Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua, miksi rokotettuna suojelisin maskilla rokottamattomia

Vierailija
30.07.2021 |

Siis kunhan saan toisen rokotteen elokuun alkupuolella, niin viikko, kaksi siitä olen itse turvassa. En tajua, miksi suojelisin niitä, joita ei rokotusten ottaminen kiinnosta. Minua nuoremmille tauti ei ole vaarallinen ja useimmat heistäkin ovat saaneet jo 1. rokotteen.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ylpeänä levittelet tautia eteenpäin. Sinunlaistesi takia tästä ei koskaan päästä eroon.

39 tyhmää lammasta yläpeukuttaa. Miten, kuvitteletteko itse, että teillä on ollut tartunta ja maskinkäyttönne on pelastanut läheisenne? Veikkaanpa, ettette ole läheistenne kanssa käytttäneet maskia, joten vastaus on, että olette käyttäneet maskia turhaan, jos ette ole edes olleet koronassa, eikä kukaan läheisenne ole sairastunut edes.

Ap

Älä nyt jauha paskaa! Luen kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia ja olen hyvin selvillä tästäkin asiasta ja mitä tiede sanoo siitä juuri nyt. Olen käyttänyt maskia jo talvella, kun korona rantautui Suomeen. Ilman hallituksen suosituksia.

Nyt käytän pääsääntöisesti FFP2- maskia, esim. kaupassa. Läheiselläni on vakava sairaus ja käytämme kaikki maskia, pidämme isot turvavälit ja tuulettamme tilaa. Muut ovat meistä saaneet kaksi rokotetta, paitsi minä. Silti maskit edelleen käytössä.

Miksi? Koska tiede.

Vierailija
62/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojassa miltä? Pitkällä aikavälillä kehoosi tulee muutoksia, mitä rokottamattomat ei saa. Rokottamattomat ajattelevat asioita vähän pidemmälle, se myrkkypiikki on kokeellinen. Eikö tämä nyt mene tajuntaan?

Kuten mitä muutoksia? :) Uskot kaikenlaista hömppää ja paskaa selkeästikin :) On eri asia pelätä rokotetta ja väittää, että se tekee muutoksia. Ei se mitä varmimmin tee. Sulla ei ole mitään väitteesi tueksi, se on vain lapsellinen mielipitesi perustuen johonkin lahkolleen lisää jäseniä haluavan huuhaamiehen höpötyksiin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että te piikkejä ottavat ja turhia maskeja käyttävät olette aivopestyjä pelokkaita lampaita.

Vierailija
64/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö ymmärrä, että ’delta-variantti’ johtuu rokotteista?! Rokotetut ovat niitä vaarallisia, joilta rokottamattomien kannattaa suojautua.

Ei saatana!🤦🏻😂

Vierailija
65/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi hallitus sanoo, että anustappi ehkäisee korona leviämistä ja te pelokkaat lampaat laitatte varmaan senkin paniikissa.

Vierailija
66/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fakta on, että te piikkejä ottavat ja turhia maskeja käyttävät olette aivopestyjä pelokkaita lampaita.

No niih! Siellä meillä oikein nero vastailee😂

The difference between a stupid person and an intelligent one is that an intelligent person knows he is stupid, but an idiot does not.

Vierailija
67/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niih! Siellä meillä oikein nero vastailee😂

The difference between a stupid person and an intelligent one is that an intelligent person knows he is stupid, but an idiot does not.

Eli sinä olet maski- ja piikki-idiootti. Kiva kun kerroit, jatka lammastelua ja odota, että isäntä antaa sinulle lisää piikkejä.

Vierailija
68/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tyhmyyteni, mutta milloin siis on sopivaa palata ns. normaaliin elämään? Tarkoitan siis, että eletään ilman kokoontumisrajoituksia, ravintolarajoituksia, maskeja ja turvavälejä. Onko siis sitten hyvä, kun kaikki/ yli 70% on rokotettu kahdesti? Eihän tämä touhu voi jatkua enää kovin pitkään, ihmisten mielenterveys ja toimeentulo kärsii. Oma järki jotenkin sanoisi, että kun tarpeeksi moni on rokotettu, niin sitten on hyvä. Ja nytkin taitaa olla jo kaikki vanhukset ja riskiryhmäläiset kahteen kertaan rokotettu, joita alunperin suojeltiin näillä kaikilla rajoituksilla ja maskeilla ym.

Kun näkökulma on rajoittunut vain siihen, että minä haluan ja minä haluan heti. Perspektiiviä tähän saa, kun miettii millaisia epidemioita olivat musta surma ja espanjantauti. Eivät nämä kulkutaudit kysele ihmisiltä, että onko tässä jotain järkeä tai "voiko tämä touhu jatkua, kun toimeentulo ja mielenterveys ei kestä". 

Vierailija
69/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei suojaa sataprosenttisesti. Myös kahden piikin saaneita on sairaalassa. Vaarannat samalla myös muut kuin rokottamattomat.

Vierailija
70/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin paljon muitakin vaarallisia tauteja ja sairauksia, vähän tämä koronahömppä on karannut käsistä. (sivusta)

Vierailija
71/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vauvapalsta, eikö tuu mieleen suojata edes pieniä? Ootpa itsekäs ja paska ihminen!

Vierailija
72/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät sitä maskia jotta tauti ei pääse leviämään ja mutatoitumaan sellaiseksi johon nykyiset rokotteet ei tehoa.

Vierailija
73/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en tajua miksi sinulla on maski ja uskottelet itsellesi kaikenlaista paskaa? Minulle on yksi lysti oletko rokotettu ja teetkö itsestäsi täysin pellen.

T: rokottamaton. Järjissään oleva ihminen joka vain sairasti koronan kuten muutkin ohi menevät virustaudit tähän mennessä ilman sekoiluja.

Kuinka moni joutui sinun takiasi karanteeniin?

Vierailija
74/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kaltaistesi takia elän jatkuvassa pelossa. Aikuinen lapseni ei voi ottaa rokotusta terveydentilansa vuoksi. Hän käy kuitenkin töissä ja lapsi on koulussa. Pelkään joka päivä että kaltaisesi osuu kohdalle, ihminen joka ei välitä kuin itsestään eikä osaa huomioida että on paljon syitä miksi rokotetta ei voi ottaa vaikka haluaisi.

Kyllä se rokote tehokkaampi on jopa tartuntojen ehköisemisessä kun maski.

Missä vaiheessa tämä meni tällaiseksi, että ihmiset alkoivat kuvitella vaikka jonkun kangasmaskin olevan tehokkain ase koronaa vastaan? Eihän se niin ole, eikä virallisissakaan tiedotteissa ole ikinä annettu ymmärtää sellaista. Silti jossain kohtaa on tapahtunut iso väärinymmärrys, ja nyt ihmiset näyttävät kuvittelevan, että maski on ainoa, mikä auttaa.

Vierailija
75/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota maskiuskovaisuutta en vaan käsitä. Aivan turha rätti. Ja en ole rokotevastainen enkä foliohattu. Omalla naamalla aiheuttaa hengenahdistusta, nenän vuotamista ja kurkkukipua, puhumattakaan siitä ärsytyksestä mikä tulee rillien huurtumisesta. Ja suurimpana ärsytyksenä se mitä noi miljardit maskit aiheuttaa luonnossa, kun maskiuskovaiset ei osaa käyttää roskiksia.485

Maskisuositus on aika ableistinen. Osa ihmisistä ei oikeasti pysty kunnolla hengittämään sen kanssa, mutta tätä vähätellään jatkuvasti.

Vierailija
76/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka siksi, että nuoret ei vielä saa rokotetta, mutta heillekin tauti voi olla vakava ja aiheuttaa pitkäkestoiset oireet. Nuorissa on tulevaisuus! Suojataan heitä.

Vierailija
77/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sitä itsekään, siksi suojelenkin vain itseäni ja rokotettuja läheisiäni.

Milloin rokottamattomant alkavat suojelemaan kanssaihmisiä ottamalla rokotteen??

Vierailija
78/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi ajaessani autolla laillista nopeutta turvavöitä käyttäen suojelisin muita liikenteessä.

Kolarissa voit turvavyöttömänä lentää tuulilasista läpi ja tappaa jonkun. Turvavyötettynä oltuasi parannat myös mahdollisuuksiasi auttaa muita kolarin osallisia.

Vierailija
79/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi tyhmyyteni, mutta milloin siis on sopivaa palata ns. normaaliin elämään? Tarkoitan siis, että eletään ilman kokoontumisrajoituksia, ravintolarajoituksia, maskeja ja turvavälejä. Onko siis sitten hyvä, kun kaikki/ yli 70% on rokotettu kahdesti? Eihän tämä touhu voi jatkua enää kovin pitkään, ihmisten mielenterveys ja toimeentulo kärsii. Oma järki jotenkin sanoisi, että kun tarpeeksi moni on rokotettu, niin sitten on hyvä. Ja nytkin taitaa olla jo kaikki vanhukset ja riskiryhmäläiset kahteen kertaan rokotettu, joita alunperin suojeltiin näillä kaikilla rajoituksilla ja maskeilla ym.

Kun näkökulma on rajoittunut vain siihen, että minä haluan ja minä haluan heti. Perspektiiviä tähän saa, kun miettii millaisia epidemioita olivat musta surma ja espanjantauti. Eivät nämä kulkutaudit kysele ihmisiltä, että onko tässä jotain järkeä tai "voiko tämä touhu jatkua, kun toimeentulo ja mielenterveys ei kestä". 

Espanjantauti lähti Rockefeller-instituutin epäonnistuneesta kokeellisesta rokotteesta, jota piikitettiin Fort Riley:ssä Kansasissa.

Vierailija
80/84 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kaltaistesi takia elän jatkuvassa pelossa. Aikuinen lapseni ei voi ottaa rokotusta terveydentilansa vuoksi. Hän käy kuitenkin töissä ja lapsi on koulussa. Pelkään joka päivä että kaltaisesi osuu kohdalle, ihminen joka ei välitä kuin itsestään eikä osaa huomioida että on paljon syitä miksi rokotetta ei voi ottaa vaikka haluaisi.

No, koskas me muu maaila saadaan sulta lupa ottaa maski pois. Kun korona on hävinnyt kokonaan? Ei maailma ennenkään ole pyörinyt yksittäisten ihmisten terveysongelmien ympärillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä