Anopin neuvo..
Meillä ollut riitaa miehen kanssa. Keskustelin anopin kanssa et jos muuttaisin hetkeksi pois lapsen kanssa. Asumusero et tilanne rauhottuisi. Mies saisi kuitenkin tavata lasta enkä haluaisi erota. Asuisimme vain erillämme. Anoppi sanoi että jos muuttaisin hänen luokse rivitaloon ja jättäisin lapsen miehen luo. Siis mikä ihme neuvo toi on?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:27"]
Anoppi on juoni muutenkin. Voisi tosiaan sanoa että jätit lapsesi. Eikö muut puhu anopille parisuhdehuolia. Ehkä menen sit omille vanhemmille ennemmin kun anopille!
[/quote]
No se nyt on ihan sama minne menet, jos sinä olet se joka lähtee. Jos sinä lähdet ja tulee ero, niin käytännössä isä on alkuun lähivanhempi, jos ette toisin sovi lastenvalvojalla.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:27"]
Anoppi on juoni muutenkin. Voisi tosiaan sanoa että jätit lapsesi. Eikö muut puhu anopille parisuhdehuolia. Ehkä menen sit omille vanhemmille ennemmin kun anopille!
[/quote]
No se nyt on ihan sama minne menet, jos sinä olet se joka lähtee. Jos sinä lähdet ja tulee ero, niin käytännössä isä on alkuun lähivanhempi, jos ette toisin sovi lastenvalvojalla.
[/quote]Mutta jos otan lapsen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:27"]
[/quote]
[/quote]Mutta jos otan lapsen mukaan.
[/quote] Niin, no sitten en tiedä miten tulkitaan. Jos teillä nyt kuitenkin on tarkoituksena vain harkita asioita omilla tahoillanne kummankin, niin onko lapsen edun mukaista viedä hänet pois omasta kodistaan? Ehkä teille nyt olisi parempi jonkin epämääräisen asumusero, eikun hetken mietintätauko, eikun eroero, eikun... sijaan jutella miehesi kanssa mitä haluatte ja miten sen yhdessä toteutatte. Sovitte jotakin tarkkaa yhdessä, mitä se sitten onkin ja sitten pysytte suunnitelmassa. Kuulostaa aika epämääräiseltä tuo teidän tilanteenne.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:08"]
Tarkoitin että lapsi olisi myös isällä. En halua erota asumusero vain.
[/quote]
Miksi sen lapsen pitäisi muuttaa tutusta kodistaan sinun perässä? Ehkäpä anoppi ajatteli asiaa lapsen kannalta. Ajattelitko itse asiaa lapsen kannalta vai oletitko automaattisesti, että lapsi seuraa sinua?
Tuskin lapselle haitaksi jos pariksi viikoksi menemme vanhemmille. Isä voi käydä siel. Paljonhan nykyään erotaan. En ole valmis eroon, siksi tälläinen tilanne. Toiset eroaa todella helposti. En ole valmis luovuttamaan.
Anoppi ehkä ajattelee, että tarvitset nyt hieman omaa aikaa. Tuo vaihtoehto on halpa ja samalla mies ehkä osallistuisi vielä enemmän lapsen hoitoon ja oppisi vastuullista vanhemmuutta.
Jättääkö kaikki äitit lapset miehelle. Jos lasta ei voi viedä.En haluakkaan lasta viedä isältä. Siksi ehdotin tätä.
Minusta anoppisi on toiminut kiltisti kun on tarjonnut sinulle asuntoaan. Hän vaikuttaa lämpimältä ihmiseltä. Joku toinen anoppi olisi sanonu ihan muuta. Ei hän ole tuputtanut sinulle neuvoja vaan on antanut sinulle vaihtoehdon koska olet asiasta puhunutkin hälle. Päätöksenhän sinä teet ite ja vastaat ite tehdystä päätöksestäsi.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 13:28"]
No jos haluatte hetken elää erossa niin miksi se mies ei muuta sinne äitinsä kanssa ja sinä+lapsi jäätte kotiin?
Sano miehellesi että muuttaa pois. Tai sitten sinä+lapsi anoppilaan jos mies ei suostu muuttamaan.
Minä en ainakaan ilman lasta mihinkään lähtisi...aika iso riski.
[/quote]
Tässä ne perinteiset ajatusmallit kukoistaa. Luonnollisesti vaimolla on oikeus käskeä mies muuttamaan ulos yhteisestä kämpästä. Vaikka itse on se, joka haluaa muutosta asumisjärjestelyihin. Ja tottakai äiti ottaa lapsen mukaansa, koska tottahan äidin etu on lapsenkin etu. Muutenhan olisi riski, että eron tullessa lapsi voisi järjen ja luonnon vastaisesti joutua kärsimään isänsä hoivissa.
Jos AP olisi mies, niin kuinka moni kannustaisi häntä käskemään vaimoa muuttamaan pois, jotta mies voisi rauhassa lapsen kanssa miettiä suhteen tulevaisuutta?
Ihan sama kuinka perinteistä! Minä äitinä en ainakaan lähtisi mihinkään ilman lapsia ja PISTE!
Jos miehen kanssa ei sovita saman katon alle niin minä ja lapset jäämme kotiin ja mies voi muuttaa mihin haluaa.
Ja tämän olen kertonut miehelleni JO ENNENKUIN teimme lapsia eli ei olisi tullut yllätyksenä.
Minä olen ne lapset kantanut mahassani 9kk ja synnyttänyt ja enemmän niitä hoitanutkin vaikka lasten isä on kyllä myös erittäin hyvä ja osallistuva isä eli minä en lapsiani hylkää tai elä heistä erossa.
No vielä ainakin on saman katon alle mahduttu nämä 23 vuotta ja ei ole eroa suunnitteilla.
Minulle äitini anoppi antoi sellaisen neuvon, että mitä tahansa teetkin, miehen sukulaisiin älä sekaannu :) Ja aika hyvä neuvo on ollutkin.