En tajua, miksi rokotettuna suojelisin maskilla rokottamattomia
Siis kunhan saan toisen rokotteen elokuun alkupuolella, niin viikko, kaksi siitä olen itse turvassa. En tajua, miksi suojelisin niitä, joita ei rokotusten ottaminen kiinnosta. Minua nuoremmille tauti ei ole vaarallinen ja useimmat heistäkin ovat saaneet jo 1. rokotteen.
Kommentit (84)
Tiesit kuitenkin, että riskeeraat ne rokottamattomat joilla a) ei ole vielä tullut aikaa ensimmäiseenkään rokotukseen b) terveydellisistä syistä eivät pysty rokotusta juuri nyt tai koskaan ottamaan?
Jessus miten yksioikoista porukkaa suomalaisesta peruskoulusta pääsee läpi.
On varmasti paljon asioita joita et tajua.
En tajua miksi ajaessani autolla laillista nopeutta turvavöitä käyttäen suojelisin muita liikenteessä.
Minä taas en ymmärrä, mihin tarvitsemme minua vanhempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap kaltaistesi takia elän jatkuvassa pelossa. Aikuinen lapseni ei voi ottaa rokotusta terveydentilansa vuoksi. Hän käy kuitenkin töissä ja lapsi on koulussa. Pelkään joka päivä että kaltaisesi osuu kohdalle, ihminen joka ei välitä kuin itsestään eikä osaa huomioida että on paljon syitä miksi rokotetta ei voi ottaa vaikka haluaisi.
Mikä terveydentila on sellainen, ettei rokotusta voi ottaa? Kuulostaa keksityltä. Rokotetun nenässä on häviävän vähän koronavirusta, joten toisen tartuttaminen on todella pieni riski.
Vierailija kirjoitti:
Tiesit kuitenkin, että riskeeraat ne rokottamattomat joilla a) ei ole vielä tullut aikaa ensimmäiseenkään rokotukseen b) terveydellisistä syistä eivät pysty rokotusta juuri nyt tai koskaan ottamaan?
Jessus miten yksioikoista porukkaa suomalaisesta peruskoulusta pääsee läpi.
Onko mainitsemasi b-ryhmä nyt siis syy että maailma pysyy tässä jamassa? Aika kalliit elämät heillä, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kaltaistesi takia elän jatkuvassa pelossa. Aikuinen lapseni ei voi ottaa rokotusta terveydentilansa vuoksi. Hän käy kuitenkin töissä ja lapsi on koulussa. Pelkään joka päivä että kaltaisesi osuu kohdalle, ihminen joka ei välitä kuin itsestään eikä osaa huomioida että on paljon syitä miksi rokotetta ei voi ottaa vaikka haluaisi.
Oletko siis sitä mieltä, että maailman tappiin saakka kaikki maailman ihmiset kulkevat maski naamalla, luopuen harrastuksistaan, osa elinkeinostaan ja iso osa ihmisistä siten siis elämästään - ihan vain siksi että sinun lapsesi saa elellä normaalisti. Koronahan ei ole katoamassa mihinkään, niin olisi mielenkiintoista kuulla milloin saa palata normaaliin, kun rokotekaan ei sitä näköjään tee. Ikävää tottakai lapsesi kannalta, mutta ajatteletko tosissaan että pienen kansanosan takia täysin terveet ja riskiryhmättömät ihmiset luopuvat noh, suurinpiirtein kaikesta?
Koronaa on ollut noin 1,5 vuotta enkä minä ole luopunut oikeastaan mistään. Töissä käyn, lomalla olen mökillä, uuden autonkin ostin... Kumma juttu, että osa meistä elää kuin ennenkin, kaupassa tosin käydään maski naamalla.
Jos Usan tautikeskuksen tiedot pitävät paikkaansa: deltavariantti yhtä tarttuvaa kuin vesirokko ja viruksen saaneet rokotetut kantavat saman verran virusta nenän ja nielun limakalvoilla kuin rokottamattomat. Lisäksi delta näyttää johtavan muita versioita useammin taudin vakavaan versioon (Lähde tämän päivän HS).
Sodan luonne muuttuu.
Jos sinulla on joku ongelma koronan sairastamisen kanssa niin PYSY KOTONA! Ei ole kenenkään muun vastuulla sinun elämäsi. Ja tämä olisi hyvä sisäistää ihan jokaisen. Sinun valinta lukita itsesi kotiin, elää köyhyydessä, elää ilman ihmisiä, mutta muita et voi siihen velvoittaa. Ja mikä sairainta näiden hysteerikkojen toiminnassa on se, että mikään määrä tätä sirkusta ei riitä. He haluaa kaikki ihmiset rokotettuina, maskitettuina lukittavaksi koteihinsa ja kaiken elämän loppumisen siinä muodossa kun se oli vielä 2019! Tässä ei ole kyse enää sairaudesta vaan mielisairaiden sadismista ja vallanhalusta sekä ihmisvihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis sitä mieltä, että maailman tappiin saakka kaikki maailman ihmiset kulkevat maski naamalla, luopuen harrastuksistaan, osa elinkeinostaan ja iso osa ihmisistä siten siis elämästään - ihan vain siksi että sinun lapsesi saa elellä normaalisti. Koronahan ei ole katoamassa mihinkään, niin olisi mielenkiintoista kuulla milloin saa palata normaaliin, kun rokotekaan ei sitä näköjään tee. Ikävää tottakai lapsesi kannalta, mutta ajatteletko tosissaan että pienen kansanosan takia täysin terveet ja riskiryhmättömät ihmiset luopuvat noh, suurinpiirtein kaikesta?
Koronaa on ollut noin 1,5 vuotta enkä minä ole luopunut oikeastaan mistään. Töissä käyn, lomalla olen mökillä, uuden autonkin ostin... Kumma juttu, että osa meistä elää kuin ennenkin, kaupassa tosin käydään maski naamalla.
Niin mikäkin elän, siitä ei ole kysymys. Haluaisin vain saada vastauksen siihen, että näinkö meidän halutaan elävän ja syyllistetäänkö tosiaan terveitä ihmisiä sen takia, että pieni osa kansasta _saattaa_, huom SAATTAA (tilastollisesti edelleenkin huomattavan pieninisa kansasta on missään kuolemanriskissä) kuolla ulkona vaanivaan virukseen - virukseen jota vastaan rokottaminenkaan ei näköjään tuo muutosta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Eli ylpeänä levittelet tautia eteenpäin. Sinunlaistesi takia tästä ei koskaan päästä eroon.
En ole tuo jolle kommentoit, mutta minäkin alan elää niin normaalisti kuin mahdollista kun saan toisen rokotuksen. En erikseen ”levittele” tautia, mutta en myöskään enää huomioi asiaa erikseen. Ne jotka haluaa suojata itsensä tehköön sen myös itse. Itse en alunperinkään erityisemmin ole erityisemmin koronaa pelännyt, ja otankin rokotukset juuri sen takia että sittem saan elää vapaammin. Olen myös aikeissa varata etelänmatkan tulevalle syksylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä terveydentila on sellainen, ettei rokotusta voi ottaa? Kuulostaa keksityltä. Rokotetun nenässä on häviävän vähän koronavirusta, joten toisen tartuttaminen on todella pieni riski.
Minulla on toistakymmentä sairautta, useinmiten lääkitykset ei toimi minulla joko lainkaan tai pahentavat oireita. On täysin järkevää, että kaltaiseni ihmiset odottavat että rokote ristikkäin tutkitaan useiden sairauksien kanssa. Esim minulla on useampi autoimmuunitauti, rytmihäiriö, veritulppa ja verenvuotoriski, saan osittaisia aivohalvauksia, on neurologisia sairauksia jne. Tottakai minulla on myös oikeus saada TURVALLINEN rokote. Tätä ei ole tutkittu. Perusterveiden on helppo huudella.
Vierailija kirjoitti:
Jos Usan tautikeskuksen tiedot pitävät paikkaansa: deltavariantti yhtä tarttuvaa kuin vesirokko ja viruksen saaneet rokotetut kantavat saman verran virusta nenän ja nielun limakalvoilla kuin rokottamattomat. Lisäksi delta näyttää johtavan muita versioita useammin taudin vakavaan versioon (Lähde tämän päivän HS).
Sodan luonne muuttuu.
Tilanne on muuttumassa nyt sellaiseksi, että rokotetut saavat oireettomana koronan ja levittävät sitä tietämättään eteenpäin. Vallalla oleva delta-muunnos on aiempia vaarallisempi eli rokottamattomat ovat nyt ihan eri tavalla vaarassa kuin aiemmin.
Lisäksi tartuntaketjujen seuraaminen on muuttumassa mahdottomaksi ja liikaa resursseja vaativaksi.
Long covid tulee arviolta 10-60 prosentille koronan sairastaneista, nuorille useammin iäkkäämmille. Vaikka koronan sairastaisi lievänä, saattaa saada pitkäkestoisia neurologisia vaurioita. Tieteen Kuvalehdessä oli juuri artikkeli, jossa mainittiin esim. ÄO:n laskevan koronan jälkivaikutuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on toistakymmentä sairautta, useinmiten lääkitykset ei toimi minulla joko lainkaan tai pahentavat oireita. On täysin järkevää, että kaltaiseni ihmiset odottavat että rokote ristikkäin tutkitaan useiden sairauksien kanssa. Esim minulla on useampi autoimmuunitauti, rytmihäiriö, veritulppa ja verenvuotoriski, saan osittaisia aivohalvauksia, on neurologisia sairauksia jne. Tottakai minulla on myös oikeus saada TURVALLINEN rokote. Tätä ei ole tutkittu. Perusterveiden on helppo huudella.
Kauanko haluat että yhteiskuntaa rajoitetaan sinun takiasi? Riittääkö sinulle 10 vuotta?
Ihan voin kertoa että mun terveiden lasteni elämää ei pilata kaltaisillasi itsekkäillä ihmisillä. Heiltä ei viedä nuoruutta, nuoruuden kokemuksia, toivoa ja tulevaisuutta, työpaikkoja. Koska ajattelit itse osallistua pelastustalkoisiisi? Ihan vaikka sillä että aloitetaan sulkemalla sinut ja kaltaisesi kotiin, niinhän te olette vaatineet meitä muita elämään lähes 1,5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se rokotekaan anna sulle 100% suojaa.. Jos siis ajattelet levityäväsi niin tajuat varmaan silloin jotain kantavasi.
Niin itse olen 2 kertaa rokotettu, mutta maskia pidän kaupoissa etc.
Mä seuraan nyt Israelia..
Eiköhän se pointti ollut että jos sitä koronaa kantaa, ei todennäköisesti edes tiedä asiasta itse koska se on niin lievä. Jos se sitten tarttuu johonkin rokottamattomaan, niin voi voi. Ehkä hänen sitten olisi kannattanut ottaa se rokotus jos halusi ettei saa tartuntaa. Ei mulle ainakaan ole mitään väliä saanko taudin joka ei aiheuta mitään oireita. Tässä vaiheessa kyllä jokainen keski-ikäisestä ylöspäin on jo rokotettu jos itse on niin halunnut/ olllut aktiivinen asian suhteen. Nuoretkin riskiryhmään kuuluvat on jo aikoja sitten rokotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodan luonne muuttuu.
Tilanne on muuttumassa nyt sellaiseksi, että rokotetut saavat oireettomana koronan ja levittävät sitä tietämättään eteenpäin. Vallalla oleva delta-muunnos on aiempia vaarallisempi eli rokottamattomat ovat nyt ihan eri tavalla vaarassa kuin aiemmin.
Lisäksi tartuntaketjujen seuraaminen on muuttumassa mahdottomaksi ja liikaa resursseja vaativaksi.
Long covid tulee arviolta 10-60 prosentille koronan sairastaneista, nuorille useammin iäkkäämmille. Vaikka koronan sairastaisi lievänä, saattaa saada pitkäkestoisia neurologisia vaurioita. Tieteen Kuvalehdessä oli juuri artikkeli, jossa mainittiin esim. ÄO:n laskevan koronan jälkivaikutuksena.
Taitaa se ÄO laskea rokotuksestakin, mitä täällä nyt seuraa ihmisten mielipiteitä.
Saan ensi viikolla rokotteen ja aion todellakin jatkaa maskin käyttämistä. En tee sitä suojatakseni rokote- ja koronadenialisteja vaan niitä jotka eivät esim. terveydentilansa vuoksi pysty ottamaan rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodan luonne muuttuu.
Taitaa se ÄO laskea rokotuksestakin, mitä täällä nyt seuraa ihmisten mielipiteitä.
Näillä rokotevastaisilla salaliittohörhöillä taitaa lähtötilannekin sellainen että jos se siitä vielä laskee, ollaan kyllä aika heikoissa kantimissa.
Ainut tapa olla levittämättä viruksia toisiin ihmisiin on pysyä jossain eristyksissä lopun ikäänsä. Siihen ei mitkään maskit tai rokotukset tai kiukuttelut vaikuta.