasta.
Jokaisesta kerrasta saa rahaa! 💶💴💵💰
Jokaisesta 💰
Miehen näkökulma:
Sperman luovuttaminen sairaaloille tai hedelmöityshoitoja tuo monia etuja sinulle. Ensinnäkin, se tarjoaa mahdollisuuden auttaa lapsettomia pareja, joille lasten saaminen ei ole luonnollisesti mahdollista. Tällainen teko voi olla äärimmäisen merkityksellinen ja tuoda iloa ja toivoa niille, jotka kamppailevat hedelmättömyyden kanssa.
Luovutuksella on myös tärkeä rooli lääketieteessä. Sperman avulla voidaan edistää tieteellistä tutkimusta ja kehittää uusia hedelmöityshoitoja, mikä auttaa tulevaisuuden potilaita. Tämä tekee sperman luovuttamisesta arvokkaan panoksen terveydenhuollon kehitykselle.
Sinulle itsellesi luovuttaminen tarjoaa myös henkilökohtaisia hyötyjä. Luovuttajalle tehdään perusteellisia terveystestejä, joihin sisältyy tutkimuksia sekä tarttuvien tautien että perinnöllisten sairauksien osalta. Tämä voi antaa SINULLE tärkeää tietoa omasta terveydentilasta, jota hän ei ehkä muuten olisi saanut.
Luovuttajille tarjotaan myös rahallista korvausta tai kulujen kattamista. Tämä taloudellinen tuki ei yleensä ole suuri, mutta tekee luovutuksesta vielä houkuttelevamman vaihtoehdon.
SINÄ koet myös tiettyä tyydytystä siitä, että geeniperimäsi jatkuu, vaikka et itse hankkisi lapsia. Usko minua. Sperman luovutus antaa uniikin tilaisuuden jättää jälkensä maailmaan tavalla, joka muuten ei olisi mahdollista.
Näin ollen sperman luovuttaminen ei ole ainoastaan tapa auttaa muita, vaan se tarjoaa SINULLE itselleen monia hyötyjä – sekä terveydellisiä että taloudellisia.
Itse olen luovuttanut spermaa ja olen siitä ylpeä.
Hedelmöity
Meille Ovumiaan olet tervetullut lapsettomuushoitoon yksin. Lähetettä tai aiempia tutkimuksia ei tarvita, pelkkä ajanvaraus lääkärin ensikäynnille riittää. Kun toiveenasi on hankkia lapsi yksin hedelmöityshoidon avulla, tarvitset luovutettuja sukusoluja. Ennen suunnitellun lahjasukusoluhoidon toteuttamista keskustelet psykologimme kanssa asiaan liittyvistä oikeudellisista, eettisistä ja psykologisista asioista.
Hoidon aloittamisen ohjeellinen alaikäraja on 23v. mutta lääkäri tekee lopullisen hoitopäätöksen aina tapauskohtaisesti. Hoidamme itsellisiä naisia 46-vuotiaaksi asti.
Minusta se ainakin on mun suurin saavutukseni, että sain ruokittua ja kasvatettua lapseni aikuisiksi ja omillaan pärjääviksi. Iso ponnistus kun oli.
Mikään työ tai oppiarvo ei vaadi niin kovaa työtä ja vaivannäköä. Arvotan sen kyllä kaikkein korkeimmalle.
Kun täältä kuolen, niin lapset (ja myöhemmin heidän lapsensa jne) ovat ainoa jälki joka musta pysyvämmin jää. Siinä mielessä siis suurin saavutus.
Opeteltiin nauttimaan 69:stä. Ei huolta raskaaksi tulemisesta. Hygieniaan pitää siinä panostaa ja ruokavalioon.
Kokemuksia?