Tänään soitettiin 18-trisomia sikiöllä
No tätä osasin odottaa ja varhain asia huomattiin, mutta olen ihan sekaisin. Viisi päivää sitten kävin lääkärissä ja otettiin lapsivesipunktio. Nyt tuli tulokset 18-trisomia. Tosi vakava juttu eikä edes eloonjäämismahdollisuuksia ole kuin tunneiksi, päiviksi tai viikoiks ellei kuole kohtuun sitä ennen. Hirvittää todella keskeytys. Mitä jos sikiö ei lähde syntymään. Minulla viikkoja vasta vajaa 12, mutta niskapoimu oli niin hurja, että heti huomattiin...onneksi. Mitä minä nyt teen...jos en selviä siitä keskeytyksestä koskaan.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
No tätä osasin odottaa ja varhain asia huomattiin, mutta olen ihan sekaisin. Viisi päivää sitten kävin lääkärissä ja otettiin lapsivesipunktio. Nyt tuli tulokset 18-trisomia. Tosi vakava juttu eikä edes eloonjäämismahdollisuuksia ole kuin tunneiksi, päiviksi tai viikoiks ellei kuole kohtuun sitä ennen. Hirvittää todella keskeytys. Mitä jos sikiö ei lähde syntymään. Minulla viikkoja vasta vajaa 12, mutta niskapoimu oli niin hurja, että heti huomattiin...onneksi. Mitä minä nyt teen...jos en selviä siitä keskeytyksestä koskaan.
Miehenä ajattelen aivan liian rationaalisesti. Todella ikävä juttuhan tämä on, mutta, öööö, miksi jäädä suremaan? Toukka on vasta 12-viikkoinen. Se painaa luultavasti alle 100 grammaa. Ei muuta kuin kaavinta ja sitten uudestaan kikkeliä pimppiin toipumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit myös valita antaa hänelle elinaikaa niin paljon kuin mahdollista ja ajatella, että jokainen hetki on hänelle arvokas. Näin se on.
Olet mielenvikainen nainen. Tiedän, että olet nainen, koska yksikään, siis oikeasti yksikään mies ei ajattelisi noin. HUH HUH...
Kannatti sitten nostaa tämä ikivanha ketju. Kohta ketju jatkuu ap:tä lohduttavilla viesteillä.
Tietysti jos ap on linjoilla, olisi kiva kuulla, miten on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän itse suomessa18 trisomia lapsia. Voivat hyvin.
Mene nyt roskiin. :D Katsopas siitä kuvia. Kuinka hyvin lapset näyttävät voivan? http://symptomstreatment.org/edwards-syndrome/
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi joskus hyvin, että miksi lapsen, joka ei eläisi kuin pienen hetken kohdun ulkopuolella, pitäisi joutua kärsimään synnytys. Ei se vauvallekaan ole mukava kokemus.
Ap:lle hurjasti jaksamista, todella surullisia asioita olet joutunut kokemaan.
Mistä tiedät miltä synnytys tuntuu noin niinkuin vauvan kannalta?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olenkin abortteja vastaan niin sinun tapauksessasi ymmärrän sen. Armollisempaa se on nyt lapselle ja sinulle jos kerta elinmahdollisuuksia ei ole. Sen sijaan en hyväksy esim. downien abortteja, puhumattakaan sosiaalisista syistä tehtäviä. Mutta sinulla on oikea syy siihen. *halaus*
Armollisempaa? Armollisempaa!? Mitä pahaa sikiö on tehnyt!? Ei mitään! Kehitysvamma ei ole väärin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 16:35"]Sinä voit myös valita antaa hänelle elinaikaa niin paljon kuin mahdollista ja ajatella, että jokainen hetki on hänelle arvokas. Näin se on.
Arvokas??? Jokaisen sekunnin se lapsi viettää kivuissa. Varmasti todella arvokasta. Lapsi arvostaa.
Sellainen karma tässä elämässä. Seuraavassa jo parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olenkin abortteja vastaan niin sinun tapauksessasi ymmärrän sen. Armollisempaa se on nyt lapselle ja sinulle jos kerta elinmahdollisuuksia ei ole. Sen sijaan en hyväksy esim. downien abortteja, puhumattakaan sosiaalisista syistä tehtäviä. Mutta sinulla on oikea syy siihen. *halaus*
Armollisempaa? Armollisempaa!? Mitä pahaa sikiö on tehnyt!? Ei mitään! Kehitysvamma ei ole väärin.
On myös väärin synnyttää vaikeasti vammainen lapsi, jonka lyhyt elämä tulee olemaan pelkkää kärsimystä ja tuskaa alusta loppuun. Sikiö ei ole tehnyt mitään pahaa, mutta vanhemmat tekevät todella pahaa, jos pelkän oman itsekkyytensä takia haluavat aiheuttaa valtavaa kärsimystä vastasyntyneelle lapselle, jonka selviytymismahdollisuudet lähentelevät nollaa. Yritä nyt ymmärtää, että kyseessä ei ole mikään "hidas lapsi" tai tuleva hassusti kuolaava Putous-fani, vaan VAIKEASTI VAMMAINEN vastasyntynyt.
Ämmät, huoh...
Tarkoitan siis tätä viestiä :
Voimia.. Ystäväni raskaudessa todettiin tuo sama vasta viikolla 30.. Kaikki oli jo valmiina tytölle siinä vaiheessa.. Synnytti kuolleena tytön viikolla 37 :(